Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hörökorvat tytöllä. Leikkauttaisitteko ne? 10-vuotiaalla

Vierailija
26.02.2010 |

tytöllämme siis hörökorvat, ja tytöllä aina tukka korvien päällä. Myös uimahallissa yrittää peittää niitä. Kukaan ei ole kiusannut ainakaan vielä, mutta mietityttää murrosiän lähestyessä että pitäisikö leikkauttaa. Ja miten ottaa asia puheeksi?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt haluaisi olla hörökorva-apina. Lapset ovat julmia, eikä ylimääräisiä kiusaamisen aiheita kannata antaa.

Jos lapsi ei halua kertoa kavereilleen leikkauksesta, niin kehottaisin tyynesti valehtelemaan. Terveysasiat ovat niin henkilökohtainen asia, etteivät kuulu muille.

Hörökorvat ovat rumat.

Vierailija
42/72 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat todella julmia toisilleen, kiusaamista varmisti tulee :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt haluaisi olla hörökorva-apina. Lapset ovat julmia, eikä ylimääräisiä kiusaamisen aiheita kannata antaa.

Jos lapsi ei halua kertoa kavereilleen leikkauksesta, niin kehottaisin tyynesti valehtelemaan. Terveysasiat ovat niin henkilökohtainen asia, etteivät kuulu muille.

Hörökorvat ovat rumat.

Mikä ihmeen terveysasia on HÖRÖKORVAT? ei mikään ne on ulkonäkökysymys ja eikä edes paha sellainen.

Vierailija
44/72 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin leikkauttanut jo pienenä. Varsinkin tytöllä...

Mutta ehdottomasti vieläkin leikkauttaisin.

Vierailija
45/72 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä leikkauttaisi. Mun mielestä ne on oikein herttaiset ja kauniit. Viemällä tyttären leikkaukseen viestittäisin hänelle, että hänen korvissaan on jotain vikaa, ne eivät ole hienot.

Mitä väliä mitä muut ajattelee? Antaa muiden naureskella. Seuraavaksi ollaankin sitten menossa rintojensuurennusleikkaukseen, koska kaikilla muilla luokan tytöillä on jo rinnat.

Hei pliis :) Miksi kaikilla pitäisi olla samanlaiset korvat? Erilaisuus on rikkautta.

Ja kyllä, tiedän tasan tarkkaan mistä puhun. Itselläni on hörökorvia pahempi "virhe" kasvoissani, koskaan en ole kokenut sitä ongelmaksi eikä kukaan ole siitä kiusannut, ja jos jotain muka vitsikästä kommenttia joku on heittänyt, niin olen kertonut olevani ylpeä tästä erityistuntomerkistäni - itse en sitä valinnut, mutta se on osa minua, ja hyväksyn sen :) Olen silti oikein nätti ja kiva tyyppi!

Ap, kehu tyttäresi kauniita korvia! :) Anna hänelle itseluottamusta ja rohkeutta!

Vierailija
46/72 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörökorvat ovat rumat.

Mikä ihmeen terveysasia on HÖRÖKORVAT? ei mikään ne on ulkonäkökysymys ja eikä edes paha sellainen.

On todellakin täysin henkilökohtainen juttu. Olisiko itsellesi samantekevää, olisiko sinulla hörökorvat vai normaalit korvat? Itse muistan, että kiusaamisen aiheeksi riitti, jos oli lyhyt, pitkä, lihava, laiha, huonosti pukeutunut, kalliisti pukeutunut, kierosilmäinen, mikä tahansa. Jos lapsi joutuu jo pienenä kiusatuksi, voi siitä olla harmia koko loppukouluajalle ellei jopa loppuelämälle. Sanopa kiusatulle lapselle: "älä välitä niistä kiusaajista. Niillä on itsellään jotain huonosti". Sen jälkeen lapsesi ei ehkä edes kerro sinulle kiusaamisista, kun edelleen pahoittaa mielensä.

Mielestäni on terveyteen (vaikka sitten mielenterveyteen) liittyvä juttu. Pieni ja helppo operaatio, jolla saa poistettua ikävän asian elämästä. Mielestäni on häijyä olla auttamatta lastaan, jos siihen olisi mahdollisuus. Hörökorvat ovat "perinteinen" kiusaamisaihe. Ap:n lapsi oli niistä jo nyt vaivaantunut.

Enkä nyt kaipaa vertailua oikeasti pahoihin ruumiin vikoihin ja vammoihin. Terveillekin lapsille koulumaailma voi olla vaikea.

19

Vierailija
47/72 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ONNEKSI minulle ei kukaan lapsena ehdottanut leikkausta.

Se olisi ollut suora viesti; et kelpaa tuollaisena.

Päinvastoin, tein niistä tavaramerkkini ja osasin myös nauraa itselleni, osaan edelleen.

Tietysti oli vaihe jolloin niitä inhosin, mutta se meni kyllä ohi, kun kukaan ei kotona vahvistanut sitä tunnetta että korvani ovat rumat.

Ja kiusaajat keksii kyllä kiusaamisen aiheen vaikka repun väristä jos jonkun silmätikukseen valitsevat..

Vierailija
48/72 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisempiakin asioita leikataan. Esim. napatyrä on vain kosmeettinen, silti se lähes poikkeuksetta hoidetaan ennen kouluunmenoa. Samoin erilaiset luomet, patit, lisäkorvat ja monet muut asiat, joista ei ole mitään varsinaista toiminnallista haittaa. leikkautetaan. Miksi ihmeessä ei hörökorvia, joka voi olla tosi merkitsevä kosmeettinen haitta ja vaikuttaa itsetuntoon ja ruumiinkuvaan ja on korvattavissa helposti ja nopeasti?

Vierailija
49/72 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on hörökorvat ja AINA kiusattu.

Vierailija
50/72 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v. on todella pahat hörökorvat. Olen lukenut jostain, että jos hörökorvat leikkaa ennen kouluikää saa sen kunnallisena eikä tarvitse mennä yksityisen kautta. Minulle lapseni kelpaa noin. Mutta jos koulussa aletaan kiusaamaan, en katso pitkään vaan leikkautan. Enemmän minua häiritsee ja mietityttää anestesian riskit.

Vierailija
51/72 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat olisi voineet leikkauttaa multa kaksoisleuan,.. ja suutakin olisi voinut muotoilla uusiksi.. olisinkohan teininä saanut kouluterveydenhuollosta lähetteen ihonsiirtoon, kun oli niin paha akne?

Vierailija
52/72 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella on perunanenä ja pienet sian silmät. voisikohan ne leikkauttaa?

Vierailija
53/72 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei leikkauttanut tyttärensä Parisin hörökorvia, ovat kuin ropellit.

Ööh... Koska on harvinaisen kaunis tyttö (ainakin olminnäköisiin suomalaiskakaroihin verrattuna - laitapa omat lapsesi näytille niin voidaan sitten arvostella niiden siansilmät ja perunanenät), eikä korvissa ole mitään vikaa? Taidat olla joku koulukiusaajapelle, joka kasvattaa wt-lapsensakin samanlaisiksi.

Vierailija
54/72 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörökorvissa ei ole mitään vikaa. Eikä ihmisiä kiinnosta millaiset korvat kenelläkin on. On sama asia kun jollain on pienet tai isot korvat, ei heitäkään kiusata niistä. Hörökorva ei ole mielestäni edes oikea sana kuvaamaan niitä. NE OVAT YHTÄ TAVALLISET KORVAT KUIN MUUTKIN KORVAT! Jos sinulla on 'hörökorvat' nauti niistä! Olet ainutlaatuinen juuri sellaisena kuin olet! Hiukset vaan luontevasti kiinni ja nauttimaan elämästä. (:

Vierailija
55/72 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani tekivät päätöksen leikkauttaa korvani ennen kuin menin kouluun, juuri tuon kiusaamisvaaran takia. No, olen onnellinen, että leikkauttivat, koska koulussa olikin sitten poika, jolla oli myös höröt korvat ja häntä valitettavasti kiusattiin asia vuoksi. Omani oli jo tuolloin leikattu.

Nyt omalla tytölle siunaantui myös hörökorvat ja kunhan tyttö kasvaa aion häneltä myös ne leikauttaa.

Vierailija
56/72 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sitten kiusaamista tai ihan siitä että lapsi vertaa itseään muihin ja häpeää omiaan.

Ottaisin puheeksi lapsen kanssa tahtoisiko, lapsesi on jo niin iso että kertoo ajatuksistaan.

Vierailija
57/72 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä, en ikinä, voisi omalle ihanalle lapselleni tehdä tuollaista että veisin hänet pienenä alle kouluikäisenä noin turhaan KOSMEETTISEEN leikkaukseen. Leikkauksessa/nukutuksessa on aina riskinsä ja sen lisäksi tuo on selvä viesti että lapsi ei kelpaa äidilleen, hänessä on vikaa. Ja kuinka pelottava tuo tilanne voi pienelle lapselle ollakaan.

Isompi lapsi on eri asia. Jos leikkaushalu lähtee lapsesta itsestään tilanne on aivan toinen. Teitä pikkulasten silpojia en pysty ymmärtämään. YÖK! Kuinka voi äiti-ihminen olla noin pinnallinen.

Vierailija
58/72 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän kysymykseen voi vastata vain henkilö, jolla on itsellä/on ollut hörökorvat. Omani leikattiin äidin aloitteesta 7. ja 8. luokan välissä ja siihen mennessä olin jo kuullut kohtalaista haukkumista niistä. En koskaan pitänyt hiuksia kiinni ja korvat tulivat aukinaistenkin hiusten läpi.

Vaikka muistan ajatelleeni ennen leikkausta, kun vähän pelotti, että ehkä pärjään näillä, olenhan tähänkin asti pärjännyt, en ole hetkeäkään katunut tätä päätöstä. Olen supertyytyväinen, että äiti suostutteli minut leikkaukseen.

Olemme tuiki tavallisia, eikä meillä korosteta ulkonäköjuttuja noin muuten. Ko. leikkaus ei ole koskaan madaltanut kynnystäni muihin kauneusleikkauksiin tms.

Suosittelen siis erittäin lämpimästi :) Ja ehdottomasti loma-aika, sillä leikkauksen jälkeen pidetääån sidettä pään ympärillä muutama viikko.

Vierailija
59/72 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla leikattu myös omasta tahdostani ja teki kyllä niin kipeää että en voi suositella kenellekään... Mun mielessä supistuksetkin oli ihan lälläreitä verrattuna siihen hirveeseen päänsärkyyn leikkauksen jälkeen. Ei auttanu kipulääkkeet ei... Jos olisin tiennyt olisin ollut ihan tyytyväisenä dumbona loppuelämäni. Ja mua ei kiusattu korvista, lähinnä itseä häiritsi.

Vierailija
60/72 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menin flussan takia lääkäriin. Lääkäri sanoi minulle, että näille sinun hörökorville on pakko tehdä jotain. Lupasi kirjoittaa lähetteen leikkaukseen. Järkytyin todella, en ollut koskaan edes tajunnut, että minulla oli hörökorvat. Vielä kun alkoi yhtäkiä ouhua leikkauksesta menin melkein sokkiin.

Usein olen miettinyt olsiko sittenkin pitänyt leikkauttaa... ylä asteella alkoi silmitön kiusaaminen niistä :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan