Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä säästövinkkejä arkielämässä muut kummastelee ?

Vierailija
22.03.2010 |

Tätä ei monikaan tiedä mutta kun käytän pimpulia, pyyhkimisen jälkeen käyn läpi esim lavuaarin hanan, vessanpytyn vetimen jne. Kasvovedessä on alkoholia ja olen päätellyt käy loistavasti tähän tarkoitukseen.

Meillä on usean vkon ruokalistat ja käyn sunnuntaisin läpi mitä pitää ostaa.

En juurikaan osta mitään, meille ei tule ilmaisia muovipusseja. Vaunuissa on aina reppu. Käytän roskapusseina hedelmäpusseja, leipäpusseja, vaippapusseja jne.

Jos ostan jotain, laitan yhtä tavaraa vastaan 10 huutikseen.

En käytä talouspaperia. Ostin ns hikiliinoja joskus Etelä-Amerikasta ja löysin ne käyttämättöminä. Ruokailun jälkeen pyyhin liinalla, huuhtelen ja laitan kuivumaan. Iltapalan jälkeen vien pyykkikoppaan ja pesen nämä 60 asteessa.

Säilytän vanhat kirjekuoret, pakkaan niihin huutiksen tuotteet.

Osallistun aina kokeile ilmaiseksi juttuihin, mm activia, chiquita.

Kommentit (300)

Vierailija
221/300 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimpulillani onnistuu, mutta kun ap oli ensin pyyhkinyt naamansa sillä pimpulillaan...Minä en taivu, en sitten millään ;)

Vierailija
222/300 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimpulillani onnistuu, mutta kun ap oli ensin pyyhkinyt naamansa sillä pimpulillaan...Minä en taivu, en sitten millään ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/300 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tulinkin kysymään josko ap voisi laittaa vaikka youtubeen videota miten se onnistuu

Vierailija
224/300 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä mä hirnun täällä....

Vierailija
225/300 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että käytät käytettyä pumpulia siistimiseen on todella epähygienistä. yök.

Vierailija
226/300 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, mietin vaan kun pimpulillas käyt läpi hanat ja vessan painikkeet. :D

Vierailija
227/300 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa epähygieeniseltä töhriä omia naamasaasteitaan käsihanoihin yms.

Vierailija
228/300 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

YÖK!

Vierailija
229/300 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut oikeasti, tajusin kyllä pointin.

Meillä ei ole autoa säästösyistä, ja se ihmetyttää monia. Monet on oikeasti aivan vakuuttuneita, että ihminen ei kerta kaikkiaan pärjää (suuressa kaupungissa jossa hyvä ja kattava joukkoliikenne) ilman autoa tai ainakin elämä ilman autoa on todella kurjaa. Me ollaan kuitenkin tultu siihen johtopäätökseen, että meidän elämisen taso on näillä tuloilla huomattavasti parempi kun autoa ei ole. Sadan metrin päässä menee busseja busseja keskimäärin kolmen minuutin välein, ja minne niillä ei päästä voidaan hyvällä omallatunnolla hurauttaa taksilla. En mä koe tätä vaivalloiseksi.

Vierailija
230/300 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ostettu sitä 2 pakettia 11 v aikana ja molemmat muttojen yhteydessä. Käytetään sideharso- (EI sellaisia jotka olleet vaippoina ;) ym pestäviä rättejä.

Auto on (isän vanha), mutta sitä käytettään TOSI harvoin - asutaan Helsingissä 5 km keskustasta.

Syömme vain vähän lihaa ja eineksiä. Molempia kummasteltu, kun eihän kasvisruoka voi olla hyvää ja täyttävää ja miten kukaan jaksaa/osaa aina kokata itse. oikeasti ollaan niin laiskoja että arkena ei tehdä mitään ruokaa jonka tekemiseen menee yli 20 min, ollaan vaan opeteltu tekemään hyvää ja täyttävää ruokaa nopeasti ja vähällä lihamäärällä :)

Vierailija
231/300 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaan naurattaa tuo pimpulilla pyyhkiminen....olen vähän väsynyt kai.

Mutta mietin elävästi miten ap pyyhkii pimpulillaan vessan vetonuppia.... ahkerasti....antaumuksella!

Vierailija
232/300 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Amerikkaan, joten se on kai säästöä.. ;)

Vierailija
233/300 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin säästö varmaan tulee siitä että asutaan sopivan kokoisessa asunnossa. edullinen vuokra ja ei ole tilaa turhalle tavaralle. toiset pitää tätä liian ahtaana. meillä käytetyistä kirjekuorista tulee keräyspaperia tai kauppalappuja :)

turhaa tavaraa ei osteta, ts ostetaan vasta kun tarvitaan, ei varmuuden vuoksi. vauvallamme ei esim ole ollut sitteriä tai itkuhälyttimiä... sen sijaan että myisin vanhat vaatteeni pois kirpparilla käytän ne ihan loppuun (monesti ne on sieltä kirpparilta alunperin).

jotkut on kummastellu myös kestovaippojen käyttöä (ei omaa pesukonetta, pyykkitupaa saa käyttää vapaasti, se kuuluu vuokraan) mutta se herättää kummastusta lähinnä vähän vanhemmassa väessä, omassa ikäluokassa sais kyllä selitellä jos ei käyttäis kestoja :D

Vierailija
234/300 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytät pimpulia ja pyyhit sillä sitten hanan ja pöntönnupin, huhhuijaa...

Vierailija
235/300 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, etten tuhlaa. Yksinkertaista. Mutta pimpulia käytämme mieheni kanssa vain sen oikeisiin käyttötarkoituksiin, ei pöntönnuppeihin...

Vierailija
236/300 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain esim. sisustukseen liittyvää. en pidä kiirettä, vaan odottelen rauhassa, ja aina joku ystävä vaihtaa sisustustaan, ja kotimme on kalustettu lähes kokonaan ilmaisilla kalusteilla ! koriste esineet löytyy yleensä kirpparilta. vaatteita kirpparilta, ja sitten jos tosi hyvä ale, ostetaan varastoon jotain vaatetta jota esim. ensi syksynä lapset tarvitsee. pienistä asioista tulee äkkiä isot säästöt :)

Vierailija
237/300 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pissimisen jälkeen likavaatekorista onkimaani likaiseen vaatteeseen. Säästyy paperia.

Vierailija
238/300 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan sinkkumihet käyttää tekopimpulaa vaikka liukkarin kanssa siivouksessa? Eihän sillä tietenkään yhtä hyvää lopputulosta tule, mutta jos ei aitoakaan ole saatavilla. Pienessä poikamiesboksissa vois käyttää fleshlightia, isommassa lukaalissa sitten vaikka sellaisia näköisnukkeja.

matskuna saattaa olla liian huokoista eli jättänee viiruja pyyhittyyn pintaan. Paremman lopputuloksen varmaan saa, kun tunkeee mikrokuituliinan fleshlightin sisään ja sillä puunaa. Ihan parasta olis sinkkumiehillekin pyytää naapurin naisen pimpulaa lainaksi ainakin pari kertaa kuussa.

Eikö joku ole jo perustanut kotipimpulointifirmaa meitä kiireisiä uraihmisiä varten? Saakohan siitä kans kotitalousvähennyksen??

Vierailija
239/300 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on vessanpöntössä sellainen seinässä oleva paininkohta, mistä vessa vedetään. Ei ole nuppia. Olen yrittänyt hinkata sitä paininkohtaa pimpulilla mutta en vaan onnistu, on todella vaikea asento. Kiipesin sitten lavuaarin päälle ja pyyhin hanaa pimpulilla, ja arvatkaa miten ällöttävää, hanaan tarttui valkovuotoa :S

Jouduin pyyhkimään ne valkkikset pois pyykkikorista otetuilla likaisilla alushousuilla.

Ehkä mun pimpulissa on jotain vikaa, se ei kai oo tarpeeksi puhdas tai jotain. Ei onnistu meillä tuo!

Vierailija
240/300 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kaivella esiin kun kaverin fb-päivitys liittyi aiheeseen :D

Naurua olkaa hyvät!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän