Marrasmammoja????
Huhuu!!!! Onko täällä muita juuri plussanneita tulevia marrasmammoja??
Itse tein tänään testin ja + sieltä tuli :))) iiiigs!!!! LA 5.11.2010
Esikoinen on myös marrasvauvva joten tuttu vuodenaika synnyttää... mikäli pienokainen vain pysyy kyydissä..
Seuraa kaipailee:
Adelaide rv 4+4
Kommentit (161)
Kellojen siirto ja pitkään nukkuminen (=tyttö herätti vasta 8) taitaa valvottaa..
Mealle tulin kommentoimaan, että mulla ainakin edellisen synnytyksen takia tehdään synnystapa-arvio. Mullakin oli imukuppi+ istukan käsinirrotus (+vihreä lapsivesi+ sinertävä, happikaappiin viety vauva+ napanuora kaulan ympärillä ym muuta mukavaa). En tiedä mikä syynä, mutta terkka sanoi heti, että arvio tehdään.
Edellisestä mulla maha pullahti jo joskus 12 viikon tietämillä. Nyt turvottaa ainakin tosi paljon. "Onneksi" on tuota vararavintoa, jos se vähän pidentäis tätä salailuaikaa. Jos mahdollista, kerrotaan sitten rakenneultran jälkeen, jos ollenkaan. Päästään vähemmällä, mitä pidempään salataan. Ja pitäis yrittää hillitä syömisiä, haluan päästä alle 10kg painonnousulla, viimeksi tuli 20.
Ja minä käyn kunnallisessa neuvolassa, siellä on ultralaite lääkärin huoneessa, jossa terkka katto että onko elämää. Sanoi, että haluavat kattoa heti siellä, ettei sitten suurin odotuksin mennä 12viikon ultraan ja tulekkin kova pettymys.
Hömppä ja nuppu rv8+5?
Jotenkin näen sen niin että tuo synnytystapa-arvio on mulle henkinen helpotus. Tietää edes vähän mitä on odotettavissa, vaikkei sitä pysty täysin ennustamaan... tai ainakin tältä musta tuntuu.
Aika kiva neuvola teillä Hömppä. :) Meillä ei ainakaan ekassa raskaudessa ollut tuollaista mahdollisuutta. Maksan sitten ultrasta 120 euroa kelakorvauksien jälkeen, mutta haluan tuon varhaisvaiheen ultran juuri mainitsemistasi syistä..
Nyt iltapalan aika.
Ärsyttää, kun nyt sitä pahoinvointia on ollu jo sen verran ettei enää jumpallekaan kykene, piti jäsenyys laittaa taukolle. Harmittaa, kun muutenkin on taipuvainen keräämään tota ylipainoa niin mitähän tästä tulee kun en pääse kunnolla liikkumaan. Pitänee kehitellä jotain siihen tilalle mitä nyt jotenkuten sietää. Väsyttääkin ihan armottomasti, tekisi mieli vain olla ja maata.. Ja kaheksan kk pitäisi vielä kestää.. :/
Ja ostaa kotiin vaan laitettavaa ruokaa ja hedelmiä. Muuten mä olisin koko ajan käsi jossakin pussissa ja suu täynnä rouskutettavaa.
Kaikkein helpointa olis korvata ruokailut hyvällä leivällä, mut sitä ei auta tehdä. Mulle ainakin jää kaikki se leipä heti vyötärölle.
Mulla autto ekaan raskauteen jäiset pakastemansikat. :D Söin niitä pahaan olooni ja se kylmä autto tosi hyvin. Pitääkin ottaa mansikkarasiat taas lähemmälle pintaa pakasteessa, vaikuttaa siltä että saa taas kokeilla sitä konstia. Eikä oo ees lihottavin vaihtoehto :D
Täällä jouduttiin siirtämään ensimmäista neuvola-aikaa kahdella viikolla eteenpäin neuvolassa olevien muutosten takia. Harmittaa kyllä pikkuisen. Huomenna olisi pitänyt aika olla ja nyt pääsenkin vasta 12.4, vain viikkoa ennen np-ultraa.
Voinnista sen verran että todella helpolla olen päässyt ainakin tähän asti, itsekkin oikein yllättynyt. Jos pääsee tulemaan pitkä aika edellisestä ruokailusta niin silloin saattaa tulla pieni huonon olon tunne, mutta sekin on niin pientä ettei juurikaan häiritse. Rinnat on edelleen arat ja mahasta välillä nippaisee (muutaman kerran kyllä ihan kunnolla vihlaissutkin).
Tästä raskaudesta tietää vasta lähin ystäväpiiri ja molempien vanhemmat. Töissä olen kertonut vain työparilleni. Tuntuu ettei edes tee mieli (ainakaan vielä) kertoa muille töissä. Arsyttää vaan pirkuleesti kun olen kuullut joidenkin työkavereideni puhuvan toisille työkavereilleni että se on vähän lihonnut ja että mahtaako se olla raskaana. Tulisivat sitten suoraan minulta kysymään. Enpä taidakkaan ennen edes töissä kertoa ennen kuin joku uskaltautuu sitä itse minulta kysymään :) Tietty riippuu siitä jos äitini pystyy olemaan asiasta hiljaa silloinkin jos joku sitä häneltä kysyy (ollaan nimittäin samassa työpaikassa).
Tässä vielä tietoihini lisäystä:
LA 08.11 27/28 1 Tyks
Bri 8+0
Taitaa tulla toinen keskenmeno heti perään. edellinen keskenmeno oli tammikuun lopussa. Nyt vuotaa taas ja Hcg oli laskenut muutamassa päivässä jonkun verran. :( Toivottavasti teidän kaikkien muiden odotus sujuu paremmin. Aurinkoista kevättä kaikille! :)
Hyvin menee muuten, mutta pahoinvointia on koko ajan. Mikään muu ei auta kuin syöminen, joten painoa on tullut jo muutama kilo. Jäiset pakastemansikat eivät houkuttele yhtään, mutta kai sitäkin täytyy kokeilla. Esim. töissä on pakko syödä koko ajan, muuten meinaa tulla oksennus. Nytkin syön karjalanpiirakkaa ja juon tuoremehua. Olisiko kenelläkään mitään vinkkejä?
Marrasmuruille on oma viikkopino aloitettu eilen. :) Otsikkona on Hyvää pääsiäisiviikkoa MARRASMURUT!
t. virva
Eilen kävin ensimmäisellä neuvolalääkäri käynnillä!
Siellä se pikkuinen kellitteli, sydän pamppaili hyvin!
Olenko mä nyt ihan sokea kun en täältä Odotus-osiosta löydä mitään marrasmurut-otsikkoa??
Edit: Olen näemmä, nyt löytyi. ;) Ei ehkä ihan joak viikko uutta pinoa kannata aloittaa? Eikö kerran kuussa riittäisi niinkuin muillakin?
...omien laskujen mukaan :)
Vihdoinkin tää suostui rekisteröimään mut ja pääsen kirjoittamaan, huh :D
Esikoinen on 3-v ja toikkonen nyt tulossa... jännittää, luulin että en tulekaan raskaaksi, mutta yllätys yllätys tulinkin.
Miksi te menette alkuraskauden ultraan? Oon itse ihan hermoheikko ja pelkään kaikkea mahdollista, joten oon itsekin miettinyt... Tuntuu niin epätodelliselta että tuolla masussa joku kasvaa... :)
Onko ollut kovasti 'oireita'? Mulla on ainakin maha turvoksissa kaiken aikaa ja lantio leveni yhdessä yössä ihan eri malliseksi kuin mitä oli, vaikka painoa ei ole kovin paljoa tullutkaan lisää. Niin ja etoo ja mielihaluja tulee vaikka minkälaisia, suolaa voisin syödä suoraan purkista jne... Huoh. Ja sitten tää väsymys tietenkin, se vasta hirveää onkin! Mutta muuten fiilis on mahtava :D
Onnea vaan kaikille muillekin odottajille -mukavaa että meitä on muitakin!
t. muikkunen
edit: en oikein hallitse tätä keskustelusysteemiä... mutta löytyyhän se marrasmurut tuolta... ehkä tää tästä...
Viikko sitten maanantaina plussasin, nettilaskurin mukaan LA 1.11.2010 (voi tosin olla jo 31.10. koska ihan tarkkaan en osaa arvioida kierron pituutta kun olin ollut vasta 4 kk ilman ehkäisyrengasta). Heitin kuitenkin noppaa ja ilmoittaudun marrasmammaksi.
Kyseessä ensimmäinen lapsi jos siis ei ole ns. väärä hälytys. Oli aikamoinen yllätys, koska heti ensiyrittämällä nappasi (siis kirjaimellisesti ensimmäinen yhdyntä ehkäisyn pois jättämisen jälkeen, osui tosin säkällä juuri ovista ennen). Nyt on lähinnä iloisen jännittyneet fiilikset löytyykö sieltä mahasta mitään elämää.
Herbina 5+2 vai miten tämä lasku nyt sitten meneekään.
Täällä yksi ilmoittautuu joukkoon, ennestään tytöt 06 ja 08 kolmas siis ilmeisesti tuloillansa.
la laskurin mukaan 6.11 eli ei ihan isänpäivälahja sentään.
aiemmat lapset molemmat loppuvuodeta syntyneitä....
piparilla 4+3 aikasta siis vielä, kaikki sormet ristissä ja varpaat kans
Minä myös plussannut edellispäivänä :) Laskureiden mukaan laskettu aika olisi 8.11.2010.
Yksi tuulimuna raskaus takana puoli vuotta sitten ja todella toivomme että tämä raskaus onnistuisi tällä kertaa. Viikkoja siis täällä vasta 4+1
Sunnuntaina plussasin, esikoinen tulossa ja nyt on viikkoja 5+3. :) Ilmeisesti la osuis tuonne loka-marraskuun taitteseen. Oireet oli kyllä aika selkeät, mutta siltikin piti vielä eilen tehdä varmistustesti. :)
Kiva kun tulee lisää porukkaa, lisääntynee pikkuhiljaa kunhan kuukausi pääsee vähän pdemmälle.
Täällä ensimmäisiä oireita jo havaittavissa, lievää kuvotusta, mutta ei vielä varsinaista pahaa oloa. Eilen nousin aika rivakasti sohvalta ja aikamoinen vihlasu kävi masussa.
Ensimmäisestä mulla ei ollu mitään muita oireita koko raskauden aikana kuin tajuton väsymys ja lievä kuvotus tuonne viikolle 13-15 kakkosesta oksensin lähes kaikki illat viikolle 15, toivon totisesti ettei oksentelu ala taas, koska tein lähes kuolemaa kun makasin kylppärin lattialla ja oksensin vatiin ( mua ei saa oksentamaan pönttöön ei sitten niin millään )
Poika ois kiva kun on kaksi tyttöä ennestään, toisaalta tytölle olis kaikki valmiina vaatteet kengät jne.... tuplarattaatkin on viininpuna,vaaleenpunaset samoin pehmeä "kantokoppa" vaunuihin on viininpunainen.
Kaikki muu on siis valmiina paitsi turvakaukalo jonka myin pois.....
Tsemppiä kaikille ja tarrasukkia matkaan !
piparilla 4+4
toivottavasti osaan nyt vastata oikeeseen, paikkaan..;) eli täältä löytyy yksi eilen plussannut lisää, olisin tosin ollutkin ihmeissäni jos ei olisi ollut plussa. kun oireet olivat niin samanlaiset kun aikaisimmissakin raskauksissa.
Minulla on siis ennestään 2 tyttöä 1v6kk ja 3v, ja niiden välissä jouduin kokemaan keskenmenon, toivottavasti nyt kaikki menee hyvin..
Millaisia oireita teillä muilla on? mulla tulee tosi etova olo mikäli en syö tasaisesti ja tosi kova väsymys, oonkin ihmetellyt pari viikkoa et mistä tää väsymys johtuu;)
tsemppiä kaikille!!
-hapimami
Kurkkaan tänne :) tein tänään testin ja sain haalean viivan eli raskaana ollaan tosin ihan alussa kävin tuolla kiekossa katselemassa ja 9.11 olis la. Kuudes olisi tämä pienokainen meidän pesueessa :) kovasti toivon että pieni pysyy matkassa!! Ja onnea muille raskautuneille!
kuinka varhaisessa vaiheessa kakkosta odottaessa...Mites teillä on aiheesta kokemusta.
Mulla on paino tarkkailussa ihan omasta aloitteestani. Viime raskaudessa tuli lisää joku 23 kiloa, nyt en haluaisi selälle moista rasitetta.
Lääkärini sanoi että on ihan ok keventää jos ei jätä mitään ruokavaliosta pois ja syö monipuolisesti. Mulla kun on tota ylimääräistä vaikka samoissa mennään kun esikoisen alkuvaiheessa.
Jännää näissä raskausoireissa on se että iltaa kohden olo hieman helpottaa. Mahtaakohan se olla helpotuksen huokauksen ansiota kun esikoinen käy nukkumaan ja velvollisuudet kevenevät...?? :)
Toivottavasti en jää vielä pääsiäisenä kiinni isovanhemmille, äiti kyllä taitaa hoksata kun on niin tarkkanäköinen... Haluaisin sen ultran ennen kuin kerron enempää.. :)