Tytölle nimeksi Lumihelmi, mielipiteitä?
Ollaan miehen kanssa ihastuttu tuohon Lumihelmi nimeen. Alkuun sen piti olla toinen nimi, mutta nyt on harkittu sitä etunimeksi. Mutta, mutta, mahtaako siitä muut lapset kiusata ym. Kaikki mielipiteet tervetulleita.
Kommentit (56)
Moikka!
Oma tyttöni on Lumi-Helmi, pian viisi vuotias. Nimen noustessa aikoinaan mieleen, se tuntui juuri siltä oikealta.
Ei ole kiusattu, vaikka nimi onkin erottuva ja mieleenpainuvalla tavalla erilainen.
Ihanaa keväänjatkoa!
Toinenkin nimi on etunimi. Tuohan on oikeen kaunis nimi ja tarkoittaahan se jotain. Lumihelmi. Lumen muodostama helmi. Ihana.
Toinenkin nimi on etunimi. Tuohan on oikeen kaunis nimi ja tarkoittaahan se jotain. Lumihelmi. Lumen muodostama helmi. Ihana.
Lumi muodosta mitään helmiä (ainakaan luonnollisesti). Kamala!
Kaikki ne ovat vain mielikuvia. Ihan samalla tavalla lumi voi muodostaa helmiä. Valo kimaltaa hangella kuin kirkkaat helmet.
Lumihelmikin on kyllä kaunis. Mutta totta on, että sitä on hivenen hankala mieltää aikuisen naisen nimeksi.
Kastehelmeksi käsitän kastepisaran, joita muoostuu esim. aamuskasteessa niityille lehtien päälle.
Sitä voi kuitenkin sanoa kastehelmeksi ja nimi voi olla Kastehelmi. Kukassa ei oikeasti ole helmiä, mutta kasvin nimi on helmililja ja voipi se olla ihmisen nimikin. Lumi voi muodostaa kirkkaita kiteitä ja tosiaan valo voi muodostaa helmiä lumihangelle. Eivät nekään oikeita helmiä ole, mutta voihan niitä sanoa lumihelmiksi ja siitä saadaan kiva nimi ihmisellekin.
Mutta antakaa te se lapselle, jos pidätte. Tosin kielitoimisto suosittaa kirjoittamaan yhdysnimet väliviivalla.
Yleensä kenelläkään ei ole mitään pahaa sanottavaa tavisnimistä kuten vaikka Ella, Emma, Venla tai Iida, mutta ei niissä sitten ole mitään persoonallistakaan. Harvinaisemmissa nimissä tuntuu olevans se, että osa tykkää tosi paljon, ja osa ei ollenkaan.
Yleensä suosin pehmeitä nimiä mutta tällöin ne ovat myös napakasti lyhyitä esim. Lumi tai Helmi. Silti ymmärrän, miksi olette nimeen tykästyneet, vaikka itse en nimeä lapselleni antaisikaan. Kaunis nimi silti.
Pari vuotta sitten kuulin nimen Tulikukka ja ei siinäkään nimessä hirveästi järkeä ole. Silti kaunis ja erikoinen nimi. Itse pidän järjettömästi nimestä Lumitähti enkä tosiaan ole sitä antamassa lapselleni. Kunhan vain pidän sitä todella kauniina nimenä.
mä tiedän yhden n 15 vuotiaan tytön, jonka nimi on Lumikki. Voi yök !
Lumihelmi on kaunis vauvalle ja pienelle lapselle mutta teini, aikuinen jne jne ei kiitos.
Ihan taatusti, 100 % tullaan kiusaamaan.
Kaunis nimi minun mielestä =0) Tuskin kiusataan koska nykyään lapsille annetaan niin erikoisia nimiä (jotka toiset ovat jo aika hirveitä esim. Aadolfiina tms)
Aadolfiina-nimeä on annettu eniten 1800-luvulla.
Kaunis nimi minun mielestä =0)
Tuskin kiusataan koska nykyään lapsille annetaan niin erikoisia nimiä (jotka toiset ovat jo aika hirveitä esim. Aadolfiina tms)
Mutta millainen on sukunimi? Tuon kanssa ei sitten toimi mitenkään nää lahtiset-virtaset-mäkiset.
Mutta millainen on sukunimi? Tuon kanssa ei sitten toimi mitenkään nää lahtiset-virtaset-mäkiset.
tänä talvena syntyneelle tytölle ja kyllä siihen menee Virtanenkin. Paremminkin kuin joku yltiö romanttinen Metsänhenki.
Tosin nimi ei merkitse sanana mitään toisin kuin kastehelmi, joten olisko muoto Lumi-Helmi parempi.
Jos mietin itseäni nyt 35-vuotiaana niin en tosiaankaan haluaisi olla Lumihelmi...
lumpsuksi vai?
Jos itse tykkäätte, niin antakaa vaan. Ei siinä silloin kannata muilta mielipiteitä kysyä tai ainakaan antaa niiden kovasti vaikuttaa päätökseen.
kuullostaa kyllä ihanalta, mutta onko niin kiva sitten kuitenkaan etunimenä. makujahan on monia. itse antaisin toiseksi nimeksi, tai sitten Lumi Helmi Virtanen????
"Kuulostaako esim. johtaja Lumihelmi X
"
Nimen pitäisi olla sellainen, että sitä voi käyttää missä tahansa asemassa ja tehtävässä. Jos sanotaan, että naisten on vaikea päästä korkeampiin asemiin yhteiskunnassa niin kuinka vaikeaa onkaan naisen jolla on lapsellinen nimi?!