Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko että on aiheettomia lasten huostaanottoja

Vierailija
03.03.2010 |

Itse en valitettavasti usko.

Eikö ole niin että kunnilla on resurssipulaa ja vain pahimpiin tapauksiin voidaan puuttua. Monet aiheellisetkin uudelleen sijoitukset jää tekemättä kun ei ole henkilökuntaa tutkimaan asioita.

Uskon että on jonkin verran aiheettomia lastensuojeluilmoituksia joita tehdään kiusaamismielessä.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin lapsi meinattiin huostaanottaa mutta tehtiin siitä heti loppu asianajajan avulla. Alunperin oltii itse otettu sossuun yhteyttä murrosikäisen hankalan lapsen takia, uskottiin että saataisiin apua. Kyllä me sitäkin saatiin mutta saatiin myös niskaamme huohottava sossu joka aiheutti pelkästään paineita niin lapselle kuin meille vanhemmille, erittäin ahdistavaa.

Tilanne siis kuitenkin parani kotona, silti sossut oli kokoajan ahdistelemassa.

Eniten ärsyttää se että jos olet niiden kirjojen ja kansien välissä ja saat huostahullun sossun, niin silloin ei nuorelle anneta mitään oikeuksia erehtyä tai tehdä virheitä, ei edes pieniä.

Mä jossain vaiheessa jopa kaduin syvästi sitä että olin heihin ottanut yhteyttä.

Vierailija
82/85 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niitä turhia huostaanottoja on kuitenkin tuhansia kertoja vähemmän kuin niitä, jotka on jätetty tekemättä, kun vanhempien oikeuksia on varottu loukkaamasta. Ja lapsi kärsii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niitä turhia huostaanottoja on kuitenkin tuhansia kertoja vähemmän kuin niitä, jotka on jätetty tekemättä, kun vanhempien oikeuksia on varottu loukkaamasta. Ja lapsi kärsii.

liian köykäisin perustein laitokseen. Tekee asian itseasiassa varmaan entistä katkerammaksi.

Vierailija
84/85 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään ylläpidä riittäviä nuorten mielenterveys- tai kodinhoitopalveluja niitä tarvitseville perheille, jos ongelmia tulee, sossu on kyllä hanakakkaasti valmiina selvityksineen koska huostaanottoja käytetää kuntien talouden paikkailemiseen. HUOSTAANOTTOJEN KUSTANNUKSET MAKSAA VALTIO KOKONAISUUDESSAAN, en tajua miksi tällä palstalla levitetään virheellistä tietoa siitä että huostaanotot tulevat muka kalliiksi kunnille. Kunnat eivät maksa niistä senttiäkään, tämä palsta antaa todella ikävän kuvan tänne kirjoittelevista tietämättömistä ihmisistä, please ottakaa selvää faktoista ennenkuin munaatte itsenne täydellisesti.

Vierailija
85/85 |
05.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään sossut pistää nenänsä joka asiaa ja ihan turhanpäiväisiä palavereja turhanpäiväisistä asioista. Varsinaisiin ongelmatapauksiin ei jää aikaa kun se aika kulutetaan kyselemällä esim. murkkuikäiseltä nuorelta joka on jäänyt poliisille kiinni alkoholin maistelusta "miksi joit, onko sulla alkoholi-ongelma" jos ei ole, niin sitten se tehdään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi