No niin. Tein sitten lastensuojeluilmoituksen, joka kuulemma oli aiheeton.
Nyt on ilmoituksen kohde tehnyt minusta rikosilmoituksen :(
Kommentit (170)
kun joku syyllistyy kunnianloukkaukseen. Aiheeton ls-ilmoitus on kunnianloukkaus.
Se käsitellään sitten aikanaan käräjäoikeudessa ja rangaistus on sakkoja tai vankeutta.
Hienoa, että uhrilla on ollut voimia tuohon!
sosiaalityötä kohtaan. Eli tietoja ei poliisille saa luovuttaa. Ihmettelen kuitenkin sitä, miksi niitä ls-ilmoituksia pitää nimettömänä tehdä. Mielestäni asiasta pitää olla niin varma ilmoitusta tehdessään, että sen voi tehdä omalla nimellään. Tällöin myös pystyy tarpeen niin vaatiessa perustelemaan, mikä huolen herätti.
kannattaa tosiaan miettiä, onko syytä ilmoitukseen.
Mitenhän tämä asia eteni?
Aina kannattaa tehdä ilmoitus, jos on aidosti huolissaan perheen tilanteesta.
Ap:n tapauksessa, ap käy poliisikuulustelussa ja kertoo asiat mistä oli huolissaan ja miksi teki ilmoituksen. Sitten poliisi huomaa, että ilmoitusta ei oltu tehty kateellisuudesta tai kiusaamishalusta tai mistään muustakaan vastaavasta syystä ja jättää syytteet nostamatta.
minun mielestä tehdä ilmoitus jos ei ole aihetta.
vai mikä oli syynä?
niin eihän sulla mitään "hätää" ole. Poliisi tutkii ja jos tosiaan olet oikeasti ollut sitä mieltä, että ls-ilm. on tehtävä, ethän ole tehnyt mitään väärää. Varmaan kyselevät perusteita sulta.
Itse en keksinyt enää mitään muuta reittiä saada apua omaan tilanteeseeni, joten tein itse itsestäni ilmoituksen. Soittivat ja kertoivat, että ilmoitus meistä on tehty, mutta totesivat, että heidän mielestään ilmoitus on aiheeton.
Pyysin paria ystävääni tekemään ilmoituksen ja ilmaisemaan huolensa - kolmen ilmoituksen jälkeen vasta suostuivat tapaamaan meitä. Tällä hetkellä lapsi on käynyt psykiatrilla 2vuotta... aihetta siis oli, vaikka toista sanoivat.
kun joku syyllistyy kunnianloukkaukseen, kuten ap on syyllistynyt.
Kas kun Suomen maa on kuitenkin loppujen lopuksi oikeusvaltio.
mitäs työnnät nokkasi muiden asioihin. Toivottavasti saa tuomion, ehkä se opettaa jotain.
tuolla perusteella. Vaikka ilmoitus olisi perusteeton niin se ei ole rikos. Hyvin usein kun se pohjautuu väärään tietoon ja poliisikuulusteluissa tulee kyllä ilmi, keneltä väärä tieto on todella alunperin tullut.
tuolla perusteella. Vaikka ilmoitus olisi perusteeton niin se ei ole rikos. Hyvin usein kun se pohjautuu väärään tietoon ja poliisikuulusteluissa tulee kyllä ilmi, keneltä väärä tieto on todella alunperin tullut.
Minusta se, että joku välittää muistakin kuin omista lapsistaan, on hieno asia. Kyllä tässä maassa saa asiat olla pitkään todella huonolla tolalla ennen kuin katsotaan asiaksi puuttua. Vanhempien etu menee aina lasten hyvinvoinnin edelle. Harvoin se, joka lapselleen kurjuutta tuottaa sitä itse pystyy analysoimaan ja tunnustamaan tilanteen ja hakemaan apua. Lapset elävät siinä arkea kuvitellen, että elävät ihan tavallista elämää, vaikka on kaikilla on huono olla. Sitten nämä asiat räjähtävät käsiin jossain vaiheessa mielenterveysongelmina tms. Pahimmassa tapauksessa jatketaan samaa kauheutta myös seuraavaan sukupolveen ja sitä seuraavaan. Että hyvä vaan, jos joku välittää niistäkin lapsista!
Luulisi ettei poliisi ota edes vastaan moista rikosilmoitusta.
Jotain muuta tässä nyt täytyy olla.
Se on kunnianloukkaus ja kuuluu poliisille.
jatkuvista ls-ilmoituksista, joilloin ne menevät jo kiusaamisen puolelle. Ap on käsittääkseni on tehnyt vain yhden ilmoituksen, tuskin tulee tuomioita.
Rikosilmoituksen saa tosiaan tehdä perättömistä ilmiannoista, jos kokee kunniaansa loukatun. Jos menee oikeuteen, on lähinnä kyseessä jatkuva kiusaaminen ls-ilmoituksilla, eli käyttää lastensuojelua koston tai kiusaamisen välineenä. Tiedän tapauksen, jossa naapuri teki kaikista naapureistaan jatkuvia ilmoituksia(häiriintynyt) sossu otti itse yhteyttä poliisiin ja ilmoittelija joutui oikeuteen.
on kohteella oikeus saada tietää, kuka perhettä kiusaa. Muutenhan sitä voisi tehtailla satoja ilmoja ihan huvikseen.
Ihanko totta juttu menee niin, että vaikka mustasukkainen ex voi tehdä meistä (minusta ja lapsestani) ls-ilmoituksen ja sitten meitä tarkkaillaan kuukausia? Eikai nyt herranjestas sentään?
Ymmärrän kyllä sen, että tullaan käymään kotona tollasen ilmoituksen jälkeen, mutta että ihan kuukausia piinattaisiin, jos koti on kunnossa ja lapsi voi hyvin?
Meillä sitä "tarkkailua" kesti vuoden. Häirikkö teki yli 40 ilmoitusta.
Ja kun ne oli viimein todettu aiheettomiksi, häirikkö teki välikäden kautta uusia - ja meistä käynnistyi uusi selvitys.
Tätä voi jatkaa vaikka miten kauan.
Kyllä minä ainakin osaan päätellä onko oikea hätä vai ei.
T.47