Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei päästä synttäreille. Voidaanko tulla toisena päivänä?"

Vierailija
04.03.2010 |

Mitä mieltä olette näistä kommenteista? Monenako päivänä suostutte juhlimaan/järjestämään vastaanoton? Vai osaatteko kieltäytyä kauniisti ja sanoa, että juhlat ovat nimettynä aikana?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tykkään! :)

Mieluummin useana päivänä, kun kerralla

Vierailija
2/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon voi vastata sen mukaan mikä sinulle sopii. Huomaa, että se on tosiaan kysymys, eikä ilmoitus siitä, että he ovat tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin tarjoamma ns. tavallisen kahtiuksen, ei juhlia. Tervetuloa!"

Vierailija
4/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta on ihan normaalia kysyä, kävisikö joku muu päivä. Ystävällinen elehän se on, eikä tuona muuna päivänä tarvitse olla vastaavantasoisia tarjoiluita kuin varsinaisena synttäripäivänä.

Vierailija
5/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni syntymäpäivillä käy meidän koko perheen läheisiä ja lapsen kavereita. Molemmat ryhmät ovat jo lähtökohtaisesti tervetulleita meille oikeastaan milloin vain. Näin myös synttäreiden ollessa kyseessä. Aika usein käy niin, että esimerkiksi lasten kummeille ei se varsinainen juhlapäivä sovi, osa vuorotöissä, osa asuu kauempana, kaikilla muuten vain kiireinen elämä ja muitakin menoja. Sitten etsitään se sopiva päivä.

Vierailija
6/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi jotkut sanoo, että ei päästä sinä päivänä, tullaan seuraavana tms. En osaa nätisti kieltääkään tulemasta. Samoin ärsyttää vieraat jotka toistuvasti tulee esim. 1,5 tuntia liian aikaisin! Aina on kaikki valmistelut kesken, itse ehkä suihkussa käymättä jne. Ihan ihme touhua...

Vierailija
7/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadaan lahja toimitettua ja päästään näkemään sankari sekä muu perhe.

En odota enää mitään juhlatarjoilua, enkä mitään muutakaan tarjoilua! Teen voin juoda jos keitetään, muuta ei tartte olla. Ihan normi kyläily, lahjan anto poikkeuksena.

Ja meille saa tulla toisena päivänä, jos on päivä pari synttäreistä. tarjoan "juhla" kattauksen jämillä. Muuten normi kahvittelun saa vieraat.

Meillä muutenki järjestetään parina eri päivänä synttärit, joskus jopa kolmena. Sukulaiset rauhassa ekana, kaverit toisena ja sitten vielä tarvittaessa kolmantena.

Vierailija
8/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun juhlia kakkuineen jne tarvitse monena päivänä järjestää, vaan nämä tulevat sitten normaalisti kylään kahville ja pullalle, jos eivät kerran juhliin pääse.

Kiellätkö ap useinkin ihmisiä tulemasta kylään? :)

Vierailija
9/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinakin päivinä kuin synttäripäivänä, miksi siis eivät voisi tulla?

Vierailija
10/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen ongelma tuo nyt on.

Meuille tuo on ihan arkipäivää että jos ei päästä tiettynä päivänä niin kysymme voidaanko tulla jonakin muuna päivänä.

Meidän sukulais/kaveripiirissä kyllä joustetaan puolin ja toisin.

Onko sulle kauheen vaikee tehä vaikka joku kakku tai ostaa.

Tai sitten laittaa ihan vaan normaalit kahvitarjottavat.

Mä en käsitä miks ihmiset tekee niin suuren ongelman pikkuasiasta.

T:viiden äiti

Vierailija
11/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan vieraita vähän piristämään arkea.

Näin meillä

Vierailija
12/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraita tuli ja meni. ketään ei koskaan kutsuttu, mutta kaikki olivat tervetulleita.

Vierailija
13/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysellä. Se on selvästi yhden kaverini ja hänen oman kaveripiirinsä tapa. On se vähän erikoista...

Vierailija
14/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin lasteni synttäreitä juhlitaan yleensä parina kolmena eri päivänä eri porukoilla. En jaksaisi millään "kaikki kerralla" systeemiä, eikä se olisi vieraillekaan mukavaa.

Tosin vieraamme saavat itse valita minä päivänä tulevat, mutta lapsettomat vieraat eivät kyllä pääsääntöisesti koskaan halua tulla sellaina päivänä kun on lapsilauma leikkimässä.

Niinpä jo kutsuvaiheessa ilmoitan, että perjantai-illalla tulevat hoito/koulukaverit, lauantaina muita lapsiperhekavereita ja sunnuntaina siten sukulaisia, mummoja/vaareja, kummeja jne.

Vierailija
15/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysellä. Se on selvästi yhden kaverini ja hänen oman kaveripiirinsä tapa. On se vähän erikoista...

että eivät pääse juhliin. Sitten vinkuisit täällä kun ei tuoda lahjaa;)

Vierailija
16/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tulevansa toisena päivänä, jos varsinainen päivä ei sovi. Miksei voisi tulla muulloin?

En ymmärrä.

Vierailija
17/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat kuitenkin tulla, vaikkei just oikea päivä sopinut. Eivät he varmaan samaa gaalaa odota, kuin oikeana juhlapäivänä. Minusta on kiva laittaa vieraille, päivä kuin päivä.

Meidän suvussa on muutenkin ollut tapana juhlia juhlapäiviä miten sattuu.

Vierailija
18/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttäripäivänä niin ymmärrän, sillä eihän sitten näe koko vuonna.... Mutta oikeasti, voihan vierailun hoitaa jonain muunakin päiävnä, en itse ainakaan odota mitään syntntärikakkujuttuja, mieluiten jopa ei kiitos. Ja jos ihan rehellinen olen, niin mieluummin vierailen jonain muuna päivänä kuin silloin kun koko kämppä on täynnä riehuvia ipanoita ja itselle ventovieraita ihmisiä. Ja jos meille ei joku pysty tulemaan kutsuttuna päivänä, ei haittaa. Meidän kahvinkeitin toimii seuraavallakin viikolla.

Vierailija
19/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kaverisynttäreiden kohdalla kukaan ei koskaan kysynyt, että voisiko tulla jonain muuna päivänä.

Jos lapsen kaikkein parhaat kaverit eivät pääsisi, voisin järjestää pienemmällä vaivalla toiset synttärit näille muutamille.

Sukulaisten ja kummien kanssa sovitaan päivä, ei voi tulla tilannetta "aika ei sovi" :)

Vierailija
20/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useinkaan päästä helmi-huhtikuussa kaikkien synttäreille tiettynä päivänä, koska tähän aikaan on syntyneet suurin osa kavereista ja kavereiden lapsista, ja juhlia yksinkertaisesti on liikaa.

Lisäksi mieluiten näen varsinkin kaukana asuvia niin että oikeasti ehdin jutella kaverini kanssa (lapsi on siis vielä niin pieni ettei itsenäisiä kaverisuhteita esimerkiksi tarhasta vielä ole). Ei mua kiinnosta istua olkkarissa rupattelemassa niitä näitä vieraiden kanssa, jos en näe itse ystävääni ollenkaan.

Nytkin saatiin synttärikutsu sadan kilometrin päähän, ja varsinkin julkisilla sinne on todella vaikea päästä. Mä mielelläni menen ja näen heitä kaikkia, mutta ajan kanssa, niin että tarjolla on jotain oikeaa ruokaa (kulkemisten vuoksi ei voida tulla vaan tunniksi) eikä pelkkää sokeria, eikä ympärillä hirveää hulabaloota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi