Äidit, jotka väittävät...
etteivät koe tarvetta päästä tuulettumaan ensimmäisen vuoden aikana lapsen syntymästä ovat mielestäni tekopyhiä teeskentelijöitä!!
Rakastan lastani yli kaiken ja hän on tärkeintä maailmassa, mutta siitä huolimatta pieni irtiotto arjesta silloin tällöin tekee hyvää.
On ihanaa viedä vauva yökylään, jotta saa rentouttavan illan jälkeen kerrankin nukkua niin pitkään kuin unta riittää!
Samaiset äidit myös väittävät, että jos parisuhde on hyvä ei tarvitse kahdenkeskeistä aikaa puolisonsa kanssa!
Paskat sanon minä. Terveen, kypsän ja hyvän suhteen merkki on se, että pari haluaa viettää hetkisen aikaa vain kahdestaan ilman "häiriöitä". Huonossa parisuhteessa kahdenkeskistä aikaa ei kaivata.
Olenko oikeasti yksin tätä mieltä? Tätä palstaa lukiessa tulee kyllä sellainen olo!!
Kommentit (407)
On ihanaa viedä vauva yökylään, jotta saa rentouttavan illan jälkeen kerrankin nukkua niin pitkään kuin unta riittää!
No minusta ei olisi ollenkaan ihanaa viedä vauvaa yökylään! Äidin ja isän tehtävänä on huolehtia vauvasta. Kammoksun jo pelkkää ajatustakin, että joku muu hoitaisi minun lapsiani yön yli tai viikonlopun ajan. Lasten isään luotan hoitajana toki. Silti en halua olla öitä pois kotoa, juhlimisen, ryyppäämisen tms. turhan syyn takia.
Pidän omista lapsistani sen verran, että haluan hoitaa heidät itse. Ja onkohan se ihanaa - vauvankin mielestä - kun oma, tuttu ja turvallinen äiti, häviää pitkäksi ajaksi jonnekin? Entäs kun vauva vierastaa voimakkaasti, miten ihanaa mahtaa olla erossa omasta äidistä?
Entäs oletko kuullut lapsentahtisesta imetyksestä ja imetyssuosituksista? Imetys on mahdotonta, jos vauva ja äiti ovat pitkiä aikoja erossa toisistaan. Mitä vauva syö yökylässä, Tutteliako? Imetys kärsii, rintamaito ehtyy, ehkä jopa loppuu, jos vauva on usein yöhoidossa ja äiti vähentää imetyskertoja.
oletetaan aina että hoitaja on vieras ihminen?
kuten tällä palstalla on tullut esille niin monelle vauvalle isovanhemmat ovat tutumpia kuin oma isä!!
Miksi siis olisi väärin antaa lapsi lähes yhtä läheiselle ihmiselle hoitoon kuin äiti?
Jos äiti imettää niin silloin lypsetään äidinmaitoa tietysti mukaan!
Jos vauva ei syö muuta kuin tissiä eli äidinmaito ei mene pullosta alas niin silloin on parempi ettei vie lasta hoitoon!
niin yksinkertaista se on! älkää vääntäkö turhaan ongelmaa asioista!
Varmasti tuuletteja äidit rakastavat lapsiaan ylikaiken ja luottavat siksi heidät yöksi tuttuun ja turvalliseen hoitoon! En minäkään tuntemattomalle lastani jättäisi yöksi!
teillä ole, jos isovanhemmat ovat lapsille tutumpia kuin oma isä... Nyt alan paremmin ymmärtääkin, että nämä tyypit tarvitsevat "parisuhdeaikaa" - ei taida miestä edes kotona juuri näkyä.
No minusta ei olisi ollenkaan ihanaa viedä vauvaa yökylään! Äidin ja isän tehtävänä on huolehtia vauvasta. Kammoksun jo pelkkää ajatustakin, että joku muu hoitaisi minun lapsiani yön yli tai viikonlopun ajan. Lasten isään luotan hoitajana toki. Silti en halua olla öitä pois kotoa, juhlimisen, ryyppäämisen tms. turhan syyn takia.
Pidän omista lapsistani sen verran, että haluan hoitaa heidät itse. Ja onkohan se ihanaa - vauvankin mielestä - kun oma, tuttu ja turvallinen äiti, häviää pitkäksi ajaksi jonnekin? Entäs kun vauva vierastaa voimakkaasti, miten ihanaa mahtaa olla erossa omasta äidistä?
Entäs oletko kuullut lapsentahtisesta imetyksestä ja imetyssuosituksista? Imetys on mahdotonta, jos vauva ja äiti ovat pitkiä aikoja erossa toisistaan. Mitä vauva syö yökylässä, Tutteliako? Imetys kärsii, rintamaito ehtyy, ehkä jopa loppuu, jos vauva on usein yöhoidossa ja äiti vähentää imetyskertoja.
kaikki imetä! ja oletkos kuullut rintapumpusta? maitoa saa kätevästi mukaan lapselle jos imettää.
Ei meidän lapsi isovanhempiaan vierasta lainkaan.
enemmän lapsi on heidän kanssaan tekemisissä kuin oman isänsä,joka työ puolesta on viikon kerrallaan pois kotoa!
rakastan lastani eniten maailmassa ja haluan antaa hänelle mahdollisuuden ihaniin kyläilyihin mummolassa, joista minä itse lapsena nautin aivan älyttömästi.
Sitä paitsi jos lapsi ei näe ensimmäisen elinvuotensa aikana muita kuin äitinsä eikä ole muilla hoidossa,niin onhan se selvää että lapsi alkaa vierastaa ja pelätä muita ihmisiä!
teillä ole, jos isovanhemmat ovat lapsille tutumpia kuin oma isä... Nyt alan paremmin ymmärtääkin, että nämä tyypit tarvitsevat "parisuhdeaikaa" - ei taida miestä edes kotona juuri näkyä.
joidenkin miehet tekevät töitä eivätkä makaa kotona!
Useat isät joutuvat töidensä puolesta olemaan poissa kotoa!
joidenkin miehet tekevät töitä eivätkä makaa kotona!
Useat isät joutuvat töidensä puolesta olemaan poissa kotoa!
juuri mieheni on töiden puolesta viikon kerrallaan poissa kotoa ja taas viikon kotona olon jälkeen lähtee viikoksi muualle töihin!
Taitaa muiden äitien miehet tosissaan maata työttömänä perse ruvella vaan koti sohvalla!
Itse olen sen verran iäkkäänä ja elämänkokemusta omaavana lapseni hankkinut että aiemmin hankittua "tuuletusta" riitti kyllä vauva-ajallekin.
Kyllä mulle on riittänyt se että saa illalla hengähtää kun lapset nukkuu. Ja saa tuota kahdenkeskistä aikaa kun lapset katselee telkkaria ja itse loikoilee miehen kainalossa makkarissa.
Ehkä mulla sitten on sellainen kyky että osaan rentoutua lasten läsnäollessakin!
osaa lukea?? miehet ovat muualla töissä!!!!!!!
eivät röhnötä äidin kanssa kotona!
lue oikein: TÖISSÄ!!!
eivät röhnötä äidin kanssa kotona!lue oikein: TÖISSÄ!!!
ei meillä ole lapsen syntymän jälkeen varaa molempien jäädä kotiin. mies ei huonona työllisyysaikana halua vaihtaa työpaikkaa, joten hänen on oltava kaksi viikkoa kerrallaan toisessa kaupungissa. Mummi käy hoitamassa välillä lasta, että pääsen asioille (kauppaan ym.)
Kyllä lapsi silloin enemmän isäänsä vierastaa kuin mummia!
mutta järjestää työaikansa niin, että hänelle jää aikaa myös LAPSILLE sekä puolisolle. Asiantuntijatehtävissä on mahdollista tehdä välillä etäpäiviä, ja töitä voi välillä jatkaa iltaisinkin lasten nukkuessa. Meillä ei muutekaan kukaan "röhnötä" kotona.
sellainen että lapset vierastavat isäänsä! Jos nyt ei ole kyse ihan pienestä vauvasta, sehän on suorastaan järkyttävä tilanne. Normaaleissa työssä käyvissä perheissäkin yleensä pyritään toimimaan niin, että molemmat vanhemmat pystyvät olemaan läsnä lastensa elämässä. Näin ainakin meidän tuttavapiirissämme, joka pääosin koostuu korkeasti koulutetusta väestä, mutta myös ihan duunareista. Reissumiesreiskojen puolisoita ja lapsia käy sääliksi.
Sitä ei kukaan kiistä.
ei meillä ole lapsen syntymän jälkeen varaa molempien jäädä kotiin. mies ei huonona työllisyysaikana halua vaihtaa työpaikkaa, joten hänen on oltava kaksi viikkoa kerrallaan toisessa kaupungissa. Mummi käy hoitamassa välillä lasta, että pääsen asioille (kauppaan ym.)
Kyllä lapsi silloin enemmän isäänsä vierastaa kuin mummia!
miten tuulettuu tai on tuulettumatta, ovatko lapset tuolloin kotona vai hoidossa, kauanko tuulettuminen kestää, missä se tapahtuu ja mitä tehden. Eihän tässä asiassa mitään yhtä totuutta ole.
194, jo valaisi, niin ei ole järkeä ottaa tällä hetkellä lopputiliä töistä, vaikka joutuukin olemaan poissa kotoa. Parempi sekin kuin työttömyys!
Te joiden miehet tekevät 8-16 normipäivää niin hyvä!
Kaikille vain ei ole sellaista työtä tällä hetkellä tarjolla!"
jo tappelu ja kinastelu! odotellaan sitä Vauva-lehden numeroa, jossa on asiaa yökyläilystä. Minä ainakin odotan sitä jo innolla! saadaan lukea puolueettomia mielipiteitä!
Mutta meitä on niin moneksi, että kai se on uskottava, että muunkinlaisia ihmisiä oikeasti on.
Tuulettuminen ei mun kohdallani juuri koskaan tarkoita baaria, vaan esim. elokuvissa käymistä (jokin muu kuin lastenelokuva, jokin draama vaikkapa), teatterissa käymistä, konsertti-iltaa tai vaikka paria tuntia yksin kaupungilla ikkunaostoksilla ja kahvilassa.
Mummi käy hoitamassa välillä lasta, että pääsen asioille (kauppaan ym.) Kyllä lapsi silloin enemmän isäänsä vierastaa kuin mummia!
Olisin kyllä huolestunut, jos lapsemme vierastaisivat OMAA ISÄÄNSÄ! Mikä perhe se semmoinen on? Jos isoäiti ta isoisä on lapselle läheisempi kuin oma isä tai äiti, perheen oloissa on pahasti vikaa. Isän kannattaisi jo vakavasti harkita työpaikan vaihtoa ja kotona asumista. Lapsi ei kiinny äitiinsä ja isäänsä, jos nämä ovat pitkiä aikoja pois kotoa. Surullista, jos lapsi kiintyy isovanhempaansa enemmän kuin vanhempaansa :(
Mummi käy hoitamassa välillä lasta, että pääsen asioille (kauppaan ym.) Kyllä lapsi silloin enemmän isäänsä vierastaa kuin mummia!
Olisin kyllä huolestunut, jos lapsemme vierastaisivat OMAA ISÄÄNSÄ! Mikä perhe se semmoinen on? Jos isoäiti ta isoisä on lapselle läheisempi kuin oma isä tai äiti, perheen oloissa on pahasti vikaa. Isän kannattaisi jo vakavasti harkita työpaikan vaihtoa ja kotona asumista. Lapsi ei kiinny äitiinsä ja isäänsä, jos nämä ovat pitkiä aikoja pois kotoa. Surullista, jos lapsi kiintyy isovanhempaansa enemmän kuin vanhempaansa :(
yksi joka EI OSAA LUKEA!!!!!
Miehet muualla töissä!!
yksi joka EI OSAA LUKEA!!!!!
Miehet muualla töissä!!lukutaidotonta porukkaa kyllä liikenteessä!
Miehet tekevät töitä muualla, eivät ole humputtelemassa. Siksi isillä vähemmän aikaa lasten kanssa!
Opetelkaa lukemaan ennen kuin kirjoitatte typeriä kommenttejanne!
jo tappelu ja kinastelu! odotellaan sitä Vauva-lehden numeroa, jossa on asiaa yökyläilystä. Minä ainakin odotan sitä jo innolla! saadaan lukea puolueettomia mielipiteitä!
mieltä! odotellaan lehteä!