Nouseeko lämmöt AINA kun on raskaana?
Eli aamulämpöjä mittaillessa, onko niin, että jos ei lämmöt ole nousseet voin haudata raskaushaaveen sillä kierrolla?
Esikoisen yrityksen aikoihin mittailin lämpöjä ja silloin olivat oviksesta eteenpäin koholla, muissa raskauksissa en olekaan sitten mittaillut mitään. Mutta jospa taas kokeilisi...
Kommentit (3)
Eli mittailin aamulämmöt ja luulin ettei ovista tapahdu ollenkaan mutta kuitenkin onnistuin raskautumaan. Ei siis kannata menettää toivoaan jos ei huomaa lämpöjen nousseen. Onnea yritykseen!
K rv 14+3 ja poika 05
varmennan vielä, eli jos mulla normaalilämpö olis esim. 36.5 niin mun lämmönnousu olis johonkin 37:ään?
Ajattelin, kun mulla tuli tossa viime viikolla km. Niin voisin ruveta ovista bongailemaan kaikin mahdollisin keinoin, niin tietäis vähän missä mennään. Ehkä voisin tota lämpöäkin ruveta mittaileen.
Lämmönnousunhan aiheuttaa keltarauhanen, eli kun ovulaatiossa munarakkula puhkeaa ja munasolu vapautuu, niin siihen rakkulaan muodostuu keltarauhanen, joka erittää keltarauhashormonia luteaalivaiheen ajan, ja se on tuo hormoni mikä ne lämmöt nostaa. Jos EI ole raskautunut, rauhanen surkastuu ~14pv oviksen jälkeen ja sillon myös lämmöt putoaa, kenellä ennen menkkoja kellä sen jälkeen kun vuoto on jo alkanut. Jos taas ON raskautunut, jatkaa rauhanen hormonin eritystä (koska se on raskautta ylläpitävä hormoni) joten lämmötkin jää koholle.
Jos lämmöt ei ole nousseet, niin se periaatteessa tarkottaa sitä ettei ovulaatiota ole ollut. Tai sitten sitä että mittauksissa on ollut jotain häikkää...
Onnea yritykseen!