Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, jotka väittävät...

Vierailija
25.02.2010 |

etteivät koe tarvetta päästä tuulettumaan ensimmäisen vuoden aikana lapsen syntymästä ovat mielestäni tekopyhiä teeskentelijöitä!!

Rakastan lastani yli kaiken ja hän on tärkeintä maailmassa, mutta siitä huolimatta pieni irtiotto arjesta silloin tällöin tekee hyvää.

On ihanaa viedä vauva yökylään, jotta saa rentouttavan illan jälkeen kerrankin nukkua niin pitkään kuin unta riittää!

Samaiset äidit myös väittävät, että jos parisuhde on hyvä ei tarvitse kahdenkeskeistä aikaa puolisonsa kanssa!

Paskat sanon minä. Terveen, kypsän ja hyvän suhteen merkki on se, että pari haluaa viettää hetkisen aikaa vain kahdestaan ilman "häiriöitä". Huonossa parisuhteessa kahdenkeskistä aikaa ei kaivata.

Olenko oikeasti yksin tätä mieltä? Tätä palstaa lukiessa tulee kyllä sellainen olo!!

Kommentit (407)

Vierailija
281/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, unohtui mainita että lopetimme yhteispäätöksellä molemmat alkoholin käytön kun tulin raskaaksi. Minä lopetin myös tupakoinnin. Kumpaakaan ei olla kaivattu. Ystäviämme näemme ihan selvin päin, ei tarvitse mennä mihinkään baareihin.

T.59

Vierailija
282/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on katsos tätä, kun saat lapset vanhemmalla iällä. Bailaamaan en lähtisi maksustakaan ja jos jonnekin mennään, niin tottakai lapset mukaan.

Ei haluta olla miehen kanssa kaksistaan, vaan lasten kanssa.

Lasten kanssa on niin mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se teettää, kun lapset tehdään liian nuorena ja oma elämä jäänmyt elämättä.

T. Se edellinen.

Vierailija
284/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kuulun porukkaasi joka tykkää läydä ystävien kanssa baarissa tai istumassa pitkää iltaa ravintolassa miehen kanssa, ehkä käydään samalla teatterissa?

Omat vanhempanikin käy baareissa vaikka ikä alkaa painaan kuuttakymmentä! :) En ole koskaan ymmärtänyt miksi baarit olisi kauniille kaksikymppisille ainoastaan, semmoiseen suunnattuun baariin en mene mutta on muitakin!

Minusta jokanen saa tehdä niinkuin haluaa, kunhan lapsista huolehditaan!

Jos ei halua baariin niin mikäs siinä.

Tervettä olisi käydä vaikka teatterissa joskus, jos lähteminen tuntuu pahalta niin se kertoo kai ongelmasta mutta ei kenenkään varsinaisesti tartte lähteä vaikkapa vaeltamaan miehensä kanssa jos ei halua.

Kai se on joskus hankala nähdä asioita toisen perheen silmin kun ajattelee erilailla?

Samaten ne jotka viihtyy kotonaan katsoo meitä meneviä kummaksuen. Eikä minusta ole sanomaan kumpi on parempi heille, tiedän vaan sen oman perheen tarpeen ja mitä me voidaan tehdä.

Meillä lapset menee kasilta nukkumaan joten sitä "kahden keskeistä" on kyllä illalla.

Mutta eihän silloin mitään isompaa voi tehdä: leffa loppuu jos joku lapsista itkee hampaitaan. Silloin ollaan aina hälyytyksessä, me ainakin tarvitaan vapaata ja mielellään vaikka mummo tulee kotiin päivystäjäksi.

Mutta jokanen toki tyylillään!

Vierailija
285/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tylsempää hommaa. Ja mieskin sattuu olemaan absolutisti niin mikäs meillä on ollessa.

on että monet naiset erakoituvat saatuaan lapsia. Hidän elämänsä pyörii oman pikku perheen ympärillä ja kaikki muu on turhaa. Ei se tee kenestäkään huonoa äitiä vaikka haluisikin kerran tai kaksi vuodessa lähteä baariin. Järkevämpää on silloin viedä lapset yökylään. Pitäisikö jokaisen äidin tulla absolutiksi lapsen syntymän jälkeen??

Mä en ole absolutisti, en missään nimessä. MUTTA... mä en ymmärrä kyllä, mikä ihmeen onnenlähde se baari on? Mä tarvitsen aikaa itselleni kyllä, sitä en kiistä. Tosin mä en tarvitse sitä kuin 3-4krt / vuosi. Ihan hiljattain vasta olen ollut ensimmäisiä kertoja 2 yötä peräkkäin pois lapseni luota (2,5v).

Mua ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta lähteä baariin ryyppäämään. Eriasia sitten, jos on joku esiintyjä yms. jota menisin katsomaan. Ihan vaan ryyppäämään en tahdo lähteä... ja tätäkös on mun ihanien lapsettomien ystävien vaikea ymmärtää. He vinkuvat, kun en koskaan käy missään ilman lasta... Hmm... juurikin olin Tallinnassa, tosin join sillä reissulla 2 alkoholipitoista juomaa, enkä ollut yhdessäkään yökerhossa. Eikö tätä sitten lasketa tuulettumiseksi? Ilmeisesti ei... Koska 2pv reissun jälkeen alkoi vinkuna... "sun pitää saada muuta ajateltavaa, lähde nyt meidän kanssa, vedetään oikein kunnon lärvit, sä et ikinä käy missään...". Juujep... ei ole mun elämääni enää. Minä ymmärrän teidän elämäänne, ymmärtäkää tekin minun. Minä olen aina halunnut lapsen... nyt kun minulla se viimein on, antakaa mun viettää aikaa tämän ihmeen kanssa.

Vierailija
286/407 |
02.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomennut sellaisen seikan, että eniten valittaa parisuhdeajan puutetta ne äidit, joilla -mummot hoitavat lapsia useasti -jotka viettävät useasti lomia miehen kanssa kahdestaan -joilla on lapset virikehoidossa Eli pääpiirteittäin näyttää olevan juuri ne pariskunnat suurimpia valittajia, jotka viettää sitä kahdenkeskitä aikaa enemmän. Se vähäinen aika, mikä jaksetaan olla lasten kanssa, koetaan tosi raskaaksi. Se asenne on jo alusta asti sellainen, että kun lapsi tulee, se on luopumista kaikesta kivasta, baareista ja parisuhteesta. Lasta ei nähdä lisänä, mikä saadaan elämään vaan se nähdään taakkaana, minkä takia joudutaan luopumaan kaikesta kivasta.

Meille lapset on rikkaus ja heitä hoidetaan ilolla. Olemme käyneet kuitenkin matkoilla myös kahdestaan periaatteella 1 yö/ikävuosi max erossa. Omaa aikaa on myös järjestetty ja lapset olleet hoidossa. Ja baarissakin on joskus käyty (hui!) Kohtuus kaikessa, niin kotona kököttömisessä kuin maailmalla luuhaamisessa. Vanhemmat tarvitsevat muitakin sosiaalisia kontakteja kuin lapset ja toisensa ja välillä ilman lapsia. Se on ihan normaalia ja tervettä. Pikkuvauvan yökyläilyn tarpeellisuus on ihan asia erikseen. Ei meilläkään sylivauvaa yökylään viedä.

Vierailija
287/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viihtyy siinä?

Hyvä mies, joka ottaa täyden hoitavastuun isänä ja hoitaa oman osuutensa. Ei riitoja rahasta, ei riitoja kotitöistä, ei riitoja lastenhoidosta. Kun se arki on niin mukavaa niin eikö siinä saisi viihtyä? Miksi se on tekopyhää?

Vierailija
288/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos joku kaveripiiristäsi olisi saanut lapsen ennen sinua ja sitten matkalla alkaa tollasen esityksen niin kyllä sääkin ihmettelisit.

Olen neljän lapsen äiti ja baarissa juon ja pidän kavereitten kanssa hauskaa. Ei sillä että baari tai juominen tulee ennen lapsia, mutta he ovat kotona/mummolla joten voin olla kännissä huoletta!

Minusta olet 64 jokseenkin erehtynyt porukasta jos lähdet juomaan Tallinnaan ja otat 2 paukkua. Ei siis mikään ihme että kaverit ihmettelee sinua: ethän sinä pyhänä äitinä enää ole sama vanha juomakaveri.

Ei äitiys tarkoita että tarttee alkaa kestovaippaamaan, tekemään omia vaatteita ja muuttamaan metsän keskelle -voi niin tehdä; mekin tehtiin mutta silti ei koko olemus tartte muuttua siihen yhteen -äitinä olemiseen, jollon voi juoda 2 paukkua.

63

Vierailija
289/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten ollaan kotosalla miehen kanssa ei ole mitään laatuaikaa. Itse henkilökohtaisesti tarvitsen kerran kuussa tai kerran kahdessa kuussa illan, jolloin viedään lapset mummolaan yökylään ja miehen kanssa käydään kahdestaan leffassa, näyttelyssä ja/tai ravintolassa syömässä. Tämä on musta laatuaikaa yhdessä, ei se kotona jumittaminen työpäivän jälkeen väsyneenä.

Vierailija
290/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitustasi.

Eikö ihminen saa muuttaa juomatapojaan? Itsekin olen joskus nuorempana vetänyt aina lärvit ihan pohjanmaan kautta, enkä todellakaan tee enää niin. Ei yksinkertaisesti huvita, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko minulla lapsia vai ei. Ihmiset muuttuvat ja aika monelle hauskanpito ei tarkoita samaa kuin kännääminen!

No jos joku kaveripiiristäsi olisi saanut lapsen ennen sinua ja sitten matkalla alkaa tollasen esityksen niin kyllä sääkin ihmettelisit.

Olen neljän lapsen äiti ja baarissa juon ja pidän kavereitten kanssa hauskaa. Ei sillä että baari tai juominen tulee ennen lapsia, mutta he ovat kotona/mummolla joten voin olla kännissä huoletta!

Minusta olet 64 jokseenkin erehtynyt porukasta jos lähdet juomaan Tallinnaan ja otat 2 paukkua. Ei siis mikään ihme että kaverit ihmettelee sinua: ethän sinä pyhänä äitinä enää ole sama vanha juomakaveri.

Ei äitiys tarkoita että tarttee alkaa kestovaippaamaan, tekemään omia vaatteita ja muuttamaan metsän keskelle -voi niin tehdä; mekin tehtiin mutta silti ei koko olemus tartte muuttua siihen yhteen -äitinä olemiseen, jollon voi juoda 2 paukkua.

63

Vierailija
291/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei tässä siitä puhuttu.

Meilläkin on hyvä arki: on työpaikat joihin joskus hoitovapaan jälkeen palaan, miehellä työpaikka, on osallistuvia mummoja ja kummeja, mies tekee paljon (osaan toki itsekin renkaat autoon vaihtaa) kotonakin, rakkautta riittää ja plaa plaa.

Ei baariin lähteminen ole sen kummempaa kuin mennä teatterinäytöstä ihailemaan tai kuntosalille. Valintojahan noi kaikki on "vapaa-ajalle".

Ei tartte juoda humalaan saakka (vaikka kyllähän kaverit vähän ihmettelee jos joku sylkee lasiin).

Absolutisti saa olla tai kasvissyöjä mutta jos entinen bilehilu heittäytyy kaveriporukassa moraalipieruksi niin kyllä se kummalta tuntuu. Nukkuuko se yksin hotellihuoneessa ja herää aikasin aamupalalle? :D

Ei se hauskaa estä pitämästä: tanssia voi selvänäkin!!!

63

Vierailija
292/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kolmen alle kouluikäisen lapsen totaali-yh. Joten parisuhteen hoitamiseen en tarvitse aikaa. Mutta en kyllä kaipaa sitä kuuluisaa omaa aikaakaan.

Jotkut kavereistani toitottavat, että "kyllä sinä tarvitset omaakin aikaa". Mihin? En keksi mitään syytä siihen. Minä nautin lapsistani ja heidän kanssaan viettämästäni ajasta. Toki on päivä kun kaikki ei mene putkeen, mutta joskus vaan on semmoisia päiviä. Se kuuluu elämään lasten kanssa.

Kyllä mulla silti on elämää, muutakin kuin täällä kotona. Tapaan ystäviäni jne.. mutta lapset ovat aina mukana, enkä mä koe sitä ongelmaksi. Kyllä mä saan juteltua syvällisiä ystävieni kanssa, vaikka lapset ovatkin mukana. Ne leikkivät silloin jotain toisten lasten kanssa siellä missä olemmekin :) Ja en minä niin syvällisesti uppoa ystävieni kanssa keskustelemaan, etteikö minulla olisi aikaa vastata lapsilleni jos he sattuvat jotain tulla kysymään kesken keskustelun tai esittelemään leikkiään tai kertomaan jotain asiaansa.

Minä elän tämmöistä elämää. Minä olen olemassa lapsilleni ja heidän saatavillaan. En mä kaipaa minkään muunlaista elämää.

Jotkut toiset kaipaa ja se on minulle ok. Me ihmiset olemme erilaisia. Kaupaamme erilaisia asioita, pidämme erilaisita asioista jne... Ei minulle ole ongelma, jos joku toinen kaipaa sitä omaa aikaa.

Vierailija
293/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa muuttaa!!!!

Saa alkaa vaikka kasvissyöjäksi ja pelastaa tarhakettuja.

TIETENKIN! Mutta tämä yksi mamma nyt on niinkuin meidän kaveripiirissä eräs Ä-I-T-I joka lapsen saatuaan alkoi tollaseksi että juon yhden ja sitten istun hiljaa pöydässä ja nenänvartta pitkin katson muita.

Katso kun tollasia ON OLEMASSA eikä se ole enää mitään kivaa siinä kaveriporukassa. Jos ei juo niin ei juo. Voi ottaa vaikka alkoholittomia juomia ja tanssia mukana, mutta se että lähetään jonnekin ja sitten aletaan riippakiveksi; emmää haluu emmää ny viittis.. Kyllä se oli hauskaa ennen lasta, miksi lähteä mukaan jos sitten ei halua olla porukan kanssa?

Itse en laske montako juomaa tai mitä kukakin juo, mutta se ei ole se homman idea vaan se että mennään tanssiin ja kikattamaan vitseille.

Tätä tässä ketjussa haettiin, ei mitä kukin juo!

Ei enää tartte ryypätä humalatilaan. Itsekään en juo enää niin paljoa. Ja vanhempanikaan 6-kymppisenäkään ei varmaan juo samanlailla kuin nuorena. Eikä pidäkään!

Mutta jos mennään, niin mennään eikä jäädä kiukuttelemaan yhden drinkin jälkeen että nyt riitti ja muut on ihan kamalia sieniä.

63

Vierailija
294/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla rehottava mustavalkoisuus, kapeakatseisuus ja suvaitsemattomuus.

Ja niin, minä en todellakaan ole kaivannut esim ns biletysiltoja lasteni ollessa alle 1v vauvoja.

On se kumma miten me äidit voimmekin olla erilaisia haluiltamme ja tarpeiltamme.

Tuohon toiseen väitteeseesi sanon vain sen että parisuhdetta hoidetaan pääasiallisesti ja pääosin arjessa.

-34v Äiti vm 2001&2003, miehensä kanssa yhdessä 18v josta pian 10v aviossa-

Vierailija
295/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksesta ja kaveripiiriä seuratessa voisin vetää samoja johtopäätöksiä kuin ap, niissä tapauksissa joissa nainen on hautautunut lasten kanssa kotiin ja mies jätetään jotenkin ulkopuolelle, niissä on erilaisia ongelmia esim. parisuhteessa tai sitten äidillä on (ehkä hormoneista johtuvaa) todella outoa käytöstä/suhtautumista. Osalla elämä palautuu normaaliksi sen vauvavuoden jälkeen kun imetys loppuu, ehkä siksi olen ajatellut että osa naisista kärsii hillittömästä hormonimyrskystä eikä oikeasti kykene samalla ylläpitämään parisuhdetta normaalisti.

Itse kaipaan välillä omaa aikaa ja välillä miehen kanssa vietetään aikaa kahdestaan vaikka väsymyksen vuoksi olisi järkevämpää käyttää sekin aika nukkumiseen. Mutta mieluummin vähän väsyneet mutta yhdessä onnelliset vanhemmat, lapsillekin hyväksi.

Vierailija
296/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

makasamme ens viikolla varmaan 200e hotelli+ruoka+leffa ilta/yöstä,vanhempani hoitavat lapset.Mitä pahaa siinä on jos pistää rahaa parisuhteeseen?Lastenhoitajillekkin on maksettu välillä se 10e tunti(mll) jos ei muita hoitajia ole ollut.

Vierailija
297/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vain sinun mielestäsi ;)

Omasta mielestäni olen aito ja välittävä ihminen. Ja minulla on äärettömän luja avioliitto. Ei se voisi vahvempi olla.

Vierailija
298/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen vuoden aikana lapsen syntymästä, ovat mielestäni huonoja äitejä ja kyvyttömiä sitoutumaan vauvaansa eivätkä kestä vauvan tuomaa vastuuta.

Huono parisuhde kaatuu jos ei vuoteen pääsee tuulettumaan yhdessä. Hyvässä parisuhteessa on sitouduttu puolisoon ja vauvan tuomiin muutoksiin on osattu valmistautua. Tässä kohdassa erottuu jyvät akanoista kuten monet varmaan tietävät...

Ja kun on osannut alunperin valita oikean puolison, ei tarvitse pelätä lähteekö mies vieraisiin jos ei ole vaimonsa elämässä nro 1 joka hetki.

Eikö olekin ihanaa yleistää :D

Vierailija
299/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oletko ajatellut siltä kannalta että muut ei ehkä halua puhua asioitaan lapsien kuullen?

Itselleni on ainakin tärkeää että meidän 4 alle kouluikästä elää sitä omaa lapsen elämää enkä puhu aikuisten juttuja kun on saman katon alla.

Omat vanhemmat on eronneet aikanaan ja minä ainakin tiedän yhtä ja toista mikä ei kuulunut minun korvilleni kun olen kotona, eri huoneessa ollut ja äiti avautunut ystävälleen.

Kyllä minäkin nautin elämästä lapsien kanssa!

En minä pakene elämääni baareihin -tai kuntosaleille -tai mitä nyt keksin ilman lapsia ajalle.

Onko se nyt ainoa syy ettei mene: koska kotona on niin kivaa?

Onhan muuallakin kivaa!

Tuplasti ihanempaa on sitten palata takasin kotiin parin tunnin teatterin jälkeen. Ajattele: 2 tuntia vaan tuijotat herkeämättä jotain eikä tartte välittää muusta: nytkin juuri meidän toiseksi nuorin teloi sormensa, pitää mennä! :)

Omat lapset on ihania, ei siinä mitään pahaa mutta ei aina ole kiva jos joku raahaa lapsensa mukaan joka paikkaan tai on paikalla joka käänteessä.

Et ole ystävällesi äiti. Vaan se ystävä. Jokasen roolin voi irrottaa toisesta hetkeksi.

63

Vierailija
300/407 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

63

Mä en todellakaan ollut siellä Tallinnassa ryyppäämässä! Vaan katsomassa yhtä esitystä... ja olin liikenteessä yhden ystäväni kanssa, joka ei hänkään juonut ko. reissussa kuin...ööö... jotain... humalassa emme olleet kumpikaan.

Mun pointti oli siis se, että tuota mun Tallinnan reissuani ei muut mun ystäväni (jotka eivät siis olleet mukana) laske "tuulettumiseksi" ilman lasta, koska en vetänyt lärvejä siellä.

Yritin siis sanoa sitä nimenomaan, että hauskaa voi pitää ilman, että vetää lärvit, käyttäytyy huonosti ja oksentaa aamulla.

Mä käyn kyllä baarissa joskus tämän toisen ystäväjoukon kanssa, MUTTA mä en käy joka viikonloppu vetämässä lärvejä... mun mielestäni 1-2 kertaa vuodessa riittää ihan hyvin. Tapaan säännöllisesti muuten tätä kaveriporukkaani kyllä (ja osaan puhua muustakin kuin potalle opettamisesta), mutta mä en enää vaan jaksa juosta baarissa. Voin lähteä illalla ystävieni kanssa ottamaan pari lasia viiniä... eli en mä mikään totaalikieltäytyjä todellakaan ole.

Minä olen hieman muuttanut juomatapojani kyllä (tämä tapahtui jo ennen lasta), kaverini eivät... Se ei ole minulle ongelma (siis sen enempää oma juomiseni kuin heidänkään juominen), enkä todellakaan baarissa laske kenenkään kulutusta...

t: 64

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi