Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan saanut töitä valtiolle.fi-sivuston

Vierailija
04.02.2010 |

kautta? Olen hakenut vaikka kuinka montaa paikkaa tuon sivuston kautta, mutta yhteenkään ene edes ole päässyt haastatteluun, vaikka pätevyys ym. vaatimukset ovatkin täyttyneet.

Meneeköhän nuo valtion paikat jotenkin tiskin alta? Ne kun on pakko laittaa julkiseen hakuun. Jotenkin alkaa siltä vaikuttamaan.

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa talon sisällä toisiin tehtäviin rekrytoituminen vaatii ponnisteluja. Talon sisältä hakemistani tehtävistä (n. 7 kpl) olen päässyt yhteen haastatteluun, mutta koulutus ei, onneksi, kohdannut tehtäväkenttää. Haastattelukutsu tuli heti hakuajan päättymisen jälkeisenä päivänä.

Sitten taas ne koulutustani vastaavat paikat, joita olen talon sisältä hakenut, eivät tuota minkäänlaista tulosta. Eli näkisin, ettei "talotuntemuksellakaan" aina päästä helpommin kiinni virkoihin.

Tai sitten naama ei vaan miellytä ;)

Toisaalta eipä niitä haastattelukutsuja tule muualtakaan. Juuri viime viikolla sain edellisen "kiitos, mutta ei kiitos" -kirjeen, jossa hakijamääräksi ilmoitettiin 358.

Vierailija
2/143 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen, että kerran ilmoitus tehtävään valitusta tuli heti hakuajan jälkeisenä maanantaina, kun hakuaika loppui edellisenä perjantaina. Ei niitä haastatteluja taidettu viikonlopun aikana suorittaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmenainen, vaan hyvä peruskoulutus, työkokemusta ja selväjärkinen. Sain vakituisen viran 55 vuotiaana 184 hakijan joukosta. Tänä vuonna olen jo ollut 5 haastattelussa joista yhdessä oli 154 hakijaa ja yhdessä 94, hesan alueella oli 32 yhteen paikkaan. Olen ihan tyytyväinen, nykyisessä työssäni ei tämän ikäistä henkilöä arvosteta, pitää olla alle 30 tradenomi ja mielellään urospuolinen, johan uraputki aukeaa. Mutta kovan hinnan tämä ex työnantajani ikä - ja sukupuolirasismista tulee maksamaan. Työntekemisessä suorittavalla tasolla on tärkeä ammattitaitoinen, motivoitunut ja realistiset elämän asenteet. Ei geelikynnet ja lattemuki. Toiset tekee työtä erinomaisesti, toiset hyvin ja yhdet taas tekee vaan töitä. Näissä tasoissa on paljon eroa.

Vierailija
4/143 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 30 tradenomi ja mielellään urospuolinen, johan uraputki aukeaa. Mutta kovan hinnan tämä ex työnantajani ikä - ja sukupuolirasismista tulee maksamaan. Työntekemisessä suorittavalla tasolla on tärkeä ammattitaitoinen, motivoitunut ja realistiset elämän asenteet. Ei geelikynnet ja lattemuki.

All 30v urospuolisilla tradenomeilla on usein geelikynnet ja lattemuki? 55-vuotta nuorena pitää olla vähän positiivisempi asenne, eikä katkeran vanhuksen oloisena vuodattaa av-palstalla sukupuoli- ja ikärasismeista. Jos olet vielä huonommin koulutettu kuin tradenomi, hakeudu vielä jatkokoulutukseen, tradenomikoulutus on yksinkertainen ja helppo.

Vierailija
5/143 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kellään mitään hajua sellaisesta, kun etsitään assistenttia valtion virastoon, niin onko millään muulla kuin ylemmällä korkeakoulututkinnolla turha hakea? Onkohan mitään mahdollisuuksia AMK-tutkinnolla? Toisaalta 1800€ palkka ei varmaan monta akateemista houkuttele (tai ketään muutakaan)...

Työpaikkailmoituksessa ei tätä asiaa mainita, ainoastaan soveltuva koulutus.

Vierailija
6/143 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni haki yhtä paikkaa, hakijoita oli paljon mutta mieheni sai paikan. Eikä meillä ollut siellä ketään tuttua joka olisi asiaan vaikuttanut.

Vierailija
7/143 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä meillä ole rekrytoijaa erikseen vaan joka virassa pomo pohtii asian ja hoitaa prosessin. Virat meidän virastossa on jaettu siten, että otetaan oikein nuoria ja oikein kokemattomia, joille ei tarvitse maksaa kunnon palkkaa ja joilla ei oel mitään käsitystä työelämästä. Sitten heitä voi huijata tekemään ylipitkää päivää, muiden töitä (kun sijaisia ei oteta) ja pitämään lomansa siten, että vanhempi väki voi valita loma-aikansa vapaasti.

Valtiolla on äärettömän surkea työpaikkahenki, hirveästi riitoja ja tilanne, jossa kaikilla on kohta sama palkka, koska mitkään henkilökohtaiset lisät ei toimi (ei ole rahaa). Vanhempi väki on jo oppinut, että koska palkkaa ei tule, ei kannata rehkiä, nuoremmat ja tyhmemmät luulevat palkkapotin ahertamalla kasvavan, mutta ovat väärässä.

Ja ainakin meillä esim. 8 vuotta hoitovapaalla ja ennen sitä 3 vuoden työkokemus on virantäytössä vahvempi meriitti kuin suoritetut jatko-opinnot ja 15 vuoden työkokemus.

Vierailija
8/143 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla on äärettömän surkea työpaikkahenki, hirveästi riitoja ja tilanne, jossa kaikilla on kohta sama palkka, koska mitkään henkilökohtaiset lisät ei toimi (ei ole rahaa).

Valtion työntekijät, kannattaako valtiolle hakea? Hyvät lomaedut houkuttelevat, mutta jos surkea työilmapiiri on enemmän sääntö kuin poikkeus, eipä sekään houkuttele.

Vierailija
9/143 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla on äärettömän surkea työpaikkahenki, hirveästi riitoja ja tilanne, jossa kaikilla on kohta sama palkka, koska mitkään henkilökohtaiset lisät ei toimi (ei ole rahaa).

Valtion työntekijät, kannattaako valtiolle hakea? Hyvät lomaedut houkuttelevat, mutta jos surkea työilmapiiri on enemmän sääntö kuin poikkeus, eipä sekään houkuttele.

Esim. asiantuntijatehtävissä olet talossa ainoa, joka ko. asiat hoitaa, eli lomasi aikana kasvaa töiden pino pöydällä ja sähköposti täyttyy. Tulosvastuun takia yrität tehdä työt loman jälkeen ripeästi, mutta ylityölupaa ei heru. Näin siis teet liukuman rajoissa pitkää päivää korvauksetta. Tai kuten meidän virastossa: tulet loman aikana työpaikelle tekemään rästitöitä. Kun ne on pakko tehdä eikä työmoraali anna myöten jonkun ihmisen elämän "kaatua" siksi, että olet lomalla.

Työhyvinvointibarometriin on meillä saatu parannusta sillä, että esimiestaso on kertonut, mitkä tulokset tulee saada ja "toisinvastaajat" otetaan puhutteluun. Työilmapiiri parani kerrasta, kun saatiin kunnon vastausohjeet, joilla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä. Sairauspoissaoloja alkaa kohta olla yli 3 vko/hlö.

Vierailija
10/143 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo väite lienee virastokohtainen ja työn tekijöistä kiinni. Itse en lähtisi enää yksityiselle töihin, olin monessa paikassa, jossa oli todella huono henki ja kyttäysmentaliteetti.

Itse olen päässyt suoraan vakivirkaan aikanaan, ja tulin "toimistorotaksi". Olen edennyt ja opiskellut työn lomassa, ja työnantaja on suhtautunut opiskeluuni myös todella hyvin.

Tiedän silti, että moneen virkaan haastatellaan turhaan ihmisiä, sillä se määräaikaisuutta jo hoitanut ihminen siihen usein valitaan, jos virka on tullut äkillisesti auki ja sijainen on pitänyt saada äkkiä. Mutta meidänkin osastolle on nyt eläköitymisten takia tullut ihan uusia naamoja, joten ei viran saaminen toivotonta ole!

Vierailija
11/143 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sellaisen, joka on saanut heti paikan. Hyvän saikin... Kaikkialle on nykyään paljon hakijoita, joten et ole ainut.

Vierailija
12/143 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikasta, itse olen tehnyt virkavapaan sijaisuutta 2,5 vuotta ja on jo kerran ohitettu virkaa täytettäessä...

Vierailija
13/143 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka 4kk määräaikaisuus, siten vakivirka. Halusin myöhemmin toisiin tehtäviin, mutta sepä ei onnistunut millään. Vaihdoin sitten yksityiselle ja reilun vuoden jälkeen hain ja sain valtiolta sen viran, jotag silloin aikaisemmin halusin... joten kyllä yksityisen puolen kokemustakin arvostetaan.

Itse olen mieluumin valtiolla pienemmällä kk-palkalla ja pienemmällä tuntimäärällä...

Vierailija
14/143 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut töitä valtiolle.fi sivuston kautta. Nykyisin olen vakituisena valtiolla.

Kaikkia sijaisuuksia ei ole pakko laittaa ulkoiseen hakuun, mutta totta on, että usein myös julkisessa haussa oleviin paikkoihin on myös sisäisiä hakijoita.

Meidän virastossa on myös hyä työilmapiiri.

Ja sille, joka niitä assarin paikkoja kyseli, niin meillä niihin nimenomaan palkataan henkilöitä, joilla on alempi korkeakoulututkinto. Maistereita ei palkata assaritehtäviin.

Vierailija
15/143 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hakenut sihteeriksi mutta voisin kuvitella että niihinkin paikkoihin tunkua riittää.

Vierailija
16/143 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei AV-mamma hae töitä yhtään mistään.

Vierailija
17/143 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kutsua haastatteluun kuulunut. Hemmetti! Mielestäni olin niin pätevä hommaan.

Vierailija
18/143 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat joutua odottaan valinnan tulosta jopa 3-4 kk. Täysin normaalia valtion ja kunnan hauissa. Ja yleensä päätöksestä joku valittaa, koska kokee, että hän on ollut pätevämpi virkaan.  Työssä aloittava voikin olla aluksi tulisilla hiilillä odottamassa tuomioistuimen päätöstä, ja jos oikeusoppineet ovat erimieltä valitsijan kanssa, saa se toinen paikan ja tehtävään valittu kenkää.

Vierailija
19/143 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta virassa pitäisi aloittaa elokuun alussa. No, niillä taisi olla siihen tyyppi katsottuna.

Vierailija
20/143 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on valittu valtion virkaan viikon varoitusajalla. Työ alkoi syyskuun alussa ja sain tietää valinnasta elokuun viimeisellä viikolla.  Kaksi vuotta jaksoin työssä ja sitten siirryin yksityiselle puolelle lekottelemaan. Nyt sentään saa ylitöistä palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi