LA marraskuu 2011?
Kommentit (620)
Ja tervetuloa uusille, the more the merrier... Ekassa ultrassa kävin eilen, siellä päivälleen laskettua aikaa vastaava pikkukaveri imi peukkua (mun mielestä kyllä näytti pitkää nenää) ja sätkytti jalkojaan, vaikka esikoisesta hyvin muisti miltä se ultrakuva näyttää niin yllättävän paljon lämmitti mieltä kun näki vilkkaan pikkutyypin ja kaikki oli hyvin.
Joku kyseli äitiysvaatehankinnoista, eilen investoin pari masutuubia (oli Lidlissä tosi halpoja) ja kirpparilta löysin kolmet housut ja kolme paitaa... esikoisen odotuksesta olisi kyllä varmaan tarpeeksi vaatteita jäljellä mutta sen verran on sitä sulovileenin vikaa kun halvalla saa niin tulee hankittua... keskihinta oli kirpparivaatteilla euron kappale eli en korkealta putoa vaikka ei paljon tulisi käytettyä. :)
Uusi tulokaskin on jo saanut muutamat housut (uusille äideille huomio, ainakin meidän tutut ja sukulaiset kaikki ostavat bodyja ja settejä vauvalle mutta kukaan ei osta pelkkiä housuja. Tämä johtaa siihen että 'yläpäitä' on huimasti enemmän kuin 'alapäitä' ja valitettavasti kun se maitokakka leviää vaipasta niin se sotkee takuuvarmasti sekä housut että bodyn...). Niin ja se eka tuttipaketti tuli kans hommattua jo.
Ultran jälkeen keräsin rohkeuteni ja kerroin eilen töissä pomolle miten asian laita on, mua ei paljon loppuvuodesta töissä näy. Ihan hyvin se asian otti, ajattelin että olisi ollut vähän hapan tai jotain mut ei. Oli vaan tyytyväinen kun ilmoitin ajoissa.
Terkuin
Mutsi82 ja minityyppi 12+0
Eilen oli meilläkin se kovasti pelätty ja jännitetty ultra.
Siellähän vipelsi erittäin virkeä vauva. Pienet kädet ja jalat viuhtoi ja sydän sykki hienosti!Kyyneleet virtasivat.
Nyt on kivi pudonnu sydämeltä.
Flunssassa oon ..huooh. Menis nyt pian ohi!
Aurinkoisia päiviä kaikille!
Lindaliina ja nuppu 11+3?
Käytiin tänään siellä Np-ultrassa,ja 1,3mm oli turvotusta.Sanoi lääkäri että kun ottaa minun iän huomioon,niin ei olisi haitannu vaikka turvotusta olisi ollut enemmänkin. Vauveli oli 6,8cm pitkä ja sydän hakkasi 156 kertaa minuutissa. Muutenkin kaikki oli ihan kunnossa ja seuraava ultra olis sitten 8-9 viikon päästä.ja neuvola olis 4 viikon kuluttua.Seuraavia kertoja ootellessa siis :)
Ehdinpäs vihdoin tännekin kirjoittelemaan kuulumisia...
Flunssa jatkuu jo ties kuinka monetta viikkoa ja vie voimat totaalisesti. Aina kun luulee olevan parantumaan päin, päättääkin flunssapöpö pahentua... Mutta eiköhän se tästä kun saadaan kevät kunnolla käyntiin ja ihanan lämpöisiä auringonpaisteisia päiviä..
Kovalla huolella viimeksi kirjoittelin np-ultran jännittämisestä ja sikiöseulonnan tuloksista, kaikki on hyvin, ei olisi taas pitänyt panikoida etukäteen.
Nt-ultrassa turvotus 1,02 mm ja riskiluvuksi saatiin 1:11000.
Pikkuinen oli kovin virkeä ja liikkuvainen ja ultrakin tehtiin emättimen kautta ja vatsan päältä jotta sai kaiken tutkittua. Istumapituus 54,7 mm ja laskettu aika aikaistui muutamalla päivällä, tässä on niin monet sormet sopassa ja kolme eri L.A:ta saatu aikaan, 8.11, 10.11 ja 12.11 ja lääkäri päätti sitten ottaa tuon keskimmäisen käyttöön :)
Elämä hymyilee ja sunnuntaina sitten kerrotaan vanhemmille uutinen. =)
Onko teillä muilla muuten päivittäistä päänsärkyä? Minulla ollut jo yli viikon, eikä ilman särkylääkettä selviä millään. Liittyyköhän flunssaan vai onkohan jotakin muuta..
Jaahas, tämä mamma lähtee valmistautumaan shoppailuun lähtöön, mukavampia housuja tarvitsee, kaikki kun tuntuu niin ikävältä tuosta vatsan kohdalta...
Mukavaa keväistä päivää kaikille!
turkanen 12+6
Turkanen: Mullakin on flunssa vaivannut monta viikkoa ja siihen liittyen myös päivittäistä päänsärkyä,ja kyllä se muutenkin on vaivannut aikaisemminkin. Ei ole kuitenkaan vakavaa ja asian kanssa yritetään pärjätä ilman särkylääkkeitä :)
Tiitu ja möykky 13+0
Täällä olikin moni käynyt ultrassa ja saaneet hyviä uutisia; onnittelut kaikille tasapuolisesti!
Taide kyseli äitiysvaatehankinnoista. Itse ehdin antaa kaikki äitiysvaatteeni pois ja olen nyt kolmet housut hommannut ja ihan tarpeeseen täytyy sanoa. Maha on nimittäin jo aika näkyvä. Painon noususta se ei voi johtua. Kaipa sitten on niin, että kun raskauksia on takana jo useampi niin kohtu venyy nopeammin. Toinen mikä on kasvanut ihan kiitettävästi on rintavarustus. Tulevalle vauvalle en ole vielä hommannut mitään. Ostoslistalla on kyllä suunnilleen kaikki mahdollinen, koska lähes kaikki vauvatavara tuli annettua kiertoon kun olin niin vakuuttunut, että lapsiluku on täynnä.
Väsymys on edelleen voimakkaasti läsnä arkipäivässä. Sitä energistä keskiraskautta odotellessa...
adalat 12+5
Tiitulle kiitokset vastauksesta, toivotaan että päänsärky alkaisi helpottamaan pikkuhiljaa..
Tämä raskaus tuntuu olevan muutenkin enemmän voimia koettelevaa kin aiemmat, toki ikääkin on paljon enemmän.
Onko kukaan hommannut kotidoppleria? Olen alkanut harkitsemaan sellaisen hankkimista. Siitä vaan näyttäisi olevan monenlaista mielipidettä. Löytyisikö marraskuulaisia jotka voisivat kokemuksia jakaa?
Turkanen 13+0
Turkanen: ite oon ostanu sen kotidopplerin edellisessä raskaudessa ja hyviä kokemuksia ainoastaan on :) Ekan aikana äänet sai kuuluviin vasta rv 15+ (tuolloin kohtu oli todella takana) nyt oon saanu jo kuulumaan sykkeet 11+6 (nyt kohdun asento on voimakkaasti eteenpäin). En sitte tiiä miten muilla mutta mulla näköjää kohdun asento on vaikuttanut siihen miten äänet saa kuulumaan.
On se sykkeiden etsiminen aina hieman työlästä ku toinen on vielä niin pieni ja pääsee karkuun mutta jos vaan jaksaa jonkin aikaa haeskella niin sieltä ne lopulta löytyy :D
Eilen olikin lääkärineuvola ja täytyy sanoa että hieman outo lääkäri.. Puhu niin hiljaa että en saanu mitää selvää :/ Ei löytäny sykkeitä dopplerilla vaikka kuinka haki ja sitten ultralla katto (ite näin sykkeen heti mutta lekuri vaan tuijotti ruutua ja ootti sitä että pikkunen alkaa liikkumaan) toooooodella outoa.. Kotona oli sitten pakko tarkistaa omalla laitteella että eikö niitä ääniä muka nyt saakkaan kuulumaan ja pienen hakemisen jälkeen pikkuinen sydän tuli kuulumaan ihan selvästi :D Nyt olis 2vko verenpaine seurantaa ja sitten yhteys äitipolille jos paineet edelleen huitelee taivaissa :(
Ihanaa viikonloppua kaikille ja hyvää äitienpäivää kaikille tuleville ja oleville äideille :)
Mammeli ja kirppu 12+2
Taas on vierähtänyt aikaa vaikka kuinka; ärsyttävintä on, että yleensä jostain syystä en pääse kirjautumaan sisään tänne lainkaan...
Eilen oli ultra: täysi mykistyminen! Se oli oikeasti siellä! Kaikki raajat, sisäelimet, aivopuoliskot yms. oikeilla paikoillaan ja hyvän kokoisia. Voi kyynelten määrää. Ihanaa.
Niskaturvotusta oli 0.88 eli verikokeet ja mun muut tiedot huomioiden kromoisomiriskiä ei ole lähelläkään.
Esikoiselle kerrottiin tänään:) alun epäuskon jälkeen uutinen muuttui suureksi iloksi ja "tuleeko musta ihan oikeesti isosisko?" Oli ilo kertoa hyviä uutisia esikoiselle. Totesi kyllä että vielä aika pitkä aika hänellä odottaa, että saa hoitaa vauvaa:)
Muutoin oireet alkaneet helpottaa, mullakin myös päänsärkyä ollut välillä. Ja voi kauhistus sitä hengästymisen määrää ihan kävelylenkillä:)
tapir tasan 12
Heissan!
Taas kivoja kuulumisia ultrasta, hyvä :)
Minä ostin kotidopplerin. Nolottaa vähän, mutta arvailin jo etukäteen että kaikki vauvaan liittyvä "varmistusväline" on tervetullutta, ja kun pari työkaveri kehoitti sen hankkimaan niin minähän tilasin. Ihana kuunnella ääniä, vaikka välistä on haastavaa saada kuulumaan. Lupasin, etten hätäänny, mutta 30min jälkeen teki kyllä tiukkaa. Vessakeikka ja muutamat loikat auttoivat pientä ilmeisesti heräämään ;)
Googlettelin ja sitä laitetta ei saisi käyttää kuin pari kolme kertaa viikossa? Pitääköhän paikkaansa?
Kävin miettimään (haen ongelmia hakemalla?) niitä ultrakuvia, kun pienen aivolohkot on hieman erikokoiset. Muistaakseni jossain näin, että alussa näin voi olla, mutta nyt en löydä varmistusta mistään. Kätilö monesti sano että kaikki on kuten pitää ja hienot aivot... luulisi että hän olisi maininnut jos olisi jotain epäilyttävää?
Päänsärkyä on tällä viikolla ilmennyt. Uskon että liittyy erittäin stressaavaan työtilanteeseen, ilmastoinnin hajoamiseen (tunkkainen ilma) ja hartioiden kivaan jumitukseen. Panadol auttaa suht ok, tiistaina sauna vasta laukaisi kivun.
Kävin eilen kaupungilla ja eksyin ostamaan Taikulle 3 bodya, kun edullisesti sai ;) otin kaksi jopa kokoa 50, jos sitä ees tarttee...
Aplari ja Taikku 12+3
Tulin vaan toivottelemaan hyviä äitienpäiviä kaikille näin etukäteen, kun ei oikestaan muuta ihmeellistä tänne elämään kuulu ja ajattelin sitten vasta viestitellä ensi viikolla kunhan ensimmäisessä ultrassa käyty. Ihan jännittävää näin kolmannellakin kerralla! :)
Flunssa jatkuu ja tuntuu muillakin olevan kovana, niisk. Vie kyllä voimat. Vielä jatkuu etova olo aamusta iltaan, jippii. Yskiessä meinaa oksennus tulla väkisin, yöks.
Paljonkohan dopplerlaite muutes maksaa ja saakohan muualta kuin netin kautta, hmm? Stetoskoopeilla joskus ensimmäistä odotellessa yritettiin kuunnella, mutta eihän sillä kuule muuta kun suhinaa, heh!
Onko kukaan päättänyt jo että haluaa varmasti tietää sukkupuolen sitten kun mahdolllista? Käynyt mielessä että jos tällä kertaa kysyisi. Toki eihän se vielä näy mutta seuraavassa ulltrassa sitten. Tosin voi kyllä olla että mies saa taas ylipuhuttua että pidetään asia taas yllätyksenä. :)
Elviira ja pallero 11+2
Odottavan aika on pitkä...nimittäin ultran odottajan! Jotta sais varmistuksen onko tuolla kasvavassa pallukassa ketään oikeasti kyydissä!!
Adalat puhui vatsan kasvusta. Musta tuntuu etmulla on ihan selkeästi jo maha esissä vaikka viikkoja on vasta 10+2??? Ehkä se kun kohtu joka raskaudessa venyy nopeemmin ja kun tää on jo 3 raskaus ja se edellinen keskenmenoon päätynyt oli suht vähän aikaa sitten...? en tiedä. Toinen on varmaan se etten oo tehny vatsalihaksia pitkään aikaan säännöllisesti, joten pääsee "pullahtamaan" esiin kun haluaa, ei oo piukat vatsikset edessä... Mulla o selkeesti myös turvonnu jalat, siis kintut? Farkut kiristää myös reidestä...onkohan tullu syötyä liikaa..lopetin karppauksen ja tää leivän syöminen kyllä turvottaa...huoh.
Mammeli: paljonko sulla ne verenpaineet oli? Mulla on matalat paineet ja ne on jotain 55-60/ 105-116 ja tää aiheuttaa huippausta!
Kotidopplerista on ollu puhetta...hmmm, täytyy miettiä hankinko sellasta. Periaatteessa sit kun liikkeet alkaa tuntua (jos niin pitkälle päästään) ei sitä enää tarttis...
Elviira kyseli sukupuolen kysymisestä...mä haluun tietää:) Ekan kanssa mies sai tahtonsa läpi ja jätettiin ylläriksi, mut nyt haluun tietää. Jos on tyttö niin paan kaikki "yli poikamaiset" vaatteet kirpparille, mut jos taas poika, en osta mitään uutta!
ON: Liian hyvä olo, vain tissit arat ja vatsa pömpöttää. Tulisi jo se ultra!!
Taide 10+2
Ah. Ihanaa. Tää on niin viikon paras päivä mun mielestä. :)
Mulla hermo petti ja kävin ultrassa (taas) tänään. On sellanen tyyppi, kelle pääsen helposti ja ilmaseks, niin otti mut pikakäynnille ennen vastaanottojensa alkua. Ja tottahan siellä vatsassa oli asukas edelleen oikeassa paikassa ja oikeita päiviä vastasi. Huh huh. Loppuukohan tää mieletön epävarmuus ollenkaan...? Mulla tää mahan kasvu on ollut jotenkin vähäisempää kun aiemmissa raskauksissa! (Minkä takia oikeestaan huolestuinkin, koska toisessa km:ssa oli se oireena, ettei enää ahdistanut mahasta esim vatsalla nukkuessa) Yleensä on jo rv 8 tullut se mahdoton ahdistus tonne alavatsalle jos on mitään kiristävää päällä, mut nyt... ei mitään. Mut harjotussuppareita kyllä on jo. On tää nyt. Ja niin, mun ei tee makeeta läheskään yhtä paljon mieli kuin aiemmissa raskauksissa. Aivan käsittämätöntä. Ruoka kyllä maistuu, mut ei herkut niinkään. Saatan jopa kieltäytyä jäätelöstä! Oon aivan ihmeissäni...
No. Tänään siis vastasi 11+6, tosin ultras vatsan päältä eikähän se niin tarkka ole. Mut niillä viikoilla ois l.a. 20.11. Saa nyt nähä mihin se sit ens keskiviikkona asettuu. Ois vaan kiva tietää se, niin tietäis sit myös sen äitiysloman alun ym. Ja töittenkin takia pitäis se saada tietää.
NIIN IHANAA kun on viikonloppu. Aamulla ajateltiin mennä torille kaffel ja vihanneksia ja luomumunia hakemaan. Siellä myydään sellasia ihan oikeita maalaismunia, maistuvatkin erilaiselle. :) Rentouttavaa viikonloppua ja ihanaa äitienpäivää kaikille! :) t.VM rv 11+6 tai mitä sitten mahtaakin olla...
Taide: mulla on nyt yläpaineet ollu 125-135 luokkaa joka ok mutta alapaineet 87-100 eli ihan kohtalaisesti alkaa taas nouseen.. Näin oli myös esikoisen kohalla ja jouduinki juokseen jatkuvasti äippäpolilla seurannassa. Taitaa tulla samanmoinen raskaus nyttenki.. (tietty toivon ettei mutta pahasti näyttää siltä)
Mutta vaikka paineet olis ok niin äitipolille joudun seurantaan joka tapauksessa (veren hyytymishäiriö ja korkeet hemoglobiinit taustalla + sektio tehty pystyviiltoon 10/2010) Sanoinki kaverille viikolla että jos kaikki menee hyvin loppuun saakka niin tää vauveli taitaa olla sitten viimenen. Ei oo minua luotu olemaan raskaana tai sitten synnyttämään (esikoisen synnytys kesti 50 tuntia joka sitten päätty kiireelliseen sektioon :(
Kuinka monella jo maha on ruennu selkeesti näkymään? Missä vaiheessa sen pitäisi rueta näkymään? Kun minusta tuntuu että ei mulla vielä mitään mahaa näy! :D Ainut että illalla turvottaa kauheesti että pömpöttää hyvästi mutta aamulla maha on aina tosi lättänä. Määki tahon että mun maha rupiais edes vähän näkymään kerta toiset täällä jo äippävaatteita hankkii! :)
Me ollaan ainakin puhuttu että halutaan tietää etukäteen kumpi hän on.:) Vaatteita en tiedä että uskaltaako kauheesti rueta ostamaan ennen kun vauva on syntynyt kun monella on käynyt niin että on veikattu jompaa kumpaa ja sitte onkin veikkaus mennyt pieleen ja vaunut ja tapetit vaihtoon.:D
Vai miten te joilla on jo lapsia ennestään, oletteko te hankkineet miten vaatteita jemmaan vai muutamia vain ostaneet ja synnytyksen jälkeen vauvalle lisää vaatteita? Itse en tiedä miten teen kun haluaisin jo rueta laittaa kaikkea valmiiksi ennen kun vauva tulee (olisi myös tietynlaista valmistautumista tulevaan) mutta kaveri kysyi että eikö sitä kerkee niitä vaatteita ostaa kun vauva on syntynyt niin ei tarvi arvailla että minkälaisia niitä ostaa. Joten nyt en tiedä miten teen! :D
Vähän meidän kuulumisia:
Käytiin siellä niskapoimu ultrassa maanantaina. Oli todella jännä nähdä kuinka paljon ihmiseltä vauva jo näytti ja se että hän jo liikkui siellä! Ei osattu odottaa että olisi noin ihmisen näköinen 6 senttisenä ja vieläpä liikkuisi siellä.. Ja tippahan siinä tuli linssiin! :) Kovasti siellä heilutteli käsiä ja jalkoja. Sitten kun rauhottui niin neuvolan täti paineli mahaa ja sanoi että liikuppa vielä vähä niin äiti ja isikin näkee.:,) Oli kyllä todella hellyyttävä kaveri.:) Ultrassa kaikki oli ok! Niska turvotus oli 1,2 mm neuvola tätin mukaan normaali mutta menin verikokeeseenkin. Soittavat maanantaina jos on jotain.. LA siirtyi 5 päivää eteenpäin. Nyt La oli 19.11. :)
Minulla on onneksi pahoinvoinnit jääneet pois. Mutta kauhea väsymys vaivaa edelleen. Ja stressi on kova kun en saa hommia tehtyä, hyvä että töissä jaksaa käydä! Joten päätin suosiolla että koulusta valmistuminen saa tältä keväältä jäädä. Muuten on ollut ihan hyvä olo, mitä nyt tosiaan väsymyksen myötä kauhean kiukkuinen olen ollut.:D
Aurinkoista viikonloppua kaikille! :)
Janssku vk 12+2
Kyselitte vatsan kasvusta.Vaikka vatsassa kaksoset köllötteleekin,ei vatsan kasvua vieläkään juuri huomaa,ehkä siinä 15 vkolla alkaa kunnolla näkymään.
Osasimme odottaa,että vauvoja olisi enemmän kuin yksi,komifenejä kun söin pco:hon.Ei tullut siis järkytyksenä,Ihanaa tämä on,tuplaonni kerralla!!
Kävimme koko perhe perjantaina neuvolassa ultrassa ja sielähän molemmat jo vinhasti heiluttelivat ja liikkuivat.Isoin tytöistämme tajusi jo täysin kaiken näkemänsä.Keskimmäisemme kyselee paljon vauvoista ja pienimmäisemme taputtelee onnellisena vatsaani ja puhelee,äitin vattassa on vauva.Hellyyttävää.
Huomenna kerromme nyt sitten mummoille, papoilleja sisaruksillemme.Ihana äitienpäivä tiedossa!Kortteihin tulostin ultrakuvan ja vauvarunon.
Ihanaa äitienpäivää teille kaikille.
Elviira-83 ja vauvelit 10+4
Kävimme siis perjantaina ultrassa ja kaikki oli hyvin. Nyt odotellaan vielä verikokeiden tuloksia. Siellä vedettiin selkä kaarella hyvin äkäisen oloisia potkuja. :D
Maha on jo yhtä iso kuin ystävällä, joka on vko 20+. Kovin on siis yksillöllistä, milloin alkaa näkyä.
Mulla meni eilen äitienpäivä pilalle. Askartelin äidilleni kortin ja siihen liitin ekan ultraäänikuvan. Äiti hetken tuijotti kuvaa, et mikä tämä on. Sitten kysyi, et olenko raskaana. Kun myönsin, niin tuumasi vain sarkastisella äänen sävyllä, et onneks olkoon. Siis sellaisella äänellä, ettei siitä huokunut mitään iloa tms. vaan kuulosti lähinnä siltä kuin olisin juuri kertonut vaikka ajelleeni kännissä autoa ja menettäneeni ajokortin (huom. ei kuulu tapoihini.. oli vain vertauskuva).
Tulihan tämä raskaus meillekin yllätyksenä, koska suhdekin on tuore, mutta nyt kahden kuukauden aikana tämä on muuttunut asiaksi, josta olla ainoastaan onnellinen. Miesystäväni tapasi eilen äitini vasta toista kertaa ja hän on vielä hyvin ujo. Olisin toivonut, että äitini olisi edes yrittänyt esittää pikkuisen ilahtunutta. Olen sentään jo yli 30v. enkä mikään teini-ikäinen.
Isälleni en ole vielä kertonut, koska hän ei ole edes tietoinen tästä uudesta suhteestani. Tapanani ei ole yleensäkään jutella hirveesti seurusteluasioistani hänen kanssaan. Tämän jälkeen ei kyllä huvittaisi ilmoittaa koko raskaudesta hänelle, kun kerran äitini otti tämän jo näin hienosti.
Tänään on np-ultra. Toivottavasti sieltä tulisi edes iloisia uutisia, jotka piristäisivät päivääni. Olen ollut mielessäni niin raivoissani, että ajatellut muuttoa toiselle puolen suomea miehen paikkakunnalle, jossa sentään miehen äiti otti asian riemuiten vastaan. Oma äitini ei kysynyt edes laskettua aikaa, eikä puhunut sanallakaan kokoa asiasta enää koko äitienpäivälounaan aikana. :(
Kiitos, että sain purkaa kiukkua ja pahaa mieltäni täällä.
Moi!
Täällä kyseltiin milloin vatsan kuuluu näkyä... Mua harmitti kun odotin esikoista eikä vatsa alkanut näkyä kuin raskauden loppupuolella, olin viikolla 22 kun kerroin työkavereille ja se tuli vielä kaikille yllätyksenä. Nyt ollaan ajassa 12+5 ja tuntuu että masua on jo saman verran. Joku tuskaili vauvan vaatehankintojen kanssa, itse kannatan täydellistä 'asevarustelua' ennen syntymää. Ymmärrän toki että huonostikin voi käydä, mutta esikoisen kanssa oli niin kovia imetysvaiheuksia koko ensimmäisen kuukauden(nänneistä tirskui veri ja itku tuli kun oli pakko pukea paita päälle) etten olisi voinut kuvitellakaan meneväni vaatekauppaan kun jo ruokaostokset tuntuivat vaikeilta... Aion tälläkin kertaa pitää huolen että kotona löytyy kaapissa valmiina niiden vauvanvaatteiden lisäksi äidinmaidonkorviketta, tuttipulloja, rintakumeja, rintapumppu, Lansinoh-voidetta, Bepanthenia keräkaali ja kaikki muu mitä voisin kuvitella tarvitsevani...
Terkuin
Mutsi82 ja minityyppi 12+5
Tänään olis sitte luvassa Np-ultra,saa nähdä mitä siellä näkyy! Kävin myös Maanantaina lääkärineuvolassa,ottivat papa-kokeen ja kuuntelivat sydänäänet.
Mulla ei tota aamupahoinvointia ole oikeastaan ollutkaan,mutta tänä aamuna tuli kaikki pihalle,liekkö mullakin johtuu tuosta flunssasta?? Mahaa tahtoo turvottaa muttei kyllä muuten ole kasvanut vielä,jospa se siitä jossakin vaihteessa rupeaisi näkymään :) Jännätään siis tätä päivää ja lisää kuulumisia sitten ultran jälkeen!!
Tiitu ja Möykky 12+6