odottaja, miksi hierot vatsaasi esim.kaupassa?
olen viikolla 23 ja mietin koska tämä oire alkaa?
Kommentit (131)
Kokeilehan miten muut suhteutuvat siihen kun kesken kaupassakäynnin alat hieromaan omia hartioitasi? ;-))
No varmaan soittavat ambulanssin!
Olisihan tuo pöyristyttävää. Eikä kukaan sellaista ole koskaan tehnyt.
Mua surettaa teidän ärsyyntyjien puolesta, ihan (lähes) vilpittömästi. Jos se oma äiti on ollut kylmä ja etäinen ettekä ole saaneet tarvitsemaanne huomiota, vaan olette joutuneet aina typistämään itseänne ja unohtamaan omat tarpeenne, niin menkää hyvän tähden terapiaan. On niin älyttömän läpinäkyvää, ettette suo sitä ns. extrahuomiota kenellekään muullekaan, että pahaa tekee. Se, että kanavoitte itseenne (ja vanhempiinne) kohdistuvaa inhoa ja vihaa tällä tavalla, ei ole ihan oikeasti normaalin rajoissa.
Vaikka ihminen pukeutuisi kirkuvanpunaiseen, ihonmyötäiseen asuun raskauden aikana ja hieroisi sitä mahaa niin että iho paistaisi kankaan läpi, niin ei ole normaalia vetää asiasta tuollaisia kierroksia. Huomiohaku on ärsyttävää, mutta jos se aiheuttaa noin suurta tuohtumusta ja pois tolaltaan menoa, niin säätäkää nyt sitä lääkitystänne.
Ai niin, olin itse varmaan raskaana ollessani juuri se nainen, joka käänsi kuppinne lopullisesti nurin kauppajonossa. Hieroin mahaani koko ajan ja aivan tauotta. Hieroin niin, että savu nousi. Hieroin niin, että kädestä lähti nahka. Ja jos joskus saan vielä lapsia, niin hieron sittenkin. En sitä itse huomaa kuin silloin tällöin, koska se on todella niin refleksinomaista. Mutta tulkaa ihmeessä juttelemaan, kun näette tätä toimintaa. Mulla on hyvä terapeuttisuositus teille ja tiedän jotain psyykenlääkkeistäkin. Eiköhän me teidät kuntoon saada.
Ikävää, jos minua on pidetty huomionhakuisena minäminä-tyyppinä, koska olen hieronut vauvamasua.
Olen hieman levoton ihminen. Näperrän aina jotakin käsissani, heiluttelen jalkoja, liikuskelen bussiysäkillä edestakaisin. En jaksa istua pitkään paikoillani. Mahan hierontakin on ollut vain tuollainen tapa. Varsinkin, kun mahassa on liikettä tai kylkiluut ovat ahtaalla, mahaa on tullut hierottua.
Jos olisisin ymmärtänyt millaisia ajatuksia tällainen tapa ihmiissä herättää, olisisn varmaan vältellyt tietoisesi mahani ylenmääräistä koskettelua.
Ikävää, jos minua on pidetty huomionhakuisena minäminä-tyyppinä, koska olen hieronut vauvamasua.
Olen hieman levoton ihminen. Näperrän aina jotakin käsissani, heiluttelen jalkoja, liikuskelen bussiysäkillä edestakaisin. En jaksa istua pitkään paikoillani. Mahan hierontakin on ollut vain tuollainen tapa. Varsinkin, kun mahassa on liikettä tai kylkiluut ovat ahtaalla, mahaa on tullut hierottua.
Jos olisisin ymmärtänyt millaisia ajatuksia tällainen tapa ihmiissä herättää, olisisn varmaan vältellyt tietoisesi mahani ylenmääräistä koskettelua.
mua ei ainakaan häiritse vauvamahan hierominen tipan tippaa!
Antakaa kaikki pallovatsat mennä vaan.
Onko joku muu itsensä koskettaminen ala-arvoista toimintaa?
[/quote]
käden laittaminen otsalle, toiseen käteen koskeminen, hiusten hively sekä takin napittaminen. Ah, että se saa multa aina savun nousemaan korvista, kun joku huomiohakuinen napittaa takkiaan. Ihan niinkuin hänen takkinsa olisi joku maailmannapa!
[/quote]
Siis voi saatana noiden takinapittelijoiden kanssa: "Katsokaa, mulla on varaa takkiin, köyhät!" Joku päivä mä meen viä sanoon niille, että napittakaa takkinne kotona, helvetti.
[/quote]
Tämä viestiketju piristi, nyt saan hymyssä suin mennä nukkumaan, hih :D
t. varmaankin ajoittainen mahanhieroja, 2 x 9kk
En ole koskaan kiinnittänyt huomiota siihen, että joku olisi häiritsevän paljon hieronut raskausmasuaan julkisilla paikoilla, enkä ainakaan pidä sitä huomionhakuisuutena, vaan refleksinä ja kommunikointina vauvan kanssa.
Olen aivan varma, että kun tulen raskaaksi, olen juuri tuollainen hieroskelija, sori vaan kaikille, jotka siitä ottaa pulttia. Voin hyvin kuvitella, miten käsi kulkeutuu mahalle ihan huomaamatta, kun tietää, mitä siellä on sisällä.
ihana nainen poltti tupakkaa ulkona ja hetken päästä hieroi masuaan..
on töissä eräs nainen joka odottaa esikoistaan rv 12 (kyllä, on kertonut jo ajat sitten kaikille). Hän on alkanut pitämään kireitä puseroita, jotta maha näkyisi. Juu ja näkyyhän se, mutta ei suinkaan vauvamaha vaan ihan perus läskimaha. Lisäksi hieroskelee mahaansa jatkuvasti aivan kuin noilla viikoilla jotain supistuksia ym. olisi..
Toisaalta ihanaa, että on innoissaan raskaudesta, mutta toisaalta jotenkin tosi noloa..
Varmaan silittelin mahaakin. Oltiin yritetty vauvaa jo vuosia, ja sitten se viimein oli tulossa niin olin tosi innoissani. Pidin myös kireitä paitoja, mitä muutenkin kyllä pidän. Sitten kun maha alkoi näkyä, olin siitä onnellinen.
Ja lisäksi minulla alkoi harkkasupistukset rv16. Eli ei niin kaukana rv12 kuitekaan siitä.
En tajua miksi se ketään haittaa. Minusta on vain hyvä jos on äidillä lämmin suhde mahassa ole vaan vauvaansa. Enkä tarkoita ettei semmoista voisi olla ilman silittelyäkin, mutta luulen sen silti olevan merkki siitä.
että nää hieroskelijat vain hakee huomiota.
Ovat niin ylpeitä mahastaan. Ei ymmärrä. tuollaisen mahan saa kun vaan päästää jorman sisäänsä ilman pipoa. Ennemmin pitäisi hävetä kun eihän sitä kukaan tiedä kuka sen kakaran alun sinne kävi pistämässä.
yäk yäk yäk
Molemmat ovat IRL todella huomionhakuisia minäminäminä -tyyppejä. Molemmilla raskaus oli varmasti maaaaailman rankin ja vaikein ja koko 9 kk puhuttiin VAIN vauvasta ja raskaudesta. Vauvamaha pullahti esiin jo ennen rv 10 ja liikkeetkin tuntuivat jo suunnilleen hedelmöittymisestä lähtien. Luonnollisesti tähän kuvioon kuului vatsan silittely, selkä notkolla -seisoma-asento ja kaikki muut vaivat, vaikka maha ei ollut kasvanut vielä tippaakaan.
Ja ei, en ole kateellinen, olen itsekin useamman lapsen äiti enkä halua enää yhtään vauvaa tai raskautta.
kun en ole ikinä bongannut yhtään raivostuttavaa silittelijää tai hierojaa?? Onko mulla näössä vikaa? :D
Aina oppii jotain uutta.
Ei ole nimittäin moinen asia ikinä käynyt mielessänikään. Joten en siis muista nähneeni koskaan kenenkään silittävän tai olevan silittämättä mahaansa tai en muista olenko itse näin tehnyt tai ollut tekemättä. Vähän samaan tapaan kun en nyt muista olenko koskaan nähnyt kenenkään esim. rapsuttavan poskeaan kaupassa enkä todellakaan muista olenko itse sellaista tehnyt.
Mutta hei! Olen varmaan sittenkin silitellyt vatsaani! Tosin en raskaanaollessani, vaan ihan muuten, minulla kun on tapana ajatuksissani näplätä napakoruani!
kun on pakko hieroa kutisevia rintojani, etenkin nännejä, argh kun ne kutiaa...
t: rv 16+
kysyin miksi, koska itsellä ei VIELÄ tarvetta itse en kaupassa ym yleisissä paikoissa hioro vatsaa. kotona sitten eri asia mitä masun kanssa tulee touhuttua. kysyin koska ajattlelin että sattuuko mahaan kesken kaupan vai onko se vaan ihanaa.
tämä tuli mieleen kun kaupassa törmäsin vauvaosastolla naiseen joka hieroi itseään. ja se oli jotenkin hölmöm näköistä.
ja joo tunnen sellaisenkin joka teki sitä alusta asti..
ei sitä tiedä mitä ite touhuun 3kk päästä body osastolla ;) toivottavasti en.
ap
mutta olen varma, että vaistomaisesti vatsaani kosken jos supistaa, vauva potkaisee kunnolla yms.
Mutta mua ihmetyttää nää toisten vatsoja kyttäävät. En ole huomannut kenenkään vatsaansa mitenkään ihmeellisesti hieroskelevan koskaan.
vähän höpsähtää tullessaan raskaaksi. Musta se on aika viatonta höpsähtämistä. Onhan se ihana asia! Antakaa olla, miten se nyt voi noin koville ottaa?
mutta kotona kyllä koska haluan silitellä ja hellitellä vauvaa.:)
Kokeilehan miten muut suhteutuvat siihen kun kesken kaupassakäynnin alat hieromaan omia hartioitasi? ;-))