Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei päästä synttäreille. Voidaanko tulla toisena päivänä?"

Vierailija
04.03.2010 |

Mitä mieltä olette näistä kommenteista? Monenako päivänä suostutte juhlimaan/järjestämään vastaanoton? Vai osaatteko kieltäytyä kauniisti ja sanoa, että juhlat ovat nimettynä aikana?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tässä painaa se, että monena päivänä pitäisi olla juhlatarjoilut. Ehkäpä lasken rimaa ja tarjoan vain kahvit ja pullat tms.

Meillä perheessä vähän yhteistä aikaa, josta jo kärsitään. Siksikään ei ole kiva venyttää juhlia monelle päivälle. On enemmän sääntö kuin poikkeus, että pari järjestettyä juhlapäivää ei riitä. Lapsia useampi, niin alkaa rasittaa. Yleensä meillä on ollut niin, että isovanhemmat ja kummit yms. yhtenä päivänä, kaverit toisena + kaikki erillisvierailut.

Nelosen vastaus oli hyvä!

Vierailija
22/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysellä. Se on selvästi yhden kaverini ja hänen oman kaveripiirinsä tapa. On se vähän erikoista...

että eivät pääse juhliin. Sitten vinkuisit täällä kun ei tuoda lahjaa;)

Ap ei ollut tuo, joka sanoi, että "on selvästi yhden kaverini---" jne. Silti ap:na kommentoisin, että mieluiten tulee reilusti synttäreille tai sit ilmoittaa, ettei pääse. Lahjojen perään en kyllä vinkuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva, jos joku porukka tulee eri päivänä. Toki en tee täydellistä juhlakattausta, mutta kahvia ja pullaa löytyy takuulla. Ehtii paremin jutellakin :-)

Vierailija
24/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tässä painaa se, että monena päivänä pitäisi olla juhlatarjoilut. Ehkäpä lasken rimaa ja tarjoan vain kahvit ja pullat tms.

[\i]

tarvitse olla juhlatarjoiluita erikseen tuleville. Vain vanhojen rääppiäiset tai normaalit kahvit + pullaa, jos evanhoja ei ole jäljellä.

Vierailija
25/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaan tämmöisen takia, en siis enää kotona pidä juhlia kuin omalle perheelle. Aina suurin osa tai kaikki vieraista ilmoittaa päivää tai paria ennen juhlia, etteivät pääsekään, voisivatko tulla toisena päivänä tai että tulevat jonakin toisena päivänä. En ole koskaan kieltänyt tulemasta tietenkään, kysynhän itsekin jos en mitenkään pääse juhliin silloin kun ovat, että voinko käydä toisena päivänä tuomassa lahjan. Mutta meillä vaan tuppaa käymään niin, että lupauksista ja sanomisista huolimatta nämä ihmiset eivät koskaan kuitenkaan tule, eli sanovat vain kun eivät kehtaa kutsusta kieltäytyäkään suoraan. Parhaimmillaan on käynyt niin, että olen valmistellut juhlia 15 hengelle, ja paikalle on tullut kolme (eli yksi perhe), muut eivät edes ilmoittaneet jättävänsä tulematta.

Toistaiseksi lasten synttärit onkin onnistuttu järjestämään esim. päivähoidossa (pph:lla, olen tehnyt tarjoilut ja sopinut asiasta) tai kerhossa (minä toimitan tarjoilut jne.). Jos joku välttämättä haluaa tulla eri päivänä, mä en ole alkanut sen suurempia synttäritarjoiluja järjestämään, kahvit olen keittänyt ja pullat kaivanut pakastimesta. Ei mun tehtävä ole olla mikään ylimmäinen juhlavastaanottojen järjestäjä, vaikka satunkin äiti olemaan. No, nyt olen kotona lasten kanssa, joten saa nähdä, miten tänä vuonna nämä pakolliset synttärijuhlinnat hoidetaan.

Vierailija
26/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me molemmat vanhemmat ollaan töissä, joten juhlat pitää järjestää viikonloppuna kaikessa kiireessä ja juuri noiden sopimisten vuoksi ne kestävät sen kaksi päivää.

En kauheasti jaksais enää viikolla tai seuraavina viikonloppuina laitella niille pitoja pystyyn ja suursiivota jotka ei pääse ko.päivinä tulemaan. Kaikki ei ehkä ymmärrä tai loukkaantuvat, mutta olen alkanut sanoa, että tänä viikonloppuna juhlitaan, piste.

Lisäksi siis meillä on omiakin menoja, lapsilla voi olla kaverisynttäreitä, harrastusmenoja jne. toisina viikonloppuina ja niin edelleen.

Vierailija
27/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos me emme pääse juhlapäivänä, vaan ihan tavallisena kyläilynä. En todellakaan oleta, että siellä ois kakut valmiina, enkä lapsellekaan sano että mennään synttäreille, vaan että mennään käymään. Mulla on useimmiten tapana viedä myös kylään mennessä jotain pullaa tai piirakkaa, koska kotiäitinä mulla on aikaa ja energiaa leipoa, mitä työssäkäyvillä ei ole.

Lakatkaa stressaamasta - en mä usko että vieraat olettaa mitään kahvikupposta kummempaa.

Mä olen muuten hoitanut omalla kohdallani noi jutut niin, että ostan pakkaseen esimerkiksi pakastetuulihattuja ja leivon sinne kääretortun jossa tuorejuusto-kermatäyte. Sit vaan leikkaan tortusta sopivan pätkän senhetkisille vieraille ja otan muutaman tuulihatun sulamaan. Ei jää herkkuja pyörimään ympäriinsä ja on vähän parempi tarjoilu kuitenkin.

Vierailija
28/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko reseptin tuohon kääretorttuun?

Vierailija
29/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöytään ei tosiaan tarvi juhlakattausta laittaa, meillä on monesti ollut kynttilät viennetassa pystyssä! Itse en ainakaan odottaisi mitään erikoistarjoiluita jos menen eri aikaan kuin muut. Ei ole tullut edes mieleen että tämä voisi olla jollekin ongelma!

Vierailija
30/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta anopilla on tapana soittaa juuri ennen juhlien alkamista, etteivät he pääsekään miesystävänsä kanssa, mutta tulevat torstaina. Aina sama juttu, siksi alkaa ärsyttää. Anoppi ei koskaan kysy, että käykö? Hän vaan ilmoittaa tulevansa siihen ja siihen aikaan, eikä mieheni koskaan sano mitään vastaan. No, olen oppinut elämään asian kanssa eikä tämä nyt loppujen lopuksi niin kovin suuri murhe ole :D

Vierailija
31/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuitenkin haluavat tulla. Meillä toisen lapsen kummit eivät synttärijuhliin päässeet, kun olivat koko perhe kipeinä mutta tulivat toisena viikonloppuna ja toivat vielä mukanaan täytekakun. Tällä perheellä on muutenkin tapana tuoda jälkiruoka/kakku, kun tulevat kyläilemään. Mukava tapa ja ei tarvi ruoan lisäksi huolehtia jälkiruoasta.

Vierailija
32/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina joku joka ei pääse, yleensä useampikin ja synttäreitä juhlitaan sitten viikko, joskus mies ostaa erikseen myöhemmin tuleville leivonnaisia kun minä olen sanonut että leivon vain juhlapäiväksi enkä muuten! kerran kävi niin että pojan synttäreillä kävi vain minun sisko ja myöhemmin sitten muutama muu sukulainen! itekkään ei yleensä päästä synttäreille oikeana päivänä kun mies on töissä...

Vierailija
33/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa tulla toisena päivänä. Tosin tällöin en ala enää synttärikakkua yms heille leipomaan vaan saavat ihan perus tarjoilun esim. pullaa, keksejä.

Vierailija
34/34 |
04.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten ärsyttää kun ei kumminkaan saada sovittua sitä toista päivää vaikka mitä päivää ehdotan... Eli joidenkin ihmisten pitäisi vaan oikeasti osata kieltäytyä kutsuta jos ei edes aiota tulla synttäreille tai kylään ylipäätänsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi