Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cheerleading harrastuksena, mitä kokemuksia?

Vierailija
25.02.2010 |

10v tytär haluaisi nyt kovasti aloittaa lajin harrastamisen, ja kaipaisin nyt teiltä kokemuksia jos itse/lapsenne olette lajiin perehtyneet. Itse olen nähnyt vaan joidenkin ryhmien esityksiä, ja kyllähän nuo aivan mielettömän taitavia tyttöjä ovat. Lähinnä pelottaakin lajin vaativuus, koska ohjelmat näyttävät esim. kilpavoimistelun verrattuna vaativan enemmän taitoa, sekä samoin tapaturmariski.

Kertokaa siis hyviä ja huonoja puolia mitä teillä on mielessä lajiin liittyen.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tunnen heidän äitinä myös, joten tiedän asioista.

Kaikki tytöt ovat alipainoisia. Terveydenhoitaja soittelee kotiin, että mennään anoreksian rajoilla. Mutta tytöt ei syö, koska heidän täytyy olla laihoja.

Äidit ovat aivan kauhuissaan, mitä tekisivät. Parin äiti lopetutti harrastuksen tämän takia.

Ja kyllä on seksistinen. Teinit pikkuhameessa tanssimassa koulupoikien matseissa. Pojat huutelee, kenellä paras perse ja tissit ja keneltä saa helpoiten.

ei se mitää anoreksiaa oo😑 jos treenaat sm tasolla 6 kertaa viikossa on siinä vähä pakko tulla laihaks ku niin kovaa urheilee...ps ootko nähny suomessa 100kg mm tason jääkiekkoilijaa🤔

Vierailija
82/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu hakkaaan päätäni seinää kun tänne tulee semmoset ihmiset kommentoimaan jotka eivät oikeasti tiedä cheerleadingista mitään! jos cheerleaderit menis jossai toppavaatteis esiintymään nii eihän siit tulis mitään.....muute jos sanotte että cheerleaderit esiintyvät puoli alastomana kun heillä on pitkähihainen paita,hame ja shortsit niin teillä on kyllä päässä vikaa! jos tuutte tänne motkottaa cheeppareitten asuista niin samalla voisin huomauttaa että kilpavoimistelijoilla on vielä pienemmät asut😑

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheerleadingia rakastava kirjoitti:

Itse harrastan cheeriä ja olen 03, eli joo lapsi tässä kirjoittelee xd. Mutta kun alointin cheerin, aloitin harraste -joukkueessa jossa stuntit ja kaikki Cheeriin kuuluvat jutut eivät olleet mitään vaativia eikä liian vaikeita aloittelijoille. Kannattaa sinun lapsen aloittaa harrastus jos se häntä kiinnostaa, koska tässä ainakin puhuu tyttö joka rakastaa Cheerleadingia <3. Ymmärrän pelkosi, että lapsellesi käy jotain, mutta hän on hyvissä käsissä hyvien valmentajien kanssa :). Toivottavasti tämä auttoi jotakin ja voi olla, että tämä viesti tulee muutenkin jo tosi myöhään xd. Mutta juu eipä mulla muuta. Ps. Jos joitaki kiinnostaa instagramissa meidän joukkue niin seuratkaa @jsamars :)).[/quote

aijjaa joku muukin meijä joukkueesta eksyny tänne😂💪🏻

Vierailija
84/97 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos luulette että cheerleaderit osaavat vain pyöritellä pyllyään niin ette ole ikinä edes nähnyt cheerleadingiä. Cheepasta on ihan samalla lailla MM-kisoja kuun jääkiekosta

Vierailija
85/97 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheerleading ei todellakaan ole mitään "pakko olla laiha" vaan juuri toisinpäin. Valmentajat kehottavat syömään terveellisesti JA PALJON ja liikkumaan, eikä syö vähän ja laihduta. Cheerleadingissa ei kyllä mikään tikkukaan voi olla, se on voimalaji. Useimmat lajiin ei-tutustuneet sanovat ettei se ole edes urheilulaji, mutta ei kyllä sitten jalkapallokaan. Cheerleadingissa saatetaan nostaa jopa itseään painavempia nousijoita, ja akrobatiassa tarvitsee paljon lihasvoimaa ja fyysistä jaksamista. Ohjelman jankkaaminen puolet kaudesta tekemällä kaksi minuuttia täysillä jotain on rankkaa. Siinä omasta kokemuksesta saamaani tietoa. Toivottavasti tämä avaa silmäsi eikä jätä niitä umpeen tähän lajiin koskien.

Vierailija
86/97 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pidän cheerleadereitä hieman perseen heiluttelijoina, niin tuon olen kyllä positiivisena huomiona tehnyt, että anorektikkoja he eivät tosiaankaan ole. Näyttää olevan lihasta ja jopa pikkuisen tervettä rasvaa siinä päällä. Ei tosiaankaan mitään tikkureisiä tyyliin sanni noissa karkeloissa näy.

Vierailija
87/97 |
19.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOKS SÄKI MARSISTA EN TIENNY ET TÄÄL KÄY MUUTKI JOUKKUEEST xddd oon Lotta kukas sä olit :))

Vierailija
88/97 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon harrastanu 3 vuotta ja on tosi kivaa!! Alotin kun olin 6

Vierailija
89/97 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen cheerleading on aivan eri laji mistä ollaan nyt puhumassa. Tämä laji mistä nyt puhutaan on oikeaa urheilua. Siinä tarvitsee lihasvoimaa ja notkeutta ja yhteistyökykyä. Ne cheerleaderit jotka tanssivat koulun matseissa ovat niitä perseen heruttajia.

Vierailija
90/97 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheerleader ei voi olla mikään anorektikko/tikku, koitappa heittää volttisarja kovalla maalla/matolla jos sun kroppa on aliravitsemuksessa ja ei oo voimia! Harrastuksena jopa positiivisempi/kehomyönteisempi kuin esim telinevoimistelu tai baletti, jossa katsotaan yksilön suoritusta todella ”pilkutarkkaan”.

Oon huomannut että cheerleading-piireissä kannustetaan syömään PALJON! kaikilla matkoilla jne. Lisäksi joukkueellinen hyviä kavereita on vaan plussaa! Rakennetaan yhdessä jotain hienoa eikä keskitytä siihen että kuka on paras.

Ei maksa paljoa, lähes jokaisesta vähänkään isommasta kaupungista löytyy, aikuisenakin voi aloittaa! Kannattaa!

Vierailija
91/97 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea, haastava ja näyttävän näköinen laji! Kuitenkin koulussa cheerleadingia harrastavat kuuluvat jostain syystä usein niihin porukoihin, jotka eivät koulunkäyntiä juuri arvosteta ja päihteiden käyttö aloitetaan keskimääräistä varhaisemmin. Mutta kaikissa joukkueissa on varmasti myös tunnollisempia yksilöitä ja ihan jokaisen lajin parista löytyy varmasti lapsia ja nuoria laidasta laitaan.

Vierailija
92/97 |
28.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheer kirjoitti:

Cheerleader ei voi olla mikään anorektikko/tikku, koitappa heittää volttisarja kovalla maalla/matolla jos sun kroppa on aliravitsemuksessa ja ei oo voimia! Harrastuksena jopa positiivisempi/kehomyönteisempi kuin esim telinevoimistelu tai baletti, jossa katsotaan yksilön suoritusta todella ”pilkutarkkaan”.

Oon huomannut että cheerleading-piireissä kannustetaan syömään PALJON! kaikilla matkoilla jne. Lisäksi joukkueellinen hyviä kavereita on vaan plussaa! Rakennetaan yhdessä jotain hienoa eikä keskitytä siihen että kuka on paras.

Ei maksa paljoa, lähes jokaisesta vähänkään isommasta kaupungista löytyy, aikuisenakin voi aloittaa! Kannattaa!

Varmasti cheerleadingin parista löytyy vain vähän anoreksiatapauksia, mutta en näe syytä mustamaalata myöskään telinevoimistelua tai balettia. Varsinkin voimistelijat tarvitsevat vähintään yhtä paljon voimaa ja taatusti syövät sen mukaisesti. 

Vierailija
93/97 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikit ovat ilmeiden näkymistä varten. Vaatteet turvallisuussyistä. Ja miettikkää vaikka aurinkoista kesäpäivää puistossa. Silloin ihmisillä on paljon pienemmät vaatteet kuin cheerleadereillä.

Vierailija
94/97 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
95/97 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta löytyy tän vuoden suomen naisten cheerleading maajoukkueen esitys, joka palkittiin kilpailuissa kullalla!!

Vierailija
96/97 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat, että 30- vuotias mies seukkaa 16- vuotiaan tyttäresi kanssa niin sinne vaan

Vierailija
97/97 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan cheerleadingissä sitä jatkuvaa huutamista. Eikö se ärsytä ketään muta.