KOLMOSTEN HUHTIKUU
Heipä hei pitkästä aikaa.
Aloitan uuden ketjun huhtikuulle...
Siirryin taustailemaan pari kuukautta sitten, mutta silti olen kyllä roikkunut ihan liikaa vauva-sivuilla. Meidän piti pitää vauvatouhuissa taukoa, mutta yritys on kyllä jatkunut koko ajan, ja pettymyksiä on tullut. Nyt taas piinaviikko käsillä, ja testit ostettu kaappiin. En käsitä, miten sitä jaksaisi odottaa kiltisti kuukautisten oletettuun alkamispäivään, eikä testailla liian aikaisin...
Miten olette tehneet alkoholin kanssa? Vieläkö piinaviikolla uskaltaa viiniä juoda pääsiäisenä? Testi tuskin näyttää mitään ennen maanantaita, mutta toisaalta en haluaisi alkoholia juoda yhtään, jos vaikka olisinkin raskaana. Toisaalta miksi olisin nyt raskaana, kun en ole tähänkään asti ollut. Aika pessimistiset tunnelmat päällä.
Oireita olen kuvitellut itselleni joka kierrossa juuri piinaviikon aikoihin, tällä kertaa yritän (huom yritän!) pitää jalat maassa.
Onnittelut kovasti plussanneille!
Rusettiina, kp 23/27-29, yk 6
Kommentit (115)
Onnea misulle plussasta..
No mutta, tänään tuli ovis ja raskaustestit, tilasin sellasen liuskapaketin.. saa nähä mimmosii noi on, raskauskeijulta tilasin.. Nyt pitäis opiskella miten noilla testataan.
Milloin te ootte aloittanu testailee? kierron mukaan tossa on, että kp 11-12, mutta kannattaako heti sillon?
Vettä on taas alettu juomaan ihan kunnolla. Jospa se taas tästä.
kp 4/28 (perhesuunnittelun ovislaskurin mukaan kierto on toi 28)
Voisin ilmoittautua minäkin kolmannen toiveilijoihin.. Olen 30v kahden äiti. Ennestään meillä on pojat 2006 ja 2008. Kuumeilua on ollut jo elokuusta mutta laihoin tuloksin. Nyt alkaa vuosi lähestyä ja alkaa ahdistaa kun ei tulosta tule.. Tulee jos on tullakseen, vaan tulis jo.
Reli
kp 21/31
Onnea kovasti Misu-78!!!! Upeaa!!! Nyt tarrasukkia pienokaiselle, niin että saisit mitä ihanimman joululahjan!! =)
Rumpalille pahoittelut negasta, pidetään nyt toivoa yllä kumminkin vielä, kun kerran tätikään ei ole tullut, ja jos et kierron pituutta ihan tarkkaan tiedä!
Töpsyllä hieno viivasarja, tosi hyvin näkyy viivan vahvistuminen tuossa, kun vertaa kaikkia toisiinsa.
Täällä alkaa pikkuhiljaa oviksen odottelu. Km-vuoto on loppunut, oli huomattavasti runsaammat menkat mitä mulla viime aikoina on ollut. Jokainen vessakäynti kirpeästi muistutti menetyksestä. Mutta jospa se meillekin vielä joskus se kolmas suotaisiin.
Kaivoin kaappien kätköistä terolutit, joita jäi yli joskus 2,5 v sitten. Pariin kiertoon siinä niitä olisi ja ovat vielä vuoden verran käypiä. Olen lopettelemassa tällä viikolla imetystä, joten ehtisin tämän seuraavan oviksen jälkeen nuo terot aloittaa. Saatanpa sen tehdäkin. Ei ne tietty niin hyviä ole kiinnittymiseen auttamaan kuin ne lugesteronit, mutta ehkä noistakin voisi olla joku pieni apu. Alun perin sain ne menkkoja edeltävään tiputteluvuotoon (just ennen lapsettomuushoitojen aloittamista viimeksi), mut ei ne kyl auttanu kunnolla siihenkään, tiputteli niiden läpikin silti vähän. Mutta yrittänyttä ei laiteta, jospa niistä kumminkin olis vähän apua.
Tsemppiä kaikille,kevät on hedelmällistä aikaa, eiks niin. Seurataan Misua kaikki tuonne odotuspuolelle!
Koralli kp 9/23-29 yk3
äsken en nähnyt noita Misun jälkeisiä viestejä.
Mutta siis tervetuloa mukaan Reli, ja toivottavasti pian sullakin tärppäis!
Tervetuloa mukaan haaveilemaan myös HuiHai, toivottavasti pian pääset myös kuumeilemaan kanssamme!
Mymoosa: tilasin myös raskaustestit raskauskeijulta tällä kertaa, toivottavasti ovat vähän parempia kuin ne kotitestin liuskat, joilla viime kierrossa testailin. Oviksen tikuttelu kannattaa aloittaa ajoissa, koska et ilmeisesti tiedä luteaalivaiheesi pituutta (eli aikaa oviksesta menkkoihin) Sehän on yleensä 11-16 pv, eli 11-16pv ennen seuraavia menkkoja on ovis. Eli jos sulla on kierto 28pv niin ovis on sit välillä kp 12-17.Sitten jos kierto ei vielä ole tasantarkkaan 28pv vaan vaihtelee, niin silloinhan vaihtelee myös ovispäivä. Kyllä minä sinuna aloittaisin testailun heti kp 11, jos sinulla ei oviksesta muutoin ole hajuakaan. Älä tee ovistestejä aamupissasta vaan myöhemmin päivällä, koska lh-huippu lähtee yleensä päivällä nousemaan (aamulla ei silloin näy vielä testeissä plussaa).
Sitten on vielä sekin, että joillan lh-huippu on tosi lyhyt, ja pitää testata pari kertaa päivässä. Mut sanoisin, että yleensä kyllä riittää kerran päivässä testaus. Jos sitten tuntuu parin kierron päästä, ettei ovista ole saanut bongattua, niin voi kokeilla testaamista kaksi kertaa päivässä.
Jos sulla on ollut lyhyempiäkin kiertoja kuin 28 niin testaus pitäs alottaa vielä aiemminkin. Esim. mulla oli toissakierrossa ovis jo kp11, ei näkyny sinä päivänä enää ovistestissä plussaa vaan se näky edellisenä päivänä kp 10!Mut se kierto olikin mulla vain 25pv pitkä (mun luteaalivaihe kestää n. 13-14 pv). Eli sun pitää aloittaa ne ovistestailut sen mukaan mikä sun lyhyin kiertosi on esim. viimeisen puolen vuoden aikana ollut.
Eli mulla on pillereiden avulla ollu kierto tasan 28 ja lopetettua tippu 26 ja nyt palas takas 28 tää eka ns luomukierto. Eli ton 26 mukaan pitäis alkaa ovista bongailee?
En nyt ostanut kuin 7 testiä kokeillakseni miten käy.
En tiiä pitäiskö munkin aloittaa nuo terolutit, tuolla ois 3kk paketti käyttämättä ja näyttää olevan voimassakin. Oisko siitä jotain apua..
Nyt mä otin itteeni niskasta kii ja aloitin laihuttamisen, vauva jos mikä on täydellinen syy itsekuriin.
Eli siis plussasin tänä aamuna kun menkkoja ei vieläkään näkynyt ja plussahan sieltä tuli!:) Ihan alussa ollaan eli viikkoja vasta 2. Ne mun kipuilut silloin johtui kiinnittymisestä niin kuin vähän toivoinkin. Aivan uskomatonta sillä kun yritys alotettiin syksyllä niin toivoin että viimeistään huhtikuussa tulisin raskaaksi tuon meidän taloprojektin alkamisen takia, tässä kuussa myös aloin hullun tavalla syömään greippejä, koska tokan raskaus alkoi kun aloin juomaan greippimehua, tosin luultavasti on ihan sattumaa! Vielä siitä kun alkukierrossa mulla oli sellainen olo että nyt saattaa tärpätä, sellainen hassu tunne siitä. Tietty se sit laantu kun päästiin loppukiertoon. Nyt sitten pelottaa että miten tässä käy. Varhaisultraan menen silloin viikolla 6 mut siihen on aikaa. Alaselkä sairaan kipee ja molemmilta puolilta vatsaa jomottelee.
Misulle paljon onnea plussasta!:)
Mymoosa: Onnea oviksen metsästykseen ja kärsivällisyyttä tikutteluun ja tsemppiä laihikseen.
äitykkäinen rv 2? (kp31/27-29 yk6)
Piti vielä laittaa että tervetuloa ja tervemenoa;) kaikille uusille!!
Rumpali: Toivoa on vielä jos menkat eivät ole alkanu. Minäkin ehdin negan tehdä sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa. Peukkuja!
Misulle vielä että minullakin oireina hirvee nälkä koko ajan ja vessassa saa juosta.
Jos ketään ei haittaa niin oleskelen täällä vielä jonkun aikaa kun en uskalla tuonne kotiloihin vielä.
äitykkäinen
Onnea onnea äitykkäinen!!! =) Hienoa, että nega muuttui plussaksi! Ja rv on sulla jo 4 kasassa ja vähän ylikin. Silloin kun oviksesta on 2 viikkoa mennyt tasan niin se on 4+0. (menkoistahan ne rv lähdetään laskemaan) Tarrasukkia kovasti sunkin pienokaiselle, että pysyis tiukasti kyytissä mukana joulukuulle asti! =)
Mymoosa: siis eikö se 26 ollut myös luomukierto, vai lopetitko sä jotenkin ehkäisyn siis kesken kierron? Ehkä sitä ei siis lasketa, mä laskisin vaan täysin luomukierrot. Pillerimenkat ku on kumminki eri asia, eikä silloin ees ovista tapahdu.
Plussatuulia lisää, liittyisin mielelläni tähän puhuriin mukaan kuukauden päästä =)
Kiitos onnitteluista kovasti!
Koralli73: aa okei..ajattelin vaan kun viikkonäyttöinen digitesti näytti et viikkoja olis vasta 2..mulla kun ovis oli tosi myöhään ja ne kiinittymiskivut. Mut varmuuden saa sit ultrassa..jos sinne asti päästään. Mä pidän peukkuja teille kovasti että tulisitte mun kans tonne kotiloihin!:)
äitykkäinen rv4 tai 2 tai jotain:)
mulla oli kans se digitaalinen viikkonäyttöinen testauksessa tuossa kesken menneessä raskaudessa. Eli se näyttää montako viikkoa on hedelmöittymisestä (käytännössä suunnilleen sama kuin ovulaatio).
Kyllä ne raskausviikot lasketaan menkoista neuvoloissa yleensä. Jos sitten ultrassa havaitaan kovin suuri eroavaisuus (esim. just kovin myöhäinen ovulaatio), niin sit muuttavat lasketun ajan ultran mukaan. Mut se ultrauski perustuu siihen, että hedelmöittyessä raskausviikot on 2+0.
Onnellista odotusta sulle äitykkäinen! =)
Tuossa vielä linkki miten se viikkonäytöllinen testi luetaan:
http://www.clearblue.com/fi/uusi-digitaalinen-raskaustesti-jossa-on-vii…
Kelaa sinne alemmas, niin siinä on se taulukko. Eli kivahan se on, ku ootki jo ikään kuin 2 viikkoa pitemmällä mitä aattelitkaan ;) Toisaalta, jos sun oviksesta on alle 2 viikkoa, niin oot siis ehkä 4. rv menossa, 3+ jotain. (Argh..mä en osaa selittää tätä selvästi...musta tuntuu, että mä sekotan sua aina vaan enempi..)
Mut optimistina voisi siis aina oviksen tullessa aatella, että nyt ollaan jo rv 2+0 :D
Lämpöiset onnittelut Misulle ja Äitykkäiselle! Täällähän puhaltavat ihanat keväiset plussatuulet :) Alan myös uskoa entistä enemmän tuohon greippimehun voimaan, kun yhä useampi, itse mukaan lukien, on raskautunut heti, kun on alkanut sitä juoda!
Tervetuloa kotilohin, kun siltä tuntuu!
kinuski 16+4 (jo viikko takana ilman oksentamista)
Ihanaa nyt niitä plussia sitten satelee!!! Onnittelut siis Äitykkäiselle!
Mä oon edelleen sitä mieltä ettei tässä(kään) kuussa meille sitä plussaa tuu... ja menkat ei oo siis viel alkaneet, mut tänään tein (tosin päivällä) testin, mikä oli kyllä niin puhdas nega, ettei paljon jääny ihmettelemistä! Joten menkkoja tänne kaipailen, et pääsis taas kokeileen uutta kiertoo... Mulla ei oo jäljellä enää mitään "apuja" (lääkkeellisiä siis) noista edellisistä hoidoista (olin niin pihi, etten ostanu kuin sen tarvittavan...) Joten seuraavaan kiertoon mennään siis taas noilla luomujutuilla (vettä on pakko yrittää juoda PAAAALJON) ja sit noilla omppuviinietikkatabuilla ja jos kokeilis viel niitä (niinkuin tässäkin kierrossa) raskausvitamiinejakin... Ja "tietty" noi ovistikut on tikutettava loppuun, mut uusii en kyl osta...
Mutta siis eipä mulla mitään, tulinpahan vaan tänne marisemaan, vaikka pitäs jo olla nukkumassa, mä oon ollu ihan puhki tän päivän, tosin se taitaa johtuu siittä et oltiin koko aamupäivä pihalla ja siivottiin pihaa + käytiin koiran kanssa lenkillä. Mutta huomenna olis taas Zumba-päivä! Se on ihan hillittömän hauskaa! Ja siis täällä kanssa menossa tuo painonpudotusoperaatio... =)
rumpali kp27/27
Milloin sulla on la? Mulla on 21.12, eli jouluvauva tulossa :). Mullakin menossa rv 4 nyt, apua että onkin vähän! Pelkään joka vessakäynnilla, mutta eihän tässä voi muuta kuin toivoa parasta.
Pidän peukkuja kaikille piinailijoille. Toivottavasti tulee lisää plussia vielä!
Uusille kuumeilijoille tervetuloa! Toivottavasti ette viivy täälä pitkään ;).
Minä join tässä plussakierrossa paljon vettä ennen ovista. En tiedä auttoiko se limojen suhteen, mutta ei kai siitä haittaakaan ollut :). Greippimehusta en välitä, ja joku puhui että vesi käy yhtä hyvin. Eilen kävin ostamassa vitamiinipurkin, että saan kaikki tarvittavat aineet. Kunhan muistan sitten popsia niitä...
Plussarikasta huhtikuuta toivottaen
Misu78 ja huikeat rv 4
Meilla jatettiin nyt pillerit pois ja kolmatta toivotaan sormet ristissa.
mika ihme muuten siina on et miehet tietaa vaimokkeidensa kierrot paremmin kuin itse :D Meilla parisen kertaa jotain ku ehdotellu ni ukko tokassu et "sullahan pitas olla hilloviikot",hahah uskomatonta!
Toivottavasti tarppais nopeasti, tosin en oikein ole mistaan loytanyt mitaan tietoa kuinka nopeasti pillereiden vaikutus kehosta katoaa, toki se riippuu ihan ihmisesta, mut mut...miks odottavan aika on niiiiiiin pitka!!!
Suomesta taytyy raahata ensreissulta vitamiineja hyllyyn vamiiksi, taalla kun kaikki ruoka on niin oh koh poh ja maidossakaan ei tarpeeksi mitaan.
olen syonny pillereita jo monta vuotta ja muuton jalkeen tanne ulkomaille sain keskenmenon....soitin suomeen laakarille ja han vaan haukkui minut valehtelijaksi jne....jarkyttavaa!
Kiitos koralli, nyt tajusin miten se menee.
Misu-78: Mulla on laskurien mukaan la 17.12 mut todennäköisesti ultrassa siirtyy vähän eteenpäin tuon myöhäisen oviksen takia. Minäkin pelkään joka vessakäynnillä mut ei tosiaan auta muu kuin toivoa parasta. Täytyy nyt jaksaa odotella sinne vapun jälkeen että voi varata sen ultra ajan. viimeksi kävi niin että menin ultraan rv6+ ja siellä ei näkyny kun nestepussi eikä mitään muuta.. piti pari viikkoa odotella ja siellä se pieni sikiö sykkeineen näkyi mut kyllä se pelästytti! Nyt en halua mennä liian aikasin.
Mukavaa päivää kaikille!:)
äitykkäinen rv4
Koralli, mä en nyt oikein tiiä mikä katotaan ekaks luomukierroksi. Eli mä oon 8.2 ottanut viimeisin pillerin, sitten tuli normimenkat kuten pillerikierrossa tuli. Ja sen 7 päivän tauon jälkeen en aloittanut enää uutta ja kierroksi tuli 26 eli onko se jo eka luomu? Vähän mä oon pihalla näistä.
Vettä täälläkin kulutetaan ahkerasti ja sen ainakin huomasin, että valkovuotoa ym limoja tuli kyllä enemmän mitä aiemmin on tullut.
Plussatuuliin liittyisin minäkin mielelläni :)
kp 5/28
Eli siis olen kahden lapsen äiti(joulu05 ja kesä08). Kovan vauvakuumeen kourissa kärvistelen. Kolmatta olen toivonut jo ennen kuin minulla oli yhtään lasta. Mies ei ole sanonut ehdotonta ei:tä, mutta ei ainakaan tällä hetkellä haluaisi kolmatta lasta. Välillä aina maalailen ihania mielikuvia, millaista meillä olisi kolmannen lapsen jälkeen. Mies niitä aina naureskelee. Vakavissani olen sanonut, että kun esikoinen menee kouluun, haluaisin olla kotona. Piinaa tällainen yksinäinen kuumeilu kuitenkin on, eikä sitä lievitä yhtään täällä vauvakuume sivustoilla pyöriminen. Kolmosten kuulumisia käyn vähintään kerran päivässä lukemassa ja jännitän täällä koneeni ääressä muiden puolesta. Ehkäpä joku päivä itse vielä kirjoitan tänne ja elän ovulaatiohetkiä ja piinailen viimeistä viikkoa! Silloin teistä ei kukaan toivottavasti enää pyöri täällä, vaan meitä on uusi tuore porukka ;)No, mutta pakko oli saada kirjoittaa ja onnitella mm töpsyä ja misua. Ja äitykäisen kuulumisia odotan jännityksellä!
Kaikille muillekin paljon tärppi onnea ja jaksamista!