Mitä säästövinkkejä arkielämässä muut kummastelee ?
Tätä ei monikaan tiedä mutta kun käytän pimpulia, pyyhkimisen jälkeen käyn läpi esim lavuaarin hanan, vessanpytyn vetimen jne. Kasvovedessä on alkoholia ja olen päätellyt käy loistavasti tähän tarkoitukseen.
Meillä on usean vkon ruokalistat ja käyn sunnuntaisin läpi mitä pitää ostaa.
En juurikaan osta mitään, meille ei tule ilmaisia muovipusseja. Vaunuissa on aina reppu. Käytän roskapusseina hedelmäpusseja, leipäpusseja, vaippapusseja jne.
Jos ostan jotain, laitan yhtä tavaraa vastaan 10 huutikseen.
En käytä talouspaperia. Ostin ns hikiliinoja joskus Etelä-Amerikasta ja löysin ne käyttämättöminä. Ruokailun jälkeen pyyhin liinalla, huuhtelen ja laitan kuivumaan. Iltapalan jälkeen vien pyykkikoppaan ja pesen nämä 60 asteessa.
Säilytän vanhat kirjekuoret, pakkaan niihin huutiksen tuotteet.
Osallistun aina kokeile ilmaiseksi juttuihin, mm activia, chiquita.
Kommentit (300)
pimpulan uudelleen kostuttamiseksi on ensin etikkapesu jonka jälkeen hunajahaude yön yli
Yritin innoissani pimpuloittaa likaisen kuramaton. Nyt on sitten kuiva, kutiseva ja kiilloton pimpula..:( Mattokaan ei puhdistunut. Onkohan pimpula kuinka palautumiskykyinen? Pitäisikö sitä jotenkin hoitaa? Onko pimpula nyt pilalla?
Vähän olen kyllä pettynyt. Se mainostettu pesuainekivinkin on sopinut aina ja kaikkeen. Samoin ruokasooda. Ei tullut mieleenkään, että täällä näin kehutaan pimpulaa, joka ei sitten aina olekaan ratkaisu.
jämähtäneitä ruokatahroja lastenvaatteista ja otinpa käsittelyyn vielä miehen öljyiset autonremppausvermeetkin. Täytyy kuulkaa sanoa, että vaatteet ovat kuin uusia pimpulikäsittelyn jäljiltä, ihanan pehmeitä ja hyväntuoksuisiakin, kun laitoin pimpuliini pesupähkinän. Vesi- ja sähkösyöppö pyykinpesukone on kyllä so last year, tästä lähtien tämä mamma pyöräyttää pyykit pimpulin kautta!
laitoin pimpuliini pesupähkinän.
roikkuvasta pimpulista edes jotain hyötyä ja iloa, sitä raukkaa kun niin aina täällä parjataa. Siivoaminen on helpompaa, kun on enemmän pintaa, millä siivota, parasta jos venymät ja roikkumat on ulos- ja alaspäin ;)
Tää on hiin hauskaa että mun oli pakko ekana aamulla avata kone ja lukea tää ketju uudestaan :D
mutta mua ei oikein naurata. En saa mitään huumoria tästä enää irti. Eka sivu riitti.
enkä sanonut sille etukäteen mitään. Mies alkoi nauraa vääränään tuota pimpulia...
ketjuja miehillenne? Ei tulisi mieleenikään.
Siis oikeastiko te näytätte näitä
enkä sanonut sille etukäteen mitään. Mies alkoi nauraa vääränään tuota pimpulia...
ketjuja miehillenne? Ei tulisi mieleenikään.
naurettiin miehen kanssa vielä sängyssäkin ennen nukahtamista ;))
Ap:n kysymykseen vastatakseni, todellakin kummastelen tota pimpulin käyttötapaa...
Aika moni näköjään sen kuitenkin tietää, ainakin nyt, kiitos ap:n!
pimpulikarvahuutokaupan! Sehän halusi vain auttaa posliinimammoja siivoamaan. Varsin humaani teko!
Tuli vaan tässä mieleen sellainenkin, että miten te siivoojat huollatte pimpuleitanne? Eikö se rasitu kovin päivän töistä? Jaksatteko enää siivota kotona lainkaan?
kristallikruunun kohdalla nostin kädet pystyyn. Onko vinkkejä, miten sen saa puhdistettua, kun alkaa olla päivän urakasta jo vähän kankea?
Olen kuullut, että heidän pimpulinsa on sen verran tilava, että saattaisi tuo kristallikruunukin mahtua.
..jynssäämään terassin aidan nuppeja. Vihasin niitä kun tähän muutettiin, joka h**n laudan päässä on semmonen ärsyttävä nuppi, tosi hankala pitää puhtaanakin. Ei ärsytä enää.
että rupeaa vihdoinkin nikkaroimaan meille sitä takaterassin aitaa. Nupit tilasin jo puusepältä!
Tätä ketjua ei saa päästää hukkumaan =D
kristallikruunun kohdalla nostin kädet pystyyn. Onko vinkkejä, miten sen saa puhdistettua, kun alkaa olla päivän urakasta jo vähän kankea?
Olen kuullut, että heidän pimpulinsa on sen verran tilava, että saattaisi tuo kristallikruunukin mahtua.
Kuinka en tuota itse tullut ajatelleeksi! Pelkäsin jo, että joudun käsiseisonnassa dippaamaan jokaisen prisman erikseen. Onneksi on kylällä paljon lestadiolaisperheitä - joku mamma varmaan mielellään auttaa lähimmäistä hädässä.
kyllä me naiset ollaan kekseliäitä, miehet olis vielä tässäkin kohtaa sormi suussa ja pölyhuiska kädessä tuijottelemassa kattokruunuun suuntaan :D
päivä lähti jälleen hyvin käyntiin näillä nauruilla, aivan mahtavaa :)
ketju päässyt taas etusivulle :)
Vai käyttääkö hän sinun pimpuliasi?
Mutta pimpulia käytämme mieheni kanssa vain sen oikeisiin käyttötarkoituksiin, ei pöntönnuppeihin...
Oon varmaan jo niin vanha ja kankea, etten mitenkään pysty pyyhkimään pimpulillani vessannuppia ja hanaa. Hajoaa koko vessa.
väärinpäin, eli hajareisin naama seinään päin. Helpoiten sen saa pimpulilla puhtaaksi kun olet selkä seinää vasten ja naama oveen päin.
Hanasta en pimpulisi kanssa osaa muuta sanoa, kuin että ehkä uusimpien design-hanamallien kanssa myös hanan puhdistus onnistuu paremmin. Uudet hanat ovat usein aika isoja ja korkeita, eiköhän niillä kankeammallakin pimpulilla puhdistus onnistu.
piti ostaa kaikenlaista siivouskamaa kun on paasseet ratit ja pesuaineet loppumaan..
Mut nyt tajusin EI TARVII - MULLAHAN ON PIMULI.
Ajatella tata saastoa!! Pimpulista suhautan vahan pesuainetta tiskipoydalle ja sit pyyhin. Lahtee kylla pinttyneematkin tahrat.
Kiitos vaan tasta vinkista!