DeMoms #3
Tein taas uuden kun alkoi mulla ainakin jo toi vanha takkuilemaan.
Aloitettaiskos taas tilanteilla kun ne ovat muutamilla muuttuneet :)
Kommentit (448)
Voi että mortem, inhottavia tuollaiset kommentit! :/ Tietenkään anoppisi ei voinut tietää, että teillä vauvaa toivotaan, mutta kyllä nuo jutut silti satuttavat ja tuntuvat pahalta! Lähetän täältä aimo annoksen positiivista mieltä ja plussia sinne sinunkin testiin! Pää pystyyn vaan, kyllä teillekin vielä vauva tulee, varmasti niin yllättäen ettet edes huomaa, mitä on tapahtunut :)
Jardins, en tiennytkään, että sinäkin olet näitä " tuskaihmisiä" :) Meilläkin olisi kyllä ollut halua lähteä, muttei oikein sopineet työvuorot yms. yhteen tuskailun kanssa :/ Ja siinä oli viimeinen mahdollisuus käydäkään siellä. Itse en ole kertaakaan käynyt siellä, olen pitäytynyt muissa festareissa, mies taas on käynyt kolme neljä kertaa, tosin ei viime vuosina enää. Yhdessä ollaan sitten käyty Nummirockissa, tänään tuli minulla neljäs vuosi peräkkäin ja miehellä kahdeksas vuosi peräkkäin niillä festareilla. Tänä vuonna festarit meni minun osalta kuivin suin, oli kyllä outoa :D
Mitäs mitäs MSOL? Miten sujuu raskaus, onko jo aivan raskausolo? Mulla ei ole vieläkään raskausolo vaikka viikkoja on jo 10+2. Ainoastaan välillä kipristelee masua kuin menkkojen aikaan ja se pahoinvointi... Viimeksi kun pääsin sanomasta, että pahoinvointi on helpottanut, niin taisin muutaman päivän päästä taas oksentaa aamupalat ulos :D No, se oli kertaluontoista se. Tämä olo vähän vaihtelee. Välillä on parempi olo kuin koskaan ja välillä pitää vain maata hiljaa paikallaan, kun on niin huono olo. Mutta en viitsi valittaa. Tämä kuuluu vain pakettiin :)
Mitäs mavun ja laukkiksen vauva-arkeen kuuluu? Laukkiksen poikakin on jo iso! :D
Nyt tämä tyttö lähtee syömään! Kummasti on nälkä melkein koko ajan. Painoa ei kyllä ole tullut vielä yhtään, mikä on aika ihme, kun ottaa huomioon, kuinka paljon olen viime aikoina syönyt :O No, vielä se kostautuu :p
Kuulostaa tosi upealta puvulta jardins..
Han_ eihän se anoppi sitä tosiaan voinu tietää kun ei olla sille kerrottu :D
Menkat sitten tuli, Ti ois pitäny alkaa mutta alko vasta To ja mä ehtisin jo hetken uskoa että ei tuliskaan..
Huomenna on miehen pikkuserkun rippijuhlat. Ja toivottavasti sinne ei tule raskaana olevia / pieniä vauvoja. Nyt on taas niin paha olla.
hyvin täällä sujuu:) mies on justiin kesälomalla, toinen viikko vasta alkamassa ja nyt jo tuntuu, että se olis ollu jo monta viikkoa.
tänne kuuluu myös sitä, että ollaan nyt ottamassa toista koiraa:D kääpiövillakoiraa tai sitte toinen vaihtoehto on coton de tulear.
mies oli sitte kavereittensakans ryyppäämässä, ekaa kertaa meidän seurustelun aikana (6 vuoteen) tai ainakaan ei tuu mieleen että olis aijemmin ollu ilman mua:)(menivät siis tangomarkkinoille) noh... se sitte tangoili koko yön ja se piti sitte hakea aamu 8 kaupungilta kotia nukkumaan. tai sen kaveri kans tuli meille muutamaks tunniks nukkumaan ja lähti sitte takas.
tyttö on oppinu kääntymään vattalleen ja taksa selälleen:) poika taas on samanlainen hulivili vieläkin:)
ähtärin eläinpuistos pitäis käydä, mutta ei näillä helteillä viitti lähteä ku tuskin montaakaan eläintä näkyy jos oikee kuuma on:/ että poutaa odotellessa:)
Han_, jep, meidän poika on iso :).
Ihan kohta 1/2 vuotias jo.
Pojalla on kova vauhti päällä koko ajan, ja kovasti harjoittelee ryömimistä ja konttaamista, molempia samaan aikaan siis.
Muuten ei ihmeempiä kuulu, helle uuvuttaa ja niin edelleen.
Han_: Juu tuskan ulkopuolella ollaan oltu nyt joka vuosi, tänä vuonna ostettiin ekaa kertaa liput sisälle kun Rautiainen soitti ilman niskalaukausta :) (Mä oon niin in lööv sen musiikkin nyt :)) Mies tykkää enemmän tosta raskaammasta musiikista, mä olen aika kaikkiruokainen musiikin suhteen:)
Koiruuskin on kaikki ruokainen, syö kaikkea muuta paitsi penturuokaa, pitää käydä hakemassa sille jotain vitamiineja että se pysyy tolkuissaan:) Se on semmonen lähieläin, ei anna mun mennä minnekkään ilman sitä. Suihkuunkin se tulee, itkee lavuaarin alla kun en ota syliin, ja sitten kun mä lähden se käy kastelemassa tassut ja tekee vesiliuku radan meidän eteiseen, ottaa vauhdit ja liukuu pitkin lattioita:)
Voi mortem, olisin niin toivonu että nyt ois tärpänny! Mutta jos se menee niin kun puhuttiin, sitten tärppää kun saatte kämpän :) Tsemppiä ja onnea tälle kierrokselle:)
Sais kyllä tulla sateet, en ollenkaan tykkää näistä helteistä =/ Mies lupaskin jo viedä mut ulos pitkälle kävelylle kun tulee kunnon sateet:) Sitä odotellessa...
mulla oli vähän sellanen kutina, että laukkis ja sen mies yrittää toista:)
on se kyllä helpompaa kahenkans ku yhen, ainakin viim. sitte ku ne kunnolla leikkii keskenään, meilläki poika jo kovasti näyttää leluja tytölle ja menee makoilemaan sen viereen lattialle:)
saa ittekki hengähtää sillä aikaa ku ne touhuaa keskenään:D
ja muutenki poika jo osaa ite tehdä niin paljon, ettei sitäkään tarvi paapoa, ja nyt on menossa " minä itte" vaihe:D
pojallekki iski kuume:( mittasin äsken, 38,8, annoin sitte lääkettä ja laitettiin nukkumaan, saa nähä tuleeko levoton yö...
" Mitä merkkejä suosittelet ostettavaksi ainakin näin alkuun? Kuinkahan monta vaippaa näin raskauden aikana voisi ostaa?"
mä suosittelisin ainaki, että ostais muutamaa vaippaa vähän eri merkkisiä, ja sitte ku se oikee löytyy ostais sitä sitten lisää ja myös ne toiset pois.
mulla ei oo kokemusta ihan vastasyntyneen kestoilusta ku alotettiin vissiin 1-2kk ikäsenä vasta kestoilu, mutta jos onnistuu sideharsojen taittelu, niin se on yks halpa ja hyvä vaihtoehto, siihen villikset päälle, ne ei edes paljoa maksaisi.
sitte täytyy sanoa ekaks, että mun oma mielipide on se, että oma tekoset on parhaimia ainakin meillä, ku ne saa muokattua oman tenavan mukaan oikeen laisiks:)
ainakin meillä swaddlen taskuvaipat on ollu huonoja kun on niin kapeita haaraosasta, aina on tullu pissat haaroista. fuzzit on istunu meillä aika hyvin.
mulla ei noista merkki vaipoista oikee oo ees kokemusta ku melkeen kaikki oon tehny ite:/
mutta suosittelen joko sisävaippa/hahtuvavillis yhdistelmää tai sitte pul taskuja.
niitä meillä on ja mieskin ne osaa vaihtaa, vaikka joskus se manaaki ku ei niistä muka ota selvää mikä tulee minkäki kans. joskus laittoin pul taskun ja siihen päälle vielä villahousut:)
no pääasia että yritti:D
mutta nyt pitää mennä kattomaan lostia:)
Vai ollaan siellä Laukkiksen perheessä taas tositoimissa ;D Onnea yritykseen!
Mitäs jardinsin häihin muuten tulee ohjelmaksi? Meillä ei tosiaan ollut mitään sen kummempaa ohjelmaa, paitsi että äitini kvartetteineen lauloi meille joitakuita lauluja. Meillä kyllä oli muutenkin niin pienet häät, että eipä siihen hirveästi mitään ohjelmaa viitsinyt alkaa sullomaan.
MSOLkin on jo niin pitkällä! Vastahan sinäkin plussasit! :)
Tänne ei mitään uutta. Masu kasvaa ja vauva myös. Rumpali on hassu, kun alkaa jytyyttämään kovasti aina kun laulan :) Joko vihaa ihan tosissaan tai sitten pitää laulustani, mutta ainakin reagoi jotenkin, se on kivaa!
Tuleva isi on ihan innoissaan kun lopultakin tuntee lapsensa liikkeet. Tai onhan nuo tuntuneet ulospäin jo joitakin viikkoja, mutta tietysti aina vain selvemmin. Ens keskiviikkona on ultra jossa katsotaan, onko tuo minun istukka siirtynyt yhtään. Toivtaan että on, saisi synnyttää ihan normaalisti alakautta.
Han ja Rumpali 24+2
Meidän häiden ohjelma on vielä auki ;) Onhan tässä vielä reilu kuukausi aikaa sitäkin miettiä:) Pomoni poika tulee ehkä laulamaan ja soittamaan sinne häävalssimme, jos hän ei tule, tuskin luvassa on kummallisempaa ohjelmaa. Aika on niin lyhyt (4h) jonka vietämme juhlapaikalla, ettei sitä viitsi tunkea täyteen ohjelmaa, kunhan ehdittäisiin syömään kaikki rauhassa :) Huomenna saan taas pukea sen hääunelmani päälle kun täytyy äitille sitä mallata:) Mä olen niin rakastunut siihen pukuun. Tiaraa olen käyttänyt päässä kotitöitä tehdessä ;)
Mä haluisin niin paljon muuttaa sinne korpeen asumaan, mutta pelkään että tulen loppujen lopuksi katumaan sitä:( Oltais kuitenkin niin kaukana kaikesta ja saatettais jäädä kahden kämpän loukkuun siinä vaiheessa kun muutettais pois sieltä. Se kun ei kuitenkaan sijainniltaan ole ihanteellinen pikkulapselle kun siellä ei ole tarhoja lähellä ja leikkipaikat ovat todella rajalliset (Samoin -kaverit..) Mutku mä haluun sinne!!
Mä ihan järkytyin (positiivisesti) kun kiertoni on tasoittunut. (Tai ainakin luulen näin) En merkannut kalenteriin viime kuun menkkoja mutta muistelisin että ne alkoi suurinpiirtein samoihin aikoihin kun nämäkin. Nyt täytyy vaan olla stressaamatta että ne ensi kuussa tulis ajallaan, ettei osuisi häiden kanssa samaan aikaan...(Ja ettei tarttis mennä sinne lekurille) Jos tämä kierto pysyisi tällaisena olisi häämatkamme aikana todella hyvät mahdollisuudet ovulaatioon ;) En mä yhtään spekuloi turhaan, enhän..=)
Anttilan joulukuvasto tuli. Ah, tuli semmoinen ihana jouluinen fiilis kun sitä luki. Olen unohtanut hehkuttaa joulua kun häät ovat vieneet kaiken huomioni:) En malta odottaa joulua, ikävistä muistoista huolimatta se on lempi juhlani.
Oon ollut hereillä jo puoli kuuden jälkeen, kun Ami-koira herätti mut. En sitten millään enää saanut unta ja nousikin sängystä seitsemältä. Onneksi ehdin tarvittaessa nukkua vielä päikkärit ennen iltavuoroa.
Rv 32+2 on nyt menossa ja olo ei kovin raskaana olevan ole. Vauva kyllä liikkuu kovasti, mutta masu on kyllä ihmeen pieni :O Luulin, että tässä vaiheessa taapertaisin kuin ankka, mutta kaikki eivät edes huomaa että oon raskaana!
Alkaa tulla myös paniikki loppujen vauvantavaroiden hankkimisessa.. Meillä kun ei vielä vauvanvaunuja ole ja sopivaa aikaa käydä etsimässä ja ostamassa ei tunnu olevan. Että toivon mukaan vauva ei synny kovin aikaisessa vaiheessa, kun en vielä muutenkaan ole valmis! :D
Joulu ja uusivuosi oli ja meni. Äippälomakin alkoi tuossa 22.12 mut vielä pitäisi jaksaa ensi viikolla työharjoitteluun vääntäytyä kahdeksi viikoksi.
MSOL, voi, saisit oikein mieluusti tän mun mahan, kun tuntuu, että se on tiellä ja on niin kömpelö olo koko ajan jne. jne. En minäkään mitenkään vaapu tai taaperra, lenkilläkin käyn säännöllisesti, mut esim. sängyssä asennon vaihtaminen tai sohvalta ylös pääseminen on jotenkin niin hankalaa :p Kyllä kovasti odotan, että saan taas " oman mahan" takaisin (jos saan). Ei sillä, etteikö ole ihanaa odottaa vauvaa, mut alkaa vähitellen olla melko tukala olo.
Harjoitussuppareita tulee paljon, välillä jopa hieman kipeitä. Ja uudenvuodenaattona tuli ihan OIKEA supistus, olin jo aivan intona, että " nytkö tuli lähtö" mut siihen yhteen kunnon supistukseen ne sitten jäikin :p Eli odottelu jatkuu vain :)
Tulkaahan kuulumisia kertomaan muutkin; miiu, laukkis, jii, minun, mortem ja KAIKKI muutkin! Täällä ollut taas vähän hiljaisempaa.
Han ja Rumpali 36+0
Heh, muistan kun olin vuosi sitten viimeisilläni, olin oikeesti aivan valtava :D. Käveleminen oli tosi vaikeeta, puhumattakaan sitten muusta...
Meille kuuluu hyvää, pikkukakkosprojektia kovasti harrastellaan :D.
Mulla alkoi nyt painon pudottaminenkin, vähintään -10 kg on tavoite.
Matias on jo iso mies, täyttää parin viikon päästä vuoden...
Vielä ei kävele ilman tukea, vauhtia tosin riittää muutenkin.
Sanoja tulee muutamia, mm. äiti, auto, kissa, Alma, kukka, kakka...
Niitä käyttää halutessaan, mutta selkeästi tietää kuitenkin niiden kaikkien tarkoituksen.
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!
Tässä sitten on koulussa" aherrettu" ja nykyään ei juurikaan tule koneella istuskeltua. Joulukuun lopulla tuli 23 vuotta mittariin :P Eipä sitä juuri juhlittu eikä lahjojakaan herunut, nyyh.
Välillä tulee vauvakuumeen poikasta, mutta tosissaan ei ole vauvoja tiedossa lähivuosina. Kunhan saisi ensin koulun/koulut alta ja vähän työelämää, jonka jälkeen asia taas harkintaan tilanteen mukaan.
Onhan se kuitenkin omalla tavallaan rankkaa, kun kuvioissa on pikkuvauva. Toki söpö ja ihana helliteltävä, mutta hidastaa menoa niin valtavasti :D
Toisaalta iso maha ja raskausaika houkuttaisi. Vauvan odottelu olisi niin ihanaa...Ja vielä inhottavampaa, kun kaverit pukkaavat vauvoja yksi toisensa jälkeen.
Mun kuulumisista sen verran että olen ollu niin syvän masennuksen kynsissä joulusta eteenpäin että en ole pahemmin viitsinyt tulla tänne huonoa oloani purkamaan :( Haudalla käyminen oli taas jotain niin raastavaa ja tuntui että kaikki ne kerrat kun olen sanonut muille että olen kunnossa kostautui jouluna ja kaikki tuska pääsi ulos. Lamaannuin täysin ja maailma tuntui murenevan. Nyt alkaa taas hieman helpottamaan kiitos rakkaan mieheni ja muiden läheisteni, mutta silti tunnen olevani niin uuvuksissa että sitä ei voi edes sanoin kuvailla.
Me muutettiinkin miehen kanssa nyt vantaalle ja tää kämppä on kyllä unelma. Tänne mahtus vauvankin kanssa jos sellanen onni meille suotaisiin. Nettiyhteys tökkii tosi pahasti ja esim. mesessä pyöriminen on mahdotonta siihen asti että saadaan langaton nettiyhteys:(
Näin meillä tällä hetkellä, toivottavasti ens kerralla on parempi fiilis:)
Moikka vaan ja hyvää uutta vuotta kaikille!!
Meillä täällä on kaikki sujunut aivan rauhallisesti ja aika tuntuu kuluvan kuin siivillä..tuntuu että aika loppuu...Äitiysloma alkaa tossa 15 päivä ja tuntuu että vasta oli menossa rv 10 ja nyt menossa jo rv 35 että ei uskoisi miten nopeeta tämä aika menee..mies aloitti viime viikon alussa uudessa työssään joka sattuu olemaan sitten yötyötä joten tässä sitä sitten jännitellään että miten synnytys sattuu alkamaan..toivotaan että silloin kun miehellä vapaata..kunnolla alkaa vasta tämän kuun loppupuolella ne työt pyörimään mutta jänskättää silti..ja kun täällä vielä joutuu vl ouluun menemään synnyttämään niin sekin ahdistaa aika lailla..ihanaa kun kuule vauvauutisia ympäriltä..paras kaverini odottelee vauvaa ja laskettu aika on tuolla elokuun tienoilla..selviää ensiviikon ultrassa.. kaikki on mennyt oikeastaan hyvin viimeviikon säikähdystä lukuun ottamatta...alussa viikkoa alkoi tuntumaan aina öisin muutamia kipeitä supisteluja ja sitten loppu viikolla menin neuvolaan..lähetti käyrään ja siinä oli kaikki ihan ok..muutaman supistuksen näki...sitten tutkimuksiin kun epäiltiin uusiintunutta kohdun tulehdusta mutta kaikki oli onneksi ok..asukki on vaan kiinnittynyt jo ja pää tuntuu todella alhaalla..että tässä sitten odotellaan..jos se sen 3 viikkoa vielä malttaisi..mutta palailen taas tänne..moi kaikille...sauna kutsuu... =)
...tai siis muistelin että olin informoinut teitäkin siitä että meille syntyi poika 1.12. :) Poika on aivan ihana ja arki sujuu.
Minäkin voisin miittailla jossain päin Suomea keväämmällä.
meillä taas kipeenä, tai poika on taas kuumeessa, siinä 39-40 asteen kuumetta ollu melkein kokoajan, ja lääkettä ei olla saatu annettua ku kerran, tokalla kerralla oksensi, ja suponlaitto ei onnistunu, nyt hain sitte nesteeseen liukenevaa lääkettä ja sitä saatiin menemään puolet. jos huomenna vielä kipeenä pitää käydä lääkärissä ettei vaan oo taas korvatulehdus.
tyttö kovaa jo opettelee kävelemään ja omaa tahtoo löytyy välillä vähän liikaakin:D
muuten menee ihan hyvin, kovasti sitä lunta vieläki odotellaan.
jiille paljon voimia!
Dagnylle onnea pojan johdosta! :) (Kuulinkin jo muualta, että oot saanut pojan :))
Mulla alkaa äityisloma 22.1, joten ei enää kauaa siihen :O Tämä viikko on viimeinen viikko töissä ja ensi viikon olenkin jo lomilla.
Rv 33+1 on nyt siis menossa, synnytyksetä ei oo vielä tietookaan. Ei mitään tietoa supistuksista tai liitoskivuista.
Koska teillä vauvan saaneille/odottajilla ovat alkaneet ilmaantua ensimmäiset harjoitussupistukset? Ja miten synnytys alkoi, alkoiko yllätyksenä vai oliko tuntemuksia jo pidemmältä ajalta?
Mun uusin masukuvani: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Misfit_
Dagnylle onnittelut pojasta :)
MSOL:ille tiedoksi, että mulla alko supparit jo rv 18 paikkeilla.
Koko ajan tiheni ja kipeytyi, saivat jonkin näköistä muutostakin aikaan kohdun suulla.
Jouduin aika aikaisin sairaslomalle ja lepäilemään, enempää muutosta ei sitten tapahtunut.
Sektio mulle tehtiin rv 38+6, joten en tiedä miten synnytys olisi alkanuut :)
Jii, jaksuja sinne päin! :)
MSOL, mulla tullut harjoitussuppareita kans jostain puolivälistä asti, nyt tullut jonkun viikon ajan kipeitäkin. Tässä innolla odotellaan, että koskahan sitä pääsis synnyttämään ;) Oli viime neuvolakäynnillä (maanantaina) tapahtunut jo kohdunkaulalla ja -suulla jotain (pehmennyt, lyhentynyt ja ulkosuu avautunut), että ties vaikka Rumpali tuliskin jo hyvissä ajoin. Mutta eipä tuota voi tietää. Terkka tosin antoi toivoa, kun sanoi, että " nähdään sitten ensi maanantaina, jos et oo jo synnyttäny" Mitähän lie meinasi ;) Kompaktin kokoinen maha sulla muuten!
Tänne ei kyllä muuta kuulukaan. Työharjoittelua teen yhdellä ala-asteella, vaikka äitiysloma alkanut jo muutama viikko sitten. Ajattelin, että onpahan edestä pois, jos teen sen nyt (ja kun pystyn kuitenkin, ei siis mitään varsinaisia fyysisiä rajoitteita, etten pystyisi olemaan harjoittelussa). Toimin siellä apuopettajana starttiluokalla. Mukavaa on nämä ensimmäiset päivät ollu, vaikka toisaalta aika rankkoja, kun erityislapsista kuitenkin on kyse.
Han ja Rumpali 37+0
Pitkä aika kun kukaan on täälläkään käynyt..:/
Arvatkaas, me käytiin ostamassa mulle hääpuku! :) IIIIK! Se on aivan ihana, norsuunluun värinen jossa on viininpunaisia yksityiskohtia helmassa, laahuksessa, miehustassa...:) Se oli rakkautta ensi silmäyksellä:) Se täti sanoi että ei saa hermostua jos puku tulee vasta viikko ennen häitä..?!?! Varmasti hermostun;)
Mitens muiden raskaudet edistyy..? Niin ja mortem, miten kävi, tuliko ne menkat..?