Loppuunmyyty juna ja sarjalipulla matkustava ilman paikkaa - olenko kusipää?
Ostan junaan aina oman paikkani lisäksi myös viereisen paikan, että voin varmistaa että kukaan ei istu siihen. Käsittääkseni kaikki muut liput sisältävät paikkalipun paitsi sarjaliput. Eli he joutuvat etsimään itselleen vapaata paikkaa.
Jos juna on myyty täyteen, mutta vieressäni on tyhjä paikka (koska maksoin siitä) minun ei tarvitse sitä luovuttaa kenellekään. Miksi nämä sarjalipulla matkustavat jää silti sitä tinkaamaan? Kun sanon että olen maksanut paikasta ja siihen ei voi istua, aletaan inkuttaa että sitten heille ei ole paikkaa. Eihän se minun ongelma ole. Valittakoon VR:lle.
Kommentit (29)
SInuna mä varaisin ainakin yhden kokonaisen vaunun paikat tai ehkä jopa koko junan. Saisinpahan kyykyttää sarjalippulaisia ihan kybällä.
No onhan se vähän kusipäistä alunperinkin ostaa se viereinenkin paikka ettei siihen vaan kukaan istu. Paitsi jos olet sairaanloisen lihava ja perse ei mahdu yhdelle penkillä vaan oikeasti tarvitset kaksi.
Oletko niin lihva, että pitää olla kaksi istuinta?
Ostan sen viereisen paikan siksi, että voin tehdä matkan aikana töitä. Lisäksi mukavampi pitää käsilaukku penkillä. Ja kun kerran mahdollista on tuo paikka ostaa niin miksi en niin tekis.
Itse olen normaalipainoinen mutta kärsin tällä hetkellä selkävammasta. Penkissä on ikävän etukenoasento ja senpä takia ostan itselleni molemmat paikat, jotta saan paremman asennon. Lisäksi haluan käsilaukulleni paikan enkä laita sitä tahmealle lattialle.
Olen maksanut penkistä ja en todellakaan sitä kenellekään luovuta.
Minäpä ostan takimmaisenkin paikan niin voin rauhassa kallistaa penkkiä.
Mun mielestä vähän outoa, että yhdellä matkalla voi ostaa kaksi (tai useamman?) paikan.
Luulisi, että pitäisi ostaa kaksi matkalippua sitten. Outoa varsinkin jos juna on täynnä, niin osassa paikoista ei kuitenkaan istu ketään, koska joku on ostanut kaksi paikkaa. Täyteen bookattu juna voi olla oikeasti vain puolillaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä ostan takimmaisenkin paikan niin voin rauhassa kallistaa penkkiä.
Eihän se kallistu.
Suomessa maksetaan siitä, ettei kukaan vaan tule viereen.
Taas tämä ikivanha provo. En usko, että kukaan pihi vasemmistosuomalainen ( muuthan ei junalla matkusta) ostaa kahta paikkaa. Kun mieluummin eivät ostaisi yhtäkään vaan istuisivat jonkun muun maksamalla paikalla.
Mulle jäi nyt vähän epäselväksi aloituksen tarkoitus. Mikä tää pointti oli?
Itse toimisin samoin jos junalla kulkisin. Yksityisautoilun paras puoli on se että ei tarvitse katsoa tai kuunnella muita ihmisiä. Junassa viereen voi pamahtaa vaikka täysin erinlaisen hygieniakäsityksen omaava rölli.
Minkäs teet jos joku vaan istuu siihen huolimatta siitä mitä sanot. Sellaisiakin ihmisiä on. Et voi kuin alistua ellet halua kohtausta.
Eikö sarjalippulainen saa ostaa paikkaa, jos maksaa lisää? Ja itse olen matkustanut sarjalipulla viime syksynä, ostin sen lipun veljeltä ja mulla oli kyllä varattu paikka siinä lipussa, ihan sillä perushinnalla. Olisiko joku kuukausilippu tai sellainen, johon ei sisälly paikkaa?
Joka tapauksessa, jos olet ostanut paikan, niin kuuluuhan se sulle. Valitettavaa tietenkin sen toisen kannalta, mutta kai hän tietää oman lippunsa rajoitukset.
Itse olen normaalipainoinen mutta kärsin tällä hetkellä selkävammasta. Penkissä on ikävän etukenoasento ja senpä takia ostan itselleni molemmat paikat, jotta saan paremman asennon.
Millä tavalla saat paremman istuma-asennon ostamalla kaksi etukenopenkkiä? Istutko siinä keskellä?
Silti sinä valitat siitä vauvapalstalla.