Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~ Huhtikuun Helmet 4.viikko ~~~~

19.01.2009 |

~Huomenta!

Ei tainnut vielä olla meille uutta viikkopinoa :)

Mukavaa viikkoa meille ja jaksellaan :D

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vain.. kerrankin sattui näin aamusta olemaan hieman hiljaisempaa aikaa, niin ajattelin kunnostautua kirjoittamaan. Itse en viime viikolla kirjoittanut taas kertaakaan :( ... kiire... viikon puolivälissä kävin lueksimassa kuitenkin kirjoituksianne. Mukavaa ollut huomata, että vieläkin uusia odottajia liittyy joukkoomme.

Kuinka olette jakselleet? Toivon mukaan hyvin. Täällä alkaa olla puuskutusta ja hengästymistä entistä enemmän, vaikka muuten on jaksanut ihan hyvin. Viikko sitten tosin sai vielä kokea pitkästä aikaa aamupahoinvointia. Tuli ilmeisesti liian kovasta nälästä, kun en illalla juuri ennen nukkumaan menoa syönyt, niin aamulla ei päässyt liikkeelle ennenkuin mahanesteet sai ulos :( Toissa viikolla kävin siinä sokerirasituksessa. Sieltä sain puhtaat paperit :) paasto oli vain 4,2. Jotkut taisi "kiitellä" sitä juoman makua, siis ettei oikein ollut maistuvaa. Mitä itse siinä join, niin oli minusta ihan hyvää, colan makuista, kuin limpparia olisi juonut. Lieneeköhän noita sitten erilaisia litkuja.

Moni on päässyt jo pakkauksen ääreen :) itse odottelen sitä saapuvaksi tällä viikolla tai viimestään ensi viikon alussa. Muutenkin olen inventoinut saatuja vaatteita kokojen mukaan. Tuntuu ettei meillä ole kunnolla tilaa, niin on melkein isommat vaatteet vielä varastoitava muualle odottamaan tulevaa. Omaa vaatehyllyäkin siivosin, niin tuntuu ihan mahdottomalta ajatella, että hyllyt on täynnä vaatteita, eikä oikein muut kuin paidat sovi päälle.

Nyt täytyy palailla töiden pariin.. koitan iltapäivällä käydä kertoilemassa lisää kuulumisia..

Terv. Sivri ja Masukki 28+5

Vierailija
2/53 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää sivut sanoo mulle, että viesti on liian pitkä. Siksikö ne kaikki romaanit on kadonneet!!! MIksi missään ei varoiteta maksimimerkkimäärästä!!!!

Seuraa aamun sepustus kahdessa osassa... jos sivut toimii!!!

Tervetuloa vaan uusille minunkin puolestani.

Sivri, tuttua tuo oman kaapin "ongelma". Mulla on yks kokonainen vaatekaappi, joka siis ei ole käytössä ollenkaan ja sit mulla on ollut liinavaatekaapissa (joka on siis kätevästi kodinhoitohuoneessa) ollut pari hyllyä, jossa olen pitänyt verkkareita yms. Nyt olen lopettanut oman vaatekaapin käytön kokonaan, kun ne kolme paitaa kahdet housut ja kahdet rintsikat mahtuu hyvin sinne verkkarihyllylle. Viikko sitten nostin sinne sukkakorin, jossa pidän siis mun tilavat mamma-alkkarit myös. ELi on vaan täys kaapillinen täysin käyttämättömiä vaatteita :-)

Meidän kakkonen on alkanut nukkua!!! Viime viikolla oli siis vain yksi yö, jolloin heräiltiin kakkosen tahtiin. Muut on menneet 10 h putkeen unten mailla. Aiemmin ollaan päästy lähinnä joka toinen yö nukutaan -tahtiin, eli muutos on ihan huikea! No, pikkukolmosen syntymä varmasti sekoittaa kakkosenkin unet, mutta siis toivoa on! Mä olen ihan täpinöissäni tästä uudesta taidosta, toki siis siitä olisi ollut enemmän hyötyä, jos olisi oppinut jo syksyllä, kun nukuin itse yöt läpi. Nyt ramppaan vessassa... Joka tapauksessa uskon, että kerran opittu taito on helpompi palauttaa tuossa toukokuulla kuin alkaa opettelemaan ihan uutta. Mähän saan silloin valvoa varmasti, mutta jos vaikka ei tarvis rampata lastenhuoneessa rauhoittelemassa kakkosta ja samalla imettää uutta tulokasta. Mulla tekee mies sen verran reissuhommia, etten voi laskea sen varaan, että se hoitais kaikki kakkosen yökukkumiset.

tuuti ja nappula rv 26+3, osa 1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muuten vakavissani ajatellut laittaa kaikki vauvan kamat vasta äippäloman alussa. Meillähän on kaikki periaatteessa olemassa, kun kolmosta osattiin odottaa jo ennen kakkosen syntymää, eli en ole antanut pois muuta kuin jotain lakanoita ja yksittäisiä vaatteita, mitä on ollut liikaa. Äkkiähän tuo sitten käy: haen varastosta laatikon, jossa lukee 50-60 cm ja pyöräytän kaksi koneellista pyykkiä, valkoisen ja sinisen. (sit jos syntyy tyttö, niin pääsen shoppailemaan heti synnytyksestä toivuttuani) :-) Koneen pyöriessä ehdin kasata hoitopöydän. Vaippoja saatan paketin ostaa varuiksi. Ja pinnasänky pitää tyhjentää pehmoleluista ja pohja nostaa. Eihän sitä muuta vauva ekaan pariin viikkoon tarvi kuin kuivan vaipan ja vähän maitoa. Niille vauvanvaatteille pitää tietty keksiä joku paikka, osan voi pitää varmaan hoitopöydän alla ja loput laittaa vaikka sinne kodinhoitohuoneen verkkarihyllylle. ;-) Koko urakkaan siis riittää 4 h, 2 h pyykkäykseen+1,5 h kuivurin pyöritykseen+0,5 h viikkaukseen.

No, leikki leikkinä, todennäköisesti kaivan tuota omaa vauvanvaatelaatikkoa samalla hartaudella kuin pakkauksen ottajat uutta äitiyspakkausta. Unohdun tuntitolkulla ihmettelemään, miten meidän pojat on joskus olleet näin pieniä ja viikkaan puhtaat pyykit kolmeen otteeseen eri pinoihin, värin, koon ja käyttötarkoituksen mukaan. Pesen vaunujen kuomun ja kankaat, ostan pinnasänkyyn uuden pinnasuojan ja hoitopöydälle uuden pehmusteen. Mutta siis kaikki on periaatteessa tehtävissä neljässä tunnissa, jos vaikka synnytys käynnistyy yllättäen. Eli olen päättänyt, etten STRESSAA asialla vaan NAUTIN sit täysillä, kun ehdin sitä ajan kanssa toteuttamaan. :-) Ennen äippälomaa vaan ei ole toivoa hetkestä, jolloin olisin kotona niin, ettei lahkeessa riipu takiaista tai vähintään jostakin tule kutsuhuutoa.

Mistä päästäänkin aasinsillalla aika kätevästi vanhempien lasten hoitotilanteeseen. ELi aion pitää hoitopaikan kevään ajan. En tiedä, ovatko pojat hoidossa 2 vai 5 päivää viikossa vai ehkä ihan vaan kotona, sen näkee sit, kun arki alkaa sujumaan. Jos kaikki sujuu kuin tanssi, irtisanon hoitopaikan toukokuussa, jos on takkuista, vasta elokuun alusta (tai myöhemminkin, jos tulee jotain oikeita ongelmia, mutta meillehän syntyy terve lapsi, jolla ei ole koliikkia :-) ) Heinäkuuhan on ilmainen, mutta joutuvat päivystävään päiväkotiin, eli silloin tuskin tulee hoitopäiviä. Paitsi jos en saa öisin nukkua ja jos mies ei saa heinäkuulle kesälomaa. Eli samalla linjalla tuon valmistelun kanssa, katsotaan sitten kun tilanne tulee ajankohtaiseksi. Mies on sitä mieltä, että ainakin vanhemman pojan voisi pitää päiväkodissa myös ensi talven, mutta itse en oikein innostu. Haluaisin ainakin katsoa, jos vaikka viihtyis meidän kanssa kotona. Onhan sitä kaikkia kerhoja ja sen semmoista. Ja kuskaamisessakin on oma vaivansa. Tiedän, että mies huolehtii ennen kaikkea mun jaksamisesta, mä olen kuulemma mukavampi, jos en ole väsynyt. Voiko pitää paikkansa?! ;-)

Niin, oma napa. Lauantain lepäilin ja nyt on taas ihan hyvä olo. Perjantai-iltana olin valmis saikulle seuraavaksi 2 kk:ksi. Ykkösen kanssa olin ihan priimakunnossa loppuun asti, kakkosen kanssa olin saikulla 1,5 kk eli jos nyt pääsis johonkin sinne väliin. Yleinen jaksaminen lähinnä vaivaa, kevyttä kivutonta supistelua ja kolotusta, muttei mitään vakavaa. Loppuviikosta on taas viisaampi, eli katsellaan sit, mikä on meininki. Seuraava neuvola on vasta helmikuussa, mutta eipä ne mun oloon osais mitään oleellista sanoakaan, kun mulla on aina ollut kaikki arvot kohdallaan, oli oma vointi mikä tahansa.

Jep, hyvää viikon alkua kaikille tasapuolisesti

tuuti ja nappula

Vierailija
4/53 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mietinkin jo tuossa, että mitähän on jäänyt tänään tekemättä, kun näin tuntuu aikaa riittävän olla täällä.. :P

Joku muukin tuolla toisella palstalla valitteli, ettei pitkää tarinaa pysty kirjottaa ( Se voi olla Tuuti, että kun on ennestään jo lapsia, niin ei sitten niin stressaa :P Vaikka en miekään kyllä stressaa tavaroiden ja vaatteiden kanssa, mut mukava on jo hyvissä ajoin laittaa :)

Kestoilijoille kysymys.... Kuinka paljon teillä on kestovaippoja vauvalle kerrallaan? En tarkoita oikein intoilijoita (ei pahalla), joilla olis vaikka kolmelle lapselle jakaa, vaan ihan normaali käyttöön? Ajattelin kuitenkin reissuilla käyttää kertakäyttövaippoja, kun ei oo kaikkialla mahdollisuuksia pestä ja säilytellä missä käydään..

Terv. Sivri ja Masukki edel 28+5

Vierailija
5/53 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikko vierähtikin vierailematta palstalla, joten ihanan pitkässä pinossa olikin kova lukeminen :)

Tervetuloa uusille! Mukavaa, kun teitä on niin monta!

( . ) Olo on taas aika vaikea. Olen saikulla torstaihin ripulin takia, mutta olen myös täysin uuvuksissa viikonlopun hääreissun takia. Ajettiin yhteensä 10 tuntia ja juhlissakin oli ihan riittävästi seisoskelua ja istumista kovalla penkillä. Mulla on nykyään tosi vaikeaa olla jalkojen päällä ja istuakin tavallisella tuolilla. Pitäis aina olla nojatuoli, sohva tai sänky :) Hengitystä ahdistaa vieläkin, vaikka vauva onkin onneksi vähän muuttanut asentoaan eikä ole enää poikittain ylhäällä. Jalkojen välissä tuntuu nyt selkeä pallo :) Potkut ovat välillä tosi hengästyttäviä ja oksettaviakin jos osuvat superherkälle navan alueelle. Nyt on ruvennut myös olemaan tosi kipeitä ja pitkiäkin supistuksia, kuten aiemminkin parin viimeisen kuukauden aikana. Kokemuksen mukaan eivät kuitenkaan tee mitään kohdunsuulle. Parin viime raskauden lopussa olen laukkonut monta kertaa turhaan sairaalassa supistusten takia, mutta mitään ei tapahdu. Tällä kertaa en lähde sairaalaan, ennen kuin pakon edessä.

Päivähoidosta...

Vaihdan lasten hoitopäivän alle seitsemään tuntiin, kun äitiysloma alkaa. Vanhin on koulussa ja keskimmäinen eskarissa, mutta hinkuaa leikkiä kavereiden kanssa vielä varsinaisten eskarituntien jälkeenkin. Nelivuotias kuopus on samassa päiväkodissa. Syksyllä kuopus menee vielä puolipäiväiseksi päiväkotiin, kun keskimmäinen menee kouluun. Tuntuisi tyhmältä laittaa johonkin kerhoon vuodeksi ennen eskaria.

Ehkäisystä...

Meillä on kolme neljästä alkanut yllätyksenä - kaksi varmoilla päivillä ja yksi kondomilla. Tosi iloisia olemme olleet näistä onnellisista sattumuksista :) Varmaan kondomi on käytössä jatkossakin, koska mitään radikaalia emme halua vielä tehdä eivätkä hormonit sovi minulle. Minun puolestani voisi tulla vielä ainakin yksi ylläri ;)

Tällaisia terveisiä tällä kertaa

adelia rv 29+

Vierailija
6/53 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siitä onkin aikaa kun on viimeksi tänne krjoitellut.. kuulumisia tosin käynyt lueskelemassa aina välilllä :)

Mistäs sitä aloittelisi... no omasta mahasta vaikka ;) eli maha kasvaa ja voidaan hyvin. Toisin sanoi maha on kylllä tosi iso muttei haittaavan iso :) pienenpi se mun mielestä on kun ekan aikana ... ehkä? Liikkuva kaveri ilmoittaa kyllä olemassa olostaan... jännä sinäänsä kun eka vaan löllötti tuolla mahassa(juoksee nykyään senkin edestä kun oli niin rauhallinen maha-asukki) ehkäpä tämä olisi sitten rauhallisempi..:) Painoa taitanut tulla normaali määrä jotain 6-8 kilon väliltä je edelleen liikutaan 3-4 krt viikossa tosin stepin tunnit jätin viikko sitten... nutten vähän rauhallisimmilla tunnilla mennään...

jotain kysymyksiä viime viikosta jäi mieleen esim. toi synnytys asia... itseänikin vähän mietityttää että miten se menee... eka oli super nopee "syöksysynnytys" kokonaisuudessaa ekasta supistukseta 1h50min ja poika sylissä... ei meinannut kätilö uskoo ku sanoin sille n.puolentoista tunnin päästä kun supistukset olivat alkaneet etten kestä enää ja tarviin jotain muutkin kun sen kaasun... kätilö siihen että käyppä vessassa ja hän käy lääkärin hakemassa niin katotaan voiko "vielä" laittaa puudutusta... juu ei kuule pissaa tullut.. ;) (poika meinas kyllä tulla jo sinne vessaan) takas sänkylle ja kätilö tarkisti tilanteen

että voiko vielä laittaa puudutukset juu ei tarvinnut käski ruveta vaan ponnistaamaan kun siltä tuntuu... samalla huikkas lääkärille ovelle että ei tarvitta mitään syntyy jo nyt... juu ei uskonut kätilökään että näin nopea olisi kertoi vaan keskustelussa jälkeen päin että seuraavalla kerralla ei kannata kotia jäädä kun supistuksia rupee tulemaan... eli siis pelottaa jos tulee vielä rajummin ja toisinaan taas se että jos pitkittyy niin miten sitä sitten...

sitten joku taisi kysäistä noista valmennuksista... mennään synnyttää haikaranpesään (poika kanssa syntynyt siellä) niin siellä ei toisen saaville enää ole niitä valmennuksia tosin en tunne myöskään sitä tarvitsevani... Mutta kätilö keskustelu on ja se on tosi hyvä kun käydään vähän läpi mitä odotuksia on...

käyn myöhemmin kommentoimassa noita kestojuttuja siis miten meillä...

terkuin mikumamma

Vierailija
7/53 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli noista kestoista sen verran että ekan kanssa en niitä käyttänyt en vaan viitsinyt...jaksanut eikä muutenkaan kiinnostanut koko homma nyt kuitenkin ajattelin että yritän edes ja tässä jo jonkun aikaa olen ostanut huutonetistä halvalla kestoja... eli kuoria on kolmet ja lisäksi yöksi vähän paremmat kuoret niihin sisälle sisäjuttuja on neljät ja harsoja pino niillä pitäis jo parjätä mutta sitten mulla on vielä all-in-one vaippoja pari ja taitää noita taskujakin olla muutama pikkasen erillaisia ostin niin ehkäpä joku niistä on sitten sopiva meille...

Päiväkodista sen verran että meillä poika jää yhdeksi päiväksi per viikko ja kyseinen päivä ilmoitetaan aina aikasemmalla viikolla syy miksi näin on se että meillä poika on ympärivuorokautisesssa päiväkodissa ja paikkaa ei periaatteessa saisi pitäää vaan poika olisi joutunut vaihtamaan tarhaa tässä välissä siksi aikaa kunnes taas olisi meno samaan paikkaan kun menen takaisin töihin... nytten poika siis ei vie kenenkään "paikkaa" ja tämä järjestely on minusta todella hyvä(tarhan kaa siis sovitaan aina sellainen päivä kun on ns.vähiten lapsia tai erikoispäivä.....) lisäksi tulee yksi kerho päivä4-5h joten ei ihan kotiin jäädä...

terkuin taas mikumamma ja mussu29+1

Vierailija
8/53 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehkutin tänään aamulla miehelle että "jes! nyt mentiin viimeiselle viikko kymmenluvulle!" Mutta sitten rupesin miettimään että ei perkele, ei välttämättä... :) Mä todella toivon että kymmenen viikon sisään mulla on jo käärö kainalossa ja kaikki hyvin.

Kävin aiemmin viime viikon pinon lukemassa mutta nyt mä onneton(ootteko muuten lukeneet että raskaus tuhoaa aivosoluja...uusiutuvat kuulemma myöhemmin itsestään... *jää mietteliäänä raapimaan vaaleata päätään*...) olen jo suht kaiken sieltä onnistunut unohtamaan...

Katsotaan osaako kommentoida mitään...

Tervetuloa toisellekin uudelle!

Isompien lasten hoito: Meillä jäivät jo viime vuoden puolella tarhasta kotiin kun selvisi että pitkä saikkukomennus tuli. Aikaa myös heidän kanssaan ennen vauvaa. Ollaan koitettu rakentaa arkirytmiä kerhoilla ym. mutta noi joulut nyt hieman sotki. Onneksi miehellä vuoroduuni niin pystyy hyvin olemaan arjessa mukana.

synnytys: Ensimmäinen meni niin kivuliaasti(mm.eppari+2.asteen repeämät) ja kätilö oli täysi pylly että vannoin ettei ikinä enää. Reilun vuoden päästä mietin että mitäs mä taas täällä teen.. :) Eli nopeasti ne unohtuu! Ravasin kyllä kakkosen odotusaikana pelkopolilla niin sairaalassa kuin psykalla ja niistä olikin loistava apu. Olisin varmaan saanut section pelon takia mutta onneksi uskalsin yrittää alateitse, synnytys kyllä käynnistettiin kun ei pää enää sitä pelkoa kestänyt.. Mielettömän hieno kokemus alusta lähtien, nopea ja vaikka papereihin olin kirjauttanut koko kipuarsenaalin käyttööni niin lähes luomuna menttin. Eli toivoa on aina :) Tsemppiä kovasti kaikille joita synnytys(joko ensikertalaisena tai aiemman kokemuksen takia) pelottaa. Uskaltakaa puhua ja rohkeasti pyytää apua, oman pään sisällä pyöriteltynä se on yhtä h**vettiä :(

lapsiluku: Meidän on varmaan tässä kolmessa(vannomatta paras :) Rankkaa aikaahan tämä on kaikkinensa mutta noi muksut on niin mahtavia ja rakkaita ja upeita että ei tässä oltais kolmatta kertaa muuten.. :)

Nyt vielä isoveikat saavat sen prinsessan taloon.

Tänään otin sen ekan raudan(ei siinä mennytkään kuin viikko..), maha on jumissa :( Sen jälkeen tuli hurja jysäri ja masuun on aika ajoin sattunut. Konkarit! Kuulostavatko normioireilta?

Uusin ikävä vaiva on jatkuva, voimakkaasti pistävä kylkikipu. Muistelen että poitsujen odotuksessa olis ollut sama vaiva eli liekö siellä joku hermo "sopivasti tarjolla"? Istuminen sattuu. Seisominen sattuu. Oikealla kyljellään on hyvä olla. Ei paljolti naurata :(

Vaikka tämä on kuinka upeata aikaa niin alkaisin olla aika valmis saamaan sen nyytin syliin. Ts. viikkoja vois hurahtaa vauhdilla eteenpäin. Taitaa olla totaalinen raskauskyllästyminen :)

Alan olemaan valmis saamaan mun kropan ja kunnon takaisin. T. puuskuttava ja kipuileva valas.. Kyllähän tätä masua taas jälkeenpäin kaipaa mutta jos jo nyt tympii niin mulla on vielä monta pitkää viikkoa edessä.. Olenkohan ainoa?

Onko muilla jo suunnitelmia kesäksi? Tuli budjetoimatonta tuloa niin varattiin elokuun puoleen väliin etelän reissu!!! <3 Otettiin sama hotsku kun viime vuonna, on niin mahtava ja iisi kohde näiden pienten kanssa että piti äkkiä ottaa omamme pois kun vielä oli jäljellä.. Ei tunnu se 7kk:n odotus ees pitkältä kun näin upea kevät tulossa :)

Tarttee vaan vauvalle ottaa sitten oma passi heti kun nimen saa. Toivottavasti vaan kaikki menee hyvin että hänen kanssaan reissuun päästäisiin. Hauska oli netin varaukseen laittaa " vauva sukunimi" ja syntymäpäiväksi piti laittaa jo ollut päivä kun ei muuten hyväksynyt. Voi kuulemma myöhemmin vaihtaa.

Huh! Tulipa oma napainen kirjoitus.. :P pahoittelut!! Mahdan olla lähipiirissä aika rasittavaa seuraa "sattuu, kolottaa, puuh, lääh..."

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Jo-hanna ja Lupu 30+0

Vierailija
9/53 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänäään ultrassa tarkistamassa, että onko tuo istukka noussut sitten rv 20 ja oli se! Kylläpä helpotti! Jotenkin on mukavampi kun tietää, että molemmat synnnytystavat ovat edelleen käytössä ;)

Muutenkin oli huojentavaa nähdä,että vauva oli kasvanut normaalisti ja kaikki on hyvin. Oli kyllä myös jännä ajatella, että n. 10 viikon päästä tulen noista samoista ovista sisään synnyttämään.

Itsellä on tosiaan ensimmäinen tulossa ja pitikin kysyä, kenellä muulla on sama tilanne? Mulla on 2-3 vuotta sitten ollu synnytyspelko, mutta tällä hetkellä se ei ole vielä ilmoitellu. Tosin olin silloin ennen sitä mieltä, että kun tämä neiti tulee raskaaksi, niin en muuta ajattele kuin kaikkia kauhujuttuja ja lopulta olen ihan shokissa... Pois tämmöiset ajatukset!

Painoa on tullut 11kg! Olen ollu aina todella hoikka joten tämä tuntuu hieman hassulta...neuvolassakin sanoivat, että sais kyllä tuota syömistä pikkasen vähentää... nyt on tullu 700g/viikko, normaali nousu olis neuvolan mukaan 500g /viikko.

Olo on ollut hyvä muuten. Olen kävellyt ja huomannut, että jos niitä välipäiviä kävelystä syntyy, alkaa nuo paikat menee huonoksi. Joten täytyypä vaan pitää se liikkuminen loppuun asti ;)

Äitiysavustuksen ym. pistin tuossa kuun alussa kelaan, jospa se pakkaus sitten tämän kuun puolella vielä tulisi.

Ne ketkä on saaneet äitiyspakkauksen, niin kuinka monta kestoa siinä on? Itellä on tarkoitus käyttää kestoja. Olen saanut muutamia vaippoja kavereilta ja tuleva kummi on luvannut tehdä niitä lisää.

Äitiysloma alkaa tuossa runsaan kk päästä, mutta koska käyn myös koulua, en voi jäädä pelkästään kotiin... tarkoitus olisi suorittaa tämän kevään opinnot pois, alta, vaikka en pääsisikään loppu keväästä enää tunneille. Saa nähdä tuleeko koulusta mulle vielä stressiä....läsnäolopakkoahan ei ole, mutta sitten on niitä tehtäviä ym...

Selkä on alkanut kiukutella nyt kun istun pidemmän aikaa... onko muilla mitään samanlaista? Toinen harmi on tuo kenkien laittaminen, eipä onnistukkaan enää ilman asiaan kuuluvaa ähkimistä :D

Vaikka tuota masua on tullut, niin ei sitä meinaa huomata kuin vasta peilistä katsoessa. Mutta vielä se siitä tietysti kasvaa ;)

Rv 29+5

10/53 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä kyseltiin. Mä en ole muuta miettinyt kuin että, kyllä mä siitä selviän, kun muutkin on selvinnyt. Miehen tehtävänä on huolehtia, että saan sen peräruiskeen ja sitten kaikki mahdolliset kivunlievitykset. Mua ei kyllä pelota yhtään, ainakaan vielä.

Esikoista odotellaan täälläkin - ja ilmassa on pinetä raskauskyllästymistä. Yhtäältä olen tosi utelias, minkä näköinen kaveri sieltä on tulossa. Toisaalta, meidän pikkuheppu riehuu yöt läpeensä - ja mä valvon. Eilen illallakin, kun mentiin säädylliseen aikaan (klo 1) nukkumaan, nukahdin vartiksi ja sitten heräsin kuperkeikkoihin. Mieskin sanoi, että vähän hullu olo tuli, kun yks tuhisee ja sitten vatsassa on hirmubileet menossa. No sitä mekkalointia jatkui sitten neljään, jolloin vihdoin sain unta. Ja kaverit nauraa, kun kiellän niitä soittamasta ennen kahtatoista. Mutta siis, toi yövalvominen on perin rasittavaa ja on ollut jokaöistä noin kaks viikkoa. Pe-la yönä nukuin yhteensä kolme tuntia. Painoakin on tullut ja kaikkia vaivoja. Käsien puutuminen on vähän pahentunut, mutta nyt siis valvottaa vauva. Joskus tekis mieli vaan jättää masu narikkaan ja lähteä tyttöjen kanssa baariin ottamaan kunnon kännit. Mutta ehkä se on sitten niitä kesäsuunnitelmia.

Mulla kanssa painoa tullut 10 kiloa raskauden alusta ja 6 ekasta neuvolasta (mä olin ehkä todella turvoksissa silloin alussa), mutta mennään n 300 g/vko. Luulen, että hoikemmille tulee helpommin, onpa jotkut mun kaverit kerännyt 30 kiloakin ja ihan hoikkia ovat nykyään, joten en mä ainakaan stressaa. Mulla on muutenkin muutama kilo ylimääräistä pehmeyttä. Joskus pitkää iltaa istuessa on kyllä pakko avat rintsikat, kun rupeaa kiristämään.

Jo-hanna kysyi tosta raudasta. Mulla siis tulee huono olo heti kun aloitan rautakuurin. Vatsa menee löysälle ja viimeksi tuli oksennuskin. Tämä päänsärky? En osannut rautaan yhdistää, mutta voihan sekin siitä johtua. Samoin mulle, kuten joku kirjoitti, niin joskus noista vauvankin liikkeistä tulee huono olo, jos ihan vallattomana möyrii.

Vastoinkäymisistä huolimatta on toki ihanaa, että meille tulee vauva.

Kesäsuunnitelmana on viettää kesä Suomea kierrellen. Meillä on paljon tuttuja muualla Suomessa. Käydään niitä moikkaamassa ja sitten välillä yövytään hoteilleissa. Talvisuunnitelmia on vielä Himoksen reissu to-su helmikuussa, ja sitten mies lähtee Latviaan maaliskuun alussa; lupasin pitää sisälläni vauvan ainakin sen aikaa. Hyvähän se oli, jos ainakin viikolla 38.

Sori oma napa. Jaksamisia!

Sande ja Nyytti 29 + 0 rv

Vierailija
11/53 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat vain! :)

Minulla olikin heti aamusta neuvolakäynti ja meinasin nukkua pommiin. Tuli aika äkkilähtö aamusta. Onneksi mies oli kotosalla niin poika jäi kotiin miehen kanssa siksi aikaa, vaikka aluksi oli tarkoitus käydä yhdessä.

No, mutta neuvolakuulumisiin ensin. :)

Paino on alkanut nousemaan. Kuukausi sitten oli painoa tasan 60kg ja nyt oli 62,1kg. Minullahan oli sokerirasitukset ja syöntipakko, kun paino ei meinannut nousta ollenkaan. Jumitti alle 60kg pitkän aikaa. Onneksi kuitenkin sokerit oli tosi hyvät ja painokin alkoi pelkällä syönnin lisäämisellä kasvamaan. Pissa oli +/-. Pissatulehdusoireita ei ole ollut. Johtuuko sitten flunssasta vai mistä, kun muuten on ollut puhtaat arvot aikaisimmilla kerroilla. Turvotus on miinus. Verenpainekin on alkanut kohoamaan. 126/80 oli nyt ja viimeksi kuukausi sitten 116/60. Hemppakin nousi rautalääkityksen ansiosta tosi hyvin eli 131 oli nyt (viimeksi 115). Tädin mukaan voisin nyt vaikka viikoksi jättää kokonaan pois raudan ja parantua ihan kunnolla. Jatkaa sitten iltaisin yhtä tablettia ennen nukkumaan menoa, jos se auttaisi pahoinvointiin. Jos ei muutosta tule niin vaihdetaan masuystävällisempään. Kohdunkorkeus oli 23cm ja syke + 145. Liikkeet oli ++.

Tässäpä oli nyt ne neuvolakuulumiset. :) Supistuksista kyselin ja nyt seuraillaan lääkärineuvolaan saakka, että jos pojan nostelun ja muiden nosteluiden jälkeen vielä supistelee kivuliaammin niin lääkäri tutkii sitten mikä neuvoksi. Kuitenkin, kun hoidan poikaa kotona niin sitä ihan huomaamattakin tulee syliin otettua ja kannettua. *nolo* Supistukset ei ole kivuliaita vaan oikeastaan masu menee kovaksi ja pientä painetta alapäässä.

Sande: Minullakin on päänsärkyä tullut raudan aloittamisen jälkeen. En aluksi itsekään osannut yhdistää niitä toisiinsa. Mihin aikaan yleensä otat raudan? Minulle neuvottiin, että jos tulee huono olo niin ottaa juuri ennen nukkumaan menoa. Se jotenkin kai auttaa. Omaa kokemusta ei vielä ole, mutta ajattelin ainakin kokeilla. :) Itsellänikin on päänsäryn lisäksi pahoinvointia, rauta maistuu suussa inhottavasti ja ummettaa.

Eilen olin aamusta iltaan saakka kakkosvaihetta ajamassa ja voitte vain kuvitella olinko väsynyt illalla. Kotiin pääsin niin nukahdin jo ennen yhdeksää sohvalle. Kyllä piti autossa laittaa tuuletin kylmää puhaltamaan ja musiikkia kovemmalle, että pysyy hereillä 60-70km kotiin. Vieläkin on ihan tööt olo, vaikka hyvin nukuinkin yöllä. Taidanpa ottaa pojan viereen ja nukahtaa kunnon päikkärit, vaikka kotijuttuja olisi aivan mahdoton listalla. :)

- Ellutuulia & Anniemilia 27+3

Vierailija
12/53 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainattu Sandelta: Joskus tekis mieli vaan jättää masu narikkaan ja lähteä tyttöjen kanssa baariin ottamaan kunnon kännit..

*reps* niin samalta tuntuu tällä hetkellä :D

Tosin sitten kun on mahdollisuus niin ei oikein osaa ja morkkis on ettei oo kotona. Ristiriitaista.

Ja se mikä todella ärsyttää niin mun tekee vieläkin välillä mieli röökiä!! Lopetin heti plussatestiin eli rv 4+0 ja erossa oon kokonaan pysynyt. Mä todella toivon että myös imetyksen jälkeen onnistun pysymään erossa. Töihin paluu vuoden päästä voi kyllä olla aika paha rasti...

Mites muilla (ex)sauhuttelijoilla nykyään?

Tänään myös ollut päänsärkyä eli Ellutuulia ja Sande: varmaan sitten raudasta peräisin.

Jo-hanna ja Lupu 30+1

Vierailija
13/53 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan

Aikas ärsyttävää ku nämä sivut eivät never toimi.. Nyttenki koko aamuna ei päässyt sivuille.. Ja outoa tuo että viestissä on maksimi mitä voi kirjoittaa.. Olis sitten joku kirjain laskuri tuossa vieressä.. :/ Kehitysidea vauva-sivulle..

Sivri jutteli tuosta pahoinvoinnista.. Minähän en ole koko raskauden aikana oksentanut, mutta nyt on kanssa varmaan viikon verran ollut sellaista huonoa etovaa oloa kuin alkuraskaudessa.. viimeksi tuossa tunti sitten kun lääkärille pääsyä odotteli..

Sivri myös sokerirasituksessa ollut.. Minä saan tulokset toisesta rasituksesta kuulla huomenna kun on lääkärineuvola. Toivonmukaan on maksimissaan se yksi arvo koholla. En mitenkään jaksaisi mitään lääkitystä ja tyksiin menoa. Kun muutenka muista ottaa vitamiinipillereitäkään nykyisin..

Se juoma on kyl niin pahaa siel rasitukses.. Meni viel huonommin alas kuin ekalla kertaa. Aina ne labratädit sanoo että ku cokiksen makuiseksi tätä sanotaa.. käynyttä simaa sanon minä :D

Muillekin tullut tilapuute ongelmia.. Meillä on tosi vähän säilytystilaa ja en kans tiedä mihin vauvan vaatteet saisin. Tulevassa huoneessaan on kyllä yksi kaapisto missä on tanko ja sitten muutamia hyllyjä.. Mutta ne on täynnä kaikkea muuta kamaa.. Osa sieltä kyl joutaa roskiin ja osa varastoon mut mihin mä kaiken muun tungen *huokaus* .. Noo onneksi tässä on tätä aikaa murehtia.

Infestoinnin tein kanssa omille vaatteilleni. Hirveä määrä meni huuto.nettiin myyntiin ja vielä olisi laitettavaa, mutta kun se on olevinaan työläistä puuhaa laittaa niitä sinne niin en ole saanut aikaiseksi.. Joskos joku ne vaatteet huolisi, niin ei tarvitsisi roskiin heittää..

Ompelukoneen ostin, ajattelin että lapsiperheessä sille voisi sitten olla käyttöä. Pitäisi ensitöiksi lyhentää yhdet housut ja sitten ainoisiin äippähousuihini lyhentää lahkeet ja ylimääräisistä osista tehdä levikkeet puntteihin, kun niissä on niin pillipuntit etten tykkää en yhtään! En ymmärrä miksei kaupasta voi nykyisin löytyä leveneviä lahkeita vaan kaik on jotain pillipunttei!!

Synnytys.. On tullut mietittyä, mutta loppupeleissä aika vähän. Ensimmäinen kun on niin ehkä sitä ei osaa miettiä sillai. Ensin meinasin että epiduraalin haluan, mutta olen nyt vahvasti kääntymässä vaan ilokaasun puolelle. En välttämättä kestä sitä piikkiä mikä selkään laitetaan. Työkavereiden kanssa on tullut keskusteltua tyksistä. Kun en ole paikasta kuullut mitään hyvää vielä synnytyspaikkana ja työkavereillakaan ei kellään ollut positiivista kerrottavaa. Niin on pari nimeä tullut esille mitä kaikki ovat inhonneet, siis kätilöä.. Niin nimet olen painanut mieleen että jos on mahdollisuus toivoa niin tiedän ketä en halua. Osa ainakin kertoi että tyksissä pystyy yleensä valitsemaan ellei ole hirveetä hässäkkää.. Ja en todellakaan halua yhtä kyseistä kätilöä mistä kuulin ihan hirveitä juttuja.

Eilen tuli lappu synnytysvalmennuksesta kotio. 4 ja 9.2 on synnytysvalmennus illat, pari tuntia per kerta ja sitten fysioterapiaa äideille on 16.2. Yllätyin jokseenkin että vaan kaksi parin tunnin kertaa synnytysvalmennusta. Mutta jos sitä ei siis enempää tarvitse.. Paha sanoa kun ei ennen ole ollut.. Tutustumiskäyntiä ei tyksiin ole kun ovat lopettaneet ne..

Kestovaipoista.. Meille hommasin taskuvaippoja. Jotenkin ne tuntuivat yksinkertaisimmilta. Niissä on hyvä se kuori ja täytekin oli aika tuhti. Mutta ajattelin että ostan silti jotain lisäimuja.. Vaikka tuhdeilta tuntuvat ihan noinkin. Ja olivat söpöjä, pehmeitä ja nättejä :D

Jo-hanna kyseli kesäsuunnitelmista. Meillä ei muuta ole tiedossa kuin minun pakollinen jokavuotinen meno Karmarockiin. Se on ihan must.. Mutta muuten varmaan mikäli jaksaa niin sukulaisreissut Jyväskylään, Harjavaltaan ja Mäntsälälään. Ja jos vielä jaksaa niin kaverireissut stadiin ja tampereelle. En miehelle ole puhunut koko kesästä vielä mitään jottei innostu ja ala suunnittelemaan mitään, koska voi olla että minulle on tarpeeksi jo ristiäisten järjestämisessä ja karmarockissa.. Tosin miehen sukulaisten luo on kyllä mentävä, tasa-vertaisuuden vuoksi ihan.

Jatkuu..

Vierailija
14/53 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magda kyseli äitiyspakkauksen kestoista.. Olisiko niitä ollut viisi.. Yhdet kuoret ja viidet täytteet.. Mutta se että kenen mielestä ne on käytännöllisiä ja kenen ei niin on eri asia.. Meillä varmaan jää käyttämättä..

Magda sanoi kenkien laittamisestakin.. Mä en ole pitkään enää pystynyt laittaa kenkiä jalkaan, en selän takia ja nyt myös viimein vähän kasvaneen mahan takia. Olenkin laittanut nauhat tarpeeksi löysälle (mutta silti napakaksi) ja umppariin et saa tallottua sen jalan sisään ilman kumartelua. Jos joskus nauhat aukee niin kenkä pois ja ylös, nauhat kii ja jalkaan taas.. ..tai sit mies laittaa.. *noloa*

Mahan unirytmit muillakin siis juuri sellaisia kuin ei haluaisi, yöt vedellää kuperkeikkoja.. Tuo meidän maha-asukki nukkuu päivät aina silloin kun itse ei voi nukkua että on menoa tai on töissä. Ja sitten kun itse voisi nukkua kuten yöt niin tää pelaa jalkapalloa vissiin neljällä raajalla.. Yleensä aloittaa siinä 2-3 aikaan ja jatkaa sinne viiteen kuuteen saakka aamulla. Ja kun nousen ylös niin toinen alkaa vetämään sikeitä.. Kait se sitten niin tekkee syntyessäänki :D

No joo omaa napaa sitten.. Lauantaina oltiin kävellen kaupassa 1.3km per suunta. Takas tulles oli selkä ihan järkyttävän kipee ja maha, supistelikin. Sunnuntaina oli maha ihan omituisen kipee. Eilen sitten töissä käväsin iltavuorossa ja kun kotiin pääsin niin selkä ihan totaalisessa krampissa ja jumalattoman kipee.. Ja tänään hain saikkua sitten lekurilta taasen. Loppuviikon kirjoitti ja sanoi että ei ole asiaa enää töihin. Huomenna on neuvolalekuri. Ja tosiaan en tuon viikonlopun jälkeen ole liikkeitä pahemmin tuntenut, käytän sanaa pahemmin koska en tahdo uskoa sanaa lainkaan. Vähän hirvittää. Ja tänään taas maha omituisen kipee, menkkamaisia kipuja ikään kuin... Toivonmukaan huomenna kuuluu ja kuunnellaan sydänäänet.

Tosiaan lääkäri sanoi ettei asiaa enää töihin, mutta olisi työterveyden tehtävä kirjoittaa sairasloma äitiyslomaan asti. Minä en kuulu vielä työterveyshuollon piiriin kun yhtäjaksoisesti ei ole tullut 6kk täyteen kaupungilla. Mutta lekurin mielestä tällaisessa tilanteessa ei ei pitäisi vaikuttaa. Huomenna kun on neuvolalekuri niin kysyn sitten jos uskallan ja kehtaan että kirjoittaako neuvolalekuri sen saikun vai mitenkä.. Ellei niin yritän tunkea itseni sinne työterveyshuoltoon.

Ei myöskään saisi tehdä mitään mikä sattuu selkään, kotityöt esimerkiksi. Mutta kun mieskin sen uskoisi.. Minä se taas saan kaiken tehdä. No jossain vaiheessa mies huomaa sen ja huonon oloni ja ehkä tekee jotain. Asiasta sanominen kun ei auttanut vaan saatiin riita aikaiseksi siitäkin..

Töistä.. Sopimus piti oleman nyt tällä kertaa sinne 10.3 asti.. Ja siitä ollut puhe nyt 2vko sitten jo. Ja sopimusta vaan ei kuulu ja tule allekirjoitettavaksi kun millon on kukakin sihteeri tms sairaana.. No nyt sitten eilen sitä kysyin niin ei ole vieläkään tullut sopimusta, mutta palkkoihin on ilmoitettu se pätkä joka onkin sitten 16.2 ja jatkosta ei tietota. Aaaargh. Siinä vaiheessa loppui mun mielenkiinto työnantajaa kohtaan ja päätin että tänään haen saikkua, en hajota selkääni enää yhtään enempää tuolla töissä. Olkoon kuinka väärin työnantajaa kohden olla het kokonaan saikulla. Ja pakko sitä saikkua olikin sitten hakea kun illalla kotiin päästyä ei päässyt enää sängystä ylös saati et ois kylkeä pystynyt kääntämään.

Raskausarvet on alkaneet inhoittaa, kun tuohon ihan navan ympärille tuntuu lisääntyvän koko ajan ja ne on niin tummia ja rumia. En tykkää!

Juu nyt jätän tämän romaanin kirjoittamisen ja menen lounaan ääreen. Tänään olis perhevalmennus luentokin illalla.

Verticia & masukkiasukki Rv 27+4

Vierailija
15/53 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun täälläkin on alkanut porukka aktivoitumaan!! Esikoisen odotusaikanakin kirjoittelin tänne ja yhtä ollaan pidetty jo pari vuotta (heh, taitaa olla suunnilleen päivälleen 2 vuotta kun sen plussatestin tein) ja treffattukin ollaan useampaankin kertaan. Viimeinen vuosi ollaan kyllä juteltu suljetussa yhteisössä. On kyllä hirveän mukava "jutella" samassa tilanteessa olevien ihmisten kanssa :)

Selkäsärkyä ja liitoskipuilua on täälläkin, plääh!! Varsinkin viikonloppuna ja kotona ylipäätään särkee.. Töissä yllättäen ei. Mutta kyllä mä pikkuhiljaa meinaan alkaa täällä pohjustamaan sitä että mulla on selkä ja liitoskipuja enkä vaan aina vastaa iloisesti että hienosti menee eikä mikään vaivaa. Hitto vieköön, sattuuhan tämä joten voin kai mä siitä mainitakin.. Varsinkin kun sitä saikulle jäämista kumminkin harkitsen.. Lauantaina tuntui jo siltä etten pääse ollenkaan sohvalta ylös, siis seuraavaan 10 viikkoon tai jotakin, mutta onneksi se meni vielä ohitse. Nyt vaan pitäisi munkin oikeasti tajuta että vaikka voinkin kävellä hirveää vauhtia tai jopa juosta muutaman sata metriä niin sen jälkeen siitä sitten makselenkin korkojen kera..

Meiltä oli lauantaina puhjennut autosta rengas (huomattiin se tietysti illalla kun oltiin lähdössä ostamaan tämän viikon ruokaostoksia) ja hirveällä kiireellä sitten viiden jälkeen lähdettiin bussilla kauppaan.. Mäkin kirmasin korkokengissäni kuin mikäkin pysäkille ja voin kertoa että sen jälkeen sitten supisteli (tai siis oli kesto supistus) koko illan ja seuraavana päivänäkin maha kovettui kun käveli pienenkin matkan.. No, ainakin ehdittiin sinne kauppaan..

Nyt kyllä Verticia jäät sitten kotiin!! Ei se lääkäri tosiaankaan huvikseen sanonut että ei enää töitä!!!! Ymmärrän tottakai että rahaa ei sitten tule tuossa välissä mistään, mutta silti tärkeämpi on sun ja vauvan terveys!! Kyllä ne raha asiat järjestyvät jotenkin, mutta jos sä rikot itsesi niin se ei välttämättä sitten järjestykään ihan niin helpollla!! Tsemppiä!!!

Mitäs muuta... Peräruiskeesta oli ainakin puhe.. Ehdottomasti joo.. Se pöydälle kakkiminen ei houkuttele täälläkään :), Tosin, eipä se suolihuuhtelu taida ihan 100% sitä estää??

Ja epiduraalistakin oli puhe.. Mä vastustin jyrkästi koko ajatustakin esikoisen synnytyksessä ja olin miehenikin vaatinut valvomaan että mulle ei ainakaan saa laittaa MITÄÄN selkärankaan.. Ajatuskin kuvotti. Muttamutta kyllä miestä nauratti kun ehkä noin 3 tuntia sairaalaan saapumisesta (vedet olivat menneet kyllä jo 10 tuntia aiemmin) aloin kyselemään että milloin mä saan sen epiduraalin.. Ja voi sitä ihanuutta kun ne kivut kaikkosivat ihan kokonaan sen jälkeen!! Mulla ei se ilokaasu juurikaan auttanut, tuli vaan sellainen laskuhumalainen olo.. Ja onneksi pyysinkin sitä epiduraalia kun sitten lopultahan se synnytys päättyi kiireelliseen sektioon joten oli hyvä kun kanyylit olivat jo paikoillaan.

Meinaan kyllä ehdottomasti ottaa puutuduksen nytkin jos vain saan!! Vaikken kyllä vieläkään ole ihastunut ajatukseen että joku ronkkii mun selkääni!

Nyt mä taidan jatkaa töitä vielä puolisen tuntia ja häippäistä sitten kohti kotia. Ai niin, uusille piti vielä sanoa että tervetuloa munkin puolestani!

Colatoffee ja pikkukakkonen 29+4

Vierailija
16/53 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tuolla aikaisempia kirjoituksianne läpitse ihan ajan kanssa. :) Nyt, kun ajattelin vastailla omia juttujani teidän keskusteluihin niin pää lyö tyhjää mistä olitte puhuneetkaan.

Mutta synnytys oli kyllä minulla esikoiselta helppo. Muutama pieni repeämä ja epparin leikkaus. Kesto oli yhteensä 10h ja pikkuisen päälle. Synnytys ei niin pelota, mutta paljon enempi pelottaa se, että menen vieraaseen sairaalaan synnyttämään. Olen kuullut Oysista vain oikeastaan kauhutarinoita synnyttäneiden osastosta eikä pelko yhtään lievitä. Muutenkin olen koko ikäni kammonnut sairaalaa ja kaikkea mikä liittyy sairaalaan. Esikoisen synnäri oli aivan ihana paikka ja kätilöt tosi ihania, kannustavia. Kohdunkaulan puudutuksella ja ilokaasulla selvittiin. En olisi ikänä halunnut mitään epiduraalia piikkikammoinen, kun olen ja muutenkin erittäin alhainen kipukynnys. Pelkkä hempan otto saa minut miltein itkemään.

Ehkäisystä :: Pojan syntymän jälkeen kokeilin minipillereitä. Ei minulle enää kiitos! Sitten vuoden käytin Yasmineja ja lopetettiin viime kesänä. Vauva ilmoitti tulostaan vuoden päästä suurena, iloisena ja odotettuna yllätysplussana. Olin jo menettämässä toivoani koko raskautumisesta. Plussasin siis haamun rv 4, joka vahvistui neuvolassa täydeksi plussaksi rv 5+jotain.

Raskausarvista :: Esikoista odottaessa ei tullut ainuttakaan arpea ja en käyttänyt mitään voiteitakaan, mutta nyt on masu kyllä sen verran kireällä, että olen aloittanut rasvaamisen aina, kun vaan satun muistamaan. :D Miehen mielestä ei haittaisi vaikka tulisi ne "söpöt" raidoitukset, mutta joo eipä hän niitä kannakaan.

Jahas... lastenohjelmat taisi loppua. Toiseen kertaan siis! :)

Vierailija
17/53 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille mammoille:)

Suppareita ja selkäkipua tasaisesti täällä.

Päänsäryistä pääsin eroon kun olen käynyt joka viikko hierojalla, tosin nyt se

loppu! Jos alkaa uudestaan niin haen uuden lähetteen.

Ilmoitin esikoisen uimakouluun, se on joka ilta tunnin, kahden viikon ajan ja meinaan sen tunnin itse myös uida kun ei kai se olisi kauheen nerokasta istua kahviossa odottamassa muksua ja syödä possumunkkia.

Tulee sitten vähän liikuttua ja tiedä kuinka siitä innostuu jos vaikka päivisin kävisi kun muksut on tarhassa.

Tupakoinnista Jo-hanna kyseli, mä olen ihan sika ylpee itsestäni kun olen pystynyt lopettamaan:) Myös Panu on onnellinen:)

En oikeasti uskonut itseeni! Kun on 24vuotta kärytellyt sitä paskaa niin siitä on tullut vähän niin kuin ystävä!

Se ystävä on nyt haudattu.

Vaikka mielessä se on ikävän usein.

Sain tänään ensimmäisen lahjan vaaville ja meinasi tulla tippa silmään .Vaavi tuntuu taas vähän todellisemmalta:)

Perjantaina sokerin rasitukseen, mukavaa:)

Kuullaan:)

Sailori&Panu26+

Vierailija
18/53 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kans jaksais päivitellä kuulumisia...

Huomenna sokerirasitustesti, blaah. Jouduin sinne painoindeksin takia...indeksi on 25 ja raja on 25:(

Jouduin myös soittamaan tänään neuvolaan, kun mua on kutittanu koko keho kauttaaltaan ihan HIRVEESTI 3 päivää!! Lueskelin eilen nettiä ja siellä puhuttiin maksahepatoosista (joka aiheuttaa kutinaa). Neuvolasta sain lähetteen verikokeisiin. Toivottavast tää on pelkkää atopisen ihon kuivumista eikä muuta... tuli kauhee huoli vauvan takia!! Itelle ei siis kutinan lisäksi tosta oo mitään haittaa mut vauvalle se ei oo hyväksi (vauvalla voi olla hapenpuute).

Onko kohtalotovereita??

Issias ei oo vaivannu enää, loppui kuin seinään! Nivuset särkee silloin tällöin, varsinkin lenkillä. 3 km on maksimi määrä mitä pystyn kerralla kävelee.

Työmotivaatio on hiukan palannut mutta odotan äitiyslomaa kuin kuuta nousevaa! Mun tilalle on löydetty sijainen... pelkään kuitenkin omien tuntieni takia... vaikka ei raskaus saisi siihen vaikuttaa mitenkään. Sijaisellahan pitäisi olla sama tunti määrä kuin mullakin, ja sijaisuuden pitäisi olla mun äitiysloman loppuun asti, määräaikainen, eikö?

Äippäpakkausta odottelen, Kelan sivuilla lukee vaan, että asiakirja saapunut. Vein hakemuksen 1½ viikkoo sitte. Pakkauksen ois pitäny tulla jo?

Löysin itseltäni suonikohjuja, oh no! Kävin heti ostamas tukisukat, jos ne auttais asiaan yhtään:D

Neuvolassa kysyttiin viimeksi oonko miettiny synnytystä...no en todellakaan. Eka lapsi, joten en edes TIEDÄ mitä ajattelisin koko synnytyksestä, neuvolas ei oo asiasta puhuttu mitää:( Tays lopetti synnytysvalmennukset, joten se ei ainakaan auta mun "tietämättömyyttäni". Järjestääkö neuvola perhevalmennuksia vai miten se menee? Ja koska ne aloitetaan yleensä? Ollaan kyl hyvin vähän saatu tietoa mistään!

Sitten siellä kyseltiin, että ollaanko mietitty vauvalle nimeä...no eipä juuri... oon odottanu neuvolasta sellasta "nimipaperia" (jonka kaverikin sai täytettäväksi) mutta ei me olla sellaista saatu... Eri kaupungeissa näyttää olevan eri systeemit. Miten nää nimiasiat muilla on menny?

Eipä muuta! Vointeja!

Mine & Papu 27+3

Vierailija
19/53 |
20.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavat nää sivut kun nyt kerrankin kun olis aikaa kirjotella, niin sitten nää on jatkuvasti epäkunnossa.

Tervetuloa uusille!

Sain sitten viime viikolla saikkua työterveyslääkäriltä supisteluiden vuoksi (alkoi myös tulla menkkamaisia kipuja suppareiden kanssa). Nyt ensin vajaa pari viikkoa ja sitten katsotaan uudestaan. Ei huvittas enää mennä töihin takas, vaikka onhan tässä näitä viikkoja vielä jäljellä. Olen viettänyt päivät hissukseen, lukenut ja tavannut ystäviä, joita en koko syksynä jaksanut väsymyksen vuoksi nähdä. Olo on ollut tuhat kertaa parempi kuin töissä ollessa ja päikkäritkin on voinut unohtaa. Nukun yötkin paljon paremmin, vaikka täälläkin on yökukkuja tai siis yökuperkeikkaaja masussa. Supistukset on levon myötä vähentyneet selvästi, vaikka niitä tuleekin aina silloin tällöin. Suosittelen siis saikkua lämpimästi kaikille kärvistelijöille, kyllä se työnantaja ehtii teistä vielä mehuja imeä myöhemminkin...

Nyt on niin norsu olo, etten tiedä miten vielä jaksaa pari kuukautta mahaa kasvatella. Liikkuminen on jäänyt minimiin noiden supisteluiden vuoksi, normaalitahtinenkin kävely alkaa pistämään ja kohtu supisteleen. Siispä lähinnä makailen sohvalla ja jostain kumman syystä mun tekee koko ajan mieli jotain makeaa. Muutenkin on jatkuvasti nälkä...

Synnytys tuntuu vielä tosi kaukaiselta ja noi Haikaranpesän valmennuksetkin on vasta joskus ensi kuussa. Verticia, oot käyny perhevalmennuksessa ja menossa synnytysvalmennukseen, miten noi eroaa toisistaan? Ja hyvä että tuli noista kakkajutuista puhetta täällä, niistä ei ole mainittu missään! Ettei tuu yllärinä... =/ Epiduraali mulle kiitos, vaikken myöskään tykkää piikeistä, mutta pienen piikin kestää jos se vie isommat kivut pois. Ja se peräruiske...

Kestovaipoista, mulla niitä oli äippäpaketissä 4 sisävaippaa ja yksi kuori. Olin kans aluksi noiden taskuvaippojen kannalla, mutta kokeneemmat tiesivät kertoa, että jos käyttää sisävaippoja/harsoja, niin niitä kuoria ei tarvi pestä joka kerta. Vähemmän pyykkiä, vähemmän vaippoja. Vaikka onhan noi monet taskut/AIO:t niin herkullisen värisiä, että se jo motivoi hommaan! Joka tapauksessa meillä on nyt monenlaisia vaippoja, joista sitten valitaan meille sopivat systeemit kunhan kokemusta kertyy. Vielä ostin auringonkeltaista hahtuvavillalankaa, joka lähtee tulevalle mummolle kudottavaksi.

Äitiyspakkaus tuli n. kuukauden päästä hakemuksen lähettämisestä, tosin siinä oli joulu yms. välissä.

Aah, ihanaa, kesäsuunnitelmat! Kiva kun joku ajattelee jo niin pitkälle! =) Morrisseytä aion mennä katsomaan kesäkuun lopulla, vaikka pikkuinen onkin sit vasta 3kk, mutta eiköhän se sen aikaa pärjää isukkinsa kanssa. Harmittaa kun en enää jaksa käydä (seistä) keikoilla, vaikka tuonne marraskuulle asti tuli sitä harrastettua. Milloin te joilla on jo lapsia olitte ekaa kertaa useamman tunnin erossa vauvoistanne? Joo, kesä... festarit jätetään suosiolla väliin (koska Morrissey on mun jumala ja se riittänee ;) ), sukulointia tulee sit senkin edestä.

Mine, mulla kutisi jokin aika sitten ihan hirveästi, mutta johtui ihon kuivumisesta. Kädet ja jalat hilseilivät ja niitä tuli raavittuakin kunnolla, kunnes öljysin koko kropan ihan vaan oliiviöljyllä muutaman päivän ajan. Tuntui tehoavan. Toivottavasti sulla ei sen vakavampaa.

Hyviä vointeja kaikille!

t. Tsili & Öttis 30+1

Vierailija
20/53 |
21.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs olekkaan sitten kirjotellut tänne viime syksyn. On olevinaan ollu paljon muuta tekemistä ja huomasin et tännehän on tullu paljon uusia siitä mitä viimeks olen käynyt. Et kyllä täällä vielä mukana ollaan:)

Onko ketään vaivannut unettomuus tässä raskaudessa tai oikeestaan nytten näillä viimesillä kuilla? Mua on ja todella ärsyttävää kun haluis nukkua mut on pirtee ku peipponen:D jos yölläkin herää neljän tunnin päästä nii oot ihan pirtee eikä saa unta:S ja sit aamulla rupee väsyttää kun pitäs töitä tehä.. Olen perhepäivähoitaja nii en voi vaan aamulla soittaa ja sanoa et nyt oon sairaslomalla kun lapsille pitäs olla varahoitaja niin nytten jään sairaslomalle helmikuun alkupuolella heti seuraavan neuvolan jälkeen.

Muuten täällä ollaan kyllä jaksettu hyvin ja pahoinvoitia ei ole ollut kun sillon alkuraskaudessa noin kuukauden ajan. HErkut täällä on maistunu nykysin normaalia enemmän ja saatu sen myötä 14 kiloo lisää painoa

t. hentsu86 ja masu-asukki 29+4 :)