PIKKU2 MAALISKUU
Kommentit (168)
Toivottavasti maaliskuu tuo paljon plussia meidän pinoon! =)
Jonttu: jaksamista työasioiden kanssa, toivottavasti asiat selkenevät pian.
Jontulla ja Juuliskalla on jännät päivät edessä, onko mitään oireita havaittavissa? :)
Täällä olisi ovisaika (kai) käsillä mutta niinpä vain se flunssapöpö iski muhunkin ja veto on ihan poissa. Esikolla on puhkeamassa tällä hetkellä myös samanaikaisesti neljää poskihammasta ja voitte uskoa mikä itku ja huuto tästä on syntynyt. Eikä flunssakaan ole vielä ihan parantunut pienellä, meillä on nyt valvottu 4 yötä ja äidillä alkaa mehut olemaan aika vähissä. Ja pitäisi vielä jaksaa peittoja heilutella... ei totisesti jaksa. Onneksi ovisplussaa ei ole vielä tullut, kun se pärähtää niin kai se on sitten hampaat irvessä pakko vähän aktivoitua. Oi tätä huumaa... ;D
Nyt kuuma mehu kutsuu, paljon plussatuulia kaikille!!!
Jes, tylsä täti poistui, annoin lähtö passit, luvan saa tulla joskus ensi vuonna ;) Oon tässä ollut liian laiska kirjoittaakseni, joku kausi menossa :D mutta lukemassa oon hiukan ahkerammin käynyt. Meillä neitiin iski flunssa, johan oli viikon pois. Ja aamulla herätettiin äiti, kun pikkuinen oli ripuloinut vaipasta läpi.. ja kaikki oli siinä itsessään :( Noh, tiedä mikä oli. Nyt koko aamupäivän ollu pirteä oma itsensä.. Jos vaan oli joku hetkellinen juttu :P Nyt kaikille plussa tuulia, tää on meidän se kierto :D Ja hyvää maaliskuuta!
Mulla kans täti häipyi ja sais todellakin pysyä poissa pitkään. Aloitin ovistikuttelut jo nyt kun en millään malttanut odottaa. Nyt sitten jänskätään kumpi tulee ekaks ovisplussa vai mies kotiin työmatkalta. Viime kuussa kun tuo ovisaika meni aika pitkälti flunssassa...Jos nyt sitten päästäis tositoimiin :)
Paranemisia kaikille flunssaisille ja plussatuulia!
Tosiaan mukavaa maaliskuuta!
Roma, harmillinen sattuma teillä, kun flunssat ja hampaat ja ovis ja kaikki. Toivottavasti helpottaa, niin pääsee peitot liehumaan. Joskus osaa kyllä niin armoton väsymys tässä arjessa iskeä, ettei tosiaan huvita mitkään hommat. :D
Hapsiainen, kohta sitten uusi ovis! On aina niin ihanaa saada pettymyskierto alta ja uusi alkamaan, siinä on vähän niinkuin uuden vuoden tuntu. Tiedättekö, semmoinen "nyt menee paremmin, tällä kertaa". :)Toivottavasti teiän pieni paranee sopivasti oviksen tienoille, ettei käy niinkuin Romalle harmillisesti.
Tatjuska, onnea oviksen bongailuun! ITe olin aika laiska ovistikuttaja aikoinaankin, sekun rupesi käymään kalliiksikin pitkissä ja epämääräisissä kierroissa. Luotin sitten aikalailla tuntumiinkin, kun oli niin hankalaa olla tarpeeksi täsmällinen ja tikuttaa aika kohtalaisen samoihin aikoihin ja muuta. Pietään peukkuja, että mies ehtii kotiin ennen ovista.
Meillä täällä 5kk neuvola takana, tyttö 6850g ja 65cm, kuulemma sais enemmänkin olla mutta hyvin oli silti tullut lisää. Rokotteen sai, ja oli niin itkuinen tuossa, että annoin panadolia. Kierähtämistä odotellaan, muuten kyllä aktiivinen ...jaha ei muuten odotellakaan, juuri tässä lauseen keskellä tyttö kierähti itse mahalleen! Mahti juttu! :D
Eipä muuta!
virva
Joo piinaviikkoa täällä eletään. Taas on alkanut toivo hiipiä mieleen, että josko nyt jo vihdoin. Oireina on olleet menkkamainen juilinta pari päivää, joka varmaankin vaan enteilee tulevaa tätiä :( ja rinnat on edelleen kohtuu arat.
Joo noi flunssat ja väsymyksen tilat on niin tylsiä, kun hyvät suunnitelmat menee pieleen. Meillä on käynyt useinkin niin, että väsymys on vienyt voiton sänkypuuhilta ja sekös harmittaa sitten jälkikäteen.
Juuliska 25/27-29 yk6
lienee ihan tavallista, että tauti, väsymys tai jotain muuta tulee peiton heiluttelun tielle ja sit tädin tullessa on ihan varma, että just SIITÄ kerrasta se oli kiinni...
Voi Juuliskalla on jännät paikat! Olisko tullut uusia oireita :)?
Roma ja Tatjuska, onko "löytynyt" ovista?
Virva, onnea tyttösen kääntymisestä! Me vieläkin odotellaan kunnon liikehdintää eteenpäin... Poika on niin kiinnostunut kaikesta, utelias ja seurallinen, muttei omaa semmosta sinniä jolla viittis opetella liikkumaan eteenpäin. Paljon helpommin pääsee taaksepäin :).
ON: Oviksen merkit on vaisuja, varalta viime aikaisten pitkien kiertojen takia on peiton heiluttelu aloitettu hyvissä ajoin ja jatketaan vielä. Selvähän se, että tässä vaiheessa tuntuu siltä, että nyt SE tapahtuu. Jotenkin muka olen seesteisen varma siitä, ja toisaalta olen kiusallisen tietoinen siitä, että tuskinpa vaan. Ahdistaa jo valmiiksi piinaviikon pitkät päivät.. Täytynee järjestää hulluna ohjelmaa.
Mukavaa maaliskuuta!
Tatjuska......... 10/26-29.....yk4?
Inkku............... 10/29-32.....yk4
Hapsiainen... 13/32-36.....yk2
Virva................ 14/35.....yk1
Roma............. 16/26-29.....yk3
Timantti76..... 19/28-35.....yk3
Viiru................. 22/30-36.....yk6
Jonttu.............. 23/25-27.....yk7
Juuliska......... 26/27-29.....yk6
Fanny78......... 54/30.....yk?
Täällä on vietetty viimeiset kaksi päivää yli 38 asteen kuumeessa, nytkin lämpöä mutta tuntuu että kuume ei enää nousisi niin korkealle. No, illalla sen taas sitten näkee.
Ovistesteissä eilen ja tänään vahvat viivat mutta ei ihan yhtä vahvat kuin kontrolliviiva, joten negaksi ne kai on tulkittava. Mutta eilen kuumehouruissa tuli kuitenkin varmuudeksi peittoja heiluteltua. Toissapäivänä ja eilen tuli oikein kunnon ovislimat että en sitten tiedä milloin se ovis on tai menikö kenties jo ohi. Vaan tuskinpa tässä kierrossa nyt sitten tärppää kun meni tämä ovisaika sairastellessa, tuskin se kova kuume ainakaan tärppiä auttaa. Plööh!
Jonttu ja Juuliska, oletteko jo testailleet, entä onko oireita? Peukut pystyssä että plussat teille tulisivat!
Plussatuulia kaikille!!!!!!!
mun tekstit hävis. Ehkä se kuitenkin on teidän muiden onni, kun ei tarvitse mun romaaneja lukea:)
Kyllä Romaa nyt koetellaan. Toivottavasti nyt kaikki pöpöt teiltä häviäisi.
Oletko Timantti ovista bongaillut ja koska yleensä tulee, jos tulee? Kun sulla tuo kierto on samaa luokkaa mun kanssa, niin mietin vaan..
Mä kokeilin toissapäivänä ekaa kertaa niitä ovistestejä ja jos ois ollut r-testi, niin plussaksi olisin sen lukenut. Eilen ei enää tullut kuin viivanpaikka, joten onkohan ovis tosiaan ollut viime viikolla (kuten uumoilin), jos sitä edes on ollut. Nyt oli muutaman päivän ihan ok olo, mutta nyt taas pistää alavatsaa. No, kait se selviää mitä se pistely on. Ens viikolla sitten piinailut ja varmaan jo keta testitkin:)
t.viiru, joka yrittää olla ajattelematta kuumeilua (huonolla tuloksella tosin)
Huh, kun päivät ja aika menee nopeesti (heti kun ei ole piinaviikko). Oon kyllä lueskellut, mutta miten ei ehdi ollenkaan mitään kirjottelemaan?
Juuliskalla alkaa olla jännät paikat, täällä on peukut ja varpaat pystyssä! kyllä nyt tarvittaisiin plussa tähän ketjuun!
Romalle pahoittelut huonosti ajoittuneesta flunssasta. Sillon kun oltiin vatsataudissa niin heitin miehelle vitsin, että miten ois ;-) Ei ois kyllä tullut oikeesti mieleenkään! Mulla noi "ovislimat" tulee tosi paljon ennen ovista. Eli tuskin mulla on ees mitään ovislimoja...mutta aina kuitenkin päivän verran sellasta tulee, kai sitten jotain muuta hormonivaihtelua tai jotain.
Itselläni on jotenkin sellanen olo jo tässä vaiheessa kiertoa, että mitä tästä taas tulee, tuskin mitään? Ovista alan tikuttelemaan vasta muutaman päivän päästä. Oon nyt viikon sisällä nähnyt kaksi kaveria, jotka odottaa toistaan. Niin on jo vatsat pyöreenä. Mä haluun kanssa :-(
Tosi kiva kyllä että on tullut paljon uusia ja keskustelu on vilkasta :-) Ja romalle kiitos listojen päivityksestä!
Onko muilla muuten paljon jo kyselty että koskas tulee seuraava lapsi? Musta tuntuu, että viime kuukausina kyselyjä on tullut koko ajan. Onkohan sitten se, että tyttö täyttää kohta kolme niin kai pitäisi olla jo toinen tuloillaan, ja niinhän se olisikin, jos olisi itsestä kiinni :-/ Aika moni ystävistä kyllä tietääkin yrityksestä.
Heh! Huomasin Tatjuska, että meillä on aika paljon yhtäläisyyksiä! Ollaan melkein saman ikäsiä, saman ikäiset esikoiset, sama yrityskierto menossa ja vielä samat kp:t! Uskomatonta :-D
Oikein paljon hyviä oviksia ja plussia tähän kiertoon KAIKILLE!!
Viiru, mulla tulee ovislimaa monta päivää, mut en oo tarkemmin laskenut minä päivinä alkaa ja kauanko kestää - ehkä ensi kierrolla vois aloittaa tieteellisemmän suhtautumisen :). Ilmeisesti ovulaatio tapahtuu heti liman tulon loputtua, mut senhän huomaa vasta sitä seuraavana päivänä... En ole kuitenkaan tikutellut, kun eivät sovi luonteelleni.. Tiedän että tikuttelisin suurin piirtein kaksi viikkoa kuusta ja saisin näin vaan lisää fanaattisia piirteitä vauvakuumeeseeni...
Meillä on tieten vielä niin pieni esikoinen etteivät muut ole kehdanneet kysellä toisen tulosta. Toisten vauvojen äitien kanssa sitä tieten tulee höpistyä toiveesta ja siskoni odottaa ihan innoissaan että raskautuisin :). Miehen setä on ainoa, joka jo innoissaan odottaa meille tulevan ensi kesänä lapsen ja puhelee siitä joka tapaamiskerta, mutta onkin mieleltään sairas. Ettei siitä voi loukkaantua. Se on kyllä tosi ärsyttävää jos kovin udellaan!
Minäkin olen saanut uuden vauvauutisen, meillä on melkein samanikäiset esikoiset ja toinen on kohta puolessa välissä raskauttaan... Ihan simokateellisena tuijotin pikkuista vatsakumpua, huokaus.
Inkulle onnea oviksen bongailuun ja puuhaviikolle :)!
Heippa. Mahtuiskos tänne yksi lisää? Elikkäs viikonloppuna iski vauvakuume meihin ja meillä on jo poika 05/-08. Itse oon 24v ja mies 28v, asutaan Satakunnassa. Nyt sitten toista yritetään! Sopivasti eilen tuntui(siis todella TUNTUI!) ovulaatio, että katsotaan nyt tuottiko jo edellispäivien pupuilut tulosta. Viime keväänä meillä tärppäsikin ekasta yrittämästä mutta tuo olikin kovin sairas (18-trisomia ja siihen liittyviä epämuod.) ja sitten keskeytettiin raskaus viikolla 14+jotain eikä hetkeen jaksettu uudestaa yrittää.. Mutta nyt on taas mieli avoin..
Mulla kierto on jotakuinkin 33-35 päivää ja koska en ole päivälleen varma viimeisistä menkoista niin olisko nyt menossa joku about 20. kiertopäivä tai vähä yli..? No mutta jos nyt ei kerrasta tärpänny (mitä kovasti epäilen) niin alan taas vähä tarkemmin seuraan tätä kiertoani..
Roma - ahkera päivittäjämme - päivittää todennäköisesti mielellään tietosi tuonne esittelylistaan. :)
Kyllä huomaa että on maaliskuu! Eilen aamulla kun lähdin asioilla käymään, niin talitiaisetkin heti lauloivat ti-tyy ti-tyy.. :) Oli paljon enemmän meteliä lintulaudan läheisyydessä, kuin vielä helmikuussa. Tai sit vaan kuuntelin sitä eritavalla... :)
Täällä ei mitään oireita. Todennäköisesti siis viikonlopun aikana näkyy taas punaista.
Mites Juuliska?
Meiltä ei onneksi kovin kysellä koska seuraava lapsi tulee. Ennen esikoista kun olin raskaana, ja raskaus oli juuri todettu keskeytyneeksi keskenmenoksi, kun yksi puupää kysyi että "millos teille pieniä tulee". Teki mieli vastata, että "yks kuollut on just sisällä", mut poistuin vaan tilanteesta hissukseen. Nyt muutamat lähinnä samanikäiset kaverit ovat kyselleet että koska lisää tulee, mutta olen vaan vastannut että kun esikoinenkaan ei kovin helposti tullut, niin en todellakaan tiedä koska lisää mahdollisesti saadaan. Viksummat tosiaan osaa olla kyselemättä, ja mitäpä se kenellekään kuuluu. Itselle ei kyllä tule mieleenkään kaiken kokemani jälkeen kysellä keneltäkään, että koska lissää tulee tai montako lasta tulee...
Meillä on lapsi ollut nyt kipeä, kovaa kuumetta, yskää ja nenä vuotaa. Ja yöllä yleensä oksentaa, kun kuume nousee, tai kun yskityttää niin kovin. Ruokahalut on nolla, mutta nestettä menee. Eilen käytiin ensimmäisen kerran hänen kanssaan lääkärillä, antibioottikuuri saatiin. Tosi hyvin terveenä ollaan muuten pysytty, ja kop kop, korvatulehduksiltakin ollaan vältytty.
Mut täällä siis kuumeilu jatkuu, ja todennäköisesti se yk8 viel alkaa. Nyt tekis mieli laulaa ismo alangon yhtä ketutusbiisiä, mut en taida lapsen kuullen viitsiä. :)
jonttu
Tässä pikaiset kuulumiset. Eli ei ole vielä tätiä näkynyt :). Alavatsassa on ollut koko viikon menkkmaista juilintaa ja rinnat on edelleen arkana. Ajattelin, että jos ei menkat ole alkaneet sunnuntaihin mennessä niin sitten teen testin.
Tervetuloa ninnininnuli (vai menikö se niin?)!
Juuliska 27/27-29 yk6
Täällä tikutellaan, mutta eipä ole ovista vielä havaittavissa...Ostin viime kiertoon ekan kerran ovistikkuja ja täytyy myöntää että hiukan turhaa tikuttelua on tullut harrastettua eli kunhan nuo loppuvat niin enpä taida uusia hankkia. Ja toivottavasti ei ole tarvettakaan ;)
Inkku, huomasin kans että meillä on aika paljon yhteistä :)
Meiltä on muutaman kerran kysytty, että meinaatteko hankkia enempää lapsia. Lähimmät kaverit nyt tietääkin että yritystä on ja onneks suurin osa sukulaisista ei moisia kysele. Lähinnä töissä on muutama keski-ikänen nainen, jotka tenttaa kaikilta tasapuolisesti lapsiluvusta, häistä ja kaikesta muusta...Ärsyttäviähän nuo kyselyt ovat.
Ninnininnulille tervetuloa ja Juuliskalle ja Jontulle tsemppiä piinailuun. Toivottavasti alkaa plussia näkyä.
Tatjuska......... 11/26-29.....yk4?
Inkku............... 11/29-32.....yk4
Hapsiainen... 14/32-36.....yk2
Virva................ 15/35.....yk1
Roma............. 17/26-29.....yk3
Timantti76..... 20/28-35.....yk3
Ninnininnuli... 20/33-35.....yk1
Viiru................. 23/30-36.....yk6
Jonttu.............. 24/25-27.....yk7
Juuliska......... 27/27-29.....yk6
Fanny78......... 55/30.....yk?
Joo eilen tuli taas täti kylään pari tuntia viimeisen viestini jälkeen. Kyllä harmitti!!! Tippa tuli illalla linssiin, niin pettynyt olo taas oli. No te tiedätte niiiiiiin hyvin sen tunteen.
Meillä tuntuu tuo ajoitus menevän aina pieleen. Nyt kun kalenteria selailin niin se ovis oli osunut juuri sellaiseen päivään, kun meillä ei peitto heilunut vaan vasta seuraava päivänä.
Toivottavasti Jontulla on parempi onni :).
Viikonloppuja kaikille ja plussatuulia!
Juuliska 2/27-29 yk7 (voi ei jo seitsemäs kerta :(...)
Juuliska......... 2/27-29.....yk7
Tatjuska......... 12/26-29.....yk4?
Inkku............... 12/29-32.....yk4
Hapsiainen... 15/32-36.....yk2
Virva................ 16/35.....yk1
Roma............. 18/26-29.....yk3
Timantti76..... 21/28-35.....yk3
Ninnininnuli... 21/33-35.....yk1
Viiru................. 24/30-36.....yk6
Jonttu.............. 25/25-27.....yk7
Fanny78......... 56/30.....yk?
Juuliska: voi ei! :( Pahoittelut ja isot voimahalit!
Toi ajoitus on kyllä aika vaikeaa. Mulla tuli kunnon limat jo monta päivää sitten ja ovistesti näytti vihdoin vahvaa plussaa toissailtana. Mutta, ovistesti näytti aivan supervahvaa viivaa myös eilen aamupäivällä ja illalla ja vahva plussa tuli myös äsken, joten kolmatta päivää vahvat viivat. Eli ovis vasta tekee tuloaan. Eli jos olisi lopettanut testailun 1. ovisplussaan ja mennyt noiden limojen mukaan, olisi yrittelyt olleet ihan liian aikaisessa.
Onneksi ollan taas terveitä, niin jaksaa tässä jo peittojakin heilutella. Toisaalta voisi nuo ovisplussat jo häipyä ja tulla se itse ovis, luteaalivaihe tulee taas jäämään aivan liian lyhyeksi joten se taas tästä kierrosta. Onneksi on se lääkäri tämän kuun lopussa!
Ninnininnulille tervetuloa!! :)
Tatjuska......... 8/26-29.....yk4?
Inkku............... 8/29-32.....yk4
Hapsiainen... 11/32-36.....yk2
Virva................ 12/35.....yk1
Roma............. 14/26-29.....yk3
Timantti76..... 17/28-35.....yk3
Viiru................. 20/30-36.....yk6
Jonttu.............. 21/25-27.....yk7
Juuliska......... 24/27-29.....yk6
Fanny78......... 52/30.....yk?