Äidit, jotka väittävät...
etteivät koe tarvetta päästä tuulettumaan ensimmäisen vuoden aikana lapsen syntymästä ovat mielestäni tekopyhiä teeskentelijöitä!!
Rakastan lastani yli kaiken ja hän on tärkeintä maailmassa, mutta siitä huolimatta pieni irtiotto arjesta silloin tällöin tekee hyvää.
On ihanaa viedä vauva yökylään, jotta saa rentouttavan illan jälkeen kerrankin nukkua niin pitkään kuin unta riittää!
Samaiset äidit myös väittävät, että jos parisuhde on hyvä ei tarvitse kahdenkeskeistä aikaa puolisonsa kanssa!
Paskat sanon minä. Terveen, kypsän ja hyvän suhteen merkki on se, että pari haluaa viettää hetkisen aikaa vain kahdestaan ilman "häiriöitä". Huonossa parisuhteessa kahdenkeskistä aikaa ei kaivata.
Olenko oikeasti yksin tätä mieltä? Tätä palstaa lukiessa tulee kyllä sellainen olo!!
Kommentit (407)
tästä täytyy kinastella? Vaikka joku vie lapsensa yökylään ei se tee kenestäkään huonoa äitiä vaikka te kuinka yrittäisitte heitä täällä mustamaalata!
Jos ette itse anna lapsianne hoitoon niin älkää silloin tuomitko niitä jotka niin tekevät!
Antakaa heidän elää kuten haluavat, ei se teiltä ole pois!
tästä täytyy kinastella? Vaikka joku vie lapsensa yökylään ei se tee kenestäkään huonoa äitiä vaikka te kuinka yrittäisitte heitä täällä mustamaalata!
Jos ette itse anna lapsianne hoitoon niin älkää silloin tuomitko niitä jotka niin tekevät!
Antakaa heidän elää kuten haluavat, ei se teiltä ole pois!
Ap väitti, että on tekopyhää väittää, että alle 1 vuotiaan äiti ei haluaisi baariin tuulettumaan ja viedä lastaan yöhoitoon sen takia.
Minusta väite on naurettava. Joku baariinmeno ei olisi voinut vähempää kiinnostaa kun vauva syntyi. Eikä ole kiinnostanut senkään jälkeen toistakymmeneen vuoteen.
Mutta muuten kiitos vain olen huolehtinut hyvin omasta jaksamisesta ja omasta ajasta ja parisuhdekin toimii oikein hyvin ja naimisissa olemme olleet 18 vuotta.
äidit uskaltaisivat rohkeasti viedä lapsensa hoitoon ilman pelkoa huonon äidin leimasta vältyttäisiin monilta äitien burn outeilta ja perheiden avioeroilta!
Ettekö äidit käy neuvolassa?
Siellä synnytyksen jälkeen toitotetaan, että äidin jaksaminen (johon kuuluu uni!), on lapsen hyvinvoinnin kannalta tärkeintä!
Miksi äidille ei siis suoda kunnon yöunia?
Joku väitti, että olisi pitänyt jättää lastenhankinta, jollei pärjää ilman unta!!
Voi V mitä paskapuhetta!
Meidän vauva oli alusta asti huono nukkumaan ja neuvolassa ehdotettiin kun hän oli 2,5kk, että olisi hyvä viedä vauva yöhoitoon yhdeksi yöksi, että äiti saisi nukkua kunnon yöunet!
Ihmiset ovat väsyneinä tapaturmaalttiimpia, joten lapsen parhaaksi on, että äiti on pirteä ja skarppi!
Antakaa heidän elää kuten haluavat, ei se teiltä ole pois!Ap väitti, että on tekopyhää väittää, että alle 1 vuotiaan äiti ei haluaisi baariin tuulettumaan ja viedä lastaan yöhoitoon sen takia.
Minusta väite on naurettava. Joku baariinmeno ei olisi voinut vähempää kiinnostaa kun vauva syntyi. Eikä ole kiinnostanut senkään jälkeen toistakymmeneen vuoteen.
Mutta muuten kiitos vain olen huolehtinut hyvin omasta jaksamisesta ja omasta ajasta ja parisuhdekin toimii oikein hyvin ja naimisissa olemme olleet 18 vuotta.
kyllä ap ole maininnut mitään baarista!!
opetelkaa lukemaan!
Antakaa heidän elää kuten haluavat, ei se teiltä ole pois!Ap väitti, että on tekopyhää väittää, että alle 1 vuotiaan äiti ei haluaisi baariin tuulettumaan ja viedä lastaan yöhoitoon sen takia.
olet keksinyt että ap puhuu baari-illasta kun näin ei ole??
Kyse oli tuulettumisesta! Jos olet lukenut näitä juttuja ja lukisit paremmin ap:n jutun niin ymmärtäisit, että tuulettuminen ei aina tarkoita baaria!
kyllä ap ole maininnut mitään baarista!!
opetelkaa lukemaan!
juuri! Ei ollut mitään mainintaa baarista vaan tuulettumisesta. Heti nämä äidit olettavat, että pitää lähteä ryyppäämään. Taitavat myös lukea sitä mitä toivoisivat tekstissä lukevan, mutta ap:n tekstissä ei edes mainita saa baari tai ryyppääminen!
Kyse oli tuulettumisesta! Jos olet lukenut näitä juttuja ja lukisit paremmin ap:n jutun niin ymmärtäisit, että tuulettuminen ei aina tarkoita baaria!
minäkään saanut sitä käsitystä, että ap tarkoittaisi baariin menoa. Taisi puhua pelkästään tuulettumisesta! Mutta tällä palstalla lullaan että baari ja tuulettuminen on sama asia!
Kyllä on mielikuvituksetonta porukkaa!
Kyse oli tuulettumisesta! Jos olet lukenut näitä juttuja ja lukisit paremmin ap:n jutun niin ymmärtäisit, että tuulettuminen ei aina tarkoita baaria!minäkään saanut sitä käsitystä, että ap tarkoittaisi baariin menoa. Taisi puhua pelkästään tuulettumisesta! Mutta tällä palstalla lullaan että baari ja tuulettuminen on sama asia!
Kyllä on mielikuvituksetonta porukkaa!
mielestä ap puhiu irtiotosta arjesta ja pitkään nukkumisesta!
En löytänyt tekstistä mitään baariin viittaavaa!
Kyse oli tuulettumisesta! Jos olet lukenut näitä juttuja ja lukisit paremmin ap:n jutun niin ymmärtäisit, että tuulettuminen ei aina tarkoita baaria!minäkään saanut sitä käsitystä, että ap tarkoittaisi baariin menoa. Taisi puhua pelkästään tuulettumisesta! Mutta tällä palstalla lullaan että baari ja tuulettuminen on sama asia!
Kyllä on mielikuvituksetonta porukkaa!mielestä ap puhiu irtiotosta arjesta ja pitkään nukkumisesta!
En löytänyt tekstistä mitään baariin viittaavaa!
piti vielä lukea aloitusteksti. Eli ap kirjoitti irtiotosta arjesta ja rentouttavan illan jälkeen pitkistä yöunista!
Ei kirjoittanut mitään juomisesta. Sain juuri sen käsityksen, että viettää rentoa iltaa miehen kanssa (vaikka leffassa) ja haluaa nukkua pitkään ilman yöheräämisiä ja vie siksi lapsensa yökylään!
piti vielä lukea aloitusteksti. Eli ap kirjoitti irtiotosta arjesta ja rentouttavan illan jälkeen pitkistä yöunista!
Ei kirjoittanut mitään juomisesta. Sain juuri sen käsityksen, että viettää rentoa iltaa miehen kanssa (vaikka leffassa) ja haluaa nukkua pitkään ilman yöheräämisiä ja vie siksi lapsensa yökylään!
näin minäkin ap:n tekstin ymmärsin!
Ovat tainneet nämä negatiiviset mielipiteet omaavat äidit tulkita tekstin väärin. Tai eivät edes ole lukeneet sitä vaan nähneet sana yökyläily ja ovat heti saaneet päähänsä, että jaahas, tuo äiti lähtee ryyppäämään!
Ei kirjoittanut mitään juomisesta. Sain juuri sen käsityksen, että viettää rentoa iltaa miehen kanssa (vaikka leffassa) ja haluaa nukkua pitkään ilman yöheräämisiä ja vie siksi lapsensa yökylään!näin minäkin ap:n tekstin ymmärsin!
Ovat tainneet nämä negatiiviset mielipiteet omaavat äidit tulkita tekstin väärin. Tai eivät edes ole lukeneet sitä vaan nähneet sana yökyläily ja ovat heti saaneet päähänsä, että jaahas, tuo äiti lähtee ryyppäämään!
en minäkään saanut sitä käsitystä, että vauva olisi baari-illantakia hoidossa vaan juuri niiden pitkien rentouttavien unien!
baariin menosta vaan rauhallisista yöunista ja levosta ja korkeintaan raamatun luvusta miehen kanssa kahdestaan rauhassa.
Kylläpä nyt on taas tiukkapipomammat vetäneet herneet vittuunsa. Varokaa vain, ettei mies jätä teitä kun olette niin kiinni kakaroissanne.
Ei kirjoittanut mitään juomisesta. Sain juuri sen käsityksen, että viettää rentoa iltaa miehen kanssa (vaikka leffassa) ja haluaa nukkua pitkään ilman yöheräämisiä ja vie siksi lapsensa yökylään!näin minäkin ap:n tekstin ymmärsin!
en minäkään saanut sitä käsitystä, että vauva olisi baari-illantakia hoidossa vaan juuri niiden pitkien rentouttavien unien!
ja tämän ketjun innoittamina puhuimme siitä tuulettumis-sanasta. Meidän kaikkien mielestä "tuulettuminen" sisältää juuri juhlintaa tai jonkinlaisia kekkereitä, ei kuitenkaan välttämttä alkoholia. Se ei kenenkään meidän sanastossa tarkota esim. rauhallista koti-iltaa kaksin miehen kanssa tai kuntosalikäyntiä.
Mainittakoon, että vain harva siitä eilisestä porukastamme harrastaa kovin usein sitä tuulettumista baareissa. Useammin sitten elokuvissa käyntiä ja miehen kanssa ruokaravintolassa käyntiä.
Keskustelustamme kävi kuitenkin ilmi, että meidänkin porukassa eri ihmisillä oli hieman eri käsitykset siitä tuulettumis-sanasta. Toisten ajatuksissa se liittyi erityisesti juuri ravintolabiletykseen, toisille ne eiliset kotikutsutkin oli tuulettumista.
tämän palstan juttuja "vapaalla"
Ei voi olla totta....buahahaaaaa...
ja tämän ketjun innoittamina puhuimme siitä tuulettumis-sanasta. Meidän kaikkien mielestä "tuulettuminen" sisältää juuri juhlintaa tai jonkinlaisia kekkereitä, ei kuitenkaan välttämttä alkoholia. Se ei kenenkään meidän sanastossa tarkota esim. rauhallista koti-iltaa kaksin miehen kanssa tai kuntosalikäyntiä.
Mainittakoon, että vain harva siitä eilisestä porukastamme harrastaa kovin usein sitä tuulettumista baareissa. Useammin sitten elokuvissa käyntiä ja miehen kanssa ruokaravintolassa käyntiä.
Keskustelustamme kävi kuitenkin ilmi, että meidänkin porukassa eri ihmisillä oli hieman eri käsitykset siitä tuulettumis-sanasta. Toisten ajatuksissa se liittyi erityisesti juuri ravintolabiletykseen, toisille ne eiliset kotikutsutkin oli tuulettumista.
että pääsee hetkeksi pois siitä arjen pyörityksestä. Oli se sitten hieronta, tanssitunti ja kuten eilen teatteri-ilta ja illallinen miehen ja ystäväpariskunnan kanssa. Mummi oli hoitamassa lasta ja kaikki meni erinomaisesti. Vanhemmat saivat sekä omaa että ystävien kanssa aikaa ja lapsi sai nauttia mummin huolenpidosta. Ensi viikolla menen hierontaan (lapsen isä hoitaa) ja joka viikkoiselle tanssitunnille (isä hoitaa jälleen). Ja juu, olen kotiäiti, joka haluaa panostaa perheensä ohella myös itseensä ja parisuhteeseensa.
Elämme ihanaa elämää!
Joskus käydään kahvilla, joskus katsotaan leffoja, joskus pelataan, joskus vaan ollaan. Ei meilläkään kuvioon kuulu alkoholi saati muut päihteet ja silti kaipaamme kahdenkeskeistä aikaa säännöllisesti! Ainoa lapsemme on kohta 3-vuotias ja on säännöllisesti yökylässä anopilla. Heillä on keskenään hyvät välit ja tekevät sellaisiakin juttuja mitä meillä ei tehdä (esim. anoppi vie lasta erilaisiin tapahtumiin, jonne itse en voi sairauteni takia mennä ollenkaan), joten en koe että tuo aika olisi jotenkin lapselta "pois". Mikä ihmeen tarve äideillä on omia lapsensa ulkomaailmalta??
Joskus käydään kahvilla, joskus katsotaan leffoja, joskus pelataan, joskus vaan ollaan. Ei meilläkään kuvioon kuulu alkoholi saati muut päihteet ja silti kaipaamme kahdenkeskeistä aikaa säännöllisesti! Ainoa lapsemme on kohta 3-vuotias ja on säännöllisesti yökylässä anopilla. Heillä on keskenään hyvät välit ja tekevät sellaisiakin juttuja mitä meillä ei tehdä (esim. anoppi vie lasta erilaisiin tapahtumiin, jonne itse en voi sairauteni takia mennä ollenkaan), joten en koe että tuo aika olisi jotenkin lapselta "pois". Mikä ihmeen tarve äideillä on omia lapsensa ulkomaailmalta??
puhut asiaa! Juuri tällaista elämää meilläkin on ja perhe on onnellinen!
miksi lapsi ei voi nauttia mummolasta päiväsaikaan, silloin kun sinäkin olet läsnä?
Ja tässä puhutaan nimenomaan noista pienistä lapsista, kuten ap aloituksessa kertoo, eli alle 1v, ja jos ei sitä vuotta pärjää rikkinäisillä yöunilla niin ehkä lapsenhankintaa olisi vieä pitänyt harkita.
Ja mielestäni niitä aikuistenillallisia ja kaikkea muuta voi myös siirtää se ythden vuoden ajan jonka se lapsi on pieni, ettei sitä tarvi yöhoitoon viedä.
Mutta jokainen tyylillään, en minä sille mitään voi, mutta kyseenalaistan kyllä koko vanhemmuuden jos ei sitä vuotta selvitä se lapsen kanssa ihan itse...