Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, jotka väittävät...

Vierailija
25.02.2010 |

etteivät koe tarvetta päästä tuulettumaan ensimmäisen vuoden aikana lapsen syntymästä ovat mielestäni tekopyhiä teeskentelijöitä!!

Rakastan lastani yli kaiken ja hän on tärkeintä maailmassa, mutta siitä huolimatta pieni irtiotto arjesta silloin tällöin tekee hyvää.

On ihanaa viedä vauva yökylään, jotta saa rentouttavan illan jälkeen kerrankin nukkua niin pitkään kuin unta riittää!

Samaiset äidit myös väittävät, että jos parisuhde on hyvä ei tarvitse kahdenkeskeistä aikaa puolisonsa kanssa!

Paskat sanon minä. Terveen, kypsän ja hyvän suhteen merkki on se, että pari haluaa viettää hetkisen aikaa vain kahdestaan ilman "häiriöitä". Huonossa parisuhteessa kahdenkeskistä aikaa ei kaivata.

Olenko oikeasti yksin tätä mieltä? Tätä palstaa lukiessa tulee kyllä sellainen olo!!

Kommentit (407)

Vierailija
161/407 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten jos joku äiti haluisi käydä pari kertaa vuodessa baarissa? Se on täysin normaalia. Tuskinpa ne äidit siellä konttailevat ja paneskelevat kaikkia vastaantulevia!

Baarissa voi käydä sivistyneestikin parilla. Ei se tee kenestäkään huonoa äitiä!

Vierailija
162/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lapsi ei voi nauttia mummolasta päiväsaikaan, silloin kun sinäkin olet läsnä?

Anteeksi, mutta ihmeen vainoharhainen viesti. Miksi minun pitäisi olla läsnä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/407 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

baariin menosta vaan rauhallisista yöunista ja levosta ja korkeintaan raamatun luvusta miehen kanssa kahdestaan rauhassa.

Kylläpä nyt on taas tiukkapipomammat vetäneet herneet vittuunsa. Varokaa vain, ettei mies jätä teitä kun olette niin kiinni kakaroissanne.

piti vielä lukea aloitusteksti. Eli ap kirjoitti irtiotosta arjesta ja rentouttavan illan jälkeen pitkistä yöunista!

Ei kirjoittanut mitään juomisesta. Sain juuri sen käsityksen, että viettää rentoa iltaa miehen kanssa (vaikka leffassa) ja haluaa nukkua pitkään ilman yöheräämisiä ja vie siksi lapsensa yökylään!

näin minäkin ap:n tekstin ymmärsin!

Ovat tainneet nämä negatiiviset mielipiteet omaavat äidit tulkita tekstin väärin. Tai eivät edes ole lukeneet sitä vaan nähneet sana yökyläily ja ovat heti saaneet päähänsä, että jaahas, tuo äiti lähtee ryyppäämään!

en minäkään saanut sitä käsitystä, että vauva olisi baari-illantakia hoidossa vaan juuri niiden pitkien rentouttavien unien!

itse vetää herneet vittuusi kun tuolla tavalla alat vauhkota! taitaa siellä mennä oman miehen kanssa huonosti!

Vierailija
164/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöllä? eikö silloin nukuta?

En vie lastamme isovanhemmille vain nukkumaan. Outo ajatus.

Vierailija
165/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten alle vuoden ikäinen nauttii isovanhempien seurasta, en oikein tajua?

Vierailija
166/407 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se äiti sitten baariin tai leffaan tai minne tahansa niin ei se ole epänormaalia!

Aikuisen ihmisen täytyy voida/osata elää elämää myös aikuisten kesken. Ei sitä lasta voi joka paikkaan raahata. Meilläkin oli ystävien kesken aikuistenviihdekutsut. Olisiko kaikkien pitänyt ottaa lapsensa sinne dildoja ja piiskoja yms. katsomaan?

Mielestäni sellaiset tapahtumat on vain aikuisille ja silloin lapset ovat hoidossa!

ja lapsen isä oli kutsuilla mukana, joten turha kirjoitella, etteikö se isä voi olla lapsen kanssa silloin kotona!

Vierailija
167/407 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä minäkin ajattelen, että lapselle on kivointa, jos vanhempikin on läsnä. Tuskin kukaan mummo tai vanhempi on töissä seitsemän päivää viikossa. Miksi vauva pitää viedä sinne nukkumaan, jos aamulla on kerran töihin lähtö edessä? Miten paljon te muutenkin oikein notkutte omilla vanhemmillanne, kun niin moni kirjoittaa, että jo parin viikon ikäiselle isovanhemmat ovat tuttuja hoitajia?

Vierailija
168/407 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..miksi tuulettumisen (=mulle tarkoittaa ulos lähtöä, selvinpäin tai pienessä sievässä tai joskus vähän isommassakin sievässä.. yleensä "ilonpitoa" joko kavereiden kanssa kotioloissa, paikallisessa pubissa, tai ihan yökerhossa isommassa lähikaupungissa)

on jotenkin "pahempi" vaihtoehto tai vähemmän hyväksyttävä vaihtoehto kuin esim. jumpassa/lenkillä tms. oman ajan käyttöön verraten? jos lasta hoitaa isä/isovanhemmat senkin ajan, niin miten voi olla pahempi kuin se, että äiti on tanssimassa muutamassa siiderissä?

minulle lapseni ovat kaikkikaikessa ja vietämme aivan normaalia perhe-elämää, mutta käyn/käymme yhdessä tai omien kavereiden kanssa. Tämä ei sulje pois sitä, että olemme täysin tavallinen perhe ja ihan tasapainoiset lapsetkinmeille on kasvaneet, vaikka molemmat ovat olleet alle 1v. hoidossa yön yli. (tällöin viemme yleensä 18-19 maissa ja haemme yleensä 12 mennessä).

Eli siis, miksi äitien baarissakäynti on paheksuttavaa? Itselle se merkitsee ystävien ja tuttavien tapaamista ja TANSSIMISTA, jota rakastan EDELLEEN, äidiksi tulosta huolimatta.

Vierailija
169/407 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se äiti sitten baariin tai leffaan tai minne tahansa niin ei se ole epänormaalia!

Aikuisen ihmisen täytyy voida/osata elää elämää myös aikuisten kesken. Ei sitä lasta voi joka paikkaan raahata. Meilläkin oli ystävien kesken aikuistenviihdekutsut. Olisiko kaikkien pitänyt ottaa lapsensa sinne dildoja ja piiskoja yms. katsomaan?

Mielestäni sellaiset tapahtumat on vain aikuisille ja silloin lapset ovat hoidossa!

ja lapsen isä oli kutsuilla mukana, joten turha kirjoitella, etteikö se isä voi olla lapsen kanssa silloin kotona!

kanssa ollut vastaavanlaiset kutsut enkä kyllä veisi lastani sellaisille kutsuille. Kutsuilla tarjoiltiin myös vähän viiniä ja boolia, joten oli aivan selvää, että lapset jäävät anopille yökylään, sillä lasten ollessa kotona en ota yhtään alkoholia, jotta olen valmis tarpeen tullen menemään auton rattiin! (en muuten aja edes yhden siiderin jälkeen!)

Ryyppäjäisistä eikä baari-illasta ollut kyse vaan aikuisten yhteisistä illanistujaisista! Se oli minulle tuulettumista!

Vierailija
170/407 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..miksi tuulettumisen (=mulle tarkoittaa ulos lähtöä, selvinpäin tai pienessä sievässä tai joskus vähän isommassakin sievässä.. yleensä "ilonpitoa" joko kavereiden kanssa kotioloissa, paikallisessa pubissa, tai ihan yökerhossa isommassa lähikaupungissa)

on jotenkin "pahempi" vaihtoehto tai vähemmän hyväksyttävä vaihtoehto kuin esim. jumpassa/lenkillä tms. oman ajan käyttöön verraten? jos lasta hoitaa isä/isovanhemmat senkin ajan, niin miten voi olla pahempi kuin se, että äiti on tanssimassa muutamassa siiderissä?

minulle lapseni ovat kaikkikaikessa ja vietämme aivan normaalia perhe-elämää, mutta käyn/käymme yhdessä tai omien kavereiden kanssa. Tämä ei sulje pois sitä, että olemme täysin tavallinen perhe ja ihan tasapainoiset lapsetkinmeille on kasvaneet, vaikka molemmat ovat olleet alle 1v. hoidossa yön yli. (tällöin viemme yleensä 18-19 maissa ja haemme yleensä 12 mennessä).

Eli siis, miksi äitien baarissakäynti on paheksuttavaa? Itselle se merkitsee ystävien ja tuttavien tapaamista ja TANSSIMISTA, jota rakastan EDELLEEN, äidiksi tulosta huolimatta.

ei minustakaan äitys tarkoita sitä, että täytyy luopua kaikesta mistä pitää. meillä elämä vauvan myötä muuttunut vain siten, että aiemmin kävimme joka toinen viikonloppu ulkona ja nyt parin kolmen kuukauden välein!

Vierailija
171/407 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin tänne kerran että menen ulos ja vauva oli vasta 5 kk ( en imettänyt enää...) niin tuli vaan haukkuja, että oletpas sinä nopeasti kyllästynyt vauvaasi, ja miksi menit lapsia tekemään kun nyt jo tahdot ulos! voi jumalauta! no kaikilla on omat mielipiteet, ja mä olen kanssasi samaa mieltä!

Vierailija
172/407 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse alunperin ollut siitä, että äidit väittävät etteivät koe tarvetta päästä tuulettumaan? itselläni 3kk ikäinen vauva, joka nukkuu todella huonosti. Saan itse nukkua n. 3h yössä. kyllä minulla ainakin väsyyneenä tulee mieleen kuinka ihanaa olisi, kun joku hoitasi lasta ja saisin nukkua. yhtenä iltana oli lempibändini keikka ja kaikki ystäväni olivat menossa sinne. toivoin, että olisin itsekin päässyt. Valitettavasti isovanhemmat asuvat ulkomailla enkä saa lastani hoitoon. vaikken ole vielä vienyt lasta hoitoon niin myönnän kyllä, että siitä huolimatta kaipaisin pientä tuulettumista!

Vierailija
173/407 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä minäkin ajattelen, että lapselle on kivointa, jos vanhempikin on läsnä. Tuskin kukaan mummo tai vanhempi on töissä seitsemän päivää viikossa. Miksi vauva pitää viedä sinne nukkumaan, jos aamulla on kerran töihin lähtö edessä? Miten paljon te muutenkin oikein notkutte omilla vanhemmillanne, kun niin moni kirjoittaa, että jo parin viikon ikäiselle isovanhemmat ovat tuttuja hoitajia?

on nyt ymmärryksessä todella paljon vikaa!!

Kukaan ei ole sanonut että vauva viedään vaan mummolaan nukkumaan!

On sääli, että omat lapsesi eivät tule tuntemaan omia isovanhempiaan vainoharhaisuutesi vuoksi. Muistan itse lapsuudessa, että kyläilyt ja varsinkin yökyläilyt mummolassa olivat jänniä. Tylsää olisi ollut jos omat vanhemmat siellä mukana!!

Vierailija
174/407 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella säälittävää, että nyky äidit eivät luota omiin vanhempiinsa sen vertaa, että veisivät lapsensa heille hoitoon. Ja vielä kummallisempaa on, että jonkun mielestä se lapsi nauttii mummolasta enemmän jos omat vanhemmat mukana!

Vierailija
175/407 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella säälittävää, että nyky äidit eivät luota omiin vanhempiinsa sen vertaa, että veisivät lapsensa heille hoitoon. Ja vielä kummallisempaa on, että jonkun mielestä se lapsi nauttii mummolasta enemmän jos omat vanhemmat mukana!

äidit ovat kateellisia, kun heillä ei ole lapsilleen hoitajaa! omiin vanhempiin on huonot välit eivätkä isovanhemmatkaan välttämättä halua olla tekemisissä!

Vierailija
176/407 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit ovat kateellisia, kun heillä ei ole lapsilleen hoitajaa! omiin vanhempiin on huonot välit eivätkä isovanhemmatkaan välttämättä halua olla tekemisissä!

juuri! kyllä minä tarvittaessa vien lapseni isovanhemmille hoitoon, koska tiedän että siellä he saavat hyvää hoitoa, turvaa ja rakkautta!

on todella sääli, että näillä negatiivisilla äideillä ei kai sellaisia isovanhempia ole, koska eivät usko lapsiaan isovanhempien hoitoon!

Vierailija
177/407 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki nyt änkkää tuosta baariin menemisestä? Joillekin se tuulettuminen ei siis tarkoita baarissa kännäämistä, mutta minulle se voi tarkoittaa myös sitä. Mitä pahaa siinä baarissa käymisessäkään on? Miksi on hyväksyttävämpää viedä lapsi hoitoon elokuvissa käymisen takia kuin ryyppyreissun takia jos kuitenkin oletetaan että sitä ei tapahdu usein? Jos käy kerran kuukaudessa elokuvissa ja vie lapsen yökylään, onko parempi äiti, kuin se, joka käy kaksi kertaa vuodessa baarissa kännäämässä?

Vierailija
178/407 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä äidit, jotka on olevinaan niin täydellisiä.

Jos olette mielestänne täydellisiä ja saaneet kunnon kasvatuksen niin miksi pelkäätte antaa lapset hoitoon teidätkin kasvattaneille ihmisille (eli isovanhemmille)??

pelkäättekö te että heistä kasvaa teidän kaltaisianne!

vai miksi yritetään pitää erossa isovanhemmista?

Vierailija
179/407 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lapsi ei voi nauttia mummolasta päiväsaikaan, silloin kun sinäkin olet läsnä?

ole 214, mutta vastaan silti, että onhan siinä nyt lapselle suuri ero onko vanhemmat mukana mummolassa vai ei!

On paljon jännempää mennä yökylään ja olla isovanhempien kanssa keskenään kuin pikaisesti käydä visiitillä äidin kanssa mummolassa!!

tätä asiaa ihmettelevät äidit eivät varmaankaan ole itse lapsena saaneet kokea ihania yökyläilyjä mummolassa kun ovat sitä tuomitsemassa!

Vierailija
180/407 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole sanonut että vauva viedään vaan mummolaan nukkumaan!On sääli, että omat lapsesi eivät tule tuntemaan omia isovanhempiaan vainoharhaisuutesi vuoksi. Muistan itse lapsuudessa, että kyläilyt ja varsinkin yökyläilyt mummolassa olivat jänniä. Tylsää olisi ollut jos omat vanhemmat siellä mukana!!

Meidän lapsemme ovat kovasti nauttineet (yö)kyläilyistä mummolassa vauvaiän jälkeen. Varsinkin 5 v odottaa mummolaan pääsyä aivan täpinöissään. En kuitenkaan usko että alle 1-vuotiaat kovasti odottavat yökyläilyjä tai muistelevat niitä aikuisena.

Itse olin vauvan kanssa niin ihanassa symbioosissa ekan vuoden että vauvan jättäminen yökylään olisi ollut minulle kova stressin paikka. Imetin niin tiheästi ja yölläkin vauvojamme, että yökylä olisi ollut hankala järjestää. Varsinkin kun maito ei kelvannut muusta kuin rinnasta.

Mieskään ei ole koskaan kaivannut yöreissuja kanssani. Emme sellaisia tehneet juurikaan ennen lapsiakaan. Meillä on hyvät välit isovanhempiin, mutta matkat ovat pitkiä, joten jos mummo olisi meillä vahtimassa lapsia, pitäisi meidän mennä jonnekin muualle. Missään tapauksessa se yö ja ilta ei mielestämme olisi siihen kuluvan rahan arvoista. (Pari kertaa ollaan oltu kylpylässä tai laivalla, mutta ei vauvavuosina.)

Me oikeasti nautimme (so. on kivaa ;) ) kotona puuhailusta. Meistä on mukavampi laittaa ne hotelliyörahat vaikkapa jonkun huoneen remppaan ja aika sen rempan tekoon. Onpa mummo ollut katosomassa lapsia luonamme kun laitamme tapettia seinään. (Harrastamme sisustusta, eli remontti ei ole "pakollista".)

Vauvavuodet hujahtivat ohi ja parisuhteemme vain vahvistui niiden aikana ilman kahdenkeskistä (siis niin että lapset eivät ole lähimaillakaan) aikaakin.

Tunnustetaan kuitenkin että muutaman kerran kävin "tuulettumassa", eli ruokakaupassa yksin. Se kieltämättä on helpompaa ilman lapsia. Shoppailureissuille lähtikin sitten koko perhe mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan