**HUHTIKUUN HANIT maaliskuu**
Kommentit (216)
Tässähän alkaa ihan itseäkin jännittää, kun näitä uutisia alkaa kuulua. Mielessä jo kauhukuva, että vauva tulisi huomenna ja olisi sama synttäripäivä kuin esikoisella. Ei olisi lasten kannalta kiva juttu. Veikkaan ettei mulla sitten mene kauaa, kun supparit alkavat eli sen vuoksi jännittää hieman. Kipua en sinänsä pelkää. Olen jo nyt tavallaan käpertynyt siihen olotilaan, että kipu on vain hyvästä ja odotan vain ajankohtaa. Ilokaasu on meikäläisen luottoapulainen samoin kuin kaurapussi. Jospa niillä pärjäisi.
Tänään oli neuvola ja vauveli on onneksi kiinnittynyt. Ei tarvitse enää pelätä vesien menoa ja napanuoran luiskahtamista. Tosin aika ätväkkäästi varmaan sairaalaan lähden, nyt kun tuokin on kuitenkin tiedossa. Sf-mitta oli sitten taas jossain yläkäyrillä 35,5, viime viikkoisen mokamittauksen 31 jälkeen (oikeasti kai se 33). Kiloja ei ollut tullut yhtään, mikä hieman itseä mietitytti. Ettei vain ole mitään häikkää esim. istukassa. Olen kyllä yrittänyt syödä normaalia enemmän vihanneksia.
Napani on pullahtanut ulos, yök ja väsymys on todellakin päivittäistä. Tänään tosin huhkin pihalla lunta luoden, kun teki mieli vähän auttaa luontoa. Nyt pitäisi vielä siivota, vaihtaa yhden ison kukan mullat ja valmistella huomisia esikon synttäreitä. Kakku ja muut vielä leipomatta ja ohjelmanumerotkin vähän hataralla pohjalla. Tämä netissä istuminenhan taas auttaa asiaa paljon...Onneksi mies laittoi tänään pojat nukkumaan. Monena iltana ollut mun homma. Nyt ei olisi jaksanut. Ei kai tässä auta kuin mennä kukan kimppuun, niin saa kodinhoitohuoneen taas siistittyä. On se kukka koko viikon odottanutkin mullanvaihtoa. Ties milloin se lähtö tulee, niin ei ole huusholli ihan räjähtänyt. Sitä olen miettinyt, että tuo 4.4 olisi aika ihana syntymäpäivä. :)
rv 38+2 tai 37+6
Ihanaa, kun saatiin lisää huhtikuisten vauvoja maailmaan =) Lisää kuulumisia odotellessa... =)
Älyttömästi onnea Äiti Edwinalle poikavauvan johdosta!! =)
Täällä ollaan edelleen yhdessä kasassa, ei auta kuin odotella. Välillä supistelee ja jomottaa, mutta ei vieläkään muuta. Voihan se olla että menee lähelle laskettua-aikaa kun pojatkin ovat syntyneet 39+5 ja 40+4, mutta kohtahan tuo 4.4 onkin!
Voikaa hyvin ja tsemppiä!!
Aurinko + Masukaveri 39+3
Meille syntyi pieni poika vajaa vuorokausi sitten, eli 31.3.2010, klo 00.05. pituus 50,5cm ja paino 3210g.
Synnytys oli raju, enkä ehtinyt saamaan kivunlievitystä. Vedet siis meni eilen n. klo16. Klo 18 menin näytille mutta lähettivät vielä kotiin odottelemaan supisteluja. Niitä alkoikin sitten tulemaan koko ajan tihenevään tahtiin ja kivuliaampina. kl 21-22 alkoi supistelemaan 3-5 min välein kivuliaasti. Klo 22 jälkeen lähdettiin sairaalaan ja tuosta parin tunnin kuluttua oli poika maailmassa.
Rajusta rupeamasta huolimatta täällä voidaan ihan hyvin :). Nyt vaan ihmetellään ja koitetaan totutella tähän uuteen arkeen. Voi kun pääsisi pian kotiin! :)
Tsemppiä kaikille loppumetreille!!
Pampa ja poikavauva :)
Mä täällä vuodatan onnen kyyneliä teidän vauvautuneiden vuoksi! (herkkänäkö? :D) Mä oon niin onnellinen teidän puolesta!
Tahtoo lisää vauvauutisia!!!
Hurjan paljon onnea sekä ÄitijaEdwinalle ja Pampalle pojan syntymän johdosta. Ihanaa lukea vauvauutisia =)
Paljon, paljon onnea ja jaksamisia ÄitijaEdwinalle ja Pampalle perheineen, haikaran vierailun johdosta!
Omaa napaa sen verran että maksa-arvot olivat kunnossa :) . Huh!
Esikoinen vietiin puolen päivän aikaan anopilaan ja olen ihan erontuskissa. en ole ollut hänestä kuin korkeintaan kaksi yötä erossa. ja nyt pitää olla useampi kerralla. Yksi takana jo...
Kello on kohta 5 ja laitoksella pitää olla kuuden pintaan. SEktio on kahdeksan aikaan.
Pelottaa vaan että EsteriArmas on kääntynyt. On jo valmistautunut sektioon.
Esikoinenhan oli kiireellinen sektio kun ei synnytys edennyt. Kolme päivää käynnisti ja jämähti kolmeen centtiin auki. Lapsivesi vihreää ja sydänäänet laski. Joten niideen kipujen, odottelujen ja kärsimisen jälkeen olen ehkä onnellinen että on leikkaus. En ole kivun ystävä ollenkaan.
Mutta nyt viimeiset pakkailut.
Yritän laittaa puhelimella tänne tiedot jos osaan, mutta ilmoitan kun kotiudun. ellen tänään aamulla jos on kääntynt...
Voimia mammat.
EsteriArmas 38+6
Sydämelliset onnittelut äitijaedwina sekä Pampa!
Kun tuosta on ollut puhetta, niin kokeilin miten ryhmän perustaminen onnistuu. Ryhmän nimi on Huhtikuun Hanit ja asetuksiksi laitoin että se on salainen ryhmä joka ei näy missään hakutuloksissa ja jäseneksi pääsee vain kutsusta. Jos kiinnostuneita on niin laittakaa viestiä
omppulib (at) gmail.com
Lisäilen jäseniä sitten. =) Ryhmän kauttahan voi kätevästi sitten sopia tapaamisiakin vaikka.
Kovasti onnea PAMPA! =D
Eli onnea äitijaedwina sekä pampa:)
ja poquito_larvalle tsemppiä!Jokohan on vaavi sylissä;)
Onnea ÄitijaEdwina, Pampa ja Poquito_Larva ! :) :)
Omaa napaa:
Kotiuduin äsken äippäpolilta, ihan tarkastuskäynti niiden mun aikaisempien leikkausten takia. Sainkin ihan perusteellisen tutkimuksen, kivaa :) Laitan teille vähän tuloksia...
Rv - 36+2
Kohdunsuu - Kiinteä/Pehmeä = Sisäsuu sormelle auki, Ulkosuu kiinni
Kohdunkaulan pituus - 1,5 cm
Sf-mitta - 31,5 cm
LApsiveden määrä - normaali
Sikiön paino - 2338 g
(eli 500g vähemmän kuin pitäisi näillä viikoilla olla)
Tarjonta - Raivotarjonta
Liikkeet ja Sykkeet +
Kiinnittyminen - Ei
Kahden viikon päästä uuteen kasvukontrolliin katsomaan että miten on pienokainen kasvanut, napavirtauksissa ei näkynyt ongelmia, istukasta en osaa sanoa. Tosin olen itsekkin pieni ihminen, joten voi vauvan pienuus johtua siitä seikasta.
jennu 36+2
Ihanaa maaliskuuta kaikille mamatsuille ja vauveleille :))! Toivotaan, että jokunen vauva saataisiin jo tälle kuulle - ainakin mä haluan jakaantua tässä kuussa, kun toi poitsu on niin iso! Mutta ei liian pikkusia vauvoja saa vielä syntyä ;)!
Mulla tosiaan alkoi äitiysloma viime torstaina ja oon siitä lähtien puuhaillut kaikenlaista täällä kotona! Yritän selvitä näistä vierotusoireista, kun oon niin työnarkomaani... Mutta ihana, kun on ollut aikaa käydä kaikki kaapit ja laatikot läpi roskapussin ja kirppispussin kanssa - AAH, ihanaa terapiaa!! Voitteko kuvitella, että oon ihan pessyt kaikki pinnitkin :D! Onneksi on vähän puuhaa vielä jäljellä ja sittenhän tää baby vois jo syntyä! Sitten onkin taas tekemistä vaikka muille jakaa ;D! Oon myös herännyt tosi aikasin aina, kun vielä työrytmi päällä - ihan hyvä jos rytmi pysyisikin tälläsenä... Toissa aamuna piti ihan koirakin herättää aamupissille, kun en enää millään saanut unta ja kaikki vaan nukkui - jopa se koirakin :D!
Voi teitä onnellisia ketkä pääsee vauvan painon takia kontrolleihin!! Mä oon niin kade! Mullahan se neuvola vaan sf-mitasta (rv33=33cm) sanoi, että niin kun oot lyhyt niin maha voi kasvaa vaan ulospäin... Esikoisen kanssa sf-mitta oli 33cm rv40... Keskiviikkona mulla on lääkärineuvola, joten katsotaan mitä hän sanoo! Kovat ei ole odotukset, kun yksi tuttavakin sanoi, että tämä lääkäri on vähän outo tapaus... No tietenkin, mun tuurilla... Ja mieskin vielä... Ja siis sitä, että yksityisellä on tehty vauvan painoarvio 2kg rv30 - niin sitähän ei neuvolassa oteta millään tavalla huomioon :/
miukkis, että juu mä kanssa alan uskoa siihen että se neuvolatäti ei tod. haluu nähdä mua :D - ehkä sillä on jotain tälläsiä pikkusia blondeja vastaan ;D!
Pepsiinalla zemppiä ja vauvalle rutkasti voimia!!
Omppulin äiti, joo mulla naksuu myös maha - ihan todella omituisen kuuloista, enkä ole myöskään tajunnut mistä voisi tulle :D
Pola, voimia loppuodotukseen ja huolista selviämiseen - yritä vaan luottaa siihen, että kaikki sujuu loistavasti! Pakko uskoa siihen, että ei ihmiselle anneta enempää mitä ei voi kestää... Onneksi pääsit pelkopolille juttelemaan :)! Mulla vauvan pää painaa rakkoa niin, että vois luulla pissatulehdukseksi... Koko ajan saa juosta vessassa ja välillä pissiminen sattuu ja tulee ihan vähän kerrallaan...
Pampa, kiva kuulla sustakin välillä :D!
Kolmasunelma, mulla on vuotanut jo kk päivät rinnat... Ihan kiva, että nekin valmistautuvat :D
marika79, Voimia lepoon!! Toivottavasti pikkukaveri ei nyt ihan vielä tulisi..
fantasy&hope rv35+4 = äippälomailee :D
Eli meitä on todellakin kolme! Poika syntyi 28.2.2010 klo 00.36 sektiolla. Supistukset alko neljän aikoihin alkuillasta ja supistusten voimistuessa myös vauvan syke laski supistuksen aikana. :( Synnnytyssalissa lääkäri teki aika pian päätösen sektiosta ja onneksi teki, koska vauvalla napanuora kaksi kertaa kaulan ympäri ja ei olisi kestänyt enää kovempia supistuksia vedettömässä kohdussa. Pojan mitat oli 44,5 cm ja 1695g, eli pienempi 200g mitä oli kokoarvio. Poika voi kuitenkin oikein hyvin ja pääsi tänään jo teho-osastolta tarkkailuosastolle. :) :) Lisähappea ei tarvinnut,imeminen onnistuu ja ruokahalu on valtaisa, on syönyt jopa extra annoksia. :)
Itellä vaan kuumetta ja tulehdusarvot tänään taivaissa, joten en päässy tänään edes katsomaan, joka tietysti harmittaa, mutta kunhan pojalla kaikki kunnossa niin itte voikin hieman kärsiä.
Kunhan kuume laskee et pääsen vauvan luo niin sit kaikki hyvin. :) Ja toivotaan ettei suuria notkahduksia tule enää vauvan eikä munkaan voinnissa.
Mutta näin meillä. :)
Pepsiina ja "Masa"
Pepsiina: Isot onnittelut koko perheelle ja voimarutistus pikkuiselle :)
Tulin tänään lumipyryssä potkukelkalla töihin (2km) ja kyllä meinas olla raskasta... Onneksi ei ole enää montaa päivää töitä ennen lomaa (pe eka lomapäivä)!!! :)
t.nyssykkä84 ja pikkujätti 33+5
Ihanaa Pepsiina! Sä olet nyt ensimmäinen jakautunut huhtikuisista! =) Onneksi viikkoja oli kuitenkin paljon ja poika terve. Paranehan pian sinäkin =)
Ihanaa, kukakohan on seuraava? =)
Oikein paljon onnea Pepsiinalle ja koko perheelle!
Onneksi kaikki meni noinkin hyvin:-)
Nyt vaan sulle paranemisia ja pojalle lisää kiloja!
Pola
Onnea Pepsiina hirmuisesti! :) Voikaa hyvin molemmat. Ihanaa!
Tosiaan, kukakohan on seuraava? ;)
Valtavan isot onnittelut Pepsiinalle!
Kohta varmaan alkaa purkautumaan tämä pino :) Siitä tulikin mieleen, tulisiko meidän järjestää tapaaminen ennen kuin vauvoja alkaa putkahtelemaan maailmaan? Pääkaupunkiseutulaiset! Äippälomat ovat varmaan jo pian edessä tai jo alkaneet, joten miten teille sopisi tapaaminen?
Eli milloinkas pääkaupunkiseutulaisten treffit onnistuisivat?
Pola
Ainakin yksi maalisvauva siis on ehtinyt syntyä, voihan olla että jo muitakin.
Pomppu, välilihan leikkauksesta ajattelin kertoa. Mulle tehtiin kun piti imukuppi ottaa avuksi ja eipä tainneet ehtiä puuduttaa (puudutuspiikki varmaan ois ehditty tuikata, mutta ei olisi varmaan ehtinyt vaikuttaa). Hurjaltahan se tuntuu ajatuksena, ja kun vielä näkee ne sakset jne.. mutta ainakin mulla se kipu meni samantien ohi kun oli leikattu. Ja pian vauva syntyikin.=) Ei jäänyt pelkoa. Mulla oli silloin epiduraali, en tiedä vaikuttiko jollain tavalla siihen kipuun sekin, vaikkei se supistuskipua lievittänyt juuri ollenkaan. No, ei ollut kuitenkaan pahinta synnytyksessä epparin leikkuu.
Meillä pidetään isyysloma heti, isäkuukausikin jos vaan mahdollista. Viimeksi ei ollut.:/
Supistelee.. yöllä ei saanut nukuttua kun sen verran napakoita tuntemuksia oli vatsassa ja selässä, mutta ei vielä riittävän kipeitä eikä riittävän pitkiä. Harmittaa kun unet jäi sen takia vähiin.
Fantasy, mua kehotettiin siksi lähtemään ekoista suppareista kun viime synnytys oli se reilut 6h vain. Kaikki (th,lääkäri ja kätilöt) ovat nyt taas muistutelleet tuosta ja että mielummin useampi turha käynti kuin se, että menen ihan viime tipassa tuntien kotona kärvistelyn jälkeen ja synnytän sairaalan vastaanotossa. Eivät kuulemma erityisemmin tykkää jos niin käy.=)
Tapaaminen olisi tosi kiva sitten vauvojen synnyttyä..todella vähiksi on käyneet reissut ulkomaailmaan kipuilujen takia. Neuvolaan, kauppaan ja leikkipuistoon jos jaksaa niin olen tyytyväinen. Tänään oli sisäpäivä ja mahdollisimman paljon lepoa, kroppa vaati. Toissapäiväinen imurointi, pojan nostelu ja eilinen neuvola-kauppa-kävelyreissu otti niin voimille.
Supistuksia ja vauvatuulia kaikille sekä mukavaa pääsiäisviikonloppua!
Omppulin äiti rv 37+4