Äidit, jotka väittävät...
etteivät koe tarvetta päästä tuulettumaan ensimmäisen vuoden aikana lapsen syntymästä ovat mielestäni tekopyhiä teeskentelijöitä!!
Rakastan lastani yli kaiken ja hän on tärkeintä maailmassa, mutta siitä huolimatta pieni irtiotto arjesta silloin tällöin tekee hyvää.
On ihanaa viedä vauva yökylään, jotta saa rentouttavan illan jälkeen kerrankin nukkua niin pitkään kuin unta riittää!
Samaiset äidit myös väittävät, että jos parisuhde on hyvä ei tarvitse kahdenkeskeistä aikaa puolisonsa kanssa!
Paskat sanon minä. Terveen, kypsän ja hyvän suhteen merkki on se, että pari haluaa viettää hetkisen aikaa vain kahdestaan ilman "häiriöitä". Huonossa parisuhteessa kahdenkeskistä aikaa ei kaivata.
Olenko oikeasti yksin tätä mieltä? Tätä palstaa lukiessa tulee kyllä sellainen olo!!
Kommentit (407)
ihmisten ja heidän elämäntilanteidensa sekä mieltymystensa olevan erilaisia. Onhan se tässäkin ketjussa käynyt ilmi. (Ja huom. tarkoitan nyt äärimmäisiä mielipiteitä molempiin suuntiin, en vain ap:ta).
Miksi ap kuvittelee, että kaikki naiset ja äidit haluavat samoja asioita?
ihmettelen siksi sitä, miksi äidin joskus baarissa käyminen on niin tuomittava asia?? ei alkoholin juominen ole rikos. Täysin laillistahan se on.
Miksi on hyväksyttävää, että joku kolmekymppinen lapseton vetää joka viikonloppu molempina päivinä kännit, mutta kolmekymppiselle äidille ei sitä sallita edes paria kertaa vuodessa?
En ymmärrä eroa!?
myöskään ymmärrä miksi se on tuomittavaa?!
siihen tuulettumiseen, eivät niitä joille se on oma valinta.
sen hyvin huomaa kerhoissa, muskarissa ja hiekkalaatikolla ketkä äidit käyvät välillä tuulettumassa ja ketkä ei! Äidit, jotka eivät kaipaa tuulettumista tiuskivat ja äksylevät ja komentavat lapsiaan ihan joka asiassa. He myös jaksavat mollata miehiään ja valitta mitä he eivät tee ja mitä he tekevät väärin. Lisäksi heille on tärkeää, että oma lapsi on kaikessa paras ja on kehittynyt nopeimmin! Tuulettumassa käyvät äidit puolestaan jutustelevat leppoisasti ja kertovat mitä hauskaa miehen kanssa on tapahtunut. Jos on tarvetta niin lapsia komennetaan välillä. Olen mielummin jälkimmäisessä seurassa, sillä en jaksa kuunnella ainaista valitusta ja nipotusta!
kuulostaa niin tutulta! Samalla linjalla ollaan!
just ja lapsetkin on ihan kahjoja kun vaan valitetaan kaikesta eikä anneta leikkiä normaalisti ettei vaan vaatteet likannu tai tuu pipiä yms.!!
muuten paikkansa. Useasti ne äidit on hirveitä valittajia. Sitten esitetään täällä, että kakki on niin ihanaa. Sääli ettei voi myöntää totuutta!
orjallisesti tuntuvat monet äidit tällä palstalla noudattavan lastenhoito-opusten neuvoja?
Tuntuu, että suurin osa kommenteistakin on kuin lainauksia näiden opusten sivuilta!
Ei lastenhoidon tarvitse olla niin vakava asia.
Ottakaa rennommin ja käyttäkää maalaisjärkeä ja ennen kaikkea luottakaa omaan arvostelukykyynne, mitä lapsen hoitoon tulee!Moni äiti ei luota itseensä kasvattajana vaan tekee kaiken, kuten oppaissa neuvotaan. Jos niissä lukisi, että äidin tarvitsee käydä baarissa pari kertaa vuodessa niin täällä ei tarvitsisi enää kinastella asiasta ;D
nykyään ei uskalleta kasvattaa lasta ilman oppaita! ei niitä ennen vanhaankaan ollut.
Se on katsos tätä, kun saat lapset vanhemmalla iällä. Bailaamaan en lähtisi maksustakaan ja jos jonnekin mennään, niin tottakai lapset mukaan.
Ei haluta olla miehen kanssa kaksistaan, vaan lasten kanssa.
Lasten kanssa on niin mukavaa.
Kumpikin oli tosi kyllästynyt kapakkaelämään ja huokaisimme helpotuksesta kun sai tutuille perustella vauvalla, ettei tarvitse lähteä.
Muutimme maalle ja täällähän käpsehdimme onnellisina. Jotenkin sitä on irroittautunut koko siitä porukasta, joka jatkoi bailaamista. Ei ole heille mitään sanomista.
Vähän omituisia me kai olemme kun viihdymme yhdessä perheenä. Tai ainakin nykykäsityksen mukaan. Nykyäänhän on tyypillistä, että ensin halutaan vauvaa ja sitten aletaan marista kun siitä ei päästä eroon ja saada sitä omaa aikaa.
eikä välttämättä edes yökyläilyä, vaan sitä että saa jonkin aikaa tehdä jotain itselleen mieluisaa ilman lasta.
En usko että on tavallista olla kiintymättä noin lapseensa kuin kuvaat.
äideillä, jotka eivät koe tarvitsevansa tuulettumista, ovat äitejä joilla ei alunperinkään ole ollut elämää ennen lapsia.
merkitystä iällä on asian kanssa? jotkut vaahtoavat että sellaista se on kun on nuori äiti! Itse kaipaan tuulettumista vaikka on lapseni saanut 31- vuotiaana!
Olen juoksuni juossut, mutta se on eri asia kuin muutaman kerran vuodessa ulkona käyminen vaikka oman miehen kanssa!
että vanhemmat ovat mukana vauvan kanssa mummolassa.
asutteko te kaikki tosiaan kotipaikkakunnillanne? Meillä ei voi edes harkita moista hoitoon laittamista, kun vanhemmille on matkaa 600km. Käydään siellä koko perhe pari kertaa vuodessa. He eivät käy koskaan meillä.
me emme koskaan ole miehen kanssa kahdestaan, emme ole olleet ainakaan kymmeneen vuoteen yhtään yötä ilman lapsia, eikä sellaista ole näköpiirissäkään. Parisuhteemme voi hyvin, emmekä haikaile kahdenkeskistä aikaa, koska sellaista ei pysty järjestämään, mitä sitä haikailemaan jotain mitä ei ole, elämme tässä ja nyt, ihan onnellisina. Toki sellainen aika olisi varmasti ihan mukavaa, en sitä ollenkaan kiellä. Olisi mukava tehdä joitakin juttuja ihan kahdestaan. Olen joihinkin ketjuihin kirjoittanut, että ei se kahdenkeskinen aika mikään parisuhteen kestäminen tae ole, jos suhde menee huonoksi, en usko, että baarireissu tai joku elokuvareissu sitä pelastaa.
ja kun näin kirjoittaa, saa ihan kummallisia kommetteja siitä, miten olen niin kiinni lapsissani tai sanon näin, koska olen kateellinen. Useimmat siis kai viettävät parisuhdeaikaa paljonkin, koska on ihan mahdotonta ymmärtää, että jonkun on pakko pärjätä ilman, ja silti voi olla parisuhdekin kunnossa.
täällä mollataan myös isovanhempia ja lapsen lasten yökyläilyä pidetään heille taakkana.
Vaikken mikään yli 60v isoäiti ole, niin täytyy silti sanoa, että minä luokkaantuisin ellei oma lapseni uskoisi lastaan hoitooni. Jo viikkokin ilman lapsenlasta tuntuu ikuisuudelta. Yöksi tulee aina kun on tarvis ja siitä me nautimme suunnattomasti, kun saadan olla vaan kaksistaan ilman häsläävää äitiä.
En syötä lapselle mitään poikkeavaa, kuten karkkia tms. Olenhan itsekin kasvattanut lapsen ja osaan kyllä pitää huolta uudesta pikku tulokkaasta.
Antakaa isovanhempien nauttia lapsen lapsistaan vielä, kun heillä on siihen mahdollisuus.
Kaksi kertaa olemme olleet miehen kanssa baarissa yhdessä! Mies on käynyt kaveriensa kanssa ulkona varmaankin 5 kertaa näinä vuosina ja minä varmaankin saman verran. Yökylässä lapset ovat olleet kaksi kertaa ja silloinkin mun työmatkan vuoksi.
Tekopyhiä ollaan ja varmasti parisuhdekin aivan katuojassa. Jos meillä olisi joku jolle lapsetlaittaa yöksi, varmasti käyttäisimme hyväksi, mutta kun ei ole.
yöheräilyjä ikänsä tai terveytensä puolesta = eivät halua lapsia yökylään.
Oma äitini on myös antanut ymmärtää lasteni ollessa ihan pieniä, että ei mielellään hoida vauvoja (on jotekin 30 v:ssä muka unohtanut kaiken..) - tulee kyllä meille hoitamaan lapsia mielellään, mutta yön yli jatkuvaa kokonaisvastuuta ei jaksa. Tätä kai on kunnioittaminen, vai? Isovanhempiakin on "moneen junaan".
niitä tekopyhiä löytyy paljon. Sitten haukutaan huonoksi äidiksi. Taitavat vain olla kateellisia kun ei pysty viettämään kahdenkeskeistä aikaa miehensä kanssa! Yökyläily on tärkeää myös äidin jaksamisen kannalta. Jos äiti saa nukkua edes kerran vuodessa kunnon yöunet, tekee se ihmeitä jaksamiselle.
Ja jotkut nyt vaan jaksavat enemmän kuin toiset. Kahdenkeskistä aikaa voi viettää mainiosti sitten, kun lapset nukkuvat. Silloin voi jopa maistella lasillisen sitä viiniä ja sekstailla vaikka koko illan. Minä taas säälin niitä, jotka eivät pysty hoitamaan parisuhdettaan ihan siinä arjen keskellä vaan lapsista täytyy hankkiutua sen vuoksi eroon. Meillä lapset nimittäin kuuluvat ihan normaaliin perhe-elämään.
Nämä tiuskijat ovat kyllä todellisuudessa niitä joilla ei ole mahdollisuuttasiihen tuulettumiseen, eivät niitä joille se on oma valinta.
sen hyvin huomaa kerhoissa, muskarissa ja hiekkalaatikolla ketkä äidit käyvät välillä tuulettumassa ja ketkä ei! Äidit, jotka eivät kaipaa tuulettumista tiuskivat ja äksylevät ja komentavat lapsiaan ihan joka asiassa. He myös jaksavat mollata miehiään ja valitta mitä he eivät tee ja mitä he tekevät väärin. Lisäksi heille on tärkeää, että oma lapsi on kaikessa paras ja on kehittynyt nopeimmin! Tuulettumassa käyvät äidit puolestaan jutustelevat leppoisasti ja kertovat mitä hauskaa miehen kanssa on tapahtunut. Jos on tarvetta niin lapsia komennetaan välillä. Olen mielummin jälkimmäisessä seurassa, sillä en jaksa kuunnella ainaista valitusta ja nipotusta!
kuulostaa niin tutulta! Samalla linjalla ollaan!
just ja lapsetkin on ihan kahjoja kun vaan valitetaan kaikesta eikä anneta leikkiä normaalisti ettei vaan vaatteet likannu tai tuu pipiä yms.!!
muuten paikkansa. Useasti ne äidit on hirveitä valittajia. Sitten esitetään täällä, että kakki on niin ihanaa. Sääli ettei voi myöntää totuutta!
voidaan olla kyllä toista mieltä! Kyllä niillä valittaja äideillä olisi mahdollisuus viedä lapsi hoitoon, mutta he eivät vie, koska äidin on pakko loistaa ja esittää täydellistä äitiä!
En ymmärrä miksei koskaan voi poiketa rutiinista?
Onko kaiken pakko aina olla tuttua ja turvallista?
Eikö äidit uskalla enää elää rennosti?
Ei minun lapseni syntymä minusta tehnyt kaavoihin kangistunutta ja vakavaa. Nautin täysin rinnoin lapsestani ja rakastan häntä enemmän kuin mitään muuta tässä maailmassa, silti myönnän,että välillä kaipaan irtiottoa arjesta!
niitä tekopyhiä löytyy paljon. Sitten haukutaan huonoksi äidiksi. Taitavat vain olla kateellisia kun ei pysty viettämään kahdenkeskeistä aikaa miehensä kanssa! Yökyläily on tärkeää myös äidin jaksamisen kannalta. Jos äiti saa nukkua edes kerran vuodessa kunnon yöunet, tekee se ihmeitä jaksamiselle.
Ja jotkut nyt vaan jaksavat enemmän kuin toiset. Kahdenkeskistä aikaa voi viettää mainiosti sitten, kun lapset nukkuvat. Silloin voi jopa maistella lasillisen sitä viiniä ja sekstailla vaikka koko illan. Minä taas säälin niitä, jotka eivät pysty hoitamaan parisuhdettaan ihan siinä arjen keskellä vaan lapsista täytyy hankkiutua sen vuoksi eroon. Meillä lapset nimittäin kuuluvat ihan normaaliin perhe-elämään.
äiti ei ole kyllä lukenut tätä ketjua, kun puhuu omiaan!!
Eikä alle vauvaa opeteta nukkumaan!!
Tekstisi on todella naurettavaa, kun huomaa ettet ole perehtynyt täällä muiden kirjoituksiin!
Lueppa ketju kokonaan ja kirjoita sitten mielipiteesi!
yöheräilyjä ikänsä tai terveytensä puolesta = eivät halua lapsia yökylään.
Oma äitini on myös antanut ymmärtää lasteni ollessa ihan pieniä, että ei mielellään hoida vauvoja (on jotekin 30 v:ssä muka unohtanut kaiken..) - tulee kyllä meille hoitamaan lapsia mielellään, mutta yön yli jatkuvaa kokonaisvastuuta ei jaksa. Tätä kai on kunnioittaminen, vai? Isovanhempiakin on "moneen junaan".
täällä on turha rutista ellei saa lapsiaan hoitoon! Se on asia erikseen!