Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri kommentoi alkoholinkäyttöäni kahvipöydässä

Vierailija
26.03.2010 |

Eli:

Juttelin pari päivää sitten lounaalla työkaverin kanssa arkisista asioista, kerroin mm. miten lasten mentyä nukkumaan on ihanaa istahtaa ja kaataa lasillinen tai kaksi viiniä ja vain nauttia hiljaisuudesta, lukea lehti tai katsoa jotain täydellisiä naisia telkasta. Tämmösiä keveitä lounasjuttuja.

No tänään hän yhtäkkiä kommentoi kahvipöydässä, jossa istui kuutisen henkilöä, että 'tuli kuule X mieleen, että kun sä kerroit sun viininjuonnista, että oletko sä sitä mieltä, että se on ihan ok-määrä?'

Olin ihan että häh?! Ei se mikään salassa pidettävä asia ole, ei sillä, mutta hän otti asian puheeksi ikään kuin minulla olisi joku hiivatin alkoholiongelma monen ihmisen edessä! Tulin ihan punaiseksi, ja aloin selittää, että joo, otan lasin tai kaksi viiniä, ja joo melkein joka ilta kun lapset ovat menneet nukkumaan, mutta ei se mun mielestä ole ongelma'.

Hitto, tuli ihan olo, että selittelen jotenkin alkoholinkäyttöäni, vaikka selittelin vain siksi, koska tämä yksi henkilö otti asiaan puheeksi ihan puskan takaa, mielestäni kyseenalaisessa sävyssä, suuremman joukon edessä.

Ei kai siis oikeasti 1-2 lasia viiniä illassa ole mitään ongelmakäyttöä!

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis nyt voinut edes kahdenkeskisesti ton asiansa esittää... -.- Tai heittää vaikka yleisesti ilmoille keskustelun aiheesta.

Vierailija
2/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytostä tyokaveriltasi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos voit olla vaikkapa 3 päivää tai viikon ilman viinilasillistasi tai kahta. Kiva nolaus työkaverilta!

Vierailija
4/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen määrä on nimenomaan se paras määrä, jos pysyy siinä 1-2 lasissa. Justhan oli lehdessäkin että naiset jotka juovat sen 1-2 lasia viiniä päivässä ovat kaikkein terveimpiä ja hoikimpia!! Raittius oli siinä huonompi vaihtoehto. Mutta, täytyy muistaa, että ollaan suomessa, ja suomalaisilla tuo käyttö tuppaa noussemaan... Eli sen takia sitä ei voi suomalaisille suositella. Mutta jos sen saa tuossa pidettyä niin hieno homma! Etsipä tuo tutkimus käsiisi ja vie vähän tietoa työkaverillesikin.

Vierailija
5/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pysyy 1-2 lasissa, mutta varuillaan saa olla, ettei se siitä ajan oloon lisäänny.

Naisilla suurkulutuksen raja on muistaakseni 16 annosta viikossa.

Vierailija
6/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi sinkku, joka oli nähtävästi kateellinen naimisissa olevalle kauniille naiselle. Hän kysyi "viattomasti" kahvipoydässä tältä naiselta, että "kuinka monen miehen kanssa sitä tuli maattua viime viikonloppuna?". Tää juttu ei jääny tähän, sillä tuo loukattu nainen ilmotti pomolle ja tuo kateellinen nainen joutu pyytää anteeksi.

Vierailija
7/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyppiin etäisyyttä. Ja ensi kerralla, kun nyt tiedät miten sosiaalisesti tahditon tyyppi hän on, niin et puhu sille mistään muusta kuin säästä seuraavaksi ! Sen saa mitä tilaa.

Minulla on kokemuksia samanlaisista törpeöistä, jotka kertovat "minun juttujani" eri foorumissa sitten ihan väärässä paikassa ja saan hävetä. Jokainen puhukoon omalla suullaan omista asioistaan !

Vierailija
8/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kyseinen henkilö osaa olla joskus tosi pisteliäs ja piikikäs, mutta toistaiseksi (2 vuoteen) en ollut koskaan joutunut itse piikittelyn kohteeksi. Olin aina ajatellut, että piikitellyillä henkilöillä on varmaan jotain taustakinaa tän henkilön kanssa, mutta ilmeisesti hänen silmätikukseen voi vaan joutua yhtäkkiä, ilman mitään kummempaa syytä..

Vierailija
9/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurkuluttajan, eli alkoholistin raja menee kuudessatoista, eli kyllä sä oikeasti kolkuttelet jo rajoja jokapäiväisellä viininjuonnilla.

Asiatonta on ottaa asia puheeksi muiden seurassa, mutta kyllä hän ihan asiasta on huolissaan.

Vierailija
10/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiatonta on ottaa asia puheeksi muiden seurassa, mutta kyllä hän ihan asiasta on huolissaan.

Vierailija
11/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulen kahdesta lasista jo sen verran hiprakkaan, ettei se mielestäni olisi soveliasta, jos lapsi sattuu heräämään tms. Olisi myös epämiellyttävää tietää, etten pystyisi ajamaan autoa, jos tulisi hätätilanne.

Tapa, jolla työkaverisi otti asian esille, oli kyllä harkitsematon.

Vierailija
12/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa nolata ihmiset tavalla tai toisella, kyselee tai kommentoi juuri tuolla tavalla, jonkin asteinen luonnehäiriö hänellä. En jaksa enää olla tekemisissä paljon hänen kanssaan. Vääristelee ja kertoilee juttuja ihmisille minusta (ja muista).

Alkaako nimi T:llä?

Vierailija
13/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi meillä taannoin ja laittoi keittiön roskiin tavaraa. Roskis kaapissa oli 2 tyhjää olutpulloa, ja kaverini näennäisen viattomasti kysyi ihan yht'äkkiä että onkos miehesi paljon juonut viikonloppuna kaljaa... Arvasin heti mistä moisen kysymyksen mieleensä sai joten sanoin että ei, kuinka niin. Mä vaan aattelin, kuului vastaus. Pari viikkoa tämän jälkeen kuulin sukulaiseltani kuinka tämä kaverini oli kertonut että "niilläkin (eli meillä) on tapana kitata kaljaa jatkuvasti". Niin, 2 tyhjää kaljapulloa tarkoittaa rapajuoppoja vanhempia.

Vierailija
14/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurkuluttajan, eli alkoholistin raja menee kuudessatoista, eli kyllä sä oikeasti kolkuttelet jo rajoja jokapäiväisellä viininjuonnilla.

Lasi päivässä vielä menee mutta kaksi päivässä alkaa olla jo aika paljon. Jospa tässä tilanteessa työkaveri oli oikeasti huolissaan?

Vierailija
15/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläkin sanoi että juo 1 tai 2 lasia viiniä illassa. Eli voi juoda 6:tena iltana 1 lasia ja 1:tenä iltana 2 lasia eli 8 lasia yhteensä. Ei lähelläkään suurkulutusta.

Vierailija
17/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän sattuu heräämään ja olet juonut kaksi lasia viiniä? Ja oletteko tosiaan aina ajokunnossa jonkun "hätätilanteen" varalta? Minun ei onneksi tarvitse kun ei ole edes autoa...

Itse tulen kahdesta lasista jo sen verran hiprakkaan, ettei se mielestäni olisi soveliasta, jos lapsi sattuu heräämään tms. Olisi myös epämiellyttävää tietää, etten pystyisi ajamaan autoa, jos tulisi hätätilanne. Tapa, jolla työkaverisi otti asian esille, oli kyllä harkitsematon.

Vierailija
18/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yksi "lasi" viiniä tarkoittaa yleensä yhtä annosta eli 12cl. Jos joku juo illassa 24cl (eli normi juomalasillisen) viiniä on tuskin syytä olla huolissaan.

Vierailija
19/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi huolissani ELLEi tilanne ole sellainen, ettet pysty olemaan ilman jokailtaista lasillista. Jos ei ole mitään ongelmaa olla pari päivää tai enemmänkin ilman, tässä ei ole edes mitään keskusteltavaa :-)

Työkaveri puolestaan on moukkamainen.

Vierailija
20/83 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, tilanteissa, joissa olen yksin ainoana aikuisena lapsista vastuussa, pyrin pitämään pääni sen verran selvänä, että pystyn toimimaan hätätilanteessa ja tarvittaessa viedä lapsen autolla esim. ensiapuun. Ettei tarvitse soittaa ambulanssia siksi, että äidillä on promilleja veressä liikaa.

t. 12

Mitä kamalaa sille lapselle tapahtuu jos hän sattuu heräämään ja olet juonut kaksi lasia viiniä? Ja oletteko tosiaan aina ajokunnossa jonkun "hätätilanteen" varalta? Minun ei onneksi tarvitse kun ei ole edes autoa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan