Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**HUHTIKUUN HANIT maaliskuu**

Kommentit (216)

Vierailija
21/216 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitijaEdwina: Jokohan sitä ollaan synnyttämässä? =)

Tsemppiä myös muille joilla kovasti supistelee, aurinko77, mammaliini ja Fantasy nyt ainakin.

Fantasyllä onkin kovat yritykset saada vaavi maailmaan. Toivotaan että pian saadaan lisää huhtikuisia maailmaan. =)

Ihana kuva matilda-aleksandra =)

Omaa napaa: Täällä ollaan myös vielä yhtenä kappaleena, supistuksia on välillä tosi kipeitäkin, mutta ne loppuvat sitten aina parin tunnin päästä. Vaavi tekee myös sitä, että se ottaa kunnon vauhdit jaloilla ja tuntuu että oikein potkaisee itseänsä alaspäin. Silloin vihloo alapäätä oikein mukavasti... Itsellä on välillä sellaista, että kun istun kovalle tuolille niin tuntuu että alkaisi nivusista vetämään suonta. Onko muilla ollut samanlaista 'oiretta'? Venyykö siellä paikat vaan niin että tulee sellainen suonenvedon tunne.

Turvotuksia on vasta nyt alkanut tulemaan, lähinnä jalat nilkasta alaspäin turpoaa. Sekin pysyisi hieman poissa jos vaan jaksaisi juoda vettä, mutta en oo ikinä ollu kovin innokas sitä juomaan... Painoa on tullut ensimmäisestä neuvolakäynnistä vain n. 5kg. Tosin syynä on se ensimmäisen 5kk oksentelu...

Kukahan on seuraava onnekas joka saa nyytin syliin? Itse lupasin vanhemmille että pidän jalat ristissä vielä viikon, kun he ovat lomalla (suomessa kylläkin) :D

Joku muuten kyseli synnytyspeloista. Itseäni ei pelota, odotan pikemminkin innolla, että koska pääsee tositoimiin. =) Synnytyssuunnitelma olis sellanen että yritän mennä mahdollisimman pitkään luomuna, kaurapussin, jumppapallon, miehen hieronna yms voimin ja jos tuntuu että kipu on liian kova niin toki otan sitten epiduraalin. Haluaisin myös päästä avautumisvaiheessa ammeeseen, kun itsellä vesi on sellainen rentouttava juttu. Näillä suunnitelmilla aloitetaan, mutta katotaan miten homma etenee. Voihan olla että haluan epiduraalin heti ensimmäisenä :D Kun eipä niitä kipuja osaa kuvitella kun ei ole ennen synnyttänyt. =) Toivotaan vaan että on mukava kätilö jonka kanssa homma toimii...

caretta ja masukaveri 37+5

Vierailija
22/216 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa!

Voi jestas, täällä alkaa monilla olemaan totiset paikat sekä olon että la:n mukaan. Apua, kääk ja mitä vielä!!

Ajattelin, että lasaretista lähtövaatteiksi voi ottaa bodyn, potkari, sukat (tavalliset ja villa), villahaalarin, "lämpöpussin" (sellainen takki+alaosa-systeemi, minkä saa viriteltyä kaukaloon), myssyn ja villapipon. Tai siis mies saa ne sitten kompata kelien mukaan. Näytin sille viime viikolla, missä kaikki vauvanvaatteet on ja lupasi unohtaa sen heti :-D

Mies on nyt talvilomalla ja oltiin tänään uimahallissa porukalla. Just ja just mahduin uimapukuun... Esikoinenkin pääsi elämänsä ekaa kertaa uimahalliin (kylpyläs ollaan peräti kerran käyty), kivan laiskat vanhemmat.... Tähän saakka olen mieluummin uinut itse :-D

Mulla ei ole mitään oireita, merkkejä tms. (toisaalta en niitä vielä kaipaakaan). Olo on kuin neitsyellä :-DD Ne kovettumiset/supistukset mitä oli jostain 20 vkolta alkaen, on käytännössä loppu. Saas nähdä koska tää jättiläisvauva sitten syntyy. Menkkakivuista puhutaan, mulla siihen vaivaan on yleensä liittynyt vain roskan tuntu toisessa silmässä ja löysä vatsa... Jospa ne olis sitten meikäläisen oireet (toiveikas!) synnytyksen alkamisesta ;-D

Neuvola on torstaina ja viimeistään ke pitäisi mennä mittaamaan taas niitä maksa-arvoja. Ramadan-paasto jatkuu siltä osin. Huomenna ajattelin mennä bodypumpiin, jos on fiilistä. Tää hiivatin närästys vois kyllä loppua kohtapuoliin!

Juu, nyt petiin lehteä lukemaan, jos vaikka uni tulis!

Tsemppiä kaikille ja voimia ponnistuksiin!!

T: Miukkis + pera 37+1

MUOKS: matilda-aleksandra (ihana kuva oli! eikä vieras mitään turvotuksia edes huomaa): mun mielestä ei oo edes testattu tota streptokokkia!! Eli sikäli autuaan tietämättömänä mennään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/216 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttämisestä; itse synnytys ei jännitä, mutta lähtö jännittää. Kuinka sitä osaa lähteä oikeeseen aikaan laitokselle? Ihan turhaa reissua en haluis tehdä kun noita kilometrejä on tuossa eikä mulla sitte ole kyytiä takasin vaan jos eivät huoli sairaalaan, joudun majottuun sukulaisten luo siksi aikaa että joku kulkee Oulusta meille päin. Toivonkin, että lähtö kävis kuten uopuksen kanssa eli menis vedet ihan kunnolla. Ei tarvis ihmetellä :)

Se synnytys taas, kipuahan se teettää, mutta jotenkin on jo alkanu ettei se enää haittaa. Tää olo alkaa olla jo sen verran tuskanen. Pari yötä on menny nyt niin et en meinaa saada unta ja ku nukahdan niin heräilen ihmeellisiin tuntemuksiin (supistuksia?) joita en ole kuitenkaan jääny ihmeemmin tutkimaan vaan sinnillä koettanu nukkua. Mutta sellasta kevyttä, menkkamaista juilimista selällä ja lantiolla, ei kuitenkaan kauhean kivuliasta.

Synnyttäessä haluaisin koettaa pärjätä ilman epiduraalia, mutta koska haluaisin myös synnyttää jakkaralla tai muuten pystyssä niin on toiveet/halut vähän ristiriidassa keskenään. Kun aiemmilla kerroilla en ole pystyny epiduraalin vaikuttaessa olemaan pystyssä.. Mutta se jää nähtäväksi kuinka nyt käy.

Limatulpasta.. Paljonko sitä limaa voi oikein tulla? Tulppa meni kaks viikkoa sitten ja nyt viimesen viikon ajan sitä limaa on tullu ja tullu. Varsinkin jos/kun tuntuu että vauvan pää juilii lantioluita vasten.

Noin muuten, mun maha on ihan neliskanttilaatikko, tosi alhaalle tippunu. Tässä istuessa on niinku ois tarjotin rintojen alla, vois vaikka pitää teemukia siinä :) Kauheasti haluisin vauvan jo syliin. Toivottavasti ei menis ainakaan yliaikaseksi.

Minapieni rv 37+4 (kuopus synty näillä viikoin)

Vierailija
24/216 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kun kaikilla alkaa olla jo paljon viikkoja...itsekkin miettinyt että jos tulisi vaikka siinä kun 38 täynnä niin enää 2vko:) mutta sitten taas jos menee yli 2vko niin vielä 6vko:/ Mutta ensi viikon perjantaina on se äippäpolin aika missä kaiketi päätetään onko vaavi niin iso että käynnistetään viimeistään laskettuna aikana että se tieto jo helpottais vähä:)

Synnytyksestä niin ei kyllä jännitä juurikaan, kun ei tosiaan tiedä mitä on edessä:D Mutta vähän sama kuin minapienella että se vähän jännittää tietääkö sitten oikeeseen aikaan lähteä..Enkä ole kyllä synnytyksen suhteen mitään suunnitelmia tehnyt epiduraalin otan varmaanki jos siltä näyttää..

Tänään oli neuvola missä ei mitään kummallista painoa on tullut aika paljon mutta en siitä ressiä ota. Turvotusta on jonkinverran mutta ei pahasti. Hemppa ja verenpaineet hyvät niinkun on kokoajan ollut. sf-mitta oli sama kun viimeksi eli 34 niin en sitten tiedä olisko tuo maha laskenut kun eilen kun heräsin ja aamupalaa laitoin niin kun katsoin mahaa niin tuli sellainen tunne että se on alempana:D Tiedä sitten onko tosiaan näin että laskenut. Eipä tänne muuta ihmeempää kyllähän sitä ennen laskettua aikaa toivois pääsevänsä synnyttämään mutta tuskin pääsee:/ Toki kaikki keinot otetaan käyttöön viimeistään pääsiäisenä:D

have 36+1

Vierailija
25/216 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli on melkeinpä hellittänyt, ainakaan mahaan ei satu niin paljon ja uloste ei ole pelkkää vettä.

Neuvolassa täti lähetti mut käyrälle synnytysosastolle ku mielestään kuuli epätasaisen sykkeen ihan varmistuksen vuoksi. Noh, sielläm mä makasin 15 minuuttia ja lääkärin mukaaan ihan normaalilta näytti vaikka heittelikin 120-180 väliä. Ehkä se sitten on normaalia. Mulla oli tänään vieras neuvolantäti kun oma oli lomalla ja se kertoi ja havainnollisti asioita taas eritavalla kuin oma mikä oli ihan kivaa vaihtelua. Tää täti oli kova höpöttämään :)

Mutta tosiaan sen verran sanoi että ku mulla on tilanne tuolla alhaalla niin "hyvä" kohdunsuun puolesta niin synnytys on valmis alkamaan koska vaan, kunhan vauva niin päättää. Sisko synnytti 37+5 ja itellä nyt 37+4, mietin että pitäiskö tässä vielä vaihtaa petivaatteet ja kaikki siivoo tip top kun lähden vanhempien luokse että kaik olis sit kunnossa jos joudun sieltä lähtee synnyttämään. Aion viipyä vanhempien luona varmaan lauantaiseen asti kuitenkin.. (sieltä on sairaalaan puolen tunnin matka)

Noh, mä tossa jo imuroin ehkä pesen lattiat samalla ja vähän muutakin. Ompahan tekemistä eikä pää hajoile!

Kaikille onnea loppusuoralle.

Tässä meikän masu viimeviikolla

http://i219.photobucket.com/albums/cc148/M0nday0/Pre/233.jpg

Vierailija
26/216 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meni vedet reilu tunti sitten! Ihan kunnolla lorisi. Nyt lähdetään näytille synnärille ja katsotaan jäädäänkö sinne vai ei.

Vielä ei kummemmin supista mutta selässä tuntuu jo jonkun verran.

Ihan hirvittää nyt :D

Pampa rv 39+4 kai...

Vierailija
27/216 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittävää tosiaan. =)

Neuvolassa oli kaikki ihan jees, tosin painoa oli tullut kiloittain lisää viikossa..!!!! Ehkäpä hieman turvonnut olen. Mutta paineet kunnossa, samoin pissa eikä muutenkaan oireita raskausmyrkytyksestä onneksi. Suolaa vähemmäksi ja enemmän vettä, täytyy koittaa.

Vauveli on vielä kuulemma otsa mun etupuolella, eli pitäis kääntyä kohti selkää että ponnistusvaihe ei menisi hankalaksi. Aika hienosti tunnusteli sen otsan..Mun mielestä vauva on ollut selkä eteenpäin, mutta mistäs mä tiedän miten se siellä on. Ja alhaalla on, sen olen ollut huomaavinani kun sattuu niin pirusti alapäähän ja on vaikea kävellä.

Synnärille mun pitää sit kuulemma lähteä heti ensimmäisistä synnytyssupistuksista.. Hmmm.. toivottavasti tajuan sitten kun ne on niitä. :) Voi olla että tulee muutama reissu ennen kuin on tosi kyseessä.

Väsyttää. Odotan että pääsen nukkumaan illala ja että pääsiäisenä saisin nukkua ja levätä kunnolla.

Omppulin äiti rv 37+3

Vierailija
28/216 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUKANA MENOSSA:

LA-----nimi-----ikä-----synnäri-----paikkakunta-----monesko lapsi-----kumpi tulossa?

28.3.10 Wilukissa

1.4.10 fantasy--------30------Kätilöopisto---------------Helsinki-------------------toinen-------poika

1.4.10 iitu86--------------------KYS

1.4.10 kolmastoive2010

1.4.10 KissaNasunen--32--OYS-----------------------Oulu---------------------esikoinen---tyttö?

2.4.10 Pampa-------29-------TAYS------------------------------------------------------toinen-------poika

3.4.10 äitijaEdwina----30----Kätilöopisto---------------------------------------------toinen

4.4.10 Sisu83------------------SEIKS-----------------------E-P

4.4.10 Aurinko77-----32------KYS--------------------------------------------------------kolmas

4.4.10 Nuppu2010-----------TYKS-----------------------Lieto-------------------------kolmas-------tyttö

5.4.10 kielo

5.4.10 emilia82------27-------NKL--------------------Helsinki----------------------esikoinen---tyttö?

5.4.10 Veelamarja------------TYKS

5.4.10 Pauliina----------------Vaasa

6.4.10 Keijuli99----24-------TAYS-----------------------Kangasala

6.4.10 minni1974----35-----NKL-------------------------Vantaa----------------------kahdeksas--tyttö

6.4.10 Julia---------------------Etelä-Karjalan K-S-----Lappeenranta

7.4.10 tiuhtiviuhti80-----------K-HKS

7.4.10 heidie1

7.4.10 Noomi----------28-----Hyvinkää-------------------------------------------------esikoinen---poika

7.4.10 merili--------------------NKL

7.4.10 Hanna1983---26----TAYS-------------------------------------------------------esikoinen---poika

8.4.10 kolmeko78------------Jorvi

8.4.10 Orkidea-----------------Pohjois-Karjalan K-S----Kontiolahti---------------esikoinen---tyttö?

8.4.10 outii----------------------TYKS--------------------------Turku

9.4.10 VadelmaMama-------TYKS--------------------------Turku

9.4.10 Poquito Larva---23---Raahe------------------------Pyhäjoki-------------------toinen-------poika

9.4.10 Luna85-----------------Keskisuomen K-S--------Jyväskylä-------------------esikoinen---poika

9.4.10 pomppu------32-------Kätilöopisto----------------Espoo-----------------------esikoinen---tyttö

10.4.10 Mariina88-------------TYKS

11.4.10 HeleneMaria---------K-SKS------------------------Jyväskylä

11.4.10 Sindy-------------------OYS--------------------------Oulu

11.4.10 Ellu+mini-------------Naistenklinikka------------Helsinki

11.4.10 Poikavalta---33------OYS---------------------------Pohjoispohjanmaa------kuudes------poika

11.4.10 Tipzuli-------26-------Jorvi--------------------------Espoo-------------------------esikoinen---tyttö

12.4.10 Velmutar-----31------MKS--------------------------Etelä-Savo-----------------kolmas

12.4.10 Sinisini-----35-------TAYS--------------------------Tampere--------------------toinen-------poika

12.4.10 Neptunus

12.4.10 Diidah--------29------Satakunnan K-S-----------Huittinen-------------------esikoinen

13.4.10 LillaMyy83------------SEIKS-------------------------Etelä-Pohjanmaa

14.4.10 matilda-aleksandra-25-TYKS---------------------Turku------------------------esikoinen---tyttö55%

14.4.10 caretta-------22-------TAYS--------------------------Lempäälä-----------------esikoinen---tyttö

14.4.10 MarjaPuu75--34-----TAYS----------------------------------------------------------toinen

15.4.10 nyssykkä84-----25---KPKS-------------------------Pohjois-pohjanmaa-------esikoinen---tyttö?

15.4.10 Murmeli78-------------NKL--------------------------Espoo

15.4.10 Tiipe---------22--------KYS------------------------Kuopio--------------------------esikoinen---tyttö

16.4.10 Ani82--------------------TYKS------------------------Turku-------------------------toinen

16.4.10 minapieni-----30------OYS----------------------------------------------------------kuudes

16.4.10 Mammaliini------------K-PSHP---------------------Keski-pohjanmaa---------kolmas------poika

16.4.10 Perhonen_81---28--TAYS-------------------------Tampere--------------------esikoinen

16.4.10 Soikku80--------------TAYS

16.4.10 Pinkleg

16.4.10 Villililli----30----------Oululaisissa-------------------------------------------------viides

17.4.10 mustapantteri--21---Jyväskylä---------------------Jyväskylä-------------------esikoinen---tyttö

17.4.10 Nekkunen-------------OYS----------------------------Oulu

17.4.10 Omppulin äiti---25---NKL----------------------------Helsinki--------------------toinen-------poika

17.4.10 Saturnin----------------Naistenklinikka-------------Helsinki------------------------------------tyttö

17.4.10 Mindis-------33--------Hyvinkää---------------------Kanta-Häme--------------kolmas------tyttö

17.4.10 Pepsiina---------------TAYS

18.4.10 iiris-74------------------NKL/Kätilöopisto-----------Helsinki-----------------kolmas-------tyttö?

18.4.10 Mimosa10

18.4.10 electric storm---------Seinäjoen K-S

18.4.10 Pola---------32---------Jorvi---------------------------Espoo----------------------esikoinen---tyttö

18.4.10 miukkis07----37------NKL---------------------------Helsinki--------------------toinen-------poika

18.4.10 Reppuli--------------------------------------------------Lappeenranta-----------esikoinen

19.4.10 emsu--------------------Salo

19.4.10 Tinnis-------------------Kätilöopisto-----------------Vantaa---------------------toinen-------tyttö?

20.4.10 liiisa---20---salon sairaala---esikoinen---poika

20.4.10 Tytsä90------20--------NKL----------------------------Helsinki------------------esikoinen---poika

22.4.10 dagger------------------Naistenklinikka-------------Vantaa

22.4.10 melina------------------TAYS

23.4.10 Odottava äiti-----------OAS--------------------------------------------------------------------------tyttö

23.4.10 marika79----30--------KYS----------------------------Pohjois-savo-------------kolmas-------poika

23.4.10 maximus-----31-------KYS----------------------------Sorsakoski----------------kolmas-------tyttö

24.4.10 Zaida--------------------KYS-----------------------------Kuopio--------------------esikoinen

25.4.10 poika1v------26--------Kätilöopisto------------------------------------------------toinen

25.4.10 ihanaperhe------------Satakunnan K-S

26.4.10 mimmuli2010---------Kätilöopisto-------------------Helsinki-------------------neljäs-------poika

26.4.10 MaalisMuru

26.4.10 have--------22--------SEIKS---------------------------------------------------------esikoinen---poika

26.4.10 Minski------------------SEKS

26.4.10 KolmasUnelma-----TYKS-----------------------------------------------------------kolmas-------tyttö

27.4.10 natu

27.4.10 Jennu1------22-------HUS Lohja---------------------------------------------------esikoinen---poika

28.4.10 tollukka----------------OYS------------------------------Pohjois-pohjanmaa

28.4.10 KristaErika------------Jorvi-----------------------------Espoo

28.4.10 Tippu--------28--------KYS-----------------------------Kuopio----------------------toinen-------poika

28.4.10 ansa*-------31---------KYS----------------------------Kuopio----------------------esikoinen---poika

29.4.10 Brida-------------------Satakunnan K-S--------------Pori

30.4.10 Ronja

30.4.10 kaarnis2--------------TYKS----------------------------Turku

30.4.10 Hilpi--------------------KOKS---------------------------Hamina---------------------esikoinen

SYNTYNEET:

26.2.10 Orkidea rv34+1 tyttö 45,5cm 1990g

28.2.10 Pepsiina poika 44,5cm 1695g

Vierailija
29/216 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Pampa! Mä odotan ihan innolla kuulumisia. Aina jännittää kun tänne tulee lukemaan, että joko on vauva uutisia! =)

Vierailija
30/216 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja tsemppiä Pampalle synnytykseen, kateellisena hän sanoi ;D !

Vierailija
31/216 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä!

Päästiin vielä kotiin kun asutaankin niin lähellä sairaalaa. Kohdunsuu oli auki 3cm. Supistuksia alkoi tulemaan ehkä 1,5 tuntia sitten ja tulevat 5-10 min välein. Eivät ole vielä kovin kivuliaita mutta selvästi erilaisia kuin harjotussupparit.

Sairaalaan lähdetään uudestaan sit jos tuntuu siltä, eli kivuliaita supistuksia tulee säännöllisesti (ja kestävät noin minuutin tai jotain) tai sitten viimeistään aamulla, jolloin tipalla kuulemma käynnistävät.

On tää jännää ja outoa :D. Vedethän mulla meni aivan yllättäen ilman ennakko-oireita. Tosin, tänään tunti ennen vesien menoa mulle tuli sellainen hormonipurskauskohtaus, että kaikki ärsytti ja melkein itketti. Harmitti kun mitään oireita ei ole, eikä mitkään vaatteet mahdu kunnolla päälle ja ei se koskaan synnyt jne jne. Tätä ennen olen ihan seesteisesti odottanut ilman minkäänlaisia kiireitä.

auts, nyt supistaa vähän kovemmin. 8 minuutin väli edelliseen.

Tsemppiä muillekin mahdollisesti samassa tilanteessa oleville ja voimia ja jaksamisia kaikille!

Pampa

Vierailija
32/216 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... joku maaliskuullekin!! Supistuksia Pampalle ja muillekin niitä kaipaaville!

Kävin tänään pacessa ja sit oltiin iltapäivällä Huimalassa. Nyt särkee vähän selkää! Huomenna pitäisi mennä kärryjä katseleen ja ekaks aamulla verikokeeseen maksa-arvojen vuoksi. Nla ois sitten to. Mä oon täällä varmaan viel toukokuussakin :-D

Miukkis + pera 37+2

33/216 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis tuo tilanne saada listaan muutama maaliskuussa syntynyt =)

Pampalle hurjasti tsemppiä sinne, innolla odotetaan uutisia.

ÄitijaEdwina vissiin saanut käärön jo syliin?

Mikäs on Fantasyn ja Auringon tilanne?

Matilda-Alexandra: Oikein onnistunut ja kaunis kuva.

Omaan napaan ei mitään erikoista. Huomenna esikoisen synttärit kavereille, joten hulinaa on luvassa ja tänään onkin sitten leivottu otsa hiessä ja ansaittu iltaan selkäsärkyä ja supistuksia...Sanoinkin miehelle, että kun huomiset kemut saadaan hoidettua alta pois niin sitten voi huokaista ja vauvakin voi minun puolestani syntyä sen jälkeen milloin vaan. Uskon tosin, että kuulun niihin jotka ovat täällä vielä toukokuussakin, joten nou hätä miukkis, seuraa löyty kyllä =D

On tullut herkuteltua tässä ja kotivaaka näytti tänään melkoisen hurjia lukemia, joten suunnittelin aloittavani torstaina terveysviikon, jottei tarvitsisi pyöriä laitokselle.... Meinaan vaikka Sf-mitta on pienehkö niin peili kyllä kertoo, että tämä mammma on tuhdissa kunnossa ja turvotus ei kyllä ainakaan auta asiaa.

Synnytyksestä joku kyseli. Minulla on se tilanne, että kaksi kertaa olen saanut epiduraalin ja kerran olen synnyttänyt ilokaasun voimin. Nyt tarkoitus olisi mennä ilman epiduraalia ja selvitä mahdollisimman pitkälle kaurapussin, jumppapallon ja ammeen/suihkun avulla. Mutta tosiaan kovin paljoa en ole suunnitellut, koska ei voi tietää millainen sitten juuri tämä synnytys on, eli asenteena aika lailla se, että tyyli on vapaa kunhan lapsi saadaan ulos ja äiti menetä tajuntaansa kipujen vuoksi.

Nyt vielä pystyttämään synttärirekvisiittaa.

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti.

-mimmuli&papu- rv36+1

Vierailija
34/216 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mimmuli, yhdessä koossa vielä täällä - eikä uusia merkkejä oo... Huoh!

Pampa, voi ihanaa - voimia Pampalle! Jokohan on nyytti kainalossa =)))

liiisa, tervetuloa =))! laitoin sut tonne ylempäänkin listaan..

Omppulin äiti, mulle ei oo sanottu kummin päin vauvan pää on, muuta kuin että alaspäin on.. Selkä on mun mielestä myös eteenpäin ja oikealla puolen, peppu on ihan oikean rinnan alapuolella ja jalkoja venyttää (kohta ihosta läpi) vasemmalle puolen eniten noin navan korkeudella... Eli kai se pää on vähän jotenkin poikittäin :)! Niin ja miksi sun pitää lähteä heti ekasta supistuksesta sairaalaan?

Pinkleg, ihana kuva ja zemppiä synnärille jos kohta alkaa tapahtua =)

minapieni, noo ei sulla varmaan ainakaan yliaikaseksi mene! Eiköhän se kohta tuu, noi merkit kyllä antaa osviittaa siihen =) - voimia!

miukkis, mitä mitä roskan tuntu silmässä menkkakipuna?!? Nice :D!

caretta, no sä oot säästynyt painonnousulta :O wau! Mulle on tullut 15kg.. Esikoisen kanssa tuli 16kg, joista oli jälkitarkastuksessa jäljellä 2,5kg (ilman, että tein mitään) eli toiveikkaana ollaan :D! Paitsi toki esikoisesta on kulunut kohta se 8v. ;D!

Aurinkoooo??? Jokos? =)))

Matilda, tosi kaunis kuva - kuvat on sitten ihania muistoja =)

Synnytyksestä vielä... Mullahan esikoisen kanssa meni niin, että yhdeltä yöllä alkoi supistukset, kolmelta oltiin sairaalassa ja puol neljä olin täydet auki... Eli luomuna meni, paitsi muutamat ilokaasuhatsit otin kun olin täydet auki noin tunnin ajan ja tuli vaan ponnistussupistuksia, mutta ei saanut vielä ponnistaa koska oli kanavaa vähän jäljellä... Se ei ollut kauhean mukavan tuntuista :/, mutta ei paha sekään! Muutenhan supistukset ei tuntunut paljoa ja taksitolpalle käveltiin silloin yöllä sekä vietiin leffa makuunin postiluukkuun ennen kuin lähdettiin sairaalaan :D! Mulla ei muutenkaan oo ikinä ollut menkkakipuja, paitsi hyvin minimaalisesti sinä päivänä kun on alkanut! Sekä kun oli keskeytynytkeskenmeno ennen tätä raskautta ja sain pillerit alapäähän kohduntyhjentämiseen niin silloinkaan ei supistukset sattuneet... Ainakaan siinä tilassa, kun oli henkisesti romuna! Eniten esikoisen synnytyksessä mua sattui välilihan leikkaus, en tiedä puuduttiko ne sitä - mutta ainakaan se ei toiminut!!

Nyt mua vähän jännittää, että jos tälläkertaa supistukset sattuukin!! Kun on kumminkin isompi vauva kyseessä... Vaikea kumminkin asennoitua siihen, vaikka yrittää, koska ajattelee kaiken olevan yhtä nopeaa ja kivutonta... Siis siihen ponnistusvaiheeseen asti! Se kyllä pelottaa ja traumat jäi siitä välilihan leikkauksesta - se oli ainoa hetki jolloin huusin kivusta :O! Ja tosiaan, kun tää vauva on siis se isompi ja tällä vielä isompi pää kuin keskikäyrä... Esikoisella oli tosi pieni päänympärys (34cm)!

Mutta ei nää vielä mitään, enitenhän mua pelottaa että vauva jää luiden väliin kiinni - ja siitä en kyllä pääse yli ollenkaan, ainakaan kun kaikki lääkärit on ollut mun kohdalla niin vähätteleviä...

Odottavan aika on pitkä, kun kerkee kaikkea miettiä - hyviä&huonoja!

fantasy&hope rv39+6 (kuukautiset)

MUTTA:

np-ultra rv40+2

rv16 ultra rv40+4

rakenneultra rv40+6

Noniin siinä kaikki luvut, kun tarkistin neuvolakortista :D! Eli mitäköhän näistä sitten uskoisi?? Toisaalta mullahan oli se keskenmeno ennen tätä ja kierto on voinut vähän heittää (enkä tunne ovulaatiota) sekä pupuiltiin se 20 päivää putkeen, että mikä vaan näistä voi olla totta :D!

Ja eikö näistä voisi kuvitella, että vauva kohta tulisi??

Vierailija
35/216 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas tulin kertomaan mitenkä menee..

Eilen oli perusneuvola ja neuvola täti mahaa kokeili ja kyseli, että onko tuosta lapsiveden vähyydestä puhuttu? Olin, että no kävin mä siellä sairaalassa melkee 2vkoa sitte ja 8.4 ois kontrolli. Noo ok se oli vaan,. Olen myös laihtunut kilon ja sf-mitta oli laskenut sentin ja on nyt 33cm. Sitten itte ajattelin, että soitanpa synnytysosastolle ja kysyn mitä tehdä ja käskivät tulla näytille... No ottivat taas painoarvion joka on hurjat 2500-2600 g ja viikkoja nyt 38+3. Lapsivettä todella vähän ja nyt sitten jo huomenna on uusi kontrolli. Jostain syystä ne odottaa, että saan kasaan 39+0 viikot, en tiedä miksi. Sitten ilmeisesti lähtevät käynnistämään, jotta lapsi tulisi ulos. Nimittäin itsestään se ei varmaankaan sieltä tule, kun ei ole edes kiinnittynyt vielä... Argh, ottaa pattiin. En toisaalta halua käynnistystä, kun pelkään sen menevän hätäsektioon. Pitäsköhän pyytää sitte suoraan se sektio? Apua...

Mutta näin siis nyt menee... Se voi olla jo viikon päästä minullaki vaaveli sylissä :)

Tsemppiä nyt kovasti taas kaikille ja kiitokset kaikille jotka on lohduttanut yms täällä palstalla.

Vierailija
36/216 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän oma jännitys nousee parilla asteella kun lueskelee tuolta noita juttuja =) Pampalle paljon onnea!! Muuta sitten ei tainnutkaan jäädä mieleen kun itsekin ruvennut jännittelemään lähtöä...

Maanantain neuvolasta sain lähetteen äitipolille raskausmyrkytys epäilynä. Yks plussa proteiineja pissassa, turvotusta, päänsärkyä ja verenpaine 142/85. Mutta kun päästiin äitipolille ja mittailtiin uudestaan oli verenpaine vain 120/62... Lääkäri otti kuitenkin varmuudeksi verikokeet, mutta ei niissäkään mitään. Koko arviota teki ja sanoi että alle 4 kiloiseksi jää, ja sisätutkimus paljasti että sormelle auki jo =) Eilen huomasin vessassa käydesäni paperissa paksua kirkasta limaa, huomattavasti siis valkovuotoa paksumpaa... ja illalla ja yöllä jomotteli alaselkä sillain menkkamaisesti, mutta sen enempää ei nyt sitten ole ollut...

Sen verran ahdistava olo on tämän mahan kanssa (sf-mittakin jo 39) että voisin mielelläni lähteä pykäämään tulokkaan ulos, mutta taitaapa se antaa odottaa itseään vielä jonkun aikaa... En edes usko että syntyy ennen laskettua aikaa vaikka kuinka odotan... Sen verran ihana keli tuolla kyllä on että pitäisköhän lähteä lenkille pitkästä aikaa ja kävellä anopin luo =)

Jaksamisia ja supistustuulia kaikille!!

mustapantteri rv37+5

Vierailija
37/216 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian on odotettavissa näemmä lähtöjä tällä listalla. Toivottavasti ehditte pitää meitä muita ajan tasalla, kun vuoronne tulee! Miten voivat ÄitijaEdwina, Aurinko77, Pampa ja Fantasy? Jokojoko? Olisipas tuo pitkäperjantai esimerkiksi aika proosallinen päivä synnyttää!

Makailen kotona mittaillen verenpainetta. Ei saa tehdä mitään raskasta, mutta olenkin jo siivonnut kaiken mahdollisen ja hoitanut sovitut velvollisuudet pois alta. Kiva vaan lueskella vauva- ja sisustuslehtiä, rauhoittavat kuvat käyvät verenpaine-meditaatiosta! Ja kitata vettä, kuten Omppulin äitikin. Kiitos jennulle ja muille vauvanvaatelistauksista! Helpottaa hermostunutta ensisynnyttäjää, kun räpellän noiden pikkuisten vaatteiden kanssa. Kyllä se terve järkikin varmaan palaa avuksi.

Aurinko77, mietinkin, miltä tuo limatulppa voisi näyttää. Laitoin sänkyyn suojan lapsiveden menoa varten, sillä viime yönä Kengu asettui ihan selvästi alemmas lähtökuoppiin, mikä tuntui kohdunpohjassa asti. No, vähitellenhän tässä valmistaudutaan. Mies omalla tavallaan, hymisi yöllä unessa tuutulaulua, liikuttavaa!

Kiva kuva matilda-alexandralta! Nyt pitääkin muistaa viimeistään tallentaa uljaita profiileja, jos vaikka kohta kupla puhkeaakin… Viime viikko on kasvattanut meikäläisen kupua reippaasti enkä toivo kehityksen jatkuvan eksponentiaalisesti! Boyfriend-farkkujen sijasta raskaana oleville naisille voisi suunnitella isäntä-tyyppisiä farkkuja, jotka vedettäisiin reippaasti yli massun ja kannateltaisiin henkseleillä, sellainen olo on meikäläisellä tällä hetkellä… Mutta hehkukaa te muut, kuten matilda!

Synnytys ei pelota, vaan tuntuu pikemminkin iloisen jännittyneenä odotuksena. Luulen, että luonto on järjestänyt hämäykseksi endorfiinipöllyn tähänkin vaiheeseen. Mutta mieluummin otan väistämättömän vastaan tällaisessa mielentilassa kuin täysin realistisessa. Puudutusta olen päättänyt ottaa tarpeen mukaan. Niin kauan kuin pärjään ilman, olen ilman, mikä varmaankin on useimpien toive.

Fantasy, pitäisikö tuota välilihan puudutusta erikseen ennen sen leikkausta toivoa? Olisin luullut, että se on ihan selvää, mutta nyt tuntuu, että pitäisi ehkä tarkentaa… Siis kuuluuhan kipu synnytykseen, mutta mikä on kohtuutonta? Jos ehditään, kai sen puudutuksen voi iskeä ennen kuin antaa saksien laulaa?!!! (hysteria nousee sittenkin)

Kuinka monen perheessä pidetään isyysloma heti synnytyksestä? Entä käytetäänkö teillä isäkuukautta? Meillä isukki on sen kolme viikkoa synnytyksestä isyyslomalla, mutta isyyskuukauteen ei meillä ole varaa, koska mulla ei ole työpaikkaa, johon palata välillä. Isyyskuukauden logiikka on hieman epäselvä, vaikka ajatus hyvä.

Pk-tapaaminen olisi hirmu kiva, mutta taitaa jäädä synnytyksen jälkeiseen aikaan ainakin mun osaltani. Ylimääräiset liikkumiset olen nyt karsinut pois ja asettunut odotuskannalle. Onko ehdotuksia, miten jatketaan näkemisiä? Kaffella noin kerran kuussa? Mihin aikaan kuusta olisi hyvä, jotta harvemmin vierailevatkin tietäisivät sitä odottaa?

Pomppu rv 38+5

Vierailija
38/216 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matilda-aleksandra: täällä on kohtalotoveri, myös minulla oli positiivinen streptokokkinäyte. Aiemmissa raskauksissa ei ole testattu eikä edes mainittu moisesta bakteerista, tällä kertaa kaikki alueen raskaanaolevat testataan. Vähän pistää miettimään, että jos tulee pikainen synnytys, ehtiikö lääke vaikuttaa yms...

Pomppu: Meilä mies on parhaillaan lomalla ja jatkaa sitten isyysloman merkeissä. Isäkuukautta tuskin käytetään, kun minun työssäni vuosilomaa ei ole mahdollista siirtää siihen enkä ole varma voinko muuten olla pois töistä (töihin en siis voi palata tuoksi ajaksi. Ja onnistuuko miehen töiden puolesta. Täytyisi vissiin vielä selvitellä tuota...

Joku kysyi synnytyspeloista ja puudutuksista. Itse synnytys ei niin pelota, mutta kun kaksi kertaa olen päässyt ilman repeämiä tms "helpolla", pelkään ettei kolmas kerta käy yhtä hyvin (miten niin taikauskoinen???). Samoin pelkään jalkojen yms menevän kramppiin, niinkuin viime kerralla kävi. Se tuska oli kuulkaa vielä pahempaa kuin itse synnytyskipu!!

Ensimmäisellä kerralla sain epiduraalin, se auttoi tosi hyvin. Toisella kerralla olisin sen myös halunnut, mutta synnytys eteni liian nopeasti ja ainut mahdollinen oli kohdunkaulapuudutus. Aivan järkyttävä kokemus!! Laitto sattui tosi paljon, eikä se mitään auttanut. Eli ei kiitos sitä enää ikinä!!! Myöskään ilokaasua en enää suostu kokeilemaan, sain siitä hirveän pahoinvoinnin ja päänsäryn.

Omaa napaa: Eilen oli neuvola, ei mitään uutta. Paitsi paino oli taas laskenut, nyt on enää +600g (viime vikkolla oli jo +900g). Eli toiveissa on, että synnäriltä lähtiessä ollaan reilusti miinuksella ja sutjakkana =)

Päivittäiset 5-7 tunnin kipeät supistus-/polttojaksot jatkuvat, mutta niiden väli ei ole säännöllinen. Limatulppa on aiemmissa raskauksissa mennyt 12-18 tuntia ennen synnytystä, joten nyt huomaan ravaavani vessassa vähän väliä toiveikkaana... Kun ei enää jaksaisi tätä tuskaa...

Tsemiä niille, joiden h-hetki on jo käsillä!!

Mindis ja maha 37+4

Vierailija
39/216 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi Pepsiinalle onnea kotiinpääsyn johdosta! Kiva kuulla, että poika kasvaa ja vahvistuu:-)

Ja onpas tosiaan monella ihan juuri nyt todella jännää. Moni taitaa ollakin jo tositoimissa parhaillaan - tai hoitelee pientä nyyttiä sairaalassa tai kotosalla. Kiva olisi kuulla "jakautuneiden" kuulumisia, jos vain jossakin vaiheessa ehditte! Odottelen vauvauutisia ainakin ÄitijaEdwinalta, Pampalta ja Auringolta ja tietty Fantasya tsempitän kovasti ja koitan lähettää täältä näitä supistuksia sinne päin, että pääsisit jo pian pakertamaan. Ja kukas se olikaan menossa huomenna suunniteltuun sektioon? Poquito Larva?

Jopas Miukkis joutuu ravaamaan verikokeissa. Paastoaminen ei kyllä kuulosta mitenkään kivalta. Niin, ja ihan kateellisena luin, että vielä olet jaksanut käydä jumpassa! Mä en ole jaksanut sitten lokakuun, ja nyt ovat kävelylenkitkin jotenkin jääneet. Ja sen kyllä sitten huomaa puuskutuksen asteessa, kun yhdet raputkin kapuaa ylös...Reisistä ja takapuolesta nyt puhumattakaan.

Noron kourissakin oli taas kärvistellyt ainakin Neptunus. Ei kivaa! Ei tosiaan kaipaisi mitään sellaista tähän väliin, mutta ilmeisesti on joku vuosikymmenen pahin epidemia menossa. Saapa nähdä.

Mustapantteri ja Omppulin äiti: Täälläkin on vaavilla välillä ihan selkeitä lepopäiviä. On niin vaikea olla silloin huolestumatta, vaikka neuvolassakin sanottiin, että on normaalia. Ja kuten Mustapantterille kävi, niin mullekin on käynyt niin, että olen mennyt synnärille tarkistamaan tilanteen, niin johan neiti on sitten siellä alkanut meuhkata oikein huolella. Ehkä se jo tuntee Jorvissa paikat, kun olen sen verran monta kertaa siellä piipahtanut;-)

Tipzulille tsemppiä myös. Pidä vaan ainakin tiukasti kiinni siitä, että seuraavat tiiviisti tilannetta! Ehkä ne odottaa, että vielä vähän kasvaisi?

Poika1v: Navan seutu on kipeä täälläkin. Jossain vaiheessa olin siinä näkevinäni jopa jonkinlaisen haalean mustelman. Toinen kipeä kohta on oikean kyljen puolella, kun tämä monottaa aina sinne.

Poikavalta: Toivotaan, että pysyy kaveri oikein päin.

Matilda-alexandra: Kiva kuva!

Caretta: Tämä vaavi tekee samalla tavalla, eli oikein työntää pepulla ja jaloilla itseään alaspäin. Silloin kyllä tuntuu, että pää tulee jo ulos ja samantien. Ehkä nämä raivaavat itselleen jo väylää oikeaan suuntaan?

Pinkleg: Noista sydänäänistä. Kun olen itse käynyt "käyrillä", vaihtelua on ollut välillä paljonkin. Mulle on sanottu, että se on hyvä asia (ilmeisesti johtuu vauvan liikkumisesta).

Pomppu: Mäkin täällä vahdin verenpainetta ja koitan ottaa rauhallisesti. Tänään oli esimerkiksi paine ennen lounasta 91/161, mutta onneksi sitten tippui syömisen ja pienen levon jälkeen ja oli 131/78. Mutta täytyypä tosiaan vahtia ja sitä vettä kitata oikein olan takaa.

Ja ihana tuo sun miehen tuutulaulujuttu!

Pääkaupunkiseudun tapaamisesta: Luulen, etten minäkään enää oikein jaksa lyllertää kaupunkiin asti. Mutta olisi sitten nyyttien kanssa kiva järkkäillä treffejä - ja tosiaan riittävän pitkällä varoitusajalla.

Synnytys ja jännitys: Pikkuisen kyllä jännittää, että miten kaikki menee. Muuten en halua suunnitella mitään etukäteen. Yritän vain luottaa siellä ammattilaisiin ja mennä tilanteen mukaan. Tarvittavat keinot otetaan käyttöön kivun lievittämiseksi, mutta jos pärjää ilman, niin sitten mennään niin.

Isyysloma yms. Meillä mies pitää todennäköisesti kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen ja sitten viikon joskus myöhemmin. Tarkoitus olisi pitää myös isäkuukausi, mutta se riippuu sitten enemmän tammikuun rahatilanteesta ja mun tulevista työnäkymistä.

Sairaalakassi ja vauvan kassi ovat valmiina kumpikin. Vauvalle olen minäkin pakannut varmaan ihan liikaa erilaisia vaatekappaleita, mutta siinähän ne kulkevat mukana. Ja kun ei tuosta ilmastakaan oikein tiedä.

Omaa napaa: Viime torstaina lääkärissä lääkäri sanoi tuntevansa vauvan pään alakautta. Kohdunsuu aika pehmeä ja hieman ulkoreunalta auki (näin se on tosin tainnut olla jo jonkin aikaa). Kohdunkaulaa kai vielä jäljellä ihan hyvin. Lapsivettä reilusti ja napanuora ja istukka ilmeisesti toimivat normaalisti. Vauva kasvanut, mutta nyt uutena huolena vauvan pään koko: lakimitta ilmeisesti pieni, mutta päänympärys kuitenkin jollain käyrillä. Kasvu kuitenkin ollut kuulemma loogista. Tiedä siitä sitten. Turhaahan sitä on tässä vaiheessa miettiä, onko viite jostain vai ihan normaalia. Eipä asialle mitään voida tehdä kuitenkaan. Jospa sillä on kapea kallo, kuten miehelläni.

Eilen neuvolassa oli sf-mitta ihan vähän pienentynyt, että ehkä vauva sitten olisi jo jossain määrin laskeutunut alemmas. Ainakin kovasti juilii (liitoskipuja?) alapäätä. Viime perjantaina oli myös sekä mahassa että selässä melko kovia menkkakipuja, ja silloin mietinkin, että jokohan tulee pian lähtö. Mutta se meni sitten ohi, eikä yhtä kovia tuntemuksia ole sen koommin ollut. Mahan kovutteluja on kyllä sitäkin enemmän. Mutta niitähän mulla on ollut nyt kolme kuukautta, eikä vielä ole valmista tullut.

Vaan ehkäpä tässä kaikki tällä kertaa. Tsempit vielä kaikille odotukseen ja itse koitokseen!

Huomenna se olisikin sitten huhtikuu. Melko jänskää!

Pola 37+3

Vierailija
40/216 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille syntyi 30.3 klo 6.08 poika 51cm ja 3585g. viikkoja kasassa 39+3

äiti, edwina ja torres