Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, jotka väittävät...

Vierailija
25.02.2010 |

etteivät koe tarvetta päästä tuulettumaan ensimmäisen vuoden aikana lapsen syntymästä ovat mielestäni tekopyhiä teeskentelijöitä!!

Rakastan lastani yli kaiken ja hän on tärkeintä maailmassa, mutta siitä huolimatta pieni irtiotto arjesta silloin tällöin tekee hyvää.

On ihanaa viedä vauva yökylään, jotta saa rentouttavan illan jälkeen kerrankin nukkua niin pitkään kuin unta riittää!

Samaiset äidit myös väittävät, että jos parisuhde on hyvä ei tarvitse kahdenkeskeistä aikaa puolisonsa kanssa!

Paskat sanon minä. Terveen, kypsän ja hyvän suhteen merkki on se, että pari haluaa viettää hetkisen aikaa vain kahdestaan ilman "häiriöitä". Huonossa parisuhteessa kahdenkeskistä aikaa ei kaivata.

Olenko oikeasti yksin tätä mieltä? Tätä palstaa lukiessa tulee kyllä sellainen olo!!

Kommentit (407)

Vierailija
1/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On elänyt tarpeeksi ennen lasta, joten malttaa keskittyä hetkeksi nyt lapseen.

81

Vierailija
2/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään olla kotona lasten kanssa,enkä tartte miehen kanssa omaa aikaa.Mein laatuaika on ku käydään koko perhe uimahallissa tai elokuvissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi nukkuu yöunia eri taloudessa? Miksei se kelpaa kahdenkeskiseksi ajaksi että lapsi nukkuu kotona ja vanhemmat ovat ihan kaksistaan hereillä ja viettävät yhteistä aikaa ilman "häiriötä"?

Minulle "tuulettuminen" tarkoittaa sitä että käyn yksin kaupassa tai kirpputorilla, tai kävelylenkillä. En tarvitse tuulettumista vuorokautta putkeen.

Ja aamuisin voin nukkua pitkään jos haluan, pyydän miestä heräämään lasten kanssa. Ei minun tarvitse mennä hotelliin jotta se uni olisi jotenkin tuulettuneempaa..

Vierailija
4/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekopyhyys nostaa rumaa päätään!

Täällä haukutaan taas huonoksi äidiksi ja teini- äideiksi niitä jotka kaipaavat hengähdystaukoa arjesta, mikä on täysin tervettä! Ei meillä ainakaan lapset nuku klo 20. ja mitä laatuaikaa se on jos lapset nukkuvat viereisessä huoneessa ja joudut heitä joka tapauksessa pitämään silmällä. Minun kahdenkeskeinen laatuaika on sitä että ei tarvitse valvoa lapsia vaan saa 100% keskittyä vain meihin kahteen!

Hengähdystauko ei tarkoita meillä perseenvetämistä olalle vaan juuri niitä ravintolaillallisia, elokuvia ja pitkiä unia!

Vierailija
5/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tekopyhiä nämä lenkillä ja kaupassa tuulettujat! :D hoh,hoh!

Vierailija
6/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät todellakaan kaipaa baarireissuja tai vuorokausien poissaoloja kotoa, ei vaikka niihin olisi mahdollisuuskaan. Mikä siinä on niin vaikea käsittää? Minusta yksin kunnon juoksulenkillä käyminen on ihan paras tapa "tuulettaa päätä", jos joku muu ei sitä ymmärrä niin se on ihan tuon toisen ihmsein ongelma :)

kyllä on tekopyhiä nämä lenkillä ja kaupassa tuulettujat! :D hoh,hoh!

Vierailija
7/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettä te pelkäätte tapahtuvan jos lapsi on yhden yön hoidossa? miksi se on niin vakava asia!

Ja tiedoksi kyselijöille, että onhan se nyt täysin eri asia jos lapset ovat kotona tai yökylässä!

Ei tarvitse yöllä herätä ruokkimaan, antamaan tuttia eikä tarvitse herätä aikaisin aamulla!

Ei siinä voi täysillä keskittyä toisiinsa, kun alkaa kitinää kuulua lapsen huoneesta ja käyt uudestaan peittelemässä yms.

Vierailija
8/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät todellakaan kaipaa baarireissuja tai vuorokausien poissaoloja kotoa, ei vaikka niihin olisi mahdollisuuskaan. Mikä siinä on niin vaikea käsittää? Minusta yksin kunnon juoksulenkillä käyminen on ihan paras tapa "tuulettaa päätä", jos joku muu ei sitä ymmärrä niin se on ihan tuon toisen ihmsein ongelma :)

kyllä on tekopyhiä nämä lenkillä ja kaupassa tuulettujat! :D hoh,hoh!

teitä muita häiritsee siinä, jos joku vie lapsensa yökylään!??

Voi, herranjestas mitä ruikutusta! Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?????

Vierailija
9/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas valitetaan, että en koe tarvetta lähteä baariin!! Ei se tuulettuminen ole sama asia kuin baari!! Mikä ymmärryksessänne on vialla?

ei kaikkien lapset ole enkeleitä jotka nukahtavat sormien napsautuksesta klo 20 ja nukkuvat aamuun asti välillä heräämättä!

Miksi te tuomitsette äidit, jotka toivovat kunnon yöunia ja häiriötöntä aikaa edes kerran vuodessa miehensä kanssa!

Taitaa kaikki vastaajat olla yh-äitejä, koska eivät tarvitse miehen kanssa yhteistä aikaa!!

Vierailija
10/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Mä en ole absolutisti, en missään nimessä. MUTTA... mä en ymmärrä kyllä, mikä ihmeen onnenlähde se baari on? Mä tarvitsen aikaa itselleni kyllä, sitä en kiistä. Tosin mä en tarvitse sitä kuin 3-4krt / vuosi. Ihan hiljattain vasta olen ollut ensimmäisiä kertoja 2 yötä peräkkäin pois lapseni luota (2,5v).

Mua ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta lähteä baariin ryyppäämään. Eriasia sitten, jos on joku esiintyjä yms. jota menisin katsomaan. Ihan vaan ryyppäämään en tahdo lähteä... ja tätäkös on mun ihanien lapsettomien ystävien vaikea ymmärtää. He vinkuvat, kun en koskaan käy missään ilman lasta... Hmm... juurikin olin Tallinnassa, tosin join sillä reissulla 2 alkoholipitoista juomaa, enkä ollut yhdessäkään yökerhossa. Eikö tätä sitten lasketa tuulettumiseksi? Ilmeisesti ei... Koska 2pv reissun jälkeen alkoi vinkuna... "sun pitää saada muuta ajateltavaa, lähde nyt meidän kanssa, vedetään oikein kunnon lärvit, sä et ikinä käy missään...". Juujep... ei ole mun elämääni enää. Minä ymmärrän teidän elämäänne, ymmärtäkää tekin minun. Minä olen aina halunnut lapsen... nyt kun minulla se viimein on, antakaa mun viettää aikaa tämän ihmeen kanssa. .

Aluksi sanoit ettet ymmärrä ja sitten että ymmärrät. No, selvästikään et ymmärrä.

Vierailija
11/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakavaa, että jotkut eivät kaipaa mitään erityistä tuuletusta siten, että lapset pitää viedä hoitoon?

Ei meillä tarvitse herätä yöllä lasten kanssa kun joskus harvoin. Vapaapäivinä heräämme vuorotellen, eli joka vkl saan toisena päivänä nukkua niin pitkään kun huvittaa.

ihmettä te pelkäätte tapahtuvan jos lapsi on yhden yön hoidossa? miksi se on niin vakava asia!

Ja tiedoksi kyselijöille, että onhan se nyt täysin eri asia jos lapset ovat kotona tai yökylässä!

Ei tarvitse yöllä herätä ruokkimaan, antamaan tuttia eikä tarvitse herätä aikaisin aamulla!

Ei siinä voi täysillä keskittyä toisiinsa, kun alkaa kitinää kuulua lapsen huoneesta ja käyt uudestaan peittelemässä yms.

Vierailija
12/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä mainitsikin hyvän kuvauksen kyseisistä äideistä: mökkihöperö-pirttihirmu!! :D

Aivan mahtavaa!!

Vierailija
13/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tässä keskustelussa ollut kyse siitä, kokevatko vanhemmat tarvitsevansa yön yli kestäviä vapaita lapsistaan?

Eivät muuten kaikki lapset heräile yöllä ja nouse ylös aikaisin aamulla. Meillä on hyväuniset lapset, jotka heräilevät ainostaan kipeinä ollessaan. Viikonloppuisin nukkuvat aamulla n. klo 9 asti vähintään (ovat nyt 4- ja 5-vuotiaat).

Vierailija
14/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa nimenomaan haukutaan äitejä, jotka eivät halua viedä VAUVAANSA yöksi hoitoon. Miten ihmeessä tämä on näyttänyt kalahtavan kuitenkin niiden nilkkaan, jotka tekevät juuri niin?

Vierailija
15/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani nukkuu 12 tuntia yhteen menoon, on tehnyt niin jo pitkään. Hänellä ei ole ollut tuttia ikinä. Jaksan kyllä herätä klo 8 tai 8.30 aamulla vaikka olisin mieheni kanssa valvonut illalla pitkäänkin. Ainahan voin ottaa päiväunet lapsen kanssa.

Vierailija
16/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri puolilta maailmaa olevien ihmisten kanssa, niin kuin itse teen. Saan työpaikalla ihan tarpeeksi lepoa kotielämästä, ja vapaa-ajan halua viettää pääsääntöisesti perheen parissa.

Meilläkään ei ole enää vähään aikaan heräilty öisin, viikonloppuisin pidämme miehen kanssa kynttiläillallisia lasten nukkuessa (harrastamme kokkausta ja oheen valitaan hyvä viini). Ehkä kerran vuodessa lapset ovat yökylässä, jos olemme jossain "aikusten juhlissa", mutta emme kaipaa noita yökyläilyjä parisuhteen puolesta. Se voi hyvin ilman niitäkin.

täällä mainitsikin hyvän kuvauksen kyseisistä äideistä: mökkihöperö-pirttihirmu!! :D Aivan mahtavaa!!

Vierailija
17/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos joku kaveripiiristäsi olisi saanut lapsen ennen sinua ja sitten matkalla alkaa tollasen esityksen niin kyllä sääkin ihmettelisit.

Olen neljän lapsen äiti ja baarissa juon ja pidän kavereitten kanssa hauskaa. Ei sillä että baari tai juominen tulee ennen lapsia, mutta he ovat kotona/mummolla joten voin olla kännissä huoletta!

Minusta olet 64 jokseenkin erehtynyt porukasta jos lähdet juomaan Tallinnaan ja otat 2 paukkua. Ei siis mikään ihme että kaverit ihmettelee sinua: ethän sinä pyhänä äitinä enää ole sama vanha juomakaveri.

Ei äitiys tarkoita että tarttee alkaa kestovaippaamaan, tekemään omia vaatteita ja muuttamaan metsän keskelle -voi niin tehdä; mekin tehtiin mutta silti ei koko olemus tartte muuttua siihen yhteen -äitinä olemiseen, jollon voi juoda 2 paukkua.

63

Mä en todellakaan ollut siellä Tallinnassa ryyppäämässä! Vaan katsomassa yhtä esitystä... ja olin liikenteessä yhden ystäväni kanssa, joka ei hänkään juonut ko. reissussa kuin...ööö... jotain... humalassa emme olleet kumpikaan.

Mun pointti oli siis se, että tuota mun Tallinnan reissuani ei muut mun ystäväni (jotka eivät siis olleet mukana) laske "tuulettumiseksi" ilman lasta, koska en vetänyt lärvejä siellä.

Yritin siis sanoa sitä nimenomaan, että hauskaa voi pitää ilman, että vetää lärvit, käyttäytyy huonosti ja oksentaa aamulla.

Mä käyn kyllä baarissa joskus tämän toisen ystäväjoukon kanssa, MUTTA mä en käy joka viikonloppu vetämässä lärvejä... mun mielestäni 1-2 kertaa vuodessa riittää ihan hyvin. Tapaan säännöllisesti muuten tätä kaveriporukkaani kyllä (ja osaan puhua muustakin kuin potalle opettamisesta), mutta mä en enää vaan jaksa juosta baarissa. Voin lähteä illalla ystävieni kanssa ottamaan pari lasia viiniä... eli en mä mikään totaalikieltäytyjä todellakaan ole.

Minä olen hieman muuttanut juomatapojani kyllä (tämä tapahtui jo ennen lasta), kaverini eivät... Se ei ole minulle ongelma (siis sen enempää oma juomiseni kuin heidänkään juominen), enkä todellakaan baarissa laske kenenkään kulutusta...

t: 64

on puhunut että tuulettuminen on sama asia kuin lärvien vetäminen?? ei kukaan! Tuo absolutisti kommentti oli varmaankin tarkoitettu niille, jotka kuvittelevat tuulettumisen tarkoittavan ryyppäämistä. Ettekö te ihmiset osaa lukea?

Suurin osa äideistä, jotka ovat maininneet tarvitsevansa irtiottoa ovat nimenomaan kertoneet ettei se tarkoita baariin lähtöä! Ihme käsitys teillä äideillä on! Eikö teidän mielestänne kodin ulkopuolella ole muuta elämää kuin ryyppääminen?

Kyllä sitä kaikkea muutakin voi ilman lapsia tehdä!

Vierailija
18/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapsi jo 3,5v ja viellä en ole käynyt "tuulettumassa" olen siis viimeksi ollut tuulettumassa 4 vuotta sitten. Mahdollisuus siihen toki olisi, myös isä pärjää lapsensa kanssa kahdestaan ja kahden keskistä aikaa meillä on mm. lapsen nukkuessa. Esim. päiväuniaikaan.

Minä olen saanut "tuulettua" ihan tarpeeksi ennen lapsen saamista. Sain lapsen 28 vuotiaana joten siinä oli yli 10 vuotta aikaa täysi-ikäisenäkin "tuulettua" vaikka joka päivä. Nyt kun se kauan toivottua ja pitkään yritetty lapsi on viimein minulla en koe mitään tarvetta lähteä erikseen "tuulettumaan".

Vierailija
19/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri puolilta maailmaa olevien ihmisten kanssa, niin kuin itse teen. Saan työpaikalla ihan tarpeeksi lepoa kotielämästä, ja vapaa-ajan halua viettää pääsääntöisesti perheen parissa.

Meilläkään ei ole enää vähään aikaan heräilty öisin, viikonloppuisin pidämme miehen kanssa kynttiläillallisia lasten nukkuessa (harrastamme kokkausta ja oheen valitaan hyvä viini). Ehkä kerran vuodessa lapset ovat yökylässä, jos olemme jossain "aikusten juhlissa", mutta emme kaipaa noita yökyläilyjä parisuhteen puolesta. Se voi hyvin ilman niitäkin.

täällä mainitsikin hyvän kuvauksen kyseisistä äideistä: mökkihöperö-pirttihirmu!! :D Aivan mahtavaa!!

täällä sitten kitiset, jos lapsenne ovat kerran vuodessa yökylässä? tehän pääsette tuulettumaan!

Vierailija
20/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käyn ilman lapsia parin tunnin juoksulenkeillä. Se on AIVAN IHANAA, etenkin syksyllä parhaaseen ruska-aikaan, kauniissa maisemiissa! Extrakivaa se on silloin, kun pääsemme lenkille kahden kesken mieheni kanssa. Tähän riittää hyvin pari tuntia, ei siihen mitään yökyläilyjä tarvita. Lenkkeilimme paljon yhdessä ennen lapsia, eli se ei ole meille uusi juttu mitenkään.

No jos joku kaveripiiristäsi olisi saanut lapsen ennen sinua ja sitten matkalla alkaa tollasen esityksen niin kyllä sääkin ihmettelisit. Olen neljän lapsen äiti ja baarissa juon ja pidän kavereitten kanssa hauskaa. Ei sillä että baari tai juominen tulee ennen lapsia, mutta he ovat kotona/mummolla joten voin olla kännissä huoletta! Minusta olet 64 jokseenkin erehtynyt porukasta jos lähdet juomaan Tallinnaan ja otat 2 paukkua. Ei siis mikään ihme että kaverit ihmettelee sinua: ethän sinä pyhänä äitinä enää ole sama vanha juomakaveri. Ei äitiys tarkoita että tarttee alkaa kestovaippaamaan, tekemään omia vaatteita ja muuttamaan metsän keskelle -voi niin tehdä; mekin tehtiin mutta silti ei koko olemus tartte muuttua siihen yhteen -äitinä olemiseen, jollon voi juoda 2 paukkua. 63

Mä en todellakaan ollut siellä Tallinnassa ryyppäämässä! Vaan katsomassa yhtä esitystä... ja olin liikenteessä yhden ystäväni kanssa, joka ei hänkään juonut ko. reissussa kuin...ööö... jotain... humalassa emme olleet kumpikaan. Mun pointti oli siis se, että tuota mun Tallinnan reissuani ei muut mun ystäväni (jotka eivät siis olleet mukana) laske "tuulettumiseksi" ilman lasta, koska en vetänyt lärvejä siellä. Yritin siis sanoa sitä nimenomaan, että hauskaa voi pitää ilman, että vetää lärvit, käyttäytyy huonosti ja oksentaa aamulla. Mä käyn kyllä baarissa joskus tämän toisen ystäväjoukon kanssa, MUTTA mä en käy joka viikonloppu vetämässä lärvejä... mun mielestäni 1-2 kertaa vuodessa riittää ihan hyvin. Tapaan säännöllisesti muuten tätä kaveriporukkaani kyllä (ja osaan puhua muustakin kuin potalle opettamisesta), mutta mä en enää vaan jaksa juosta baarissa. Voin lähteä illalla ystävieni kanssa ottamaan pari lasia viiniä... eli en mä mikään totaalikieltäytyjä todellakaan ole. Minä olen hieman muuttanut juomatapojani kyllä (tämä tapahtui jo ennen lasta), kaverini eivät... Se ei ole minulle ongelma (siis sen enempää oma juomiseni kuin heidänkään juominen), enkä todellakaan baarissa laske kenenkään kulutusta... t: 64

on puhunut että tuulettuminen on sama asia kuin lärvien vetäminen?? ei kukaan! Tuo absolutisti kommentti oli varmaankin tarkoitettu niille, jotka kuvittelevat tuulettumisen tarkoittavan ryyppäämistä. Ettekö te ihmiset osaa lukea? Suurin osa äideistä, jotka ovat maininneet tarvitsevansa irtiottoa ovat nimenomaan kertoneet ettei se tarkoita baariin lähtöä! Ihme käsitys teillä äideillä on! Eikö teidän mielestänne kodin ulkopuolella ole muuta elämää kuin ryyppääminen? Kyllä sitä kaikkea muutakin voi ilman lapsia tehdä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän