kuinka moni täällä voi rehellisesti sanoa olevansa LUOMU-NAINEN?
Eli sellainen aito, jolla ei ole mitään tekoa yllään?
ei istutettuja ripisiä/tekoripsiä
ei rakennekynsiä
ei hiustenpidennystä/tuuhennusta
ei solarium rusketusta (eikä itseruskettavaa)
ei kauneusleikkauksia
ei rasvaimuja
ym
Itse olen luomu, mutta esimerkikis työyhteisössäni tällainen luomu-kauneus on enemmänkin poikkeus! Katsotaas miten av-mammat sitten :)
Kommentit (94)
noista mainituista kuin muutamilla rakennekynnet!! Kiva olla kaunis ja haluttava luonnostaan;D
Osittain luomuruokaa,
Värjään hiuksia,
Meikkaan kun ihmisten ilmoille lähden,
Ajelen kainalo- ja säärikarvat,
Käytän topattuja rintaliivejä.
Muuten olen ihan luomu.
Ei mylskään hiuksissa keinokiharoita eikä väriä.
suurin osa, itsekin olen luomu -edes hiuksia ei ole värjätty.
Sinun työyhteisösi on ehkä sen verran vaativa, että naiset tuntevat olonsa uhatuiksi ilman kaikenlaisia apukeinoja, jos itseluottamusta puuttuu niin ulkonäöstä haetaan apua.
enkä värjää hiuksiani, mutta meikkaan kyllä päivittäin ja ajan karvat eli en näytä luolanaiselta vaan ihan hyvältä.
ja olen siinä suhteessa vähän ylpeä itsestäni.
no meikkaus ei myöskään kuulu luomunaiselle.... eli olen luomunainen
Ei kynsilakkaa
ei hiusväriä
ei deodoranttia
tällä hetkellä ei edes meikkiä, yleensä käytän kajalia.
Ihan suihkun raikkaana ja puhtaat vaatteet riittää kun on luonnonkaunis.
siis luonnonkaunis, omat pitkät hiukset/ripset. Kynnetkin ihan omat, voisivat olla vähän pidemmät, mutta siistit ja naiselliset. Solkussakaan en ole käynyt muutamaan vuoteen. Aiemmin kyllä, kun iho pysyy sillä hyvänä talvellakin.
Mitään teko-alkuista ei ole, eikä leikkauksia rasvaimuja ym.
Mutta siihen se sitten jääkin se luomuus. Käytän ripsiväriä ja kevyttä ehostusta JOKA päivä, olen kotiäitinä tällähetkellä, mutta silti haluan pitää huolta itsestäni ja näyttää hyvältä.
Karvat poistan kaikki kaulasta alaspäin ja hiukset on värjätty ja leikattu kampaajan toimesta.
Minusta tekotukkaiset, -ripsisiet, -tissiset, -kynsiset ja yleensä myös liikaa meikatut barbit näyttävät kaikki samalta ja heitä kuvaa yksi sana joka on halpa. Eli rahaa työnnetty ulkonäköön kauhea summa ja tulos on ruman ja halvan näköinen.
Toisaalta en myöskään ymmärrä naisia, jotka eivät pidä mitään huolta itsestään ja kauneudestaan.
Karvat rehottaa, ei mitään ehostusta, tuulipuku päällä...
kun ajelen kainalo- ja säärikarvat.
Luomuhan ei sitä tekis, onko ap:eellä kainaloissa saniainen ja säärissä ryijy ? jos ei oo, et voi sanoo olevas luomu!
en edes meikkaa.
No... hiuksia saatan värjät silloin tällöin ja parturissakin tulee käytyä...
ei mitään feikkiä, tukassa oma väri, karvat ajamatta (sekä kainalot ETTÄ sääret ETTÄ bikini), kulmakarvat rehottaa...
ikinä en oo käynyt solariumissa, ei oo ollut tekokynsiä eikä pidennyksiä, eikä tekoripsiä. En edes suostu uskomaan, että olisin jotenkin kauheen erikoinen tapaus. Eiköhän meitä lie monta.
ÖÖRGH!? Ootko erakko? Ei voi olla todellista?? LOL !
Tosin mulla on parissa hampaassa kruunu (ovat katkenneet onnettomuudessa). Ei mua taidetakaan katsoa luomuksi.
Minusta luomunainen on sellainen, joka ei ajele karvojaan, ei meikkaa, ei värjää hiuksiaan, välttelee lisäaineita kuin ruttoa, harrastaa biodynaamista viljelyä ja joogaa eikä ottaisi synnytyksessä epiduraalia mistään hinnasta, koska "naisessa on luontainen synnytysvoima".
Hihii :D Taidan olla aika luomu: en värjää hiuksia, välttelen lisäaineita hyvinkin pitkälle, harrastan luomu-viljelyä ja joogaa ja lisäksi luontaishoitoja, enkä halunnut epiduraalia tai muitakaan lääkeaineita synnytyksissäni. Käytän meikkejä jonkin verran, mutta vain luontaiskosmetiikkaa. MUTTA AJELEN KARVOJANI. En siis sittenkään ole ihan naturaali!
En edes värjää hiuksiani, en meikkaa, en käytä kynsilakkaa... Kaikki on täysin luomua, riippurinnatkin.
ei mitään ylimääräisiä lisäkkeitä (paitsi nuo jenkkakahvat tuossa lanteilla, mutta ne on ihan luomua nekin). En edes jaksa meikata töitä varten, kukapa mua siellä katselisi.
eipä nuo puistomammatkaan kovin "ei-luomuisilta" vaikuta:)
Veikkaisin tässä kyllä, että eiköhän 9/10 naisesta ole ihan luomuja.
Tukka luonnostaan tummanruskea, ripset pitkät ja tuuheat. Meikkaan joskus. Kynsistä en juuri välitä, miltä näyttävät. Kosmetologilla en käy, ihossa ei ole mitään hoidettavaa. Kulmakarvat hyvät sellaisenaan. Kainalokarvat ajelen kesäisin. Jaloissa ei kasva näkyviä karvoja. Juu ja olen mielestäni luonnonkaunis. Ikä 43.