Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mammat! Eikö miehenne osallistu yöheräämisiin laisinkaan???

Vierailija
25.03.2010 |

Meillä on vuoropäivät jolloin toinen saa nukkua koko yön ja toinen heräilee vauvan vierellä syöttöpuuhuun, näin säästyy voimia.

Mieskin sanoi että ihan tulee mieleen ARMEIJA kun sielä oli yöherätyksiä. Ehkä sivari miehenne ei ole koskaan joutunut heräämään öisin ja se aiheuttaa itkua molemmille, isille ja vauvalle?

Empä tiennyt kuinka alistettuja naiset maassamme loppujenlopuksi ovat. Oikeasti eikö miehenne osallistu yöheräämisiin ollenkaan.

Olette varmasti päästänne aivan puhki, ei ihme kun lukee näitä av:n aloituksia ja haistatuksia. Väsymyksestä se johtuu.

Mieheni käy töissä mutta ei hänelle ollut rankkaa herätä joka toinen yö syöttöpuuhuun. Kuten sanoin se muistutti häntä armeijasta jossa piti herätä monesti yössä vartijoon tai kamiinan lämmittäjäksi,.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset arvostavat sitä, että vauva saa äidinmaitoa, mikä on tarkoitettu vauvalle ja siksi imettävät.

Toiset taas ajattelevat tasa-arvoa ja sitä, että pääsevät äkkiä vauvasta eroon ja opettavat lapsen äkkiä korvikkeelle ja pullolle.

Toki näin voi mies yöllä nousta lämmittämään pulloa ja syöttämään.

Mutta jotenkin ajatus siitä tökkii kun imetys on niin helppoa ja lapselle parasta.

Mutta toki jokainen tavallaan. Tuntuu vain hassulta, että vauva opetetaan muka tasa-arvon nimissä mahdollisimman pienenä pullolle.

Mutta kuten sanoin, jokainen tavallaan....Eri ihmisillä on eri tärkeysjärjestukset.

Vierailija
82/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ne yöheräilyt pääsääntöisesti hoidin, mutta jos syötön jälkeen jotain käninöitä tai muita saattoi mieskin rauhoitella vauvaa. Ei me edes keskusteltu oikein niistä. Miehelle se oli ihan luonnollista. Mutta tosiaan meillä ei ole kyllä paljoa valvoskeltu. Iltakätinärauhoitteluun kumpikin osallistui.

Vauvaiän jälkeen mies on meillä ollut aktiivisempi yöheräilijä, koska hän saa heräämisen jälkeen aivan saman tien unta. Minulla taas yöllä uudelleen uneen pääsy voi kestää pari tuntiakin. Mutta ei meillä tarvitse öisin ketään "palvella" kuin ehkä muutaman kerran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te miestä tarvitsette? Ainiin rahaan. Tietenkin olette valinneet mieheksenne parempituloisen ettei tarvitse edes keskustella siitä kumpi jää äitiyslomalle? Rahaahan ne naiset nai ei miestä. T: 11cm mies

nyt 11-senttinen mies miten se asetelma sitten menee, jos nämä roolit vaihdetaan toisin päin? Nämä sinun jankuttamisesi voisi sitten vain kääntää: Mihin sinä 11senttinen tarvitset naista? Ai niin rahaan. Rahaahan ne miehet nai, ei vaimoa. Miksi asiat olisivat paremmin, jos vaihdetaan osia?

Kyse oli siitä, että mieskin haluaa nauttia lapsen vauva ajasta. Vauva on vauva vain lyhyen aikaa. On eriasia jäädä isyyslomalle kun lapsi on jo taapero.

En näe mitään syytä kieltää isältä vauvanhoitoa kunhan vauva on 3-5kk. Alle 3kk kuuluisi aina äidin imetettäväksi.

Oma yh-äitini imetti minutkin 3kk asti, 70luvulla.

Siihen aikaan äitiysloma oli vain 3kk mittainen. Lopun aikaa 3kk-6v, olin päivähoidossa jonka äitini maksoi omasta tilipussista.

Sitten meninkin kouluun.

Yh-äitien tilanne ei ole aina ollut niin hyvä. Miehillä on aina ollut helppoa. Heidän pitää muistaa vain kondomin käyttö, eikä sekään aina onnistu heiltä.

Vierailija
84/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljästä lapsestani yksi oli koliikkivauva. Koliikkivauvat huutavat 90-prosenttisesti iltaisin. Hoidin oman osani kantamalla vauvaa 18-21, jolloin vauva huusi vatsaansa. Sen jälkeen menin nukkumaan, koska minun oli herättävä aamulla töihin. Lapsi ei tosin myöskään huutanut yöllä, ainoastaan nuo illan tunnit. t. mies

tällaisia. Eihän tuossa työssä käyvän miehen herättelyssä tasa-arvon nimissä ole YHTÄÄN MITÄÄN JÄRKEÄ.

Jos vauva kärsii koliikista niin todellakin on järkeä Mies kykenee vahvempana yksilönä heräämään ja toimimaan raskaissa työtilanteissa myös vähillä unilla. Jos ei kykene niin on aika rassukka. Äidinkin pitää nukkua jo pari valvottua yötä on vaaraksi vauvalle. Äiti voi väsyneenä polttaa asunnon unohtaessaan hellan päälle tai horjahtaa vauva sylissä pahasti. Unettomuus on hyvin vakava asia. Kyllä järkevä mies huomaa kun vaimo alkaa olemaan heikkona ja ottaa tilanteen haltuun, vaikka olisi töitä.

Ja ihan normaalikin vastasyntynyt saattaa huutaa pari tuntia illalla, vaikka ei olisikaan koliikkivauva.

Yöheräily on aivan eri asia kun parin tunnin kantelu illalla. Yöheräily on sitä, että äiti herää n.2-3 tunniin välein KOKO yön, eikä saa siis nukkua pitkiä jaksoja ollenkaan MONEEN KUUKAUTEEN: Että sellaista, mies, sinä kun tunnut täällä tietävän kaiken.

Turha vaahdota. Olen 7 lapsen isä pohjanmaalta.

Suuta soukemmalle.

Vierailija
85/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koliikkivauvat eivät huuda öisin, vaan ILTAISIN.

Mistä muuten päättelet minun tietävän täällä kaiken?

Neljästä lapsestani yksi oli koliikkivauva. Koliikkivauvat huutavat 90-prosenttisesti iltaisin. Hoidin oman osani kantamalla vauvaa 18-21, jolloin vauva huusi vatsaansa. Sen jälkeen menin nukkumaan, koska minun oli herättävä aamulla töihin. Lapsi ei tosin myöskään huutanut yöllä, ainoastaan nuo illan tunnit. t. mies

tällaisia. Eihän tuossa työssä käyvän miehen herättelyssä tasa-arvon nimissä ole YHTÄÄN MITÄÄN JÄRKEÄ.

Jos vauva kärsii koliikista niin todellakin on järkeä Mies kykenee vahvempana yksilönä heräämään ja toimimaan raskaissa työtilanteissa myös vähillä unilla. Jos ei kykene niin on aika rassukka. Äidinkin pitää nukkua jo pari valvottua yötä on vaaraksi vauvalle. Äiti voi väsyneenä polttaa asunnon unohtaessaan hellan päälle tai horjahtaa vauva sylissä pahasti. Unettomuus on hyvin vakava asia. Kyllä järkevä mies huomaa kun vaimo alkaa olemaan heikkona ja ottaa tilanteen haltuun, vaikka olisi töitä.

Ja ihan normaalikin vastasyntynyt saattaa huutaa pari tuntia illalla, vaikka ei olisikaan koliikkivauva.

Yöheräily on aivan eri asia kun parin tunnin kantelu illalla. Yöheräily on sitä, että äiti herää n.2-3 tunniin välein KOKO yön, eikä saa siis nukkua pitkiä jaksoja ollenkaan MONEEN KUUKAUTEEN: Että sellaista, mies, sinä kun tunnut täällä tietävän kaiken.

Vierailija
86/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole alistettu, enkä puhki väsynyt. Olen imettänyt, ja mistään hinnasta en sitä muuhun olisi vaihtanut, kun näin on kerran suotu että onnistuu. :)

Vierailija
87/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa meillä isi on hoitanut yöheräilyt kokonaan - esikoisen kanssa alusta asti, kun oli pullovauva, kuopuksen kanssa siitä lähtien, kun yöheräilyt eivät olleet pelkkää syömishommaa. Siihen asti, kun kuopus heräsi vain syömään ja nukahti uudestaan, minä hoidin, mutta kun alkoi vaatia enemmänkin uudestaan nukuttamista, isi on hoitanut ne. Isi hoitaa myös aamut lasten kanssa, minä saan nukkua joka aamu siihen asti, että miehen tarvitsee lähteä töihin.

Vierailija
88/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuisin mulla on nukkuvapaa. viikolla mä heräilen koska mies menee kuudeksi töihin. Meillä on pienehkö ongelma jos mies hoitaa öisin: hän nukkuu erittäin sikeesti eikä herää vauvan itkuun, eli minä herään ja herätän miehen joka syöttää vauvan! eli en kuitenkaan saa kokonaista yötä. Mutta olen tyytyväinen tähän järjestelyyn koska saan vkl nukkua pitkään kun mies herää aikaisin vauvan kanssa.

Nopeammin pääsen itse takaisin nukkumaan kun imetän vauvan kuin että herätän miehen ja odotan, että hän varmasti herää :DD

Vierailija
89/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies heräisi yöllä hoitamaan vauvaa. Vauva heräsi vastasyntyneenäkin vain kerran-pari yössä, tankkasi rintamaitoa ja nukahti rinnalle. Itse jatkoin siinä sivussa unia myös. Johan se nyt liioitteluksi menisi, jos miehen pitäisi nousta nostamaan se vauva mun rinnalle. Sitä paitsi mähän saan olla äitiyslomalla päivät: maata sohvalla ja surffailla läppärillä, kun vauva nukkuu.

Vierailija
90/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle!

Vierailija
91/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen itkuun ja nousseensa ylös. En ole kuullut mitään. :-)

Vierailija
92/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne vauvat herää vielä senkin jälkeen syömään, kun eivät enää syö tissiä. Joten kyllä se mieskin kai siitä pullosta osaa yövellit antaa? Meillä on lapsi nukkunut yöt läpi ilman syömistä vasta noin puolitoistavuotiaana, joten kyllä miehellekin siinä jää ihan tarpeeksi monta kuukautta syöttämiseen.

Vierailija
93/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne vauvat herää vielä senkin jälkeen syömään, kun eivät enää syö tissiä. Joten kyllä se mieskin kai siitä pullosta osaa yövellit antaa? Meillä on lapsi nukkunut yöt läpi ilman syömistä vasta noin puolitoistavuotiaana, joten kyllä miehellekin siinä jää ihan tarpeeksi monta kuukautta syöttämiseen.

Hmm..Ihan mielenkiinnosta vaan kysyn, että miksi teidän taapero ei syönyt illalla puuroa? Miksi ihmeessä pitäisi syödä velliä yöllä? En ole ikinä kuullutkaan mistään yövellistä..

Tosin meillä ei kyllä velliä ole annettu minkään ikäisille lapsille, eikä pulloa muutenkaan.

Tissiä ovat syöneet reilu 1v asti, ja sen jälkeen ei yöllä ole ruokaa tarvinneet.

Ja alkuperäiseen aiheeseen..

Minä olen halunnut imettää, koska se on niin helppoa, en yksinkertaisesti ole halunnut alkaa raahaamaan maitoa kaupasta, ja keittelemään pulloja, minulle olisi ollut ihan hirveää, jos olisi yöllä pitänyt lähteä pulloja lämmittelemään.

Tissi suuhun ja torkuin samalla. Joskus jos oikein kovasti väsytti (tämä silloin jos vauva valvoi yöllä), saatoin satunnaisesti antaa vauvan syönnin jälkeen miehelle, mutta yleensä kyllä annoin miehen mieluummin nukkua.

Vierailija
94/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetys-pulloruokinta -väittelyksi.

Vierailija
95/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ajoi silloin paljon työnsä takia ja oli vasta aloittanut uuden työn, jota teki lähes kaikki illat ja osin yötkin. Minä hoidin siis vauvan ja sairastuin kohtuullisen lievään synnytyksen jälkeiseen masennukseen.

Keskimmäisen (koliikkilapsi) kanssa mies valvoi lähes puolet illoista/öistä, jolloin vauva itki. Esikoinenkin oli alle 1,5v silloin. Mies oli isyyslomalla ja kesälomalla lähes koko koliikkiajan. Lisäksi vauva ei huolinut rintaa, niin jouduin joka tapauksessa lypsämään kaiken pulloon.

Kuopuksen yöheräilyt hoidin pääsääntöisesti mä. Oli turha molempien valvoa, kun mä heräsin joka tapauksessa. Mies antoi sit viikonloppuisin mulle aikaa nukkua, joko yöllä tai päivällä.

Vierailija
96/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

risaisen yön jälkeen pitää lähteä aamulla töihin?

Minulla on. Ja todellakin voin sanoa, että se, joka joutuu aamulla lähtemään töihin, saa nukkua yönsä kunnolla! Itse olen aloittanut työt kun keskimmäinen söi vielä rintaa öisin ja mikään ei ole sen pahempaa, kuin että herätyskello soi klo 6 ja olet yöllä herännyt syöttämään/ hyssyttämään vauvaa muutamia kertoja. Aamulla olo kuin humalaisella ja koko työpäivä menee pilalle vajaavaisen työtehon ja väsymyksen vuoksi. Kuopuksen kanssa rajanveto oli heti selvä, se herää joka ei lähde aamulla töihin.

Kotiäitinä voit nukkua päiväunet tai ainakin otta rennommin jos haluat, ei ole pakko pingottaa jos väsyttää. Töissä on pakko olla skarppina 8 tuntia, väsytti tai ei. Viikonloppuisin voi sitten tehdä miten paikkailla univelkaa, nukkua pitkään vaikka vuoropäivinä ja ottaa päiväunet keskellä päivää.

Vierailija
97/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokaisessa perheessä toimita niin kuin parhaimmaksi sopii. Meillä minä valvon ne yöt kun miehellä on töitä ja hän vuorostaan ne päivät kun on vapaata. Ei sen kummempaa siinä ole ja meistä parempi, että mies nukkuu hyvin, että jaksaa töissä tehdä töitä, koska työ on henkisesti ja fyysisesti raskasta. Ap:n mies tietenkin nuokkuu työpöydän ääressä ja se on eri juttu, kun sellainen jonka täytyy tehdä ruumiillista työtä.

Ei kaikki ole väsyneitä valvomisesta, minä pärjään hyvin vähillä unilla ja tasaan univelkaa kun miehellä vapaata.

Vierailija
98/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama jatkuu kun lapsi on isompi, "lapsi vaan huusi tuntitolkulla niin annettiin sit pelaa lisää wiitä" ja "teini vaan ruinas tarpeeks pitkään niin annettiin sen sit mennä poikakaverille yöks vaikka on vasta 14".

olin käymässä mummoni luona kun joutui sairaalaan. Vauva ei ollut syönyt koko aikana vaikka pullo oli tarjolla, huusi vaan nälkäänsä. Ei hirveästi ole tehnyt mieli vetää samaa showta yöllä uudestaan.

vauva olisi sitten vain lakannut syömästä ja kuollut pois? :D

Kyllä sitä on uusavutonta porukkaa olemassa...

Vierailija
99/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aikuisissa kuin lapsissakin. Yhden lapset ei heräile ollenkaan, mutta silti vanhemmat nukkuu huonosti, toisella taas lapset ei nuku juuri yhtään mutta ainakin toinen vanhemmista nukkuu kuin tukki :)

Meillä on molemmat lapset melkoisia heräilijöitä olleet aina, eikä kumpikaan ole saanut vuosiin nukkua kovin hyvin. Siitä huolimatta mies itse on päättänyt, että hän hoitaa yövalvomiset, minä hoidan vaan imetyksen. Mies pärjää vähemmillä unilla kuin minä, lähtee töihinkin vasta klo 8-10 välillä, tulee kotiin viimeistään klo 17, usein jo aiemmin, pystyy nukkumaan silloin vaikka lapset mekastaisikin viereisessä huoneessa. Minä taas olen sitten se "humalainen", ja mies on oikeasti kerran jäänyt töistä kotiin siksi, että katsoi aamulla mun olevan liian väsynyt, jotta pystyisin hoitamaan lapsia aiheuttamatta vaaratilanteita. Mulla heittää päästä se väsymys niin paljon jo yhden valvotun yön jälkeen, etten pysty suoraan kävelemään, ja ainakin mun päivääni sisältyy lasten kanssa niin paljon sellaista, mitä en pysty väsyneenä tekemään. Ruuanlaitto, vaipanvaihto, pyllyn pesut, vauvan imetys, sylissä pitäminen, kaikki sellainen on oikeasti aika riskialtista, jos yliväsyneenä ei meinaa tajuissaan pysyä. Jos mieheni nyt sattuu nukahtamaan töissä läppärin näppäimistön päälle, siitä seuraa ehkä muutama ylimääräinen kirjain jossakin dokumentissa, mutta jos minä nukahdan vauva sylissä seisaallaan puurokattilan päälle, siitä voi seurata oikeasti hengenvaarallinen tilanne ja vähintäänkin vakavia vaurioita sekä mulle että vauvalle.

Eikä varmasti voi olla lapsille kovin hyväksi, jos isi lähtee aamulla töihin ja äiti painuu sohvan nurkkaan kuorsaamaan. Täytyy olla tosi rauhallisia lapsia, jotka eivät varmasti tee yhtään mitään koskaan, tai sitten todellisia tv:n orjia, että noin voisi tehdä. Mun ei tarvi kuin hetkeksi kääntää selkä, niin on sekä vauva että isommat lapset tekemässä tuhojaan välittömästi, ei tarvitse päiväsaikaan edes haaveilla, että voisi ottaa torkut sohvalla tai nukkua päiväunet. Joku tähän sanoo, että pistä dvd pyörimään, mutta mun lapset eivät istu viittä minuuttia pidempään paikoillaan, ei vaikka olisi mikä dvd pyörimässä.

Vierailija
100/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kehtaat pyytää työssäkäyvää miestäsi syöttämään vauvaa yöllä???huh,huh..

joku elää vähän tossun alla.