odottaja, miksi hierot vatsaasi esim.kaupassa?
olen viikolla 23 ja mietin koska tämä oire alkaa?
Kommentit (131)
tosi vaikeeta katsoo kun joku hieroo vatsaansa, haloo! onkos niitä neniä pakko kaivella kaupassa tai persettä rapsutella jonossa häh!
se supisteleva raskausmasu on kuitenkin eri asia kuin pylly/"torttu" ..... (siis ns intiimiysasteeltaan). Vähän myötätuntoa! - harjoitussupistukset voivat tuntua tosi kurjilta...
supistaessa joskus hieron (tai sillä tavalla kokeilen, onko supistus päällä vai muuten vain tukala olo). Joskus kiinnikkeisiin sattuu tai lihaksiin pistää ihan julmetusti, silloin joko hieron tai painan kädellä, mikä vähän helpottaa.
vauva tunkee pientä kantapäätään vatsasta ulos, ja omalla kädellä työntää vauvaa vähän takaisin päin.
muistan kyllä hieroneeni vatsaa kaupassa joskus kun vauva joko potki kovasti/ oli hankalassa asennossa loppuraskaudessa (painoi) tai jos supisti (se on kiristävä tunne).
mutta minulla on ollut muutama ystävä jotka ovat vatkanneet sitä mahaansa koko raskauden ajan. Toinen aloitti jo ennen kun oli edes koko mahaa :) Se oli kyllä niin huvittavaa. Aivan kun haluiisi kaikkien varmasti huomaavan, että on raskaana.
Itse en ole näissä kolmessa raskaudessani tainnut mahaani hieroa sitten koskaan...jos en nt joskus vahingossa kotona sohvanpohjalla.
Mua ärsyttää tuollainen hierominen. Näyttää tosi tyhmältä.
Mulla on rv30 ja mitään tarvetta hieromiseen ei ole tullut.
Mua ärsyttää tuollainen hierominen. Näyttää tosi tyhmältä. Mulla on rv30 ja mitään tarvetta hieromiseen ei ole tullut.
sitä kiristää, siihen sattuu tai vauvan liikkeet tuntuvat erityisen voimakkailta.
Ei kun oikeasti siksi, että saisin ympäristön ärsyyntymään tai huomaamaan vatsani.
ja niihin tepsii parhaiten ainakin mulla kevyt hierominen
sitä alkaa kiristämään navan kohdalta niin on pakko lievittää hieromalla nipistävää tunnetta...
hieman tahdikkaammin. En minäkään hiero torttuani vaikka kuinka kiristää tms.
kun ahdistaa, kiristää tai supistaa... Mielestäni se on kuitenkin neutraalimpaa, kun alkaa nojailla pakastealtaan reunaan ja puuskuttamaan, vaikka se välillä tuntuisi houkuttelevammalta, kun oikein tuntuu!!
Sinä joka ''et koskaan hiero vatsaasi'' niin pidätkö minkäänlaista vuorovaikutusta yllä vauvan kanssa? Me ainakin monesti iltaisin ''leikitään'' eli kutittelen, silittelen, varovasti painan mahaa tms. jolloin vauva yleensä vastaa!
Välillä luen myös vauvalehtiä ääneen :)
tosi vaikeeta katsoo kun joku hieroo vatsaansa, haloo! onkos niitä neniä pakko kaivella kaupassa tai persettä rapsutella jonossa häh!
mutta raskauksia loppuvaiheissa tuli välillä sen verran koviakin supistuksia, että ei siinä ihan "muina naisina" tallusteltu, vaan oli pakko pysähtyä ja joskus vähän hieroa mahaa. Mitään vatkausta en kyllä harrastanut tietääkseni :)
Eikä muulloin ole koskaan mitään tallaista tarvetta tullut kuin raskauksissa, tuo "värkkivertaus" oli vähän ontuva..
ns. harjoitussupistukset voivat tuntua inhottavilta ja niihin tepsii parhaiten ainakin mulla kevyt hierominen
Miten ketään voi häiritä, jos toinen hieroo tai taputtelee omaa (vauva)masuaan?!
Tai sitten kun alkaa niitä supistuksia tulla, senkin takia joskus olen vatsaani hieronut.
hieman tahdikkaammin. En minäkään hiero torttuani vaikka kuinka kiristää tms.
Sulle ilmeisesti raskausvatsa on yhtä suuri tabu kuin oma värkkisi.
kun ahdistaa, kiristää tai supistaa... Mielestäni se on kuitenkin neutraalimpaa, kun alkaa nojailla pakastealtaan reunaan ja puuskuttamaan, vaikka se välillä tuntuisi houkuttelevammalta, kun oikein tuntuu!!
Sinä joka ''et koskaan hiero vatsaasi'' niin pidätkö minkäänlaista vuorovaikutusta yllä vauvan kanssa? Me ainakin monesti iltaisin ''leikitään'' eli kutittelen, silittelen, varovasti painan mahaa tms. jolloin vauva yleensä vastaa!
Välillä luen myös vauvalehtiä ääneen :)
Minä joka en hiero vatsaani:
pidän vuorovaikutusta ja tykkään kotona esimerkiksi laskeä käden mahalle ja tunnustelen liikkeitä. Mutta mitään hierontaa en harrasta, Enkä ole tosiaan joutunut harrastamaan hieromista aikaisemmissakaan raskauksissa vaikka ihan loppuun asti menivät. Mitään lehtiä en ääneen todellakaan ehdi vauvalle lukemaan :) mutta kuuleehan tuo ihan noita lastensatuja iltaisin mitä luen jo syntyneille lapsillemme. Mutta en kyllä lukenut ensimmäisellekään. Puhun muutenkin niin paljon, että varmasti on tullut ääni tutuksi ;)
Toisaalta ei minua jonkun satunnainen vatsanhierominen häiritse, mutta omilla ystävilläni se oli jatkuvaa hieromista ja näytti jo todella typerältä. Eikä edes tapahtunut pelkästään loppuraskaudesta. Oli ärsyttävä istua pöydässä ja keskustella ihmisen kanssa jonka käsi veti jatkuvaa ympyrää mahalla. Todella häiritsevää.
kättä masulle =)