Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mammat! Eikö miehenne osallistu yöheräämisiin laisinkaan???

Vierailija
25.03.2010 |

Meillä on vuoropäivät jolloin toinen saa nukkua koko yön ja toinen heräilee vauvan vierellä syöttöpuuhuun, näin säästyy voimia.

Mieskin sanoi että ihan tulee mieleen ARMEIJA kun sielä oli yöherätyksiä. Ehkä sivari miehenne ei ole koskaan joutunut heräämään öisin ja se aiheuttaa itkua molemmille, isille ja vauvalle?

Empä tiennyt kuinka alistettuja naiset maassamme loppujenlopuksi ovat. Oikeasti eikö miehenne osallistu yöheräämisiin ollenkaan.

Olette varmasti päästänne aivan puhki, ei ihme kun lukee näitä av:n aloituksia ja haistatuksia. Väsymyksestä se johtuu.

Mieheni käy töissä mutta ei hänelle ollut rankkaa herätä joka toinen yö syöttöpuuhuun. Kuten sanoin se muistutti häntä armeijasta jossa piti herätä monesti yössä vartijoon tai kamiinan lämmittäjäksi,.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äiti ajattelee, että vauvaa huudetataan yöllä vain sen takia, että voi sanoa lastenhoidon olevan tasa-arvoista.

Miksi äitien pitää pilata parisuhteensa, sivuuttaa vauvan etu ja toimia äitiydessäänkin itsekkäästi puhtaasti laiskuuttaan?

Ryhdistäytykää naiset ja lopettakaa narina. Äitiys on niin upeaa, että voi hetkeksi unohtaa omat tarpeet ja elää lasta varten.

jättäkää muskarit ja vauvauinnit väliin, jos ette jaksa lapsianne öisin hoitaa.

Kuin mennä töihin. Äitiys ja isyys on ihana juttu.

Siis jos olisin mies. Ymmärrän hyvin 11cm miestä.

Vierailija
62/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei osaa imettää. Lisäksi hän tekee vastuullista työtä, joten pitäköön unensa.

Meillä vauva söi ja nukahti - minä samoin. Mies ei edes herännyt yösyöttöihin. Miksi olisi pitänyt?

Kipeä lapsi onkin sitten jo toinen juttu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te miestä tarvitsette? Ainiin rahaan. Tietenkin olette valinneet mieheksenne parempituloisen ettei tarvitse edes keskustella siitä kumpi jää äitiyslomalle? Rahaahan ne naiset nai ei miestä. T: 11cm mies

Mies on minua vahvempi. Tarvitsen häntä tuekseni, rakkaakseni ja ystäväkseni. Minulle mies on se vahvempi meistä joka on siinä rinnallani kaikessa. Lasten kasvatuksessa, hauskan pidossa, kuuntelemassa, vastaamassa, ottamassa syliin, kainalo johon käpertyä, auttamassa silloin kun en jotakin asiaa osaa, tukemassa ja kokemassa yhteisiä asioita. Minä tarvitsen rakasta miestäni moneen! Mutta kun minulla on ne rinnat niin minä niillä myös imetän ja vauvan hoidan. Meillä miehelle ei ole ongelma tienata sillä aikaa kun minä huolehdin lapsista ja kodista. Se on kuitenkin muutama vuosi ja sitten rahantienaaminen jatkuu molemmilla... raha kun ei ratkaise muuta kuin pakolliset elämisen menot...

Minusta miesten pitäisi olla ylpeitä omasta sukupuolestaan ja samoin naisten omastaan. Meissä on eromme ja se on hyvä niin!

Vierailija
64/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te miestä tarvitsette? Ainiin rahaan. Tietenkin olette valinneet mieheksenne parempituloisen ettei tarvitse edes keskustella siitä kumpi jää äitiyslomalle? Rahaahan ne naiset nai ei miestä. T: 11cm mies

Mies on minua vahvempi. Tarvitsen häntä tuekseni, rakkaakseni ja ystäväkseni. Minulle mies on se vahvempi meistä joka on siinä rinnallani kaikessa. Lasten kasvatuksessa, hauskan pidossa, kuuntelemassa, vastaamassa, ottamassa syliin, kainalo johon käpertyä, auttamassa silloin kun en jotakin asiaa osaa, tukemassa ja kokemassa yhteisiä asioita. Minä tarvitsen rakasta miestäni moneen! Mutta kun minulla on ne rinnat niin minä niillä myös imetän ja vauvan hoidan. Meillä miehelle ei ole ongelma tienata sillä aikaa kun minä huolehdin lapsista ja kodista. Se on kuitenkin muutama vuosi ja sitten rahantienaaminen jatkuu molemmilla... raha kun ei ratkaise muuta kuin pakolliset elämisen menot...

Minusta miesten pitäisi olla ylpeitä omasta sukupuolestaan ja samoin naisten omastaan. Meissä on eromme ja se on hyvä niin!

Reppana tai ei niin vieläkin naiset saavat heikompaa palkkaa. Tämä johtaa usein siihen, että naisen on taloudellisesti kannattavampaa jäädä äitiyslomalle. Niinhän se suunniteltiin.

Silti naiset vaativat samansuuruista palkkaa.

Nyt miehet ovat alkaneet vaatia koti-isyyttä. Rintapumput ja korvikkeet ovat keksitty.

Emmehän me naiset tosiaan valitse parempituloista miestä tarkoituksella?

Vierailija
65/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on selvästi jäänyt kiristämään kokemuksesi.

Älä nyt viitti yleistää että nainen valitsisi rahan takia miehen. Mä kuule valitsin mieheni ihan sillä perusteella että tuleeko siitä hyvä isä. Ja ihan tasapuolisesti hoidetaan koti ja raha-asiat.

Sun yleistykset on niin huvittavia ja pelkästään nimimerkki jo kertoo sen.Että äläpäs viitsi.

Etsi uusi nainen johon olet tyytyväinen. Purat nyt vaan tänne sen tyytymättömyytesi.

Vierailija
66/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitejä tulee aina olemaan enemmän.

Asian muuttaisi se, jos naiset tienaisivat rutkasti enemmän. Sitä päivää emme näe. Miehet pyörittävät maailmaa.

Kotiin jää se joka tienaa vähemmän eli usein nainen. Kokopäiväinen hoitaja maksaisi liikaa. Luotettaviakin on vaikea löytää. Eikä vastasyntynyttä mielellään päivähoitoon laiteta.

Koululaitokset suosivat tyttöjä jo enemmän, ehkä näemme 100 vuoden päästä koti-isejä enemmän.

Vierailija
67/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ólen hoitanut aina herätykset ja aamut ulkoilut. joskus olen nii väsynyt etten kuule vauvan (8kk) itkua niin mies potkii hereille. Mies on siis työtön. ja todella harvoin on yksin kotona lasten kanssa,olen aina paikaala paitsi silloin kun kylmästi jätän lapset lattialle ja lähden ovesta kun pää ei kestä. Silloin olen ehk puol tuntia pois. En ole läyny etes lenkillä yksin lasten synnyttyä. olen kaikkea yrittäny et saisin miehen osallistuvaksi mutta ei niin ei. meillä tai siis mulla on 1,9kk ja 8kk lapset. hermo menee ja eron partaalla ollaan.

Vierailija
68/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on liukuva työaika ja voi siis nukkua aamulla pitempää jos on yöllä noussut. Kun imetin vielä niin tehtiin usein niin että hän nosti vauvan minulle vaan imetettäväks ja takasin omaan sänkyyn. Vaihtoi myös vaipan siinä samalla jos oli tarvis.

Ei tietenkään joka yö,vaan silloin kun illalla sovittiin erikseen(jos olin tosi väsynyt)

Nykyään,kun on isompi lapsi niin jos yöllä tulee jotain niin se nousee joka herää

Vierailija
69/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisia. Eihän tuossa työssä käyvän miehen herättelyssä tasa-arvon nimissä ole YHTÄÄN MITÄÄN JÄRKEÄ.

Vierailija
70/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisia. Eihän tuossa työssä käyvän miehen herättelyssä tasa-arvon nimissä ole YHTÄÄN MITÄÄN JÄRKEÄ.

Mies kykenee vahvempana yksilönä heräämään ja toimimaan raskaissa työtilanteissa myös vähillä unilla. Jos ei kykene niin on aika rassukka.

Äidinkin pitää nukkua jo pari valvottua yötä on vaaraksi vauvalle. Äiti voi väsyneenä polttaa asunnon unohtaessaan hellan päälle tai horjahtaa vauva sylissä pahasti.

Unettomuus on hyvin vakava asia. Kyllä järkevä mies huomaa kun vaimo alkaa olemaan heikkona ja ottaa tilanteen haltuun, vaikka olisi töitä.

Vierailija
71/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mies ole ikinä herännyt yöllä syöttämään. Kun mulla on nää tissit mistä vauva syö... Väsyttää joskus mutta onneksi ei tarvii mennä töihin aamulla vaan järjestää vaan ruokaa ja ohjelmaa isommille lapsille.

Vierailija
72/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljästä lapsestani yksi oli koliikkivauva. Koliikkivauvat huutavat 90-prosenttisesti iltaisin. Hoidin oman osani kantamalla vauvaa 18-21, jolloin vauva huusi vatsaansa.

Sen jälkeen menin nukkumaan, koska minun oli herättävä aamulla töihin. Lapsi ei tosin myöskään huutanut yöllä, ainoastaan nuo illan tunnit.

t. mies

Jos vauva kärsii koliikista niin todellakin on järkeä

Mies kykenee vahvempana yksilönä heräämään ja toimimaan raskaissa työtilanteissa myös vähillä unilla. Jos ei kykene niin on aika rassukka.

Äidinkin pitää nukkua jo pari valvottua yötä on vaaraksi vauvalle. Äiti voi väsyneenä polttaa asunnon unohtaessaan hellan päälle tai horjahtaa vauva sylissä pahasti.

Unettomuus on hyvin vakava asia. Kyllä järkevä mies huomaa kun vaimo alkaa olemaan heikkona ja ottaa tilanteen haltuun, vaikka olisi töitä.

Vierailija
73/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljästä lapsestani yksi oli koliikkivauva. Koliikkivauvat huutavat 90-prosenttisesti iltaisin. Hoidin oman osani kantamalla vauvaa 18-21, jolloin vauva huusi vatsaansa. Sen jälkeen menin nukkumaan, koska minun oli herättävä aamulla töihin. Lapsi ei tosin myöskään huutanut yöllä, ainoastaan nuo illan tunnit. t. mies

Jos vauva kärsii koliikista niin todellakin on järkeä Mies kykenee vahvempana yksilönä heräämään ja toimimaan raskaissa työtilanteissa myös vähillä unilla. Jos ei kykene niin on aika rassukka. Äidinkin pitää nukkua jo pari valvottua yötä on vaaraksi vauvalle. Äiti voi väsyneenä polttaa asunnon unohtaessaan hellan päälle tai horjahtaa vauva sylissä pahasti. Unettomuus on hyvin vakava asia. Kyllä järkevä mies huomaa kun vaimo alkaa olemaan heikkona ja ottaa tilanteen haltuun, vaikka olisi töitä.

Ja ihan normaalikin vastasyntynyt saattaa huutaa pari tuntia illalla, vaikka ei olisikaan koliikkivauva.

Yöheräily on aivan eri asia kun parin tunnin kantelu illalla. Yöheräily on sitä, että äiti herää n.2-3 tunniin välein KOKO yön, eikä saa siis nukkua pitkiä jaksoja ollenkaan MONEEN KUUKAUTEEN: Että sellaista, mies, sinä kun tunnut täällä tietävän kaiken.

Vierailija
74/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en suostuisi osallistumaan yöheräilyihin, vaan siirtyisin ehkä sohvalle nukkumaan. Siksi koska, jos en saa nukkua kunnolla, ei musta ole mitään hyötyä töissä eikä töiden jälkeen kotona.

Suon myös miehelleni kunnon yöunet jotta jaksaa raskasta pitkää päivää tehdä ja olla lapsen kanssa HYVÄLLÄ TUULELLA illalla.

Helvetti tätä tasa-arvohouhatusta, ollan kohta kusessa naiset kun jotkut vaatii liikoja!!!

Vierailija
75/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei armeijassa joutunut yöllä valvomaan muuta kuin jos oli yöpäivystys, muutaman kerran 11 kk aikana tai vartiossa (silloinkin pääsi kierroksen jälkeen nukkumaan ja ei siellä vartiotuvassa ollut ihmeempää ohjelmaa muuten). Leireillä, joita oli 1-2 ja kestivät 2-3 vuorokautta yöllä piti olla tunti vartiossa ja sitten herättää seuraava ja itse unille. Armeijan vetäminen tähän on huono vertaus, vuorotyö olisi osuvampi.

Vierailija
76/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sillä pullokaan pysy kädessä? :D

Miksi pirussa mun miehen pitäs osallistua yöheräämisiin (ON MUUTEN KÄYNY ARMEIJAN JA EI VARARMASTI ITKE) ku se ei kuitenkaan voi mitää tehä?? Se ku ei valitettavasti osaa imettää..

meillä kyllä pysyy tuttipullo isän käsissä muttei vauvan suussa kun ei vauva sitä huoli. esikoisen kanssa hoisi yöheräämiset kun imetys loppui muttei nyt voi mitenkään auttaa vaikka haluaisikin. vauva 9 kk, yöllä heräilee paljon kun on korvatulehduskierre ja allergioita joihin auttaa vaan lohtutissi. ja varmasti auttausi jos vain pystyisi, niin ja ei ole käynyt armeijaa..

Vierailija
77/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä hän siinä olisi tehnyt. Sinänsä hänellä ei kyllä olisi ollut mitään osallistumista vastaan, mutta mieluummin teimme niin että hän hoiti lapset sitten aamulla ja herätti minut kymmeneltä töihin lähtiessään :)

Vierailija
78/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen aikaan tein sen mokan, että annoin välillä pulloa. Imetys loppui siihen kun vauva alkoi vieroksua rintaa kun sai pullosta helpommin.

Jouduin sitten lypsämään monta kuukautta maitoa pulloon ja se vasta raskasta olikin.

Mutta jokainen tavallaan. Toisille vain imetys on tärkeää, koska haluaa lapselleen parasta.

Niin ja meillä ei mies noussut öisin antamaan pulloa, koska olisi ollut hankalaa kun oli yötöissä.

eikä sillä pullokaan pysy kädessä? :D

Miksi pirussa mun miehen pitäs osallistua yöheräämisiin (ON MUUTEN KÄYNY ARMEIJAN JA EI VARARMASTI ITKE) ku se ei kuitenkaan voi mitää tehä?? Se ku ei valitettavasti osaa imettää..

Vierailija
79/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen imettänyt 4 vauvaa niin, että vauva on nukkunut vieressä. Sen verran olen yöllä käynyt horroksessa, että olen antanut rinnan suuhun. Sitten olen jatkanut nukkumista ja vauva imenyt mahan täyteen.

Olisiko miehen pitänyt nousta katsomaan kun imetän ja nukun samaan aikaan.

Sillä on liukuva työaika ja voi siis nukkua aamulla pitempää jos on yöllä noussut. Kun imetin vielä niin tehtiin usein niin että hän nosti vauvan minulle vaan imetettäväks ja takasin omaan sänkyyn. Vaihtoi myös vaipan siinä samalla jos oli tarvis.

Ei tietenkään joka yö,vaan silloin kun illalla sovittiin erikseen(jos olin tosi väsynyt)

Nykyään,kun on isompi lapsi niin jos yöllä tulee jotain niin se nousee joka herää

Vierailija
80/104 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 11-senttinen mies miten se asetelma sitten menee, jos nämä roolit vaihdetaan toisin päin? Nämä sinun jankuttamisesi voisi sitten vain kääntää: Mihin sinä 11senttinen tarvitset naista? Ai niin rahaan. Rahaahan ne miehet nai, ei vaimoa. Miksi asiat olisivat paremmin, jos vaihdetaan osia?