Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttekö yksityisellä vai kunnallisella lääkärillä lapsen kanssa?

Vierailija
18.03.2010 |

Miksi?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä. Sen vuoksi, että itsellä surkeita kokemuksia kunnallisesta hoidosta ja lopetin siellä käynnin jo vuosikausia sitten. Enköä todellakaan lähde kokeilemaan lasten kanssa.

Vierailija
2/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

virka-aikana terveyskeskuksessa (pääsee jonottamatta ja yhtä nopeasti kuin yksityiselle); päivystysaikana tai jos terkkarista ei jostain syystä saa aikaa yksityisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei terveyskeskuksesta satu aikaa saamaan niin sitten yksityiselle. Meillä oma terveyskeskuslääkäri on tosi mukava ja hyvä.

Vierailija
4/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan käyty sekä julkisella että yksityisellä, ihan samalla laitteella katsottiin molemmissa paikoissa vauvan korvat.

Toki tk:t ovat erilaisia. Meillä on iso, jossa paljon erikoislääkäreitä, eikä juuri lainkaan ns. keikkalääkäreitä.

Ja jos korvatulehduksista kyse, niin tk:ssa ei ole edes välineitä, joilla alle 1v:n korvat voisi varmuudella tutkia. Ja tämä on yliopistollisen sairaalan korvalääkärin mielipide.

Mutta hyviä lääkäreitä löytyy molemmista.

Vierailija
5/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päivystysaikana voi meidän kunnasta mennä suoraan yliopistolliseen sairaalaan, jolloin ei tietenkään ole mitään järkeä mennä yksityiselle.

Vierailija
6/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso jalallinen laite, jolla näkee korvaan kunnolla. Yleislääkäreillä tai lastenlääkäreillä tätä ei ole, riippumatta siitä ollaanko julkisella tai yksityisellä puolella.

Jos haluaa varman diagnoosin korvaongelmissa, oikea osoite on korvalääkäri.

Jos et usko, kysy asiaa ihan keneltä tahansa lääkäriltä.

ollaan käyty sekä julkisella että yksityisellä, ihan samalla laitteella katsottiin molemmissa paikoissa vauvan korvat. Toki tk:t ovat erilaisia. Meillä on iso, jossa paljon erikoislääkäreitä, eikä juuri lainkaan ns. keikkalääkäreitä.

Ja jos korvatulehduksista kyse, niin tk:ssa ei ole edes välineitä, joilla alle 1v:n korvat voisi varmuudella tutkia. Ja tämä on yliopistollisen sairaalan korvalääkärin mielipide. Mutta hyviä lääkäreitä löytyy molemmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkarille kun soittaa kahdeksalta aamulla saa jonkun vastaamaan puhelimeen ehkä varttia yli ja ajan kahden viikon päähän. Näin Espoossa :-/

Vierailija
8/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös itse olen aina käyttänyt julkisia, paitsi nyt kun työpaikan puolesta tulee yksityiseltä kaikki palvelut, myös hammaslääkäri. En ole huomannut palvelun tasossa eroa. Usein samat lääkäritkin työskentelee molemmissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarvitaan vaan sairaslomatodistus työpaikkaa varten, käydään arvauskeskuksessa. Jos tarve oikeesti lääkäriin, niin yksityiselle, etenkin jos nopeasti tarvii päästää. Valitettavasti täällä pääkaupunkiseudulla terveyskeskukseen ei pääse samalla tavalla kuin maaseudulla.... Kokemukseni mukaan. Meidän arvauskeskusomalääkäri on sosiaalisesti täysin taidoton ja erityisesti lasten kanssa torvelo - en viitsi sinne mennä jos ei ole pakko.... Ei edes omien sanojensa mukaan halua juuri lapsipotilaita hoitaakaan!

Vierailija
10/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tosin aika harvoin sillai sairaita,että tarvitaan lääkäriä.

Terveyskeskuksessa (Espoo)käydään,jos saadaan aika.Se on sopivan lähellä.Eli käytännössä jos lääkärin tarve selviää minulle todella aikaisin aamulla.Ja jos pääsen suht heti puhelimella läpi.



Iltaisin ja viikonloppuisin yksityisellä.Joko Pikkujätissä tai jos se on kiinni niin Dextrassa.



Meillä oli lapsivakuutukset,jotka on nyt irtisanottu.Maksavat aika paljon, ei tullut tarpeeksi käyttöä.Sillä rahalla pääsee monta kertaa yksityiselle, useammin kuin käydään.Lapset nyt sen verran kasvaneet,ettei niistä enää tule korvapotilaita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onneksi ole tarvinnut käydä kuin akuuteissa infekio-oireissa, ripulin ym. vuoksi piipahtamassa. Ehkä jos olisi joku krooninen vaiva, allergia tms. jonka vuoksi pitäisi ravata lääkärissä usein - silloin ehkä muodostaisin suhteen pätevään erikoislääkäriin.

Vierailija
12/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

* ainakin lapsen kohdalla se on toiminut aina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergia-asioissa käymme yksityisellä: Lähipiirissä on niin huonoja kokemuksia julkisesta, että menimme alusta saakka suoraan yksityiselle.



Toisessa kroonisemmassa asiassa käymme julkisella: Lapsella on hoitosuhde yliopistolliseen sairaalaan, jonne pääsi aikanaan heti eikä ole ollut syytä vaihtaa minnekään.



Satunnaisemmissa jutuissa käymme sen mukaan miten saa ajan ja vähän senkin kuka sattuu olemaan terveysasemalla lääkärinä sinä päivänä.

Vierailija
14/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikein tyytyväinen ko. paikkaan. Ajan saa aina nopeasti, ei jonottelua. Mukavat, pätevät lääkärit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, jokus Mehiläisessä, Ei vakuutusta.

Vierailija
16/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOska pääsee jonottamatta lääkäriin ja aina tarvittavan alan erikoislääkärille.

Varsinkin korva-asioissa en veisi yleislääkärille ikinä lasta. (ainoastaa jos ihan pakko päivystysaikaan mennä, eikä päivystävää korvalääkäriä paikalla)



Toinen syy on se että voi käydä samalla lääkärillä jolloin hoitohistoria on lääkärin tiedossa ja jatkohoitoihin aletaan nopeammin.



Yksityispuolella esim korvien putkitus tehdään paljon nopeammin ja ilman kuukausien jonotuksia ja siksi turhia ab-kuureja.



Vierailija
17/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perheestä kukaan ei käy terveyskeskuksessa, ei olla käyty yli 10 vuoteen. Yksityisellä voit valita lääkärin ja saa muutenkin parempaa palvelua.

Vierailija
18/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaseuranta julkisella puolella (syy: paremmat laitteet, asiantuntemus)

Vierailija
19/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän terveyskeskuksessa on suurinosa ulkomaalaisia lääkäreitä joiden kanssa kommunikointi on yhtä helvettiä. He eivät puhu edes välttävää suomea, itse et osaa turkkia/kurdia/venäjää/espanjaa ym.. Ja kun kummankaan äidienkieli ei ole se englanti niin asiat ei suju.



Itse käyn terveyskeskuksessa, mutta lapset aina yksityisellä, koska on hyvät lapsivakuutukset jotka kattavat kaiken.

Vierailija
20/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus saatu akuuttiaika nopeammin julkiselle kuin yksityiselle. Joskus näinkin päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme