Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hörökorvat tytöllä. Leikkauttaisitteko ne? 10-vuotiaalla

Vierailija
26.02.2010 |

tytöllämme siis hörökorvat, ja tytöllä aina tukka korvien päällä. Myös uimahallissa yrittää peittää niitä. Kukaan ei ole kiusannut ainakaan vielä, mutta mietityttää murrosiän lähestyessä että pitäisikö leikkauttaa. Ja miten ottaa asia puheeksi?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menossa toukokuussa leikkaukseen. Koko ajan saa kuulla rällätystä hörökorvista vaikka ikää vasta noin vähän. Leikkauta ihmeessä.

Vierailija
2/72 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa, että näin moni äiti on leikkauttanut tai tulee leikkauttamaan oman pikkuisensa korvat!

Ja miksi? Koulukavereiden (joiden ulkonäössä on ihan saman verran tai jopa enemmän "virheitä") kommenttien ja kiusaamisen vuoksiko? Taitaa olla itsetunnossa muutettavaa, ei korvissa!

Itselläni on höröttävät korvat, enkä muista että kukaan olisi koulussa koskaan maininnut niistä. Päinvastoin, ainoa joka niistä ei aina pidä olen minä itse ja joskus hieman hämmästynkin, että ihmiset pitävät minua oikeasti hyvin kauniina, korvineni.

Ulkönäössäni on muitakin ominaisuuksia, joita harvoin näkee, esim. paksut kulmakarvat. Pidin niitä todella rumina joksus ala-asteella, kunnes tajusin, että monilla kauniilla malleilla ja näyttelijöillä on sellaiset. Sama pätee korviin! Ajatelkaa vaikka Laura Närhen korvia. Hän on hyvin kaunis ja korvat käyvät hänelle loistavasti!

Varmasti yksi syy siihen, miksi minua ei ole koskaan kiusattu korvieni tähden on se, että kannan niitä pääni sivuilla yhtään häpeilemättä.

Tyttäresi voi olla ylpeä siitä, että hänen ulkonäköönsä on suotu jotain erilaista ja jännää, jota harvoilla on. Hörökorvaiset tytöt lisäksi näyttävät luonnostaan suloisilta ja kilteiltä ja sellaisista tytöistä monet pojat oikeasti pitävät! ;)

Unohtakaa typerät länsimaiset kauneuskäsitykset ja iloitkaa omasta itsestänne! Hörökorvat ovat aika pieni ongelma oikeiden sairauksien rinnalla...

Niin tai näin, en antaisi omalle äidilleni ihan helpolla anteeksi, jos hän olisi leikkauttanut korvani!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi n. 10-vuotiaana, että hörökorvani pitää leikata. Menin asiasta ihan shokkiin; pelkäsin kovasti sairaalaa ja leikkausta. Vanhempani eivät raaskineet viedä minua leikkaukseen, kun niin kovasti pelkäsin. Murrosikäisenä kärsinkin sitten kovasti korvistani, kun niistä huomauteltiin selän takana ja yritin peittää niitä aina hiuksilla. Aikuisena sitten leikkautin ne.

Tyttöni korvat leikattiin 10-vuotiaana koulun joululomalla ja kukaan kaveri ei saanut tietää asiasta. Hörökorvat vaivasivat häntä itseään, vaikka kukaan ei niistä kiusannutkaan. Nyt tyttö on 13-v. ja hyvin kriittinen ulkonäkönsä suhteen, joten olen varma että "hörikset" olisivat nyt katastrofi. Hyvä siis, että operaatio tehtiin ennen murkkuikää. Suosittelen sitä muillekin.

Vierailija
4/72 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tässä näitä mielipiteitä lukiessa mieleen, että ainakin poikien hörökorvat on usein tyttöjen mielestä ihan kivat ja söötit (ja on tyttöjenkin hörikset varmasti söpöt!).

En siis ole leikkauksen kannalla, eikä päätä myöten liiskatut korvat edes käy kaikille.

Miesten hörökorvista käy esimerkiksi (jätetään prinssi Charles mainitsematta!) Amerikan mantereella naisia villitsevä laulaja Michael Bublé, jolla on aika sivuille sojottavat kuulolaitteet:

http://www.india-server.com/news/michael-buble-feels-proud-of-being-par…

Olisihan tuo heppu aika oudon näköinen hörökorvitta. Ja tuskinpa erottuisi massasta niin hyvin ilman niitä!

Siis hörikset rules:D

Itse ainakin ottaisin paljon mieluummin hörökorvat kuin perunanenän...

Ja vielä lopuksi: jos hörökorvien leikkauttaminen on niin helppoa, miksi joillakin rikkailla julkkiksilla kuten Kate Hudsonilla, Jennifer Garnerilla ja Katie Holmesilla on edelleen höröttävät korvat? Emme kai sentään halua olla pinnallisempia kuin jotkut hollywood-näyttelijät...

Katso vaikka:

http://en.wikinoticia.com/entertainment/gossip/35514-who-said-that-cele…

Vierailija
5/72 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse olet ihan samanlainen ja haukut muita. Sivistynyt ihminen osaa huomauttaa toisen huonosta käytöksestä ilman, että siihen pitää sotkea asiaan viattomat lapset ja haukkua kaikki suomalaiset lapset rumiksi.

ei leikkauttanut tyttärensä Parisin hörökorvia, ovat kuin ropellit.

Ööh... Koska on harvinaisen kaunis tyttö (ainakin olminnäköisiin suomalaiskakaroihin verrattuna - laitapa omat lapsesi näytille niin voidaan sitten arvostella niiden siansilmät ja perunanenät), eikä korvissa ole mitään vikaa? Taidat olla joku koulukiusaajapelle, joka kasvattaa wt-lapsensakin samanlaisiksi.

Vierailija
6/72 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3v. tytöllä huomattavat hörökorvat, ja jo íhan vauvasta lähtien on neuvolassa sanottu, että ne kannatta leikkauttaa n.5-vuotiaana. Ei kuulemma ole iso toimenpide.

Vierailija
7/72 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisten kommenttien perusteella liikkeellä on tosi outoja lääkäreitä, jotka puuttuvat ihmisten ulkonäköön!!!!!

Miten hörökorvat voivat olla terveydelle haitalliset?

Ovatko lääkärit olevinaan missikisojen tuomareita, vai?

Tosin ymmärrän ihmisiä, joiden korvat ovat aivan luonnottoman höröt. Ei ole kivaa kärsiä huonojen geenien takia :(

Mutta terkut kaikille hörökorvaisille! Ootte söpöjä :D

Vierailija
8/72 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikattiin hörökorvineen.Ja hän sai hammasraudat.

Siitä on kulunut nyt 40 vuotta,

Hänestä ei tullut onneliisempaa.

Vierailija
9/72 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ketjussa puhutaan ihan vaan vähän höröttävistä korvista, tyyliin nuo julkkisnaisten korvat. Yhdetkään niistä ei ollut mielestäni mitenkään poikkeavat.

Mutta jos on oikeasti hörökorvat niin riippuu varmaan vähän luonteestakin. Joku pärjää niitten kanssa paremmin ja osaa ottaa niistä kaiken irti, jollekin toiselle se voi olla maailman suurin asia joka ajaa esim itsetunto-ongelmien kautta masennukseen tms.

Vierailija
10/72 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hörökorvien leikkaus. Tyttäreni ystävän korvat leikattiin viime syksynä ja oli muuten tyttö pari viikkoa todella kipeä ja pää paketissa. Joten ei se mikään ihan läpihuutojuttu ole.

Vierailija
11/72 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ketjussa puhutaan ihan vaan vähän höröttävistä korvista, tyyliin nuo julkkisnaisten korvat. Yhdetkään niistä ei ollut mielestäni mitenkään poikkeavat. Mutta jos on oikeasti hörökorvat niin riippuu varmaan vähän luonteestakin. Joku pärjää niitten kanssa paremmin ja osaa ottaa niistä kaiken irti, jollekin toiselle se voi olla maailman suurin asia joka ajaa esim itsetunto-ongelmien kautta masennukseen tms.

Sinulla itselläsi ei taida olla hörökorvia?

Tsekkasin linkin ja kyllä tuollaiset Jennifer Garner-korvat riittävät aivan hyvin siihen, että koulussa kiusataan ja lujaa.

Jos omat korvat ajavat ihmiset masennukseen niin huh huh! Yhteiskuntamme on sitten todella pinnallinen.

Ja millaiset ovat oikeasti höröt korvat? Sellaisetko, jotka sojottavat 90' asteen kulmassa sivuille? Silloin saattaisin kyllä mennä leikkaukseen, mutta nyt vasta aikuisena kun saan itse päättää asiasta (onneksi ei ole ollut tarvetta, vaikkeivät korvat aivan suorat olekaan vaan tällaiset pyöreät nallekorvat..^^)

Onnea elämään mitä tahansa päätätkin tyttäresi suhteen, keskustelun aloittaja!

Vierailija
12/72 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tässä ketjussa puhutaan ihan vaan vähän höröttävistä korvista, tyyliin nuo julkkisnaisten korvat. Yhdetkään niistä ei ollut mielestäni mitenkään poikkeavat. Mutta jos on oikeasti hörökorvat niin riippuu varmaan vähän luonteestakin. Joku pärjää niitten kanssa paremmin ja osaa ottaa niistä kaiken irti, jollekin toiselle se voi olla maailman suurin asia joka ajaa esim itsetunto-ongelmien kautta masennukseen tms. "

Kysyjä kertoi, että tytär piilottaa korvat hiustensa alle. Ei ne siis voi olla aivan älyttömän höröt jos ne voi kuitenkin piilottaa.

Leikkaus kuulostaa kamalalta! :( Toipuminen tekee varmasti kipeää.

Äh, mitä oikeastaan edes teen tällä keskustelupalstalla...? Taitaa olla tylsää...

Vierailija
13/72 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on leikattu hörökorvat ennen kouluun menoa äidin aloiteesta. Ilmeisesti äitini on onnistunut asian hoidossa hyvin, sillä ihmettelen kovasti aiheesta noussutta paheksuntaa. Minulle ei tulisi mieleenkään ajatella, että en olisi ollut sopiva hörökorvineni tai että äitini ei olisi hyväksynyt höriksiäni. Olen siis pitänyt sitä aina luonnollisena toimenpiteenä, en ole IKINÄ harmitellut sitä että korvani on leikattu. Mutta jos nyt joutuisin ajattelemaan itselleni hörökorvat, niin se kauhistuttaa kyllä.

Pienet hörikset todellakin voivat olla hellyyttävät, mutta tukan läpi sojottavat korvalehdet ei niinkään. Ja niinkuin joku jo totesikin, vain hörikset omistanut voi tietää miltä niiden kanssa tuntuu elää. Olen erittäin kiitollinen äidilleni, että hän on aikanaan tehnyt leikkaus päätöksen ja vielä niin varhaisessa vaiheessa, että en siitä ole traumatisoitunut. Tsemppiä kaikille korvatyypeille!! (olikohan hörökorvien leikkaus yleisempää 80-luvulla kuin nyt?)

Vierailija
14/72 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus ei ole suurensuuri, tehkää se esim. joululomalla tms.

Itse halusin korvani leikattavatn juuri 10-12-vuotiaana. Lekuri ei suostunut, kun olivat vain niin "vähän" höröllä. Yksityisellä käytiin. Nooh tuosta on aikaa 30 vuotta ja olen sinut vain hieman hörröttävien korvieni kanssa.

Mutta jos ne ovat todella pahat, niin kyllä minä suosittelisin leikkausta. Ehkä ennen yläastetta. Veljen tytöllä ne leikattiin.

Vierailija
15/72 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa vaikka Laura Närhen korvia. Hän on hyvin kaunis ja korvat käyvät hänelle loistavasti!

että Lauralla on höröt :) Katsoin kuvan ja huomasin että niinpäs onkin. Kivannäköiset ovat :)

Outoa sinänsä, minä en ole koskaan pitänyt hörökorvia erityisenä kauneusvirheenä. Päinvastoin, kauniin malliset korvat on usein kivoimmat vähän höröinä. Tuovat sellaista persoonallisuutta muuten tavallisen näköisiin kasvoihin.

Todella oudolta tuntuu että näin monet olisivat automaattisesti leikkelemässä lapsiaan "oikeanlaiseksi", vaikka mitään ongelmia ei vielä edes olisi, eikä välttämättä tulisikaan!

Vierailija
16/72 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin leikkauttanut jo pienenä. Varsinkin tytöllä...

Mutta ehdottomasti vieläkin leikkauttaisin.

Vierailija
17/72 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikattiin meidän tyttären molemmat hörökorvat. Neuvolassa otin asiaa puheeksi jo pari vuotta aiemmin, kun korvalehdet painui nukkuessa "nurinpäin", punoittivat ja esim. hattua päähän laittaessa oli aina varmistettava, että korvat on siellä mukavassa asennossa. Ja tietysti äitinä olin huolissani myös kosmeettisesta "haitasta". Neuvolalääkäri oli täysin samaa mieltä ja kirjoitti lähetteen sairaalaan. Leikkaus ei tietenkään ollut pikkuoperaatio, nukutuksessa tehtiin ja viikko pidettiin pää kääreissä...korvista tuli erittäin sievät ja tyttäreni on useampaan kertaan ollut tyytyväinen lopputulokseen näin kuuden vuoden jälkeenkin. Minulle lapseni korvat olisi kelvanneet sellaisenaan, mutta tässä kohtaa en miettinytkään itseäni vaan tytärtäni ja hänen elämäänsä ja tulevaisuuttaan.

Vierailija
18/72 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö päättäköön itse asiasta, kun on yli 18-vuotias.

Vierailija
19/72 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytöllä toinen korva vähän höröttää ja mietin sen leikkauttamista joskus mutta sitten päätin, että en puhu mitään. Jos ei tyttö itse korvastaan kärsi en ala minäkään siitä numeroa tekemään. Kerran aiheesta puhuttiin ja sanoin, että mun mielestä hänen korvansa on ihan ok ja keskustelu jäi siihen. Sen koommin ei olla asiasta puhuttu eikä tyttöäkään asia nähtävästi vaivaa koska iloisesti pitää tukkaansa ponnarilla. (Nyt jo teini-ikäinen)

Minusta ihmisten pitäisi oppia sietämään erilaisuutta paremmin. Ei kaikkien tarvitse olla täydellisiä.

Vierailija
20/72 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omistani on kolmelta leikattu n. 6-7 vuotiaana.

Kiussaminen oli syynä leikkaukselle. Kiusaajissa oli mukana jopa aikuisia=(

LTO oli yksi pahimmista kiusaajista=(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi