No niin. Tein sitten lastensuojeluilmoituksen, joka kuulemma oli aiheeton.
Nyt on ilmoituksen kohde tehnyt minusta rikosilmoituksen :(
Kommentit (170)
Jos tekee ilmoituksesta rikosilmoituksen, ls-ilmoituksen tekijä on pakko kertoa poliisille.
Mikä on erittäin hyvä ja ehkäisee perheiden kärsimyksiä.
Jos ette halua tehdä ilmoitusta itse, ette nimellänne ettekä nimettömänä, niin lastensuojelu antaa myös mahdollisuuden tehdä ilmoituksen niin, että viranomainen tekee puolestanne tarvittaessa lastensuojeluilmoituksen. Siinä tapauksessa ette ole itse siis tehneet ilmoitusta ollenkaan ja säästytte pelolta, että teitä aletaan rikosilmoituksilla vainota.
Hyvä että teit! Luin juuri aiheesta lastesuojelu.info sivulta ja siellä painotettiin että jos yhtään tuntuu että jostain täytyy tehdä lastensuojeluilmoitus niin silloin se PITÄÄ tehdä!! Kenelläkään ei ole varaa harkita pitäisikö tehdä vai ei. Se on lastensuojelun tehtävä todeta onko ilmoitus aiheeton vai ei. Koska silloin kun on kyse lapsista niin pitää heitä pitää suojella ja mielummin olla liian tarkka kuin välinpitämätön.
nähdä ja kuulla niiden perheiden elämästä, joille lastensuojelu on pelottava ja negatiivinen asia. Olen erään perheen tukityöntekijä ja perhe on hyötynyt aivan mielettömästi siitä, että ovat päässeet lastensuojelun piiriin. Lasten tarpeisiin suhtaudutaan aivan eri vakavuudella kuin ennene ls:n mukanaoloa ja tukipalvelut järjestyvät.
Voi katsoa peiliin ja miettiä, mitä siellä perheessä tapahtuu, jos viranomaiset pelottavat...
Siis täällä oikein yllytetään tekemään LS-ilmoituksia aiheesta kun aiheesta. Ettekö te ymmärrä mitä helvettiä se kyttääminen, se LS-asiakkuus on? Joo kyllä sossut varmaan suosittelee tekemään LS-ilmoituksia joka asiasta. Minun mielipide sossuista on että en luota heihin pätkääkään, sen verran ikävää ja ahdistavaa luulottelua ja syiden tonkimista ja epäilemistä ne stasilta kopioidut kuulustelumenetelmät on. Onneksi se on ohi, siinä meinasi mennä lapset, työpaikka ja mielenterveys!
Oma mielipiteeni on se että tekee sen ilmoituksen silloin kun tietää että on aivan varma siitä että se ilmoitus on aiheellinen. Keskustelee rohkeasti sen naapurin kanssa vaikka ennen sitä selvittääkseen asioiden todellisen laidan. Ei siinä häviä mitään jos menee reilusti kysymään naapurilta miten asian laita on. Sellainen kostaminen, selän takana puuhastelu, korva seinässä salakuuntelu ja olettaminen on hyvin alhaista ja ikävää, sillä voi saada paljon pahaa aikaan jos sosiaalityöntekijä ei olekkaan kykenevä päättämään asiosta. Korostaisin että ihmisiähän ne sosiaalityöntekijätkin kaiketi ovat ja siten myös erehtyväisiä..
Entisen DDR:n meininki, ilmiantosysteemi ja sossujen kuulustelumenetelmistä stasi. Entisessä DDR:ssähän oli pestattu miljoonia ihmisiä valvomaan kyttäämään, siellähän ilmiannettiin vaikka kostoksi ja ihan vain kiusaksi. Suomen nykyinen kyttäämiseen ja ilmiantoon kannustava lastensuojelulaki antaa mahdollisuuden samaan touhuun, erona vain että sitä tehdään lasten"suojelun" varjolla. Onneksi aiheettomaksi todetusta LS-ilmoituksesta voi tehdä rikosilmoituksen poliisiin, tosin se vaatii sen sossun kirjoittaman todistuksen mikä on sitten taas kiinni sen sossun kyvystä tulkita asiaa. Samoin perheellä voi olla todella vaikeaa hankkia todisteita todistaakseen ilmoituksen perättömäksi.
DDR:hän oli hirviövaltio, siitä olemme varmaan kaikki samaa mieltä.
Syy: Kiusantekijä pitää saada vastuusen aihettomasta ilmoituksesta ja hänen pitää saada opetus väärästä harkintakyvystään.
Toinen syy on se, että tiedän ettei meistä voi millään syyllä tehdä ilmoa, niin silloin on ilmoittajalla se jonkinnäköinen ongelma.
on aihetta ls-ilmoituksen tekemiseen. Ei sille väkivaltaiselle naapurille kannata mennä huoltaan esittämään, saa vielä kirveestä pääh'n tai naapuri kostaa kaiken taas perheelleen. Jos on kykenevä vahingoittamaan lapsiaan, on kykenevä mihin tahansa häiriköintiin. Eli tietenkin pitää olla mahdollisuus esittää huoli lapsista viranomaisille pelkäämättä kostoa.
Jos lastensuojelua pelkää, on siihen yleensä jokin syy.
sanoa näihin "puhukaa naapurille ensin" kehoituksiin. Tosiaan se naapuri tai kuka vain myöntääkin, että lyö lapsiaan tms. Ja ihanko alat siinä vaatia, että vaipat yms. pois, jotta voit ihan itse tarkistaa missä kunnossa lapsi on.
Ehdottomasti mieluummin vaikka ne aiheettomat ilmoitukset, kuin, että joku lapsi kuolee kun ei ilmoiteta.
tiedän milloin pitää tehdä ilmoitus tai ei tehdä.
Ap ei edes uskalla kertoa syytä. Varsinkin jos ilmoitus olisi aihellinen, niin kyllä ap syyn kertoisi.
Monesti tälläkin palstalla ollaan tekemässä täysin turhista asioista ilmoja, joten kyllä ilkeet akat pitää saada kuriin jollakin keinolla.
Ap varmasti ottaisi omasta perheestä ilmon vastaan hymyillen.
Ei ne sossut heti irti päästä, sillä pakko niiden on selvitellä asiaa.
T. Edellinen.
2 aiheetonta lastensuojeluilmoitusta. Tosi kivaa!
Ymmärretäänkö sitä, että kaikki ls-ilmoituksen aiheuttavat töitä ja ovat pois niiltä lapsilta, jotka oikeasti tarvitsevat sosiaalitoimenapua.
Monessa perheessä ei tapahdu yhtään mitään ja niitä ilmoituksia tehdään kostomielellä, niin silloin ilmoittaja pitää saada vastuuseen.
En minäkään puhu kenestäkään et toi on tappaja.
Näitä turhia ilmoituksi todellakin tehdään ja aina sen ilmoittajan oma nuppi ei ole kunnossa, vaan jopa se ilmoittaja voi tarvita apua esim. mielenterveysapua.
Sossuissa on näissä ikäpolvissa todellisia entisen neukkulan ihannoijia mitkä ovat nyt päättämässä asioista. Täällä palstalla kirjoittelee monia sossuja mitkä todellakin lietsovat sitä ilmoitusten tekoa. Kyllähän minäkin tekisin ilmoituksen jos kuulisin esim. naapurien tappelevan kännissä ja lapset siellä välissä, mutta pienistä jutuista en tekisi.
ilmoituksen? Vai oletteko jo hypänneet aiheesta toiseen?
Jos minulle tulisi sellainen tilanne vastaan missä pitäisi tehdä ilmoitus, ainakin varmuuden vuoksi. Niin en todellakaan mieti millaista kärsimystä lasten vanhemmat kokee asiasta. Kyllä siinä on perheen lapset mielessä.
Mutta jos joku tekee oikeasti kostomielessä ilmoituksia, kerta toisensa jälkeen, suuttuisin kyllä.
Mutta yksi kerta? Heti kostomielessä? Koska todettiin aiheettomaksi. Mistä tiedätte että oikeasti oli aiheeton? Niin minunkin lapsuuden perheestäni aikoinaan sanottiin että aiheeton. Paha vain että sossut oli sokeita...
ilmoituksen? Vai oletteko jo hypänneet aiheesta toiseen?
Jos minulle tulisi sellainen tilanne vastaan missä pitäisi tehdä ilmoitus, ainakin varmuuden vuoksi. Niin en todellakaan mieti millaista kärsimystä lasten vanhemmat kokee asiasta. Kyllä siinä on perheen lapset mielessä.
Mutta jos joku tekee oikeasti kostomielessä ilmoituksia, kerta toisensa jälkeen, suuttuisin kyllä.
Mutta yksi kerta? Heti kostomielessä? Koska todettiin aiheettomaksi. Mistä tiedätte että oikeasti oli aiheeton? Niin minunkin lapsuuden perheestäni aikoinaan sanottiin että aiheeton. Paha vain että sossut oli sokeita...
Sossukin on erehtyväinen, itse en välttämättä menisi luottamaan sossun harkintakykyyn ollenkaan. Sitäpaitsi sossu voi/tekee monesti pelkkien oletusten varjolla päätöksiä, näyttöä ei tarvitse olla, riittää vain "huoli".
Vanha ketju, mutta kommentoinpa kuitenkin.
Meistä tehtiin aiheeton lastensuojeluilmoitus, nimettömänä. Kasvatusmenetelmiin liittyen. Tiedän kuitenkin lähes 100 % varmasti kuka tämän ilmoituksen on tehnyt ja se on silkkaa kiusaamista.
Tämä henkilö, jonka epäilen tehneen ilmoituksen, on syyllistynyt itse vakavaan eläinsuojelurikkomukseen josta hän jäi kiinni MINULLE. Uhkasin virkavallalla, hän sanoi minulle että jos en pidä suutani kiinni hän tekee lapsistani ilmoituksen ja joudun itse kärsimään. Sanoin hänelle, että tee vain, koska minulla ei ole mitään mitä pitäisi salata. En kuitenkaan koskaan uskonut, että hän oikeasti voisi niin alas vajota. Meillä meni välit poikki tuolloin ja kirje lastensuojelusta tipahti postiluukkuun n. kuukausi tapahtuman jälkeen.
Joko kummallista sattumaa, tai tämä nimetön ilmiantaja on juurikin tämä itse rikolliseen toimintaan sekaantunut henkilö. Olen jo ottanut asianajajaan yhteyttä asian tiimoilta, hän sanoi että asian voi viedä eteenpäin kunnianloukkauksena tai vähintään perättömänä ilmiantona.
Aion tehdä kaikkeni, jotta tämä tilanne saadaan selvitettyä. Meidän lastensuojeluilmoitusta ei siis ole todettu vielä aiheettomaksi, mutta kyllä se todetaan. Meillä ei ole koskaan lapsia kaltoin kohdeltu, vaan tämä kaikki on kostonhimoisen ihmisen päässä keksittyjä tarinoita. Monet ihmiset ovat valmiita todistamaan, että tietävät että lapsilla todellakin on hyvä olla. Miten tuollainen ilmoitus voidaan edes ottaa todesta, kun lastensuojelussa eivät tienneet edes perheeseemme liittyviä oleellisia asioita laisinkaan, lastensuojelun virkailija sanoi vain ettei ole heille kirjattu sinne. Sanonpa vaan että ihmekkös tuo kun porukka tekee huvikseen ilmoituksia mistään mitään tietämättä.
Jos tekee aiheettoman lastensuojeluilmoituksen, lain mukaan saa nostaa syytteen kunnianloukkauksesta perättömän ilmotuksen tekijää kohtaan.. Kannattaisi miettiä kuinka helposti niitä ilmoituksia tekee!
Juu ja usein niitä tarinoita vielä väritetään omassa päässä lisää, jotta tilanne saadaan kuulostamaan aivan kamalalta.
On oikeasti niitä perheitä, joissa lapsi / lapset joutuvat elämään väkivalta- / huumehelvetissä vuosia, eikä kukaan tee mitään. Sitten on näitä valopäitä, jotka tekevät ilmoituksia ties mistä älyttömyyksistä vain toista kiusatakseen.
Kuitenkin ikävä kyllä moni aiheeton ilmoitus varmasti on lähtöisin siitä, että niitä ilmoituksia tehdään täysin tietämättöminä siitä miten perheessä todella asiat ovat, tai juurikin kiusanteon nimissä.
Teoilla on aina seurauksensa.