Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näemmä ei voi reklamoida Elisan lähettämästä laskusta

Vierailija
29.07.2024 |

Sen takia koska reklamointia ei ole kyetty automatisoimaan.

Laskussa ei lue enää mitään paikkaa, mihin ottaa yhteyttä jos haluaa valittaa laskusta. Onko edes kuluttajansuojan mukaista?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskussa ei ole enää puhelinnumeroa mihin ottaa yhteyttä. Sen takia koska ei ole palkattu ketään henkilöä vastaamaan puheluihin.

Laskutus varmaan ulkoistettu johonkin veroparatiisiin.

Vierailija
2/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti on niin että reklamaatioi-mahdollisuudesta kertominen pitäisi olla siinä laskussa.

Luultavasti on niin että kukaan kuluttaja ei ole valittanut asiasta Kuluttajansuojalautakunnalle ja on asia on tilassa kuin on.

Vierailija
4/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Henkiö ei käytä nettiä. Tutki laskua, eikä ole reklamaation mahdollistamaa numeroa tai neuvoa.

Vierailija
5/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään sanottavaa asiakaspalvelijoille (joita ei edes ollut paikalla).

Tarkoitus oli vaan tehdä reklamointi tämän kuun laskusta. En aio mitenkään neuvotella asiasta vaan valittaa laskutuksen suuruudesta.

ap

Vierailija
6/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy yhteystiedot, minulla on lasku 3 sivua ja viimeiseltä sivulla löytyy kaikki yhteystiedot.

Vierailija
7/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihetta sivuten ärsyttää yritysten tapa nykyisin, että asiakaspalvelun sähköpostia ei laiteta enää asiakkaiden näkyville. Että soita numeroon x, minne et saa koskaan yhteyttä jonon takia, mistä tiput kun aikaa on kulunut tietyn verran. Sitten kehoitetaan, että voit olla yhteydessä myös netissä, mikä on chatbot. Se antaa jotain vakiofraaseja, mistä ei ole koskaan apua mihinkään. Vai onko joku saanut koskaan ikinä chatbotilta ratkaisun ongelmaansa? Niinpä. On tuskainen tie koittaa löytää itsensä pisteeseen, että saat ylipäänsä kerrottua asiasi yrityksen edustajalle. Mennyt ihan hulluksi tämä.

Vierailija
8/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään sanottavaa asiakaspalvelijoille (joita ei edes ollut paikalla).

Tarkoitus oli vaan tehdä reklamointi tämän kuun laskusta. En aio mitenkään neuvotella asiasta vaan valittaa laskutuksen suuruudesta.

ap

Voit mennä myös Elisan myymälään sen laskusi kanssa ja käydä sen läpi siellä. Ei missään laissa sanota, että pitää nimenomaan olla sähköpostiosoite yhteydenottokanavana. jos tarjolla on jo myymälä, puhelin ja chätti 

Vierailija
9/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään laskusta reklamointi että chattaa jonkun asiakaspalvelijan kanssa. Eihän siitä jää mitään todistetta että laskutuksesta on valitettu? Siellä jonkun random-tyypin kansa pitäisi heittää läppää?

ap

Vierailija
10/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tuolta apua reklamaatioon.

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttajaneuvonta/reklamaation-tekem…

Vierailija
11/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkiö ei käytä nettiä. Tutki laskua, eikä ole reklamaation mahdollistamaa numeroa tai neuvoa.

Mitenkähän henkilö on saanut viestin vauvalle käyttämättä nettiä?

Tässä kuitenkin kaikkien uuvattien esiäidille asiakaspalvelun numero 

010 190 240

Osaatko itse näpytellä numerot luuriin, vai pitääkö siinäkin olla jonkun avustamassa?

Vierailija
12/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta että monasti tänä päivänä moni yritys jemmaa asiakaspalvelun numeron tai ainakin se on vaikeasti haettavissa.  Se on tosi harmillista. - Olen erittäin tyytyväinen Teliaan ja sen asiakaspalveluun sekä myös mökillä kuuluvuuteen ja yhteyksiin. Se on tärkeää kun ollaan "korvessa".

Vierailija
13/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä löytyy yhteystiedot, minulla on lasku 3 sivua ja viimeiseltä sivulla löytyy kaikki yhteystiedot.

Ei pidä paikkaansa.

Ei puhuta mitään laskun reklamaatiomahdollisuudesta ja kuinka se tehdään.

Laskun lopussa on ainoastaan ohjeet kuinka asiakas voi alkaa keskstelemaan asiasta puhelinpalvelun kanssa tai chattailemaan asiakaspalvelijan kanssa. Ei löydy paikkaa missä valittaa suoraan kenenellekään laskusta.

Siellä pitäisi olla ohje että : Laskua koskevat valitukset tähän osoitteeseen. Oma elisassa pitäisi olla kaavake mihin kuluttaja voisi täyttää laskuun kohdistuvat valitukset. Tämä on ihan eri asia kuin alkaa keskustelemaan jonkun tyypin kanssa puhelimessa tai chatissa. Eihän tuommoisesta keskustelusta jää mitään jälkeä? Asiakaspalvelija viittaa kintaalla valitukseen. Lupailee jotain ja unohtaa asian seuraavassa hetkessä.

ap

Vierailija
14/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina saanut hoidettua elisan chatissa nopeasti asiat kuntoon. Se robotti kyllä ohjaa oikealle asiakaspalvelijalle.

Jos laskutuksessa on jotain häikkää, niin kannattaa ensin asiakaspalvelun kanssa selvittää asia, korjaavat kyllä jos on virheellinen.

Vierailija
15/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ennen paperilaskussa luki että "Laskua koskevat valitukset puh.,,,,,,,,,,, jne.....

Nyt pitäisi alkaa chattailemaan jonkun "puhelimeenvastaajan" kanssa:)

Vierailija
16/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.

Ei puhuta mitään laskun reklamaatiomahdollisuudesta ja kuinka se tehdään.

Laskun lopussa on ainoastaan ohjeet kuinka asiakas voi alkaa keskstelemaan asiasta puhelinpalvelun kanssa tai chattailemaan asiakaspalvelijan kanssa. Ei löydy paikkaa missä valittaa suoraan kenenellekään laskusta.

Siellä pitäisi olla ohje että : Laskua koskevat valitukset tähän osoitteeseen. Oma elisassa pitäisi olla kaavake mihin kuluttaja voisi täyttää laskuun kohdistuvat valitukset. Tämä on ihan eri asia kuin alkaa keskustelemaan jonkun tyypin kanssa puhelimessa tai chatissa. Eihän tuommoisesta keskustelusta jää mitään jälkeä? Asiakaspalvelija viittaa kintaalla valitukseen. Lupailee jotain ja unohtaa asian seuraavassa hetkessä.

Miksi laskussa pitäisi olla erikseen tiedot nimenomaan laskua koskeville valituksille? Asiakaspalveluhan tuollaiset hoitaa, joten asiakaspalvelun yhteystiedot riittävät. Olisi tietysti kiva, että yhtenä yhteystietona olisi myös sähköpostiosoite, mutta valitettavasti monet firmat eivät enää halua sähköpostiyhteydenottoja, mutta syytä en osaa arvata. Nykyään hyvin usein asiakaspalveluun soitetut puhelut tallennetaan. Lisäksi puhelimen soittohistoriasta näkee, milloin asiakaspalveluun on soitettu ja kauanko puhelu kesti.

Puhelu asiakaspalveluun on usein paras tapa hoitaa ongelmat, sillä silloin sähköpostitteluun liittyvä viive jää pois. Jos tarvitaan lisätietoja tai tarkennuksia, asiasta voi kysyä heti ja saada vastauksenkin heti, kun taas sähköpostilla aikaa voisi kulua parikin päivää, jos asiakas lukee sähköpostiaan harvakseltaan.

Vierailija
17/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina saanut hoidettua elisan chatissa nopeasti asiat kuntoon. Se robotti kyllä ohjaa oikealle asiakaspalvelijalle.

Jos laskutuksessa on jotain häikkää, niin kannattaa ensin asiakaspalvelun kanssa selvittää asia, korjaavat kyllä jos on virheellinen.

Laskusta reklamoinnilla esittäisi oman kantani. Tämä ei kuitenkaan näytä olevan mahdollista Elisa yrityksen kanssa. Minua ei kiinnosta Elisan kanta asiaan. Haluan valittaa laskun suuruudesta. Elisan kanta asiaan on minulle tässä vaiheessa enää aikalailla yhdentekevää. On heidän oma asiansa miten reagoivat.

ap

Vierailija
18/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskusta kannattaa mainita isosti että *lasku on virheellinen* ja pyydät selvittämään asian.  

Sain tämän neuvon juristilta. Toimi. 

Muuten eräpäivä ei olisi siirtynyt.

Vierailija
19/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein tarkistaa omasta puhelinlaskusta, pitääkö ap:n väite paikkansa. Ei pidä. Laskun lopussa on yhteystiedot. Siellä on nettiosoite, josta löytyy vastauksia yleisimpiin laskuja koskeviin kysymyksiin ja lisäksi asiakaspalvelun puhelinnumero. Mihin muualle asiakkaan pitäisi voida ottaa yhteyttä kuin asiakaspalveluun?

Vierailija
20/51 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda operaattoria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi