Miksi menit töihin lapsesi ollessa vasta 1-vuotias?
Kommentit (37)
koska tykkään töistä ja kaipasin älyllisiä haasteita. Lisäksi väitöskirjani oli kesken ja halusin saada sen valmiiksi (kuului osana silloiseen työhöni).
Lapsi ei kuitenkaan mennyt vielä hoitoon silloin. Tässä onkin vähän harhaanjohtavasti kysytty vain miksi menit itse töihin, sehän ei ole sama asia kuin että lapsi on välttämättä aloittanut hoidon.
Siis mun englantilaiset sukulaiset ja ranskalaiset+belgialaiset ystävät on ihan ihmeissään kun meen nyt VASTA töihin! Lapsi on 1 v. 4 kk. Siis joka tapauksessa ihmetellään. Suomalaiset elää kyllä sellasessa lintukodossa kun tällanen kysymys tälläkin palstalla ylipäätään esitetään. Nautitaan nyt vaan siitä, että täällä Suomessa on valinnan vapaus! Se on todella harvinaista! Mun englantilaistunut siskoni menee pakon edessä töihin kun lapsi on 6 kk, eikä valita, ei omasta eikä muiden puolesta.
oli 1-v ja 3 kk. Sain vakituisen paikan, ja olin kurkkuani myöten täynnä kotielämää. Mies jäi hoitovapaalle puoleksi vuodeksi. Ja teki muuten hyvää, kaikille, tuo puoli vuotta.
määräaikaisuus oli päättymässä, joten oli "pakko" mennä varmistamaan jatkotyö. Olisin muuten jäänyt tyhjän päälle. Asuntolaina toinen syy, mutta ei niin akuutti (yli 2v. olisin sinnitellyt rahallisesti ihan ok).
Tissitakiainen ei oppinut koskaan juomaan tuttipullosta.
Ei sillä, että olisi ollut aikomuskaan kesken vanhempainvapaan palata töihin.
Asian vierestä juu, mut silti.
Kukaan tervejärkinen ei laita vauvaa hoitoon
en ole tervejärkinen sinun arviosi mukaan, mutta hei, eipä se minulle mitään merkitse!
Terv. tervejärkinen kauppatieteen tohtori
sairaalassa (välillä olin siellä useita viikkoja) hoidoissa sairauteni takia. Mutta kait se ois ollut parempi ottaa lapset sinne sairaalaan kun se hoitoon laittaminen nuorena on niin pahasta.
tyttö silloin 1v2kk. En ole kotiäiti typpiä. Haluan mennä töihin ja saada aikuista seuraa. Luotan siihen että lapsi sopeutuu pian päiväkotiin, onhan siellä kavereita.
Asian vierestä juu, mut silti.
Kukaan tervejärkinen ei laita vauvaa hoitoon
Ap kysyi siis 1-vuotiaan hoitoon laittamisesta. Milloin 1-vuotias on ollut vauva? (Juuh, tiedän vastauksen: alle 1-vuotiaana. 1-vuotias ei kuitenkaan ole enää vauva millään mittapuulla.)
Meillä molemmilla oli ja on edelleen hyväpalkkaiset työt, joten kummankaan ammatti tai ura ei sen kummemmin painanut valinnassa. Mies itse halusi kotiin lapsen kanssa ja oli kovin tyytyväinen siitä puolesta vuodesta.
Olin ollut 2,5 vuotta kotona ja se oli tarpeeksi. Kaipasin muutakin elämää. Asuntolainan lyhennykset myös alkoivat, joten siinä toinen syy.
Hermot eivät kestä kotona lasten kanssa oloa 24/7
Tarvitsen aikuista seuraa, mutta äiti%vauva%seurakunnan hömppäkerhojen äitityypit ärsyttävät minua, joten töihin kaffepöytään oli päästävä.
En halunnut hiihtää verkkareissa tukka sekaisin, juoda kahvia läskimammojen kanssa päivät pitkät, puhua pelkästään lapsesta, imettää, lykkiä vaunuja ympäri kaupunkia vailla järkevää tekemistä, katsella uhmaavaa lasta ja nalkuttaa sitten miehelle kun hän tulee kotiin..
Siinä muutama OIKEA syy. Tosielämässä sanon, että taloudellinen tilanne pakotti.
olin töissä alle puoli vuotta ja jäin sitten uudelleen äitiyslomalle. Lapset menivät hoitoon 3v ja 4.5v vanhoina. Mutta siinäkin välissä olin puoli vuotta töissä ja mies tällöin hoitovaapaalla.