Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytölle nimeksi Lumihelmi, mielipiteitä?

Vierailija
30.03.2010 |

Ollaan miehen kanssa ihastuttu tuohon Lumihelmi nimeen. Alkuun sen piti olla toinen nimi, mutta nyt on harkittu sitä etunimeksi. Mutta, mutta, mahtaako siitä muut lapset kiusata ym. Kaikki mielipiteet tervetulleita.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella meidän neiti on syntynyt.

Niin ja tuosta kutsumisesta joku kysyi. Minulla on itselläni pitkä väliviivallinen etunimi ja se on koko ikäni ollut kokonaisuudessaan käytössä. Ei ole tullut mitään lempinimiä missään vaiheessa.

ap

nimen Helmililja,onko syntynyt talvella nimeksi kävisi Lumihelmi.

Vierailija
2/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena tod.näk.kutsutaan nimellä Lumi,veikkaan että loppuosa jää jossain vaiheessa aikuistumisen kynnyksellä pois,tai jo teininä.



Mut silti nätti nimi!

kannattaa kuunnella omia vaistojaan nimenvalinnassa.

JOs molemmat vanhemmat tykkää niin se on siinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala käytössä. Jos ihan pakko laittakaa edes toiseksi nimeksi ja kutsumanimeksi joku vähän normaalimpi. Kuten Aada tai Iida esim.

Vierailija
4/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ämpäriruma suohirviö.. ja nimi olisi "lumihelmi".. OUMAIGAAD. siinä kyllä tyttöäsi kiusataan,ja kunnolla. ja lumppu-väänne on tosiasia.

Vierailija
5/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ämpäriruma suohirviö.. ja nimi olisi "lumihelmi".. OUMAIGAAD. siinä kyllä tyttöäsi kiusataan,ja kunnolla. ja lumppu-väänne on tosiasia.


Riitastakin tuli Rillu ja hetken kuluttua joku keksi rallattaa, että rillulla on iso pillu

Aika raakaa toi elämä lapsenakin on.

Vierailija
6/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette keksineet hyvän nimen!!

Pidä siitä kiinni!Älä anna muiden käännyttää päätä.

Kyllä se lapsi sitten isompana voi muuttaa nimeään yksinkertaisemmaksi jos haluaa. käyttää joko Lumia tai Helmiä vaan. EI MITÄÄN ONGELMAA.



Minä olen kuullut jälkeenpäin että olisin saanut kauniin "luontonimen", mutta sitten vanhempani eivät uskaltaneet antaa sitä.

Minua on aina harmittanut. Ja sain tylsän tavisnimen.



ja nää Adan ja Idojen äänestäjät,suksikaa suohon:)

Rumia tavisnimiiä on ihan liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisena nimenä, tiedän. Ehkä Lumihelmikin toiseksi nimeksi parempi? Kunhan ei Lumihelmi Aurelia...(lumiaura)

Vierailija
8/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette keksineet hyvän nimen!!

Pidä siitä kiinni!Älä anna muiden käännyttää päätä.

Kyllä se lapsi sitten isompana voi muuttaa nimeään yksinkertaisemmaksi jos haluaa. käyttää joko Lumia tai Helmiä vaan. EI MITÄÄN ONGELMAA.

Minä olen kuullut jälkeenpäin että olisin saanut kauniin "luontonimen", mutta sitten vanhempani eivät uskaltaneet antaa sitä.

Minua on aina harmittanut. Ja sain tylsän tavisnimen.

ja nää Adan ja Idojen äänestäjät,suksikaa suohon:)

Rumia tavisnimiiä on ihan liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä etunimenä. Pääsääntöisesti kaikki ovat nimestä pitäneet muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ja käytössä on tällä tytöllä koko nimi, ei ole lempinimiä. Antakaa ehdottomasti, jos se on teille mieleinen.



Minä pidän enemmän Kastehelmi nimestä, mutta olen aavistuksen puolueellinen, koska meidän tytön etunimi on Kastehelmi ja meidänkin tytön nimi on kokonaisuudessaan käytössä ja hän on jo teini.

Vierailija
10/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikä on sanahelinän merkitys? Kastehelmi tai lumihiutale on olemassa, mutta lumihelmestä en ole koskaan kuullut - koska sellaista ei ole olemassa. Siksi itse sana kuullostaa teennäiseltä. Vertaa: Poutapilvi (ok) + Tihkusade (ok) -> Tihkupilvi (ei ok)



Lumi Helmi kahtena erillisenä nimenä on jo parempi vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimi

Vierailija
12/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi Helmi, tai edes Lumi-Helmi. Suositus oli ainakin ennen, että kirjoitetaan yhdysnimet väliviivalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on ihan tyhmiä kommentteja.

ja ärsyttäviä.

aina kun joku oikeasti keksii kivan nimen,niin

ihmiset yrittää kääntää sen päätä.miksi?



tän huomasin nimittäin ennenkin.

jos täällä mainitaan joku söpö,vhän erikoisempi nimi,heti haukutaan se pystyyn ,ettei vaan kukaan olisi yhtään erilaisempi kuin me tavalliset tallustajat.voi räkä!



et olisi ap tullut edes tänne mainitsemaan,nyt te varmaan laitatte tytöllenne nimeksi

Pirkko tai hertta tai aada tai neea

ja sit sil on ainakin esikouluikään mennessä 5 samannimistä kaveria.

niin tylsää

Vierailija
14/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin esim. KasteHelmikin (kelpaisikohan se oikeaksi nimeksi?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tolla välillä. tunnen yhden pikku tytön jolla kaksois? nimi ja vain toi etuosa on käytössä eli lumi. vaikka isä sitä yritti aina toitottaa.

ja toiseks ruma ihminen kärsii nimestään jos on ihminen vaan onruma, esim sinikka, ihan sama jos sen nimi olis helmi, yhtä paljon sitä sindyä nauretaan.

ja ei voi hermostua jos jotkut vasta "väärin" tälläiseen itse kysyi mielipidettä ja tällä palstalla sen tietää mitä tulee =)

Vierailija
16/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli työkaverina Kastehelmi-niminen ja tuntui jotenkin kovin kornilta käyttää sen nimeä. Tuntui kuin olisin vitsiä vääntänyt sen kustannuksella

Vierailija
17/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kaunis nimi

Vierailija
18/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiedän jo valmiiksi, että kaikki tutuistamme ei tästä nimestä pidä, koska tämä ei ole tavisnimi. Minulla ja miehelläni on molemmilla erikoisemmat (minulla vielä pitkäkin, väliviivalla tosin) nimet, joista emme kumpikaan ole pahemmin kärsineet, vaikka vanhempamme niin pelkäsivät.

Mitä luultavimmin meidän neidistä tulee Lumihelmi. Mitään Neeaa, Pirkkoa, Aadaa ym. ei meidän tytöstä tule. Turhan tavallisia.

Niin ja meidän sukunimi ei ole mikään tyyliin Virtanen kun joku sitä alussa kyseli/mainitsi.

ap

täällä on ihan tyhmiä kommentteja.

ja ärsyttäviä.

aina kun joku oikeasti keksii kivan nimen,niin

ihmiset yrittää kääntää sen päätä.miksi?

tän huomasin nimittäin ennenkin.

jos täällä mainitaan joku söpö,vhän erikoisempi nimi,heti haukutaan se pystyyn ,ettei vaan kukaan olisi yhtään erilaisempi kuin me tavalliset tallustajat.voi räkä!

et olisi ap tullut edes tänne mainitsemaan,nyt te varmaan laitatte tytöllenne nimeksi

Pirkko tai hertta tai aada tai neea

ja sit sil on ainakin esikouluikään mennessä 5 samannimistä kaveria.

niin tylsää

Vierailija
19/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lumppu siitä tulisi ennemmin tai myöhemmin

Vierailija
20/56 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskottavalta? No sitähän minäkin.