Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä juttu oli se Hesarin muistoilmoitus vauvana tai kohdussa kuolleista?

Vierailija
01.03.2010 |

Löytyy siis kuolinilmoitussivuilta.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ei sitä paljon kysellä haluaako sen kohtuun kuolleen lapsen synnyttää alakautta.. jos se on jo tietyn kokoinen, ei muita vaihtoehtoja anneta.

Olen aina ihmetellyt, miksi äiti pakotetaan synnyttämään kuollut lapsi. Tuntuu, että se on hyvin epäinhimillistä! Miksi näissä tapauksissa ei tehdä sektiota. Tunnetko/tiedätkö asiaa paremmin?

Esimerkiksi siksi, että paraneminen lähtee nopeammin käyntiin ja uusi raskaus on mahdollista heti. Sektion jälkeen pitäisi odottaa vuosi ennenkuin uutta raskautta laittaa alulle jotta haava kestää. Myöskin on turhaa käyttää sektioiden määrää "turhaan" ja surutyön kannalta se, että tietää ja tuntee lapsen syntyvän on ensiarvoisen tärkeää. Lisäksi lapsi joka tapauksessa otetaan syliin (ainakin me otimme), joten lapsen näkee joka tapauksessa.

Kiitos, kun kerroit asiasta.

Olen miettinyt asiaa siksi, että tuttavani menetti vauvansa juuri näin. Hän oli kokenut hyvin traumaattiseksi synnyttää lapsen. En ole tohtinut kysellä enempää, eihän asia minulle kuulu. Haluaisin kuitenkin tietää olisiko perheen mahdollisuus saada sektio jos se tilanteessa tuntuisi hyvältä vaihtoehdolta. Kyllähän sektiovauvaakin voisi pitää vielä sylissä.

Kiitos vielä Sinulle. Kaikkea hyvää elämääsi!

Vierailija
22/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toipuminen nopeampaa alakautta synnytyksessä ja auttaa luopumisprosessissa. Näin olen kuullut, että puolustellaan alakautta synnyttämisen puolesta kohtukuolemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietoa, kun olen itse näin joutunut tekemäään... vauva mahtui miehen kämmenelle, mutta silti sormet ja varpaat erottuivat jo.

Kiitos, kun vastasit. Toivon elämääsi kaikkia mahdollisia hyviä asioita!

Vierailija
24/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisi päivää mahassa ,eikö vois synnyttää ennemmin.

Vierailija
25/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ei se synnytyskään ihan hetkessä käynnisty. Minä olen synnyttänyt melkein kaksi viikkoa mahassa kuolleena olleen, tosin silloin kyse oli varh. keskenmenosta (rv 19)

Vierailija
26/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi mennä pitkäkin aika ennenkuin ne cytotecit tehoaa. Ja joskus vanhemmat haluavat muutaman päivän aikaa sulatella asiaa ennenkuin käynnistetään.

Vierailija
27/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katosttuna vauva on silloin "vauva" kun se on elävänä syntynyt ja kerinnyt vetää edes yhden kerran henkeensä, ennen kuin on kuollut. Siihen asti se on sikiö, jolla ei laillisesti ole mitään arvoa.

Tuttavani jäi rattijuopon yliajamaksi, laskettuun aikaan 1vk. Lapsi kuoli kohtuun. Rattijuoppo sai syytteen ainoastaan alkoholin vaikutuksen alaisena ajamisesta, ja liikenteen vaarantamisesta.

Ystäväni sai kipukorvauksia ainoastaan siitä, että katkaisi jalkansa. Lapsen menetystä ei otettu millään lailla huomioon...

Vierailija
28/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katosttuna vauva on silloin "vauva" kun se on elävänä syntynyt ja kerinnyt vetää edes yhden kerran henkeensä, ennen kuin on kuollut. Siihen asti se on sikiö, jolla ei laillisesti ole mitään arvoa. Tuttavani jäi rattijuopon yliajamaksi, laskettuun aikaan 1vk. Lapsi kuoli kohtuun. Rattijuoppo sai syytteen ainoastaan alkoholin vaikutuksen alaisena ajamisesta, ja liikenteen vaarantamisesta. Ystäväni sai kipukorvauksia ainoastaan siitä, että katkaisi jalkansa. Lapsen menetystä ei otettu millään lailla huomioon...

Tähän pitäisi ottaa nyt mallia USA:sta, jossa esim. raskaana olevan naisen murhasta tai edes yrityksestä tulee tuomio kovennettuna.

Onpas hirveää!

Vierailija
29/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me päästiin vasta kahden päivän päästä synnyttämään lapsi, vaikka olisi haluttu heti osastolle. Ensimmäinen lääkäri lupasikin että päästään heti, mutta osastolle mentäessä toinen lääkäri tekikin uuden päätöksen ja lähetti hoitajan kertomaan että menkääpäs kotia ja tulkaa torstana uudelleen.

Vierailija
30/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me päästiin vasta kahden päivän päästä synnyttämään lapsi, vaikka olisi haluttu heti osastolle. Ensimmäinen lääkäri lupasikin että päästään heti, mutta osastolle mentäessä toinen lääkäri tekikin uuden päätöksen ja lähetti hoitajan kertomaan että menkääpäs kotia ja tulkaa torstana uudelleen.

hirveän kylmältä ja raa´alta. Olen pahoillani puolestasi. Olenko minä nyt ainoa, joka on sitä mieltä että tällaisiin tapauksiin pitäisi saada inhimillisyyttä ja mahdolllisuus toimia enemmän vanhempien toiveiden mukaan?

Vierailija
31/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveän kylmältä ja raa´alta. Olen pahoillani puolestasi. Olenko minä nyt ainoa, joka on sitä mieltä että tällaisiin tapauksiin pitäisi saada inhimillisyyttä ja mahdolllisuus toimia enemmän vanhempien toiveiden mukaan?

tämä kuulostaa kurjalle :( Ei voi edes kuvitella, mitä vanhemmat joutuvat kestämään tällaisen edessä :(

Kyllä varmaan vanhempia pitäisi enemmän kuunnella, jos homma menee vaan näin, että lääkäri pelkästään päättää.

Vierailija
32/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katosttuna vauva on silloin "vauva" kun se on elävänä syntynyt ja kerinnyt vetää edes yhden kerran henkeensä, ennen kuin on kuollut. Siihen asti se on sikiö, jolla ei laillisesti ole mitään arvoa. Tuttavani jäi rattijuopon yliajamaksi, laskettuun aikaan 1vk. Lapsi kuoli kohtuun. Rattijuoppo sai syytteen ainoastaan alkoholin vaikutuksen alaisena ajamisesta, ja liikenteen vaarantamisesta. Ystäväni sai kipukorvauksia ainoastaan siitä, että katkaisi jalkansa. Lapsen menetystä ei otettu millään lailla huomioon...

on kyllä ihana kamalaa! Kyllä tuohon pitäisi ehdottomasti joku laki saada, että myös syntymätön vauva katsotaan rikoksen uhriksi! Pistää tämmöiset tapaukset kyllä niin pahasti vihaksi!

Vierailija
33/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimeä. Eli on pitänyt syntyä elävänä, että voi saada nimen.

Surullinen ilmoitus joka tapauksessa.

Vierailija
34/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoli kohtuun rv 39. Syntyi kaksi päivää kuolaman jälkeen, mutta syntymä- ja kuolinpäiväksi merkittiin sama (eli se jolloin syntyi). Sai nimen ja sotun.

Mun käsittääkseni kohtuun kuolleille vauvoille ei anneta nimeä. Eli on pitänyt syntyä elävänä, että voi saada nimen.

Surullinen ilmoitus joka tapauksessa.

Vierailija
35/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsensa menettäneille. Rakkaus ei katoa.

Vierailija
36/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsensa menettäneille. Rakkaus ei katoa.

Vierailija
38/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entistäkin käsittämättömältä

Vierailija
39/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai munkin lapsi "sotun", mutta se oli vain jokin sairaalan koodi, ei siis mikään väestörekisterikeskuksen antama sotu. Mihin sitä olisi edes tarvittu, kun lapsi kerran oli kuollut?

Mun lapsellani on myös nimi, mutta häntä ei kastettu, eli nimi ei ole virallinen. Kuolleena syntyneitä lapsia ei myöskään merkitä kirkonkirjoihin, mikä on minusta todella väärin.

Vierailija
40/50 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkin ihmettelin parin kohdalla että miten voi syntyä pari päivää kuolemansa jälkeen?

Kuinka niin mauton?!

Kaverini vauva kuoli kohtuun, ennen kuin joutui kuolleen pojan synnyttämään. Siksi kuolinpäivä on ennen syntymäpäivää myös hautakivessä.

Itselläni ei ole lasta kuollut, mutta muutamilla ystävilläni on. Mun mielestä on todella hyvä muistuttaa meitä terveiden ja elävien lasten vanhempia siitä, että lapsia myös kuolee. Se on surullista, kamalaa, hirveää ja sen ei toivo osuvan omalle kohdalle. Joillekin se kuitenkin käy ja se voi olla kuka vain. Mauttomuutta on minun mielestäni se, että täällä palstoilla itketään sitä, kuinka on kamalaa saada vaikka kahden terveen samaa sukupuolta omaavan lapsen lisäksi vielä yksi samaa sukupuolta omaava ja kertoa vihaavansa lapsiaan. Se on mautonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän