Blogi lastensuojelutapauksesta Espoossa
Kommentit (389)
Tämä blogista:
"Perhetukikeskuksen loppuyhteenvedossa todetaan, että me vanhemmat emme ole viettäneet riittävästi aikaamme siellä. Minä kysyn, mistä se aika olisi otettu koska työaikani on 9-17 jonka jälkeen pitää mahdollisesti käydä ruokakaupassa, suorittaa kodinhoidollisia toimenpiteitä ja mitä nyt ihmiset yleensä tekevät."
Siis äiti on hakenut lapset kotiin tuolta perhetukikeskuksesta käytyään ensin töiden jälkeen kaupassa, suorittanut kodinhoidollisia toimenpiteitä ja tehnyt "mitä nyt ihmiset yleensä tekevät"?
Tottakai sossut saavat tuollaisesta huomauttaa. Ei tullut sitten mieleen hakea lapset kotiin/ mennä lasten luokse suoraan töiden jälkeen kuten niin monet muutkin joutuvat tekemään joiden lapset ovat joko päiväkodissa tai iltapäivähoidossa.
sinulle, kun kyselet että olenko minä kouluikäisten lasten äitinä sitten valinnut lapset vai työn. Ymmärrätkö, että on ihan eri tilanne olla kahden kouluikäisen lapsen äiti kuin kahden kouluikäisen erityislapsen äiti?
Et tiedä mitään, kunhan vittuilet. Mene muualle pätemään!
keskustellut ihan asiallisesti, enkä yritä päteä. Tässä perheessä on kaksi erityislasta, tottakai vanhemmat ovat pakostakin erilaisten valintojen edessä kuin vanhemmat joiden lapset eivät ole ns. erityislapsia. Joten näitä valintoja ei voi keskenään vertailla.
Ja kyllä erityislastenkin pitää syödä ja asua jossakin.
mehän emme voi tietää, mitä on oikeasti tapahtunut. Jos äiti on työpäivän jälkeen mennyt kauppaan ja sitten kotiin, eli säilyttänyt lapsiaan tuolla kerhossa, niin se on kyllä väärin. Voihan kaikkia kotihoidollisia toimia tehdä, niin että lapset ovat kotona,vaikka yhdessä.
erityisluokalle, miksi tyttö on joutunut?
emme tiedäkään. Siksi on aika härskiä tulla heittelemään, että "työ on lapsia tärkeämpää tms."
Ja kyllä minä ainakin käyn kaupassa - ja olen ottanut jopa nokoset - kun esikoinen on koulun iltapäiväkerhossa.
Silloinhan sitä nimenomaan saa erityislapsen äitikin levähtää, kun lapsi on asiantuntevissa käsissä! Sehän on vain yksinomaan viisasta.
mikä nyt kenenkin mielestä on asiallista tai asiatonta. Toisekseen täällä ei keskustella nimimerkeillä, joten ei voi tarkalleen tietää kuka kommentoi mitäkin. Ei kukaan varmaan olekaan kieltänyt, etteikö myös erityislasten täytyisi asua jossakin ja saada ruokaa syödäkseen.
Nythän äiti on kertonut blogissaan, että rupeaa tekemään lyhennettyä työpäivää (tosin miksi vasta nyt?) Silloinhan lapset eivät vietä iltapäiviään kotona keskenään, ja eikö se suurin ongelma ollutkin juuri tämä?
Tarvittiin siis lastensuojeluviranomaiset jotta vanhempien "silmät aukesivat" perheensä todelliselle tilanteelle ja tarpeille. Toivottavasti isäkin kantaa kortensa kekoon, niin äidin ei yksin tarvitse kaikkia myönnytyksiä tehdä.
levähtää niin kustantakoon itse lapselleen hoitajan niin kuin kaikki muutkin tekee.
Jotain vikaa on, jos lapset eivät suostu syömään kouluruokaa, vaan äidin tarvitsee tehdä eväät, että jotain saisivat syödäkseen.
emme tiedäkään. Siksi on aika härskiä tulla heittelemään, että "työ on lapsia tärkeämpää tms."
Ja kyllä minä ainakin käyn kaupassa - ja olen ottanut jopa nokoset - kun esikoinen on koulun iltapäiväkerhossa.
Silloinhan sitä nimenomaan saa erityislapsen äitikin levähtää, kun lapsi on asiantuntevissa käsissä! Sehän on vain yksinomaan viisasta.
Lapsi on ensin päivän koulussa ja sitten kerhossa, että äiti saa levähtää? Aika pitkiä päiviä tulee lapsillekin..
valtaosa nykypäivän koululaisista tekee tuollaisia päiviä. Meilläkin kaikki on ip-kerhossa, vaikka osa äideistä on jopa vauvalomalla.
Onko kaikkien äidit sitten surkeita?
Ja erityislapsen äiti on siinä vaiheessa kun lapsi on saatu kouluun, ollut lujilla jo vuosikausia.
Meillä ei ole erityislasta, mutta astmalapsi on ja jo sekin on vienyt kyllä voimat.
Kyllä vanhempien pitää huolehtia myös omasta jaksamisestaan - se on hyvää vanhemmuutta.
Eikö kukaan muu muka kuin erityislasten vanhemmat sitten laita lapsiaan ip-kerhoihin? Meidän lapsen kerhossa on 27 lasta, eikä yksikäänä ole kyllä erityislapsi.
onhan päiväkodissakin virikelapsia joiden äidit ovat pienemmän kanssa kotona, jotkut ovat tämän puolesta ja toiset vastaan. Ensisijaisesti päivähoito ja iltapäivähoito on tarkoitettu kuitenkin vanhemman työajan ajaksi. Mutta en ole tiennyt että myös iltapäivähoidossa on virikelapsia.
on ainoa paikka missä leikkiä vapaasti koulukavereiden kanssa.
Kas kun sinä et ole maailman napa, etkä kaikkitietävä - luulet vain.
etä leikkejä voidaan jatkaa sitten tarvittessa jonkun kotona, etenkin jos perheessä on aikuinen kotona valvomassa.
Usko jo, että sinun luulosi ovat heppoiset.
mutta onneksi sinä sitten yrität korjata luuloni :) (vaikka et tosin osaa argumenttejasi perustella lainkaan)
joten tilanteeni ei ole sama