Mitä säästövinkkejä arkielämässä muut kummastelee ?
Tätä ei monikaan tiedä mutta kun käytän pimpulia, pyyhkimisen jälkeen käyn läpi esim lavuaarin hanan, vessanpytyn vetimen jne. Kasvovedessä on alkoholia ja olen päätellyt käy loistavasti tähän tarkoitukseen.
Meillä on usean vkon ruokalistat ja käyn sunnuntaisin läpi mitä pitää ostaa.
En juurikaan osta mitään, meille ei tule ilmaisia muovipusseja. Vaunuissa on aina reppu. Käytän roskapusseina hedelmäpusseja, leipäpusseja, vaippapusseja jne.
Jos ostan jotain, laitan yhtä tavaraa vastaan 10 huutikseen.
En käytä talouspaperia. Ostin ns hikiliinoja joskus Etelä-Amerikasta ja löysin ne käyttämättöminä. Ruokailun jälkeen pyyhin liinalla, huuhtelen ja laitan kuivumaan. Iltapalan jälkeen vien pyykkikoppaan ja pesen nämä 60 asteessa.
Säilytän vanhat kirjekuoret, pakkaan niihin huutiksen tuotteet.
Osallistun aina kokeile ilmaiseksi juttuihin, mm activia, chiquita.
Kommentit (300)
Joo tuo menosuunnan kääntäminen auttoi ihmeesti. Ja keittiön hana on sen verran korkea, että sen puhdistaminen kävi kätevästi. Lapset vähän ihmetteli tosin. Vessan hanan mies voinee puhdistaa omalla aseellaan kun mun pimpuli ei sinne oikeen ulotu, eikä alapuolelta ainakaan saa puhtaaksi.
t. 21
minä en kyllä kertoisi kenellekkään jos pimpulilla pyyhin hanat ja pöntön nupit, voisi vieraat käydä vähiin.
sienimäinen. Imee varmasti ihan hyvin lian vessanhanoista ja nupeista. Käsisuihkunkin voisi pimpulilla puhdistaa ihan hyvin.
*hekottaa täälä vedet silmissä...toivottavasti ei kukaan näe, ois siinä naurunaiheella selittämistä
ja nyt vessan sekä keittiön hanat kiiltävät kuin papin m*na! Harmikseni en vain mitenkään saa hyvää asentoa ja otetta kylppärin suihkusta ja hanasta, palan halusta puhdistaa myös sen pimpulillani kun niin kiiltäväksi sain keittiön ja wc:n hanat. Onko kellään mitään vinkkiä että miten suihkun hanaan pääsisi käsiksi parhaiten? (Olen vain 160cm pitkä ja hana on aika korkealla ja seinää lähellä).
T: kiitollinen pimpulipuhdistaja
Pimpuli vai pumpuli? Mitä siis teet? Kuulostaa epähygieeniseltä töhriä omia naamasaasteitaan käsihanoihin yms.
Musta henk koht pimpuli kuulostaa kyllä epähygienisemmältä kuin naamasaasteinen pumpuli. Mutta jokainen tavallaan.
Et kai sinä sitä kasvovettä laita pimpuliin?
on sairaslomalla, saan hekottaa täällä ihan rauhassa näille pimpulijutuille... =)
Mielikuvitusta kehiin! Keittiöjakkarat ja -tikkaat esiin! Kävele käsilläsi! Heitä voltti! Koordinaatio on sen verran haparoivaa, että Pimpuli huitoo ohimennessään myös katkaisijat puhtaaksi!
P.S. Kaareva hana se vasta kutaa tekeekin!
Ja mies jää taas ilman, oli sen verran rankkaa hommaa putsata pimpulilla koko talon hanat.
ja nyt vessan sekä keittiön hanat kiiltävät kuin papin m*na! Harmikseni en vain mitenkään saa hyvää asentoa ja otetta kylppärin suihkusta ja hanasta, palan halusta puhdistaa myös sen pimpulillani kun niin kiiltäväksi sain keittiön ja wc:n hanat. Onko kellään mitään vinkkiä että miten suihkun hanaan pääsisi käsiksi parhaiten? (Olen vain 160cm pitkä ja hana on aika korkealla ja seinää lähellä).
Nouset vain juuri sen verran että pimpulia pyllistämällä ulotut suihkun hanaan. onnistuuko?
Nimittäin puhdistelen myös kaapinoven kahvoja keittiössä. Vähänhän ne korkealla ovat, mutta hiljaa hyvä tulee ja käsillä kävellen työtasolla hoituu puhdistus. Hurjan hyvää jumppaa, mies tosin taitaa meilläkin jäädä ilman tänä iltana, sen verran kuluttavaa hommaa.
ollaan varmaan taas jossain lehdessä huomenna.
Kotiäidit jynssää hanoja...
Nouset vain juuri sen verran että pimpulia pyllistämällä ulotut suihkun hanaan. onnistuuko?
Kiitti vinkistä kuitenkin!
kun puhdistaa karhukävellen pimpulilla keittiön kaapiston alaovia, oikeesti!
onnistuvan, kun ottaa jakkaran alle ja pyllistää kohden hanaa. Kuten joku neuvoikin. Siinä hieroo aikansa, niin johan kiiltää kaikki paikat.
..jynssäämään terassin aidan nuppeja.
Vihasin niitä kun tähän muutettiin, joka h**n laudan päässä on semmonen ärsyttävä nuppi, tosi hankala pitää puhtaanakin. Ei ärsytä enää.