Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytölle nimeksi Lumihelmi, mielipiteitä?

Vierailija
30.03.2010 |

Ollaan miehen kanssa ihastuttu tuohon Lumihelmi nimeen. Alkuun sen piti olla toinen nimi, mutta nyt on harkittu sitä etunimeksi. Mutta, mutta, mahtaako siitä muut lapset kiusata ym. Kaikki mielipiteet tervetulleita.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuulostaako esim. johtaja Lumihelmi X

uskottavalta? No sitähän minäkin.

"

Nimen pitäisi olla sellainen, että sitä voi käyttää missä tahansa asemassa ja tehtävässä. Jos sanotaan, että naisten on vaikea päästä korkeampiin asemiin yhteiskunnassa niin kuinka vaikeaa onkaan naisen jolla on lapsellinen nimi?!

Vierailija
22/56 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!



Oma tyttöni on Lumi-Helmi, pian viisi vuotias. Nimen noustessa aikoinaan mieleen, se tuntui juuri siltä oikealta.



Ei ole kiusattu, vaikka nimi onkin erottuva ja mieleenpainuvalla tavalla erilainen.



Ihanaa keväänjatkoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinenkin nimi on etunimi. Tuohan on oikeen kaunis nimi ja tarkoittaahan se jotain. Lumihelmi. Lumen muodostama helmi. Ihana.

Vierailija
24/56 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinenkin nimi on etunimi. Tuohan on oikeen kaunis nimi ja tarkoittaahan se jotain. Lumihelmi. Lumen muodostama helmi. Ihana.


Lumi muodosta mitään helmiä (ainakaan luonnollisesti). Kamala!

Vierailija
25/56 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne ovat vain mielikuvia. Ihan samalla tavalla lumi voi muodostaa helmiä. Valo kimaltaa hangella kuin kirkkaat helmet.

Vierailija
26/56 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumihelmikin on kyllä kaunis. Mutta totta on, että sitä on hivenen hankala mieltää aikuisen naisen nimeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/56 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastehelmeksi käsitän kastepisaran, joita muoostuu esim. aamuskasteessa niityille lehtien päälle.

Vierailija
28/56 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi kuitenkin sanoa kastehelmeksi ja nimi voi olla Kastehelmi. Kukassa ei oikeasti ole helmiä, mutta kasvin nimi on helmililja ja voipi se olla ihmisen nimikin. Lumi voi muodostaa kirkkaita kiteitä ja tosiaan valo voi muodostaa helmiä lumihangelle. Eivät nekään oikeita helmiä ole, mutta voihan niitä sanoa lumihelmiksi ja siitä saadaan kiva nimi ihmisellekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/56 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta antakaa te se lapselle, jos pidätte. Tosin kielitoimisto suosittaa kirjoittamaan yhdysnimet väliviivalla.



Yleensä kenelläkään ei ole mitään pahaa sanottavaa tavisnimistä kuten vaikka Ella, Emma, Venla tai Iida, mutta ei niissä sitten ole mitään persoonallistakaan. Harvinaisemmissa nimissä tuntuu olevans se, että osa tykkää tosi paljon, ja osa ei ollenkaan.

Vierailija
30/56 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä suosin pehmeitä nimiä mutta tällöin ne ovat myös napakasti lyhyitä esim. Lumi tai Helmi. Silti ymmärrän, miksi olette nimeen tykästyneet, vaikka itse en nimeä lapselleni antaisikaan. Kaunis nimi silti.



Pari vuotta sitten kuulin nimen Tulikukka ja ei siinäkään nimessä hirveästi järkeä ole. Silti kaunis ja erikoinen nimi. Itse pidän järjettömästi nimestä Lumitähti enkä tosiaan ole sitä antamassa lapselleni. Kunhan vain pidän sitä todella kauniina nimenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/56 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tiedän yhden n 15 vuotiaan tytön, jonka nimi on Lumikki. Voi yök !

Lumihelmi on kaunis vauvalle ja pienelle lapselle mutta teini, aikuinen jne jne ei kiitos.



Ihan taatusti, 100 % tullaan kiusaamaan.

Vierailija
32/56 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi minun mielestä =0) Tuskin kiusataan koska nykyään lapsille annetaan niin erikoisia nimiä (jotka toiset ovat jo aika hirveitä esim. Aadolfiina tms)

Aadolfiina-nimeä on annettu eniten 1800-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/56 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi minun mielestä =0)

Tuskin kiusataan koska nykyään lapsille annetaan niin erikoisia nimiä (jotka toiset ovat jo aika hirveitä esim. Aadolfiina tms)

Vierailija
34/56 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta millainen on sukunimi? Tuon kanssa ei sitten toimi mitenkään nää lahtiset-virtaset-mäkiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/56 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta millainen on sukunimi? Tuon kanssa ei sitten toimi mitenkään nää lahtiset-virtaset-mäkiset.


tänä talvena syntyneelle tytölle ja kyllä siihen menee Virtanenkin. Paremminkin kuin joku yltiö romanttinen Metsänhenki.

Vierailija
36/56 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin nimi ei merkitse sanana mitään toisin kuin kastehelmi, joten olisko muoto Lumi-Helmi parempi.

Vierailija
37/56 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin itseäni nyt 35-vuotiaana niin en tosiaankaan haluaisi olla Lumihelmi...

Vierailija
38/56 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumpsuksi vai?



Jos itse tykkäätte, niin antakaa vaan. Ei siinä silloin kannata muilta mielipiteitä kysyä tai ainakaan antaa niiden kovasti vaikuttaa päätökseen.

Vierailija
39/56 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuullostaa kyllä ihanalta, mutta onko niin kiva sitten kuitenkaan etunimenä. makujahan on monia. itse antaisin toiseksi nimeksi, tai sitten Lumi Helmi Virtanen????

Vierailija
40/56 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÖSSYPILVI.