Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran teillä päin käy väkeä kinkereillä?

Vierailija
22.02.2010 |

Meidän kylän kinkereillä oli tänä vuonna about 15 osallistujaa, ja me kyläläiset oltiin ihan tyytyväisiä tuohon osallistujamäärään. Mun vanhempien kotikylällä kinkerikävijöitä on samaa luokkaa tai himpun vähemmän. Paikkana on Kymenlaakso.

Mutta taitaa niitä väkirikkaampiakin kinkereitä olla. Minkä verran teillä päin on kävijöitä kinkereillä? Ja missä päin Suomea?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkereillä?Siis juhlissa?Eikö ne ihmiset yleensä mene baareihin jossa on koko kylän juopot ja pari -yhden illan juoppoa- ?

Vierailija
2/14 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin etta niita ei ole jarjestetty sitten seitseman veljeksen paivien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on vielä kinkereitä?

Vierailija
4/14 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä enää monia ole vuodessa, mutta meidän lasten koululla oli. Meidän lapset oli tosi iloisia, kun kirkkoon kuulumattomina heidän ei tarvinnut osallistua, vaan saivat pelailla lautapelejä sen ajan.

Ei täällä taida kinkereillä käydä kuin mummoja.

Vierailija
5/14 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olla kuultu, että joku olisi pitänyt kinkereitä. Ei sen puoleen, ei vois vähempää kiinnostaa :D

Mun lapsuuden "kylässä" (myös Kymenlaaksossa) kinkeri perinne elää ja voi hyvin. Äitini mukaan osallistujia on aina n. 15 kappaletta, nuorimmat vauvoja/taaperoita ja loput eläkeläisiä. Joukossa on myös tietty nuo lasten vanhemmat, jotka on about 30 vuotiaita (yks pariskunta).

Vierailija
6/14 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin ei suinkaan kaikissa kunnissa. Itsekin olin lapsena ja nuorena monesti mukana. Entisessä kotikylässäni vuoro kulkee talosta toiseen perinteisen järjestyksen mukaan, osallistujia on n. 15 täälläkin.

Vierailija
7/14 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidetään. Täällä keskimäärin 15-20 hlö. Joskus vähemmän joskus enemmän. oikeestaan riippuu onko paikka metsässä vai kylillä.

Itekkin joskus oon suunitellu pitäväni, mut enpä ole saanut aikaseksi.

Vierailija
8/14 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidetään. Ainakin niiden parissa jotka enemmän kirkossakin käyvät.

Vierailija
9/14 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/14 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä vielä :) Ja meilläpäin oli aika lailla porukkaa, sellainen 15 varmaan. Ovat sellainen kokoontumisperinne jokaisessa kylän osassa omansa. Seurustelu, ruokaa ja Jumalan sanaa. Kiva kuulla, että nuoremmatkin ihmiset käyvät vielä niissä (ite oon alle 30v ;)

Vierailija
11/14 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se juhlien aihe?

Vierailija
12/14 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katekismusta.Opiskelun taustaksi lauletaan pari virttä ja lausutaan pari rukousta.

Sitten päälle juodaan kahvit mutta ei juhlana vaan siksi, ettei tarvitsis papinkaan tyhjin vatsoin lähteä kotimatkalle.

Vierailija
13/14 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten tapahtuma johon ei tule mentyä...

Vierailija
14/14 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin vielä pidetään. Meidän kotikylällä kaikki kyläläiset osallistuu ja me lapsetkin on palattu maailmalta kotiin siksi viikonlopuksi usein kinkereitä varten. On muakvaa nähdä kyläläisiä, se lähinnä pääsyy. Eihän rippikouluunkaan voi mennä, jos ei ole käynyt kinkereillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän