odottaja, miksi hierot vatsaasi esim.kaupassa?
olen viikolla 23 ja mietin koska tämä oire alkaa?
Kommentit (131)
Mun kaveri myönsi että hieroo myös torttuaan samalla.
joskus vatsaa kiristi ja supisti ja varsinkin juuri kaupassa, jos olin työntänyt pitkään ostoskärryjä ja ollut seisaallaan. Ei sitä mahaa siinä vaiheessa enää esittele kellekään kyllä sen huomaa ihan muutenkin tarpeeksi moni. Mutta siihen "kipuiluun" se auttaa.
No entäs ne ihmiset jotka hieroo naamaansa kaksin kämmenin, esimerkiksi kun keskustellaan tai kun kyseinen ihminen pohdiskelee jotain asiaa. Ja sitten ne tyypit jotka leikkii silmälaseillaan, tunkee sankaa suuhunsa ja pyörittelee keskustelun tiimellyksessä rillejä käsissään niin että ne viimein tippuvat lattialle. Pitäiskö vähän ehkä rauhoittua niiden rillien kanssa... Ja onhan näitä "maneereja" ihmisillä. Mutta naaman hiplaajat on kyllä pahimmasta päästä...
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 09:21"]
No entäs ne ihmiset jotka hieroo naamaansa kaksin kämmenin, esimerkiksi kun keskustellaan tai kun kyseinen ihminen pohdiskelee jotain asiaa. Ja sitten ne tyypit jotka leikkii silmälaseillaan, tunkee sankaa suuhunsa ja pyörittelee keskustelun tiimellyksessä rillejä käsissään niin että ne viimein tippuvat lattialle. Pitäiskö vähän ehkä rauhoittua niiden rillien kanssa... Ja onhan näitä "maneereja" ihmisillä. Mutta naaman hiplaajat on kyllä pahimmasta päästä...
[/quote]
Hyvin nostettu vanha kirjoitus, eikä liittynyt oikeastaan mitenkään aiheeseen. Paitsi hiplaaminen liittyy jotenkin löyhästi.
Jos Äiti on kaunis,mahaa ei tarvitse huomion vuoksi hieroa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2010 klo 16:16"]
on töissä eräs nainen joka odottaa esikoistaan rv 12 (kyllä, on kertonut jo ajat sitten kaikille). Hän on alkanut pitämään kireitä puseroita, jotta maha näkyisi. Juu ja näkyyhän se, mutta ei suinkaan vauvamaha vaan ihan perus läskimaha. Lisäksi hieroskelee mahaansa jatkuvasti aivan kuin noilla viikoilla jotain supistuksia ym. olisi..
Toisaalta ihanaa, että on innoissaan raskaudesta, mutta toisaalta jotenkin tosi noloa..
[/quote]
Ei tuossa mitään ihmeellistä ole. mulla oli ainakin ekassa raskaudessa venymiskipuja jo hyvin aikaisessa vaiheessa. Yritin hieroa vaivihkaa mutta kai senkin jo joku kerkesi huomaamaan.
Nämä tulevat yh-äidit haluvat huomiota missä ikinä ovatkin - omalta ukolta, joka on panemassa muita kauniimpia naisia, sitä ei saa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2010 klo 16:09"]kun ahdistaa, kiristää tai supistaa... Mielestäni se on kuitenkin neutraalimpaa, kun alkaa nojailla pakastealtaan reunaan ja puuskuttamaan, vaikka se välillä tuntuisi houkuttelevammalta, kun oikein tuntuu!!
Sinä joka ''et koskaan hiero vatsaasi'' niin pidätkö minkäänlaista vuorovaikutusta yllä vauvan kanssa? Me ainakin monesti iltaisin ''leikitään'' eli kutittelen, silittelen, varovasti painan mahaa tms. jolloin vauva yleensä vastaa!
Välillä luen myös vauvalehtiä ääneen :)
[/quote]
Hyvä juuri näin
Siitä alkaa äidin ja vauvan varhainen vuorovaikutus. Kiintymyssuhde rakentuu raskauden aikana. Se sama syy, miksi äidit lässyttää vauvoille. Näin täytyykin mennä :-)
Etkö rakasta vauvaasi vielä? Millaisia mielikuvia sinulla on vauvasta ?
tai jos tulee terävää potkua, tungetaan kyynärpäätä ja jalkaa navasta läpi ja se sattuu niin että kävely hankaloituu ja mahan hieronta "säikäyttää" vauvan käden/jalan pois.
t. rv 36
että jättimaha kun sattuu kohdalle, seisoessa se käsi lepää paremmin vatsan päällä. Normaaliasennossa se vaan jotenkin roikkuu kummallisesti ja hartiat menee jumiin. :)
11, tuo oli paras kommentti koko saakelin ketjussa!
että käden vatsalle laittaminen raskaana olevalla naisella on luonnollinen refleksi eikä sitä välttämättä tiedosta.
Moni raskauttaan peittelvä jää kiinni raskaudestaan kun huomaamattaan laittaa kätensä mahalle (rv:lla 6) tai sivelee mahaansa.
Itsekin tuota varmasti harrastin, varsinkin kotioloissa. Silti se tuntuu itsekorostukselta, vaikka olisi kuinka tiedostomatonta. Sama kuin pitkähiuksinen ihminen oikein heittelee ja sukii hiuksiaan koko ajan.
Joskus olin töissä palaverissa jossa ihminen koko ajan siveli mahaansa. Tuntui että hän oli sillä hetkellä enemmän äiti kuin ammattitaitoinen työntekijä. Kaikkien katseet ja ajatukset olivat hänen mahassaan, ei palaverin oikeassa asiassa.
että käden vatsalle laittaminen raskaana olevalla naisella on luonnollinen refleksi eikä sitä välttämättä tiedosta. Liittyy suojelunhaluun jne.
vauvan ollessa vatsassa, mutta myöhemmin saa. On siinä äidillä ja vauvalla opettelua, jos äiti ei ole hellinyt tai huomioinut mitenkään vatsa-asukkiaan ennen tämän syntymää.
Toisaalta olen aika varma, että näitä, joita mahan koskeminen ärsyttää, ärsyttää myös vauvoille lepertely, vauvan silittely julkisilla paikoilla saatika imetys ym. kaikenlaiset rakkaudenosoitukset ja muu selkeästi vain huomiohakuinen imelyys suhteessa lapsiin.
Kertoo katsojasta itsestään, jos hän ajattelee vatsan koskettelun olevan itsetehostusta tai huomionhakua. Vaikeahan sitä on tietysti ymmärtää muunlaisia motiiveja, jos itse tekee kaiken vain hakeakseen huomiota.
Tottakai on ihmisiä, jotka tekevät kaiken ja kaikkensa vain saadakseen huomiota, mutta silloin tilanne on sama oli vauvamahaa tai ei.
Oikeastaan samantien voisi jo vetää yhtäläisyysmerkit siihenkin, miten kauheaa huomionhakua on ylipäätään olla raskaana ja saada lapsia.
Aion huomenna mennä ostoksille perhemarkettiin ja aion myös koko kauppareissun hieroa raskausmahaani!!! :DDDD Ihanaa ärsyttää ihmisiä ja vielä näin helposti! :DD
Mielestäni varastaminen, ilkeily, heikompien kiusaaminen tms. on ala-arvoista, en ymmärrä miten oman vartalonsa koskettaminen (puheena olevalla, ei seksuaalisella tai muuten "sopimattomalla" tavalla) voi olla ala-arvoista.
Jotkut tässä jo totesivatkin, että hieromisessa voi olla kyse oman olon, esim. supistusten helpottamisesta. Ja vaikkei olisikaan, niin MITÄ SITTEN?
Miten se nyt on niin kamalaa, jos joku vaikka hakeekin huomiota? Itse ajattelen ennemminkin, että tuollainen huomionhakuisuus on lähinnä suloista. Vähän lapsellista ehkä, mutta inhimillistä. Ihanaa että joku on niin onnellinen ja ylpeä raskaudestaan, että haluaa muidenkin huomaavan sen. Mitä pahaa siinä voi olla? Kamalia ihmisiä täällä.
on töissä eräs nainen joka odottaa esikoistaan rv 12 (kyllä, on kertonut jo ajat sitten kaikille). Hän on alkanut pitämään kireitä puseroita, jotta maha näkyisi. Juu ja näkyyhän se, mutta ei suinkaan vauvamaha vaan ihan perus läskimaha. Lisäksi hieroskelee mahaansa jatkuvasti aivan kuin noilla viikoilla jotain supistuksia ym. olisi..
Ja myötähäpeä on valtaisa. Raskaus ON yksityinen asia, ei se kiinnosta muita kuin sitä raskaana olevaa. Samanlainen läskimaha on hierottavana synnytyksen jälkeenkin!
enkä muista olenko mahaani "hieronut" julkisella paikalla, mutta kaikki siitä häiriintyvät voisivat kyllä varata ajan mielenterveysläkärille, niin skitsoa juttua tulee ;D En ole ennen moista osannut edes ajatella, että mun käsieni paikka jotakin noin voisi häiritä, jos en sentään paljasta persettä julkisesti kaivele... Voi tsiisus, päivän naurut tuli tästä ketjusta!
Ja myötähäpeä on valtaisa. Raskaus ON yksityinen asia, ei se kiinnosta muita kuin sitä raskaana olevaa. Samanlainen läskimaha on hierottavana synnytyksen jälkeenkin!
Mua taas ei raskausmahat ällötä yhtään, ja kyllä mua kiinnostaa toisten raskaudet. Siis ei nyt mitenkään älyttömän kiihkeästi, mutta kyllä mun mielestä tutuilta on ihan luontevaa kysyä raskauteen liittyviä kysymyksiä.
Kyllä raskaudesta jaa olla ylpeä ja pitää tiukkoja paitoja jos haluaa, raskaus on useimmiten iloinen asia. Mua ei ainakaan yhtään haittaa, jos jotkut hehkuttaa raskauttaan.
Jos jotakuta hapannaamaa haittaa, niin onpahan sitten mistä valittaa AV:lla...
Koen sen jotenkin kaksinaismoralistisena ajatuksena. Miten paljon kaikkea paljon seksuaalisempaa (joku puhui alakertansa hieromisesta) ja irstaampaa on??
Jos mun vatsaani kutittaa sitten kun on synnytyksen aika lähempänä, niin taatusti taputtelen ja hieron sitä kaupassakin. Jos jotain kadehdituttaa mun ihana masuni, niin se ei oo mun ongelma. Vielä en ole kokenut masuntaputtelulle tarvetta. (Eka kolmannes menossa, maha ei erotu läskien alta...)