akateemiset naiset: oletteko ihastuneet/ haaveiletteko
Kommentit (141)
vaan siitä yksinkertaisesta syystä etten ole koskaan elämässäni vielä tavannut fiksusti käyttäytyvää ja lukemaan / kirjoittamaan oppinutta duunaria, en miestä enkä naista.
niin ei sitä opi tuntemaankaan.
akateeminen olla, mutta jonkilaisella yleissivistyksellä varustettu, kiitos :)
vaan siitä yksinkertaisesta syystä etten ole koskaan elämässäni vielä tavannut fiksusti käyttäytyvää ja lukemaan / kirjoittamaan oppinutta duunaria, en miestä enkä naista.
Itse olen akateeminen, mies peruskoulun käynyt tj, palkka n. 10500e/kk+bonukset. En usko, että vaihto akateemiseen ainakaan tulojen vuoksi tulee olemaan tarpeellista :)!
akateeminen olla, mutta jonkilaisella yleissivistyksellä varustettu, kiitos :)
Mutta joo, eihän ton viesti tarkoitus ole kuin loukata duunareita tai heidän puolisoita, että se siitä fiksusta käyttäytymisestä.
Itse olen akateeminen, mies peruskoulun käynyt tj, palkka n. 10500e/kk+bonukset. En usko, että vaihto akateemiseen ainakaan tulojen vuoksi tulee olemaan tarpeellista :)!
Mutta en silti ymmärrä teitä naisia, joilla on tarvetta julkistaa miestenne palkka tällä saitilla. Eikö teillä ole omaa elämää ja omia tuloja?
Seurustellutkin olen useampaan otteeseen. Yhdessä auttukin. Ihania miehiä, mutta myönnän kyllä, että suhteet kaatuivat juuri tuohonkoulutuksen puutteeseen ts. erilaiset kiinnostuksen kohteet ja jutut.
Sorry, tuo palkka-asia :/! Oma palkka on mutta ei lähelläkään noita mieheni summia. Tutkimushommissa kun olen...
Ja, jos nyt sellaisen saa mainita, että mies päihittää mut myös mennen tullen kaikissa yleissivistystä vaativissa peleissä tms. Osaa myös auttaa lasta paremmin yläkoulun matikan tehtävissä ja auttoi mua myös joskus aikoinaan tilastotieteen tehtävissä.
Että kai se sitten myös lukea osaa... Tai ehkä se vaan omaa jotain autismin kirjoa ja on vaan tosi lahjakas matematiikassa. Siksi kai sillä on myös se hyvä palkka ;)!
- en muista enää edes numeroani ;) -
se saa teidät kostumaan? Tässähän kysyttiin ihastumisesta ja haluamisesta.
Mutta en silti ymmärrä teitä naisia, joilla on tarvetta julkistaa miestenne palkka tällä saitilla. Eikö teillä ole omaa elämää ja omia tuloja?
Mutta ei se paljon eroa siitä että joku juoksee tittelin perässä ja kostuu siitä.
Kaipa itse ainakin olen tyytyväinen mieheeni, koska hänessä on molempia puolia: tyyliä ja alkuvoimaa :). Aamuisin näen hänen lähtevän töihin pukumiehenä (pukumiehet on ihania :)) ja iltaisin makaavan sohvalla rönttävaatteissa meetvurstileipää mutustaen. Ja lasten kanssa harvoina vapaapäivinä tarjoilee heille Mummon muusia ja tölkkilihapullia tai sitten vie meidät kaikki hienosti syömään (ei siis Mäkkiin eikä Kotipizzaan ;)) kaikki kolmea lajia.
Toivon, että tästä lapsemmekin oppivat arvostamaan ihmisiä sen mukaan, keitä he ovat eikä siksi, mitä he ovat.
suurin osa ole täällä juossut sen älykkyyden perässä, se jos mikä on seksikästä. Tittelit ja palkat ovat aika rahvaanomaisia asioita.
Mutta ei se paljon eroa siitä että joku juoksee tittelin perässä ja kostuu siitä.
siksi en osaa niistä haaveillakaan. En ole ikinä osannut fantasioida ihmisistä pelkän ulkonäön perusteella - kyllä mä näen esim. että kesällä ilman paitaa katutöissä on hyvännäköisiä duunarimiehiä, paljon paremman näköisiä kuin esim. meillä täällä työpaikallani, mutta en mä osaa niistä unelmoida kun en tiedä niistä mitään. Helpompi fantasioida tutusta pömppömahaisesta markkinointipäälliköstä jonka tunnen ja josta pidän.
lakimies ja naimisissa putkimiehen kanssa :)
haaveile duunarimiehestä.
Joku ihmetteli, ovatko akateemiset naiset noin rahan perään, kun ei duunari kelpaa, mutta väitänpä, että monessa tapauksessa duunari korjaa suuremmat hillot kuin oman alani ihmset tai humanistit ylipäätään.
Mieheni on akateeminen, jopa saman alan ihminen kuin minä, kielitieteilijä. Olen siihen erittäin tyytyväinen, sillä olemme molemmat erittäin kieliorientoituneita ihmisiä, joten meillä on paljon yhteistä. Se, että ymmärrämme tätä toistemme kiinnostuksenkohdetta ja kielentutkimus tieteenalana on molemmille tuttu, on oikea henkireikä meille molemmille.
Olen suurin osa duunarikavereistani tulee mieheni kautta, joten aiemmin mulla ei ole edes ollut duunarituttuja. Kys. kaveriporukka on täynnä hienoja, älykkäitä ja mukavia ihmisiä, mutta parhaiten mulla kyllä menee jutut yksiin akateemisten ihmisten kanssa, eikä siinä ole mitään nirppanokkaisuutta. Kyse on enemmänkin siitä, että akateemisten kanssa elämänpiiri ja ajattelutapa kohtaavat useammalla tasolla.
Mieheni on ristetytys humanistia, insinööriä ja kodin yleismiestä, ja olen häneen tosi tyytyväinen. Hän korjaa kaiken, nikkaroi ja huhkii pihalla sekä handlaa tieteelliset keskustelut.
Minulla ei olisi mitään yhteistä duunarimiehen kanssa. Erilainen yhteiskuntaluokka, erilainen perhetausta, erilainen koulutus, erilaiset arvot, erilaiset kiinnostuksenkohteet. Ja tässä suhteessa ammattikorkeakoulu on lähempänä ammattikoulua kuin korkeakoulua. Parhaat seurustelukumppanini ovat olleet diplomi-insinöörejä.
suurin osa ole täällä juossut sen älykkyyden perässä, se jos mikä on seksikästä. Tittelit ja palkat ovat aika rahvaanomaisia asioita.
Jos nyt ajattelen elämääni taaksepäin, kyllä sieltä löytyy parikin ihmistä joita voi pitää ihan älykkäinä sinänsä mutta seksikkyyttä ei kyllä löytynyt. Kunnon turnoff on se, että mies ajattelee itsestään paljon suurempia kuin mille on katetta, älykkyyden osalta ja muutenkin.
Mieheni on akateeminen, jopa saman alan ihminen kuin minä, kielitieteilijä. Olen siihen erittäin tyytyväinen, sillä olemme molemmat erittäin kieliorientoituneita ihmisiä, joten meillä on paljon yhteistä. Se, että ymmärrämme tätä toistemme kiinnostuksenkohdetta ja kielentutkimus tieteenalana on molemmille tuttu, on oikea henkireikä meille molemmille.
Mikäpä siinä. En kyllä koe, että miehen tarvitsisi olla suorastaan samalla alalla kuin minä jotta meillä olisi paljon yhteistä.
Mitä tulee duunareihin, tämä keskustelu on ollut aika yksiulotteista. Heitäkin on moneen junaan. Vastikään yksi tuttu erittäin fiksu akateeminen mies otti lopputilin ja on vaihtamassa sellaiseen ammattiin, jota kai voisi pitää duunaritasoisena. Ei hänen arvonsa miehenä siinä alene.
Mutta jos mä nyt sanon, että en, koska arvostan niin paljon sitä keskustelun tasoa, joka akateemisen mieheni kanssa on mahdollinen, mutta ei jonkun nimettömän ja kasvottoman duunarimiehen kanssa, niin minut tuomitaan tässä keskustelussa rahan- ja maineenahneeksi snobihuoraksi.
:)
ja kapeakatseinen toisten arvottaminen / arviointi koulutuksen perusteella ei anna kuvaa oikeasti älykkäisiin ja monipuolisiin keskusteluihin pystyvästä ihmisestä.
Holier than thou, eikö vain?
Ex jäi, kun lähti opiskelemaan, ja siiten löysin nykyisen, oikea duunari.