kuinka moni täällä voi rehellisesti sanoa olevansa LUOMU-NAINEN?
Eli sellainen aito, jolla ei ole mitään tekoa yllään?
ei istutettuja ripisiä/tekoripsiä
ei rakennekynsiä
ei hiustenpidennystä/tuuhennusta
ei solarium rusketusta (eikä itseruskettavaa)
ei kauneusleikkauksia
ei rasvaimuja
ym
Itse olen luomu, mutta esimerkikis työyhteisössäni tällainen luomu-kauneus on enemmänkin poikkeus! Katsotaas miten av-mammat sitten :)
Kommentit (94)
Ja täytyy sanoa, etten yhdelläkään kavereistani tai työkavereista ole moisia huomannut. No, ehkä kesän alussa voi olla vähän itseruskettavaa säärissä.
Taidetaan liikkua vähän erilaisissa piireissä. Millaisessa työyhteisössä rakennekynnet, hiustenpidennykset tai peräti ovat sääntö eikä poikkeus?
Mitä pahaa on itsensä laittamisessa? Keltä se on pois jos joku haluaa värjätä hiuksia jne. Ai niin, Suomessahan ei saa koreilla, pitää näyttää rumalta ja vastenmieliseltä, jottei vaan "olisi olevinaan". Totuus kuitenkin on, että harva on oikeasti kovin nätti täysin "luomuna".
rakennekynnet (eikä se tarkoita ylipitkiä pinkkejä tekokynsiä, osasta ei edes näe että on geelikynnet, jollei tiedä), ripsienpidennys (sama juttu, näyttää luonnolliselta). Solariumia tai itseruskettavaa saattavat jotkut käyttää. Hiuksia värjäävät lähes kaikki ja useimmat meikkaavat. Karvoista en tiedä =)
Olen yliopistotutkintoa edellyttävissä asiantuntijatehtävissä. Joku kun kyseli millaisissa työpaikoissa löytyy ei-luomuja naisia. Eipä ole tullut edes mieleen, että työyhteisöni naisten laittautumisessa olisi jotain outoa tai paheksuttavaa. Meillä kaikilla on suht hyvä palkka, joten miksipä ei laittaisi pientä summaa omaan ulkonäköönkin kun on kerran mahdollisuus.
En ole luomu enkä haluakaan, minun mielestäni on ihan tervettä huolehtia itsestä. Kyllä Mä meikkaan, värjään hiuksia, ripset menen laittaa perjantaina, hiuksissa on tuuhennusta, leikkaan kainloista ja bikininrajoista karvat veks ja hampaat on valkaistu. Siltikin olen luonnollisen näköinen ja tyytyväinen itseeni. Minusta on kivaa huolehtiä itsestä :)
Tosin: -käyn poistattamassa ihokarvoja
kosmetologilla
-värjäytän hiukseni kampaajalla
ei myöskään meikkiä, ei hiusväriä
Eli sellainen aito, jolla ei ole mitään tekoa yllään?
ei istutettuja ripisiä/tekoripsiä
ei rakennekynsiä
ei hiustenpidennystä/tuuhennusta
ei solarium rusketusta (eikä itseruskettavaa)
ei kauneusleikkauksia
ei rasvaimujaym
Itse olen luomu, mutta esimerkikis työyhteisössäni tällainen luomu-kauneus on enemmänkin poikkeus! Katsotaas miten av-mammat sitten :)
ja hiukset on värjätty ja meikkaan-joten en kai sitten ole täysluomu
enkä varmaan edes tunne ketään jolla on?? Irtoripset??? Käyttääkö oikeasti joku muu kuin ammattinäyttelijät irtoripsiä??? =) =) =)
Luomuna ollaan edelleenkin vaikka 4:n muksun äiti.
Tuo karvojen ajelu ei mielestäni tee yhtään ei-luomuksi. Poistan sääristä kainaloista ja kaikki myös alapäänkarvat säännöllisesti.
Ja minun työpaikassani tai tuttavapiirissäni ei ole ketään, jolla olis jotain näistä
tämähän on pitkäksi keskusteluksi venynyt. :)
Seuratkaapa nyky nuoria 15-25v kuinka usealla heistä on kaikki feikkiä. Jopa silmien väri muutettu piilareita. Todella sääli.
Olenkin töissä alalla jossa ulkonäkö ja terveys on suuressa roolissa. Ehkä juuri siksi myös työntekijät yrittävät ja yrittävät näyttää ikinuorelta, mutta tekevätkin itsestään vain toistensa klooneja. Edelleen todella sääli.
Mietin tuossa, että kuinkahan moni meistä luomu-kauniista naisista myös vanhenee arvokkaasti näyttäen ikäiseltään, mutta tyylikkäältä myös jatkossakin. Sitten taas nämä reppanat jotka pönkittävät itsetuntoaan teko sillä ja teko tällä, yrittävät 30, 40, 50, 60 vuotiaana aina vaan näyttää parikymppiseltä. Minusta on paljon hienompaa ikääntyö kunnialla ja olla tyylikäs oman ikäiseni kuin 20 vuotiaiden naurun kohde :D
AP
Hiuksissakin on oma luonnollinen väri tällä hetkellä.
luomuun lasketa ettei myöskään meikkaa eikä värjää hiuksiaan?
Ja ei, en todellakaan ole luomu.
mut on mulla ollut kynnet, ripset joskus. Ja tukka on värjätty.
itselläni ei ole mitään näistä ja itseluottamus sekä ulkona mielestäni ihan kohillaan.
Minusta luomunainen on sellainen, joka ei ajele karvojaan, ei meikkaa, ei värjää hiuksiaan, välttelee lisäaineita kuin ruttoa, harrastaa biodynaamista viljelyä ja joogaa eikä ottaisi synnytyksessä epiduraalia mistään hinnasta, koska "naisessa on luontainen synnytysvoima".
Muuten 100% luomu tavaraa ja meikkikin on vaan juhlalisuke ;)
Eikös me kaikki olla niin upeita ilman lisäosia?!
Nelosen kriteereilläkin olen luomu, kaikilla ei oikeasti koko elämä pyöri ulkonäöstä vauhkoamisen ympärillä.