Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mammat! Eikö miehenne osallistu yöheräämisiin laisinkaan???

Vierailija
25.03.2010 |

Meillä on vuoropäivät jolloin toinen saa nukkua koko yön ja toinen heräilee vauvan vierellä syöttöpuuhuun, näin säästyy voimia.

Mieskin sanoi että ihan tulee mieleen ARMEIJA kun sielä oli yöherätyksiä. Ehkä sivari miehenne ei ole koskaan joutunut heräämään öisin ja se aiheuttaa itkua molemmille, isille ja vauvalle?

Empä tiennyt kuinka alistettuja naiset maassamme loppujenlopuksi ovat. Oikeasti eikö miehenne osallistu yöheräämisiin ollenkaan.

Olette varmasti päästänne aivan puhki, ei ihme kun lukee näitä av:n aloituksia ja haistatuksia. Väsymyksestä se johtuu.

Mieheni käy töissä mutta ei hänelle ollut rankkaa herätä joka toinen yö syöttöpuuhuun. Kuten sanoin se muistutti häntä armeijasta jossa piti herätä monesti yössä vartijoon tai kamiinan lämmittäjäksi,.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssäkäyvän osallistua yöheräämisiin. Kotona oleva voi nukkua vauvan rytmissä päivälläkin, mutta töissä olija ajaa itsensä väsyneeksi. Kokemusta on kummastakin tavasta: ekan lapsen kanssa kävin töissä ja syötin äidin lypsämää maitoa yölllä ja väsyin puhki. Toisen lapsen kanssa äiti hoiti yöhommat ja minä työt, viikonloppuina sitten minä myös öitä. Ensimmäisen lapsen äidin kanssa suhde päättyi eroon, ei tosin johtunut tästä yöheräämisten "tasa-arvoisuudesta" mutta osana suhteen heikkenemiseen tuo kummallakin oleva väsymys ja kireys.

Vierailija
42/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos äiti on kotona lasten kanssa ja mies käy töissä. Niin siinä ei pitäisi olla mitään periaattellista tasa-arvo potaskaa lapsien suhteen kiisteltävänä!

Äiti hoitaa oman hommansa ja isä oman hommansa. JA tarpeen tulleen toisiaan autellaan kun toinen väsyy.

Mutta se että nainen vaatii periaatteesta miestä heräämään vauvan kanssa öisin on vaan merkki siitä että nainen on lapsellinen, laiska ja itsekäs. Eikä ilmeisesti onnistu omistautumaan mihinkään itse...

Minua ei haittaa pätkääkään se että minulla on etuoikeus omistautua lasteni hoitoon kotona ollessa. Kun minä kotona olen lapsiani varten niin silloin pääasiallisesti minä huolehdin nämä velvollisuudet. Mutta totta kai silloin kun alkaa väsymys painaa pahasti niin mies auttaa jotta olisin lapsilleni hyvä äiti. Mutta periaatteesta minä en vaadi auttamista!

Ja sama toimisi toisipäinkin jos mies olisi kotona ja minä töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssäkäyvän osallistua yöheräämisiin. Kotona oleva voi nukkua vauvan rytmissä päivälläkin, mutta töissä olija ajaa itsensä väsyneeksi. Kokemusta on kummastakin tavasta: ekan lapsen kanssa kävin töissä ja syötin äidin lypsämää maitoa yölllä ja väsyin puhki. Toisen lapsen kanssa äiti hoiti yöhommat ja minä työt, viikonloppuina sitten minä myös öitä. Ensimmäisen lapsen äidin kanssa suhde päättyi eroon, ei tosin johtunut tästä yöheräämisten "tasa-arvoisuudesta" mutta osana suhteen heikkenemiseen tuo kummallakin oleva väsymys ja kireys.

minusta tasa-arvoinen suhde on sellainen ,että molemmat ajattelee toisensa parasta.

Jos toinen joutuu heräämään aamulla töihin,toki hän niitä yöunia tarvitsee.

Ja se vauvavuoden vaikutus on nimenomaan se väsymys ja kireys,joka rikkoo suhdetta.

Ja jos alistamisesta puhutaan,niin kyllä luulisin että suurempi osa on niitä suomalaisia miehiä, joita nämä voimakastahtoiset uraohjus-äidit alistaa.

Vierailija
44/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ainakaan ole mahdollista nukkua vauvan rytmissä, vaan sillä aikaa teen kotitöitä ja omiin opintoihini liittyviä tehtäviä. Sama jatkuu illalla kun lapset (3 kpl) nukkuvat ja siksi nukkumaanmenoaika venyy valitettavasti. Olen ehdottanut miehelle, että menisi toiseen huoneeseen nukkumaan ja hoitaisin itse heräämiset, mutta hän ei halua.

t: se, kenen myös hoitaa heräilyt

Vierailija
45/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen miehen pitäisi herätä?? Eikä tässä ole yhtään alistettu olo. Minä saan jäädä kotiin ja torkkua vaikka kokopäivän vauvan kanssa sohvalla. Mies taas on liikkuvassa työssä, ajaa autoa koko päivän. En todellakaan halua, että hän tekee väsyneenä työtään. Ja niinkuin sanoin, en ole koskaan kokenut yöheräämisiä itselleni vaikeina.

Mene sinä töihin ja elätä perhe ja miehesi hoitaa vauvan.

Vierailija
46/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen lapsen kohdalla (tuttipullosta) ja sen lisäksi kävi töissä. Minä teinkin sitten kaiken muun ja hoidin kotona hänenkin lapset (entisestä liitosta).

Nyt meille on syntynyt toinen lapsi. Yöheräämiset hoidetaan puoliksi.

Vierailija
47/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sillä pullokaan pysy kädessä? :D

Vierailija
48/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva olisi sitten vain lakannut syömästä ja kuollut pois? :D

Kyllä sitä on uusavutonta porukkaa olemassa...

Meidän vauvalle ei kelvannut pullo

Vierailija
49/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen miehen pitäisi herätä?? Eikä tässä ole yhtään alistettu olo. Minä saan jäädä kotiin ja torkkua vaikka kokopäivän vauvan kanssa sohvalla. Mies taas on liikkuvassa työssä, ajaa autoa koko päivän. En todellakaan halua, että hän tekee väsyneenä työtään. Ja niinkuin sanoin, en ole koskaan kokenut yöheräämisiä itselleni vaikeina.

Pointtihan on ettei nämä äidit halua mennä töihin. He vierastavat työntekoa. Sitten jos isä ehdottaa samaa niin eihän se käy. Kukas sitten toisi leivän pöytään.

Kyllä naisten olisi nyt herättävä tähän päivään. Emme elä enää 70 lukua. Jokaisen on käytävä töissä. Ja miehellekin on annettava oikeus hoitaa vauvaa vauvan ollessa vauva.

Miesten tulisi auttaa naisia pääsemään tulevaisuuteen sieltä turvalliselta kivikaudelta. Yhteiskunta on muuttunut ei sitä kotiäitiydestä kannata pitää kynsin ja hampain kiinni.

Vierailija
50/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä käyvän miehen nousemaan yöllä syöttämään vauvaa.

sen takia ollaan äitiyslomalla, että voidaan hoitaa itse ne syöttämiset ym.

Kodin hoitamisen voi sitten tehdä edelleen yhjdessä jos vauva on vaativa ja äiti väsynyt.

Ja toki jos todella väsyneeksi menee (allergioiden tms. takia) niin sitten kyllä ymmärrän että esim. viikonloppuna mies heräilee öisin.

Mutta että arkisinkin pitäisi yöt kukkua ja aamulla lähteä töihin???

Eli vastaus, ei mieheni ei nouse yöllä syöttämään vauvaa. Ei tulisi mieleenkään edes pyytää.

Sitä paitsi meillä vauva täys imetyksellä, joten eipä meis voisi yöllä muuta tehdäkään kuin antaa vauvan minulle syötettäväksi.

Niin ja en ole imetysnatsi enkä myöskään mikään alistettu jalkavaimo. Vaan ihan itsenäinen nainen joka osaa ajatella omilla aivoilla. En vaan ole niin patalaiska kuin monet muut tuntuvat olevan.

Ja sitten se laiskuus peitetään johonkin tasa-arvo lässytykseen.

Useamman pienen äidit varmaan ovatkin väsyneitä mutta ainakin jos perheessä vain yksi pieni niin en tajua miten se joillekin on niin helvetin rankkaa.

Vierailija
51/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin käymässä mummoni luona kun joutui sairaalaan. Vauva ei ollut syönyt koko aikana vaikka pullo oli tarjolla, huusi vaan nälkäänsä. Ei hirveästi ole tehnyt mieli vetää samaa showta yöllä uudestaan.

vauva olisi sitten vain lakannut syömästä ja kuollut pois? :D

Kyllä sitä on uusavutonta porukkaa olemassa...

Vierailija
52/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtihan on ettei nämä äidit halua mennä töihin. He vierastavat työntekoa. Sitten jos isä ehdottaa samaa niin eihän se käy. Kukas sitten toisi leivän pöytään. Kyllä naisten olisi nyt herättävä tähän päivään. Emme elä enää 70 lukua. Jokaisen on käytävä töissä. Ja miehellekin on annettava oikeus hoitaa vauvaa vauvan ollessa vauva. Miesten tulisi auttaa naisia pääsemään tulevaisuuteen sieltä turvalliselta kivikaudelta. Yhteiskunta on muuttunut ei sitä kotiäitiydestä kannata pitää kynsin ja hampain kiinni.

Sinä taidat nyt olla yksi ainoo ihminen joka tätä oikeutta täällä miehille vaatii!

Varmasti monikin äiti suo isälle sen mahdollisuuden, ei varmasti ole noin kuin itse väität. Yleistät nyt omaa katkeruuttasi.

Mutta äidin ja lapsen yhteys ihan siinä aluksi on kyllä voimakkampi kuin isän ja lapsen, sitä ei voi kiistää. Se on se biologinen totuus mitä sinä et ymmärrä.

Vierailija
53/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monessa perheessä miehen heräilevän jos vauva nätistä herää pariin kolmeen kertaan syömään. Eihän siinä ole edes mitään järkeä. Mutta ei ole oikeudenmukaista jos vauva heräilee kymmenenkin kertaa yössä itkemään ja rauhoittuu vain kanniskelulla ja nämä yöheräilyt jäävät pelkästään äidin kontolle. Kyllä silloin on miehen astuttava esiin ja hoidettava osa yöheräilyistä. Ei äitikään sentään ole mikään yli-ihminen, joka venyy mihin vain, jotta mies saisi käydä levänneenä töissä.

Meillä minä hoidan vauvan yöheräilyt. Niitä on useimmiten yön aikana 7-15, mutta rauhoittuu vain tissille eli en näe miehen heräilyä tarpeellisena. Mies hoitaa taaperon yöheräilyt.

Vierailija
54/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla töissä ja viikonloput hoidan myös itse kun mies vetää sikeitä.

Ei huvita herättää kun hän ei yksinkertaisesti herää vauvan itkuun vaan kuorsaa oikein antaumuksella. Tiedän sitten jos itse heräisin ja herätän miehen niin hän raapii palleja sen viisi minuuttia ennen kuin nousee ylös ja sitten kävelee paskalle. Tämän jälkeen menee nenää kaivaen jääkaapille lämmittämään vauvalle sapuskaa samalla kun minä hyssytän toista. Itse teen kaiken nopeammin joten sama hoitaa itsellä. Toiseksi en saa sitten unta kun mies syöttää vauvaa ja pistää samalla valot ja telkkarit päälle. Minä kun pystyn nukkumaan vaan hiljaisuudessa. Että näin meillä... :/

Vierailija
55/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä käyvän miehen nousemaan yöllä syöttämään vauvaa. sen takia ollaan äitiyslomalla, että voidaan hoitaa itse ne syöttämiset ym. Kodin hoitamisen voi sitten tehdä edelleen yhjdessä jos vauva on vaativa ja äiti väsynyt. Ja toki jos todella väsyneeksi menee (allergioiden tms. takia) niin sitten kyllä ymmärrän että esim. viikonloppuna mies heräilee öisin. Mutta että arkisinkin pitäisi yöt kukkua ja aamulla lähteä töihin??? Eli vastaus, ei mieheni ei nouse yöllä syöttämään vauvaa. Ei tulisi mieleenkään edes pyytää. Sitä paitsi meillä vauva täys imetyksellä, joten eipä meis voisi yöllä muuta tehdäkään kuin antaa vauvan minulle syötettäväksi. Niin ja en ole imetysnatsi enkä myöskään mikään alistettu jalkavaimo. Vaan ihan itsenäinen nainen joka osaa ajatella omilla aivoilla. En vaan ole niin patalaiska kuin monet muut tuntuvat olevan. Ja sitten se laiskuus peitetään johonkin tasa-arvo lässytykseen. Useamman pienen äidit varmaan ovatkin väsyneitä mutta ainakin jos perheessä vain yksi pieni niin en tajua miten se joillekin on niin helvetin rankkaa.

Eikä tarvitse olla joku imetyshullu hörhö hippi, että tajuaa että imettäminen helpottaa sitä lapsen hoitoa,yöheräämistä sun muuta! Se on äidille suotu lahja, jos niin voisi sanoa!

Ja hei, eikö äitiysraha tai kotihoidontuki ole palkkaa juuri siitä että äiti hoitaa niitä lapsia.

Isä tuo rahansa sieltä työteollaan ,eikö?

Mutta ei mene kaaliin ei. Äidit kai luulee että se äitiysraha annetaan sohvalla löhöömiseen ja koska isä on sentään siittänyt sen lapsen niin tehköön puolet kaikesta ja vielä käyköön töissäkin, minähän olen ÄIPPÄLOMALLA.

Vierailija
56/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtihan on ettei nämä äidit halua mennä töihin. He vierastavat työntekoa. Sitten jos isä ehdottaa samaa niin eihän se käy. Kukas sitten toisi leivän pöytään. Kyllä naisten olisi nyt herättävä tähän päivään. Emme elä enää 70 lukua. Jokaisen on käytävä töissä. Ja miehellekin on annettava oikeus hoitaa vauvaa vauvan ollessa vauva. Miesten tulisi auttaa naisia pääsemään tulevaisuuteen sieltä turvalliselta kivikaudelta. Yhteiskunta on muuttunut ei sitä kotiäitiydestä kannata pitää kynsin ja hampain kiinni.

Kyllä on paksua tekstiä... Minä ainakin tavallani odotan jo töihin pääsyä mutta olen äiti ja lasten ollessa vauvoja, minulla on luonnon luoma etuoikeus olla heidän läsnä. Minulla on kohtu ja minulla on rinnat. Se on minun velvollisuus ja etuoikeus hoitaa vauva.

Miehen on ihan turha muuta läpättää. Täytyy sanoa että aika kylmän itsekäs ja kauhea mies joka pakottaisi äidin vuodattamaan pakkaantuneet rintansa lakanoihin ja liivin suojuksiin kun hän tahtoisi juottaa itse lapselle muovipulloa!!!!

Ja tämä mies joka täällä jänkkää aiheesta... Olen pahoillani että synnyit penis jalkovälissäsi... Kaikkea ei vaan naisten ja miesten ole tarkoitettu tekevän. Toivottavsti saat lapsillesi äidinjoka on kylmä ja haluton imettämään niin saat tahtosi läpi...

Vauvoja kun voisi hoivata ja helliä vaikka kävisi töissäkin jos et tiennyt.

Vierailija
57/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä käyvän miehen nousemaan yöllä syöttämään vauvaa. sen takia ollaan äitiyslomalla, että voidaan hoitaa itse ne syöttämiset ym. Kodin hoitamisen voi sitten tehdä edelleen yhjdessä jos vauva on vaativa ja äiti väsynyt. Ja toki jos todella väsyneeksi menee (allergioiden tms. takia) niin sitten kyllä ymmärrän että esim. viikonloppuna mies heräilee öisin. Mutta että arkisinkin pitäisi yöt kukkua ja aamulla lähteä töihin??? Eli vastaus, ei mieheni ei nouse yöllä syöttämään vauvaa. Ei tulisi mieleenkään edes pyytää. Sitä paitsi meillä vauva täys imetyksellä, joten eipä meis voisi yöllä muuta tehdäkään kuin antaa vauvan minulle syötettäväksi. Niin ja en ole imetysnatsi enkä myöskään mikään alistettu jalkavaimo. Vaan ihan itsenäinen nainen joka osaa ajatella omilla aivoilla. En vaan ole niin patalaiska kuin monet muut tuntuvat olevan. Ja sitten se laiskuus peitetään johonkin tasa-arvo lässytykseen. Useamman pienen äidit varmaan ovatkin väsyneitä mutta ainakin jos perheessä vain yksi pieni niin en tajua miten se joillekin on niin helvetin rankkaa.

Eikä tarvitse olla joku imetyshullu hörhö hippi, että tajuaa että imettäminen helpottaa sitä lapsen hoitoa,yöheräämistä sun muuta! Se on äidille suotu lahja, jos niin voisi sanoa!

Ja hei, eikö äitiysraha tai kotihoidontuki ole palkkaa juuri siitä että äiti hoitaa niitä lapsia.

Isä tuo rahansa sieltä työteollaan ,eikö?

Mutta ei mene kaaliin ei. Äidit kai luulee että se äitiysraha annetaan sohvalla löhöömiseen ja koska isä on sentään siittänyt sen lapsen niin tehköön puolet kaikesta ja vielä käyköön töissäkin, minähän olen ÄIPPÄLOMALLA.

Meillä minä teen kaiken ja tein jopa sillon kun mies oli isyyslomalla. Mitäs se se on että nainen tekee ja mies sitten isyyslomalla raapii niitä palleja sohvalla??

Vierailija
58/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äiti ajattelee, että vauvaa huudetataan yöllä vain sen takia, että voi sanoa lastenhoidon olevan tasa-arvoista.

Miksi äitien pitää pilata parisuhteensa, sivuuttaa vauvan etu ja toimia äitiydessäänkin itsekkäästi puhtaasti laiskuuttaan?

Ryhdistäytykää naiset ja lopettakaa narina. Äitiys on niin upeaa, että voi hetkeksi unohtaa omat tarpeet ja elää lasta varten.

jättäkää muskarit ja vauvauinnit väliin, jos ette jaksa lapsianne öisin hoitaa.

Vierailija
59/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te miestä tarvitsette?

Ainiin rahaan.

Tietenkin olette valinneet mieheksenne parempituloisen ettei tarvitse edes keskustella siitä kumpi jää äitiyslomalle?

Rahaahan ne naiset nai ei miestä.

T: 11cm mies

Vierailija
60/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin naiset enemmän käyttää aikansa lasten hoivaamiseen ja kotiaskareisiin mutta miehillä helpommin omaksutaan lomafiilinki ja mennään sellaisella lonkalta fiiliksellä... Ei suunnitella lapsille päivärytmiä, ei hoideta montaa askaretta kerrallaan siinä oheella jne. Miehet ovat enemmän luonnostaan lunkisti ottavia tyyppejä eikä se lasten kanssa kotona aina toimi.

En kuitenkaan halua yleistää sillä on myös pullia leipovia isejä jotka siivoaa kodin ja hoitaa lapset yms. JA he ovat kyllä mahtavia!