Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä ystäväni pyysi kaasoksi (toinen perui), kyseessä lapsettomat häät

Vierailija
10.02.2010 |

Hyvä ystäväni pyysi minua kaasokseen kun hän, jonka ensin piti olla kaaso niin ei nyt voikaan toimia kaasona. Kyseiset häät ovat 3kk päästä ja kyseessä siis tosiaan lapsettomat häät. Meidän nuorin on kuitenkin tuolloin 3kk 3vko enkä haluaisi noin pientä jättää isänsä hoitoon. Ystäväni asuu meistä kaukana ja matkaa on sen verran, että minun olisi pakko olla yö poissa vauvan luota. Tiedän, että mies pärjäisi vauvan kanssa, mutta en tiedä haluanko olla poissa vauvan luota noin pitkään. Ystäväni sanoi kyllä, että vauvan saisi ottaa mukaan häihin (kun vetosin siihen, etten voi lähteä ilman vauvaa), mutten halua pientä viedä sinne saamaan tauteja.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalle paikkakunnalle missä häät?

Vierailija
2/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sö tosiaan liiku vauvasi kanssa _missään_, vaan olet kotonasi taudeilta suojassa?

Ei kun käärö kainaloon ja menoksi, minun pikkuien noli 3 viikkoa, kun veljeni meni naimisiin 800 km:n päässä. Eikö ongelmia ollenkaan, eihän noin pienestä ole mitään vaivaa eikä se niitä tauteja noin vain saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilyttää, yleensä kannattaa kuunnella epäilyn ääntä. Olet tuore äiti, haluat keskittyä lapseen. Kaason homma ei ole mikään läpihuutojuttu!

Vierailija
4/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan hyvin kieltäytyä kaason hommista, et selvästikään halua ottaa tehtävää vastaan muttet kehtaisi kieltäytyäkään.

Itse kieltäytyisin periaatteesta, koska minusta on typerää pitää häitä ilman lapsia, jos kerran lähipiirissä on lapsiperheitä joiden elämäntilanteeseen lapseton juhla ei helposti istu.

Vierailija
5/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa mies voisi tulla ja olla vauvan kanssa hotellissa, jos saamme isommille lapsille hoitajan tuoksi ajaksi. Mies kyllä kutsuttiin myös, mutta kun kyseessä on lapsettomat häät ja meidän vaikea saada hoitajaa niin miehen luultavasti täytyy jäädä kotiin.

Minua ei kiinnosta mennä häihin ilman miestäni ja vauvaa ja muita lapsia, mutten halua noin pientä vauvaa viedä ehdoin tahdoin saamaan tauteja.

Olimme aikoinaan vauvan ja taaperon kanssa häissä ja vauva oli 4kk ikäinen ja sai noista häistä flunssan ja se oli melkein koitua hänen kohtalokseen. Tämä on vielä hyvin muistissa, vaikka lapsia meillä on nyt viisi. En kuitenkaan halua kokea noita kauhun hetkiä uudestaan.

ap

Etkö sö tosiaan liiku vauvasi kanssa _missään_, vaan olet kotonasi taudeilta suojassa?

Ei kun käärö kainaloon ja menoksi, minun pikkuien noli 3 viikkoa, kun veljeni meni naimisiin 800 km:n päässä. Eikö ongelmia ollenkaan, eihän noin pienestä ole mitään vaivaa eikä se niitä tauteja noin vain saa.

Vierailija
6/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa mies voisi tulla ja olla vauvan kanssa hotellissa, jos saamme isommille lapsille hoitajan tuoksi ajaksi. Mies kyllä kutsuttiin myös, mutta kun kyseessä on lapsettomat häät ja meidän vaikea saada hoitajaa niin miehen luultavasti täytyy jäädä kotiin. Minua ei kiinnosta mennä häihin ilman miestäni ja vauvaa ja muita lapsia, mutten halua noin pientä vauvaa viedä ehdoin tahdoin saamaan tauteja. Olimme aikoinaan vauvan ja taaperon kanssa häissä ja vauva oli 4kk ikäinen ja sai noista häistä flunssan ja se oli melkein koitua hänen kohtalokseen. Tämä on vielä hyvin muistissa, vaikka lapsia meillä on nyt viisi. En kuitenkaan halua kokea noita kauhun hetkiä uudestaan. ap

Etkö sö tosiaan liiku vauvasi kanssa _missään_, vaan olet kotonasi taudeilta suojassa? Ei kun käärö kainaloon ja menoksi, minun pikkuien noli 3 viikkoa, kun veljeni meni naimisiin 800 km:n päässä. Eikö ongelmia ollenkaan, eihän noin pienestä ole mitään vaivaa eikä se niitä tauteja noin vain saa.

..hoitavasi kaason "velvollisuudet" jos meet sinne kahestaan vauvan kanssa? Eihän susta oo morsiamalle mitään "hyötyä", kun joudut hyysätä vauvaasi koko ajan kuitenkin. Eli joko meet yksin tai miehesi tulee hoitaan vauvaa mukaan.

Vierailija
7/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienevät kuitenkin melko harvinaisia tällaiset tappajahäät.

Selvästikin ystäväsi on erehtynyt ettekä oikeastaan ole kovin läheisiä. Haluat käyttää lasta vain tekosyynä sille, että sinua ei oikeastaan huvita koko kaasonhomma.

Jos nimittäin olisitte oikeasti hyviä ystäviä, ei lapsesi olisi sinulle mikään ongelma.

Vierailija
8/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos koet asian noin (ja ymmärrän sinua hyvin, itse en olisi 3 kk vauvastani yötä erossa mistään syystä). Jos kyseessä olisi paras ystäväni ja olisin ollut ykkösvalinta kaasoksi niin voisin harkita vauvan viemistä mukaan, mutta tuossa tilanteessa tuskin (ja tämä parihan halusi lapsettomat häät, joten ei kai se ole mahdollistakaan). Ja todellakin voi 3 kk saada flunssan, meillä sai vaikka ei käyty juuri missään. (Ja sehän on viiden lapsen perheessä riemukasta kun täytyy herätä yöllä niistämään vauvaa mahdollisten normaalien heräämisten lisäksi.)

Pointtini siis, pienen vauvan äidin tulisi toimia omien tunteittensa mukaan näissä asioissa, muuten tulee vain turhaa mielipahaa. Jos morsian loukkaantuu niin se on kestettävä.

Vierailija
9/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästikin ystäväsi on erehtynyt ettekä oikeastaan ole kovin läheisiä. Haluat käyttää lasta vain tekosyynä sille, että sinua ei oikeastaan huvita koko kaasonhomma. Jos nimittäin olisitte oikeasti hyviä ystäviä, ei lapsesi olisi sinulle mikään ongelma.

Voi herraisä :D Taidat olla itse menossa naimisiin etkä löydä kaasoa orjaksesi?

Naimisiin meno on kahden kauppa. Kaason työ on ilmaista, kovaa työtä. Jos minulla olisi pieni vauva, joka ei edes ole kovin tervetullut häihin, niin en todellakaan ottaisi kaason tehtäviä vastaan!

Jos morsiamen mielestä tällä osoittaisin, ettemme ole hyvä ystäviä, niin se olisi morsiamen häpeä. Onneksi minulla ei ole noin ääliömäisiä ystäviä.

Vierailija
10/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia yöksi isälle. En vaikka kyseessä olisi paras ystäväni. Tosin hän on jo naimisissa kuten minäkin eikä meillä ollut kummallakaan sillon lapsia.

Vierailija
11/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsian haluaa näyttää sillä arvostustaan ystävälleen, ei morsian ketä tahansa valitse kaasoksi.

Ap:n tapauksessa tosin hän on ollut vasta kakkosvalinta, mutta kyllä kaasoksi pyyntöön kuitenkin tietyllä kunnioituksella pitäisi suhtautua.

Vierailija
12/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden lapsen äitiä en edes pyytäisi kaasoksi toiselle paikkakunnalle. Ei taida morsiankaan paljoa ajatella.

Vierailija
13/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei noin pientä tee mieli viedä väkijoukkoon välttämättä. Se on ihan fiksua, tiedä mikä si-epidemia on taas valloillaan jos nyt oikein maalaillaan piruja..

Ärsyttää vaan (näin keskosen ja keuhko-ongelmaisen äitinä, pöpökammo hyvin tuttua..) miten helposti leimataan hysteerikoksi jos vauva-aikana haluaa välttyä flunssapöpöiltä. Se on kuulkaas ihan viisasta, ja etenkin jos on edellisen lapsen kanssa jo rankka kokemus sairastamisesta niin se jää "luihin ja ytimiin" se menettämisen pelko. Älkää siis vähätelkö muiden pelkoa ja varovaisuutta! (Joskus se "ei meille ikinä mitään pahaa tapahdu"-illuusio hajoaa!)

Eli ap., jos olisin sinä, kieltäytyisin kauniisti kunniasta. Häihin voisin mennä lyhyemmäksi aikaa, tai vaikka mies ja vauva mukaan paikkakunnalle hotelliin, mutta kaason hommat voivat olla liikaa tuossa tilanteessa? Kuulostat siltä ettei se ehkä hirveästi innostakaan? Pieni vauva ja 200 hengen häät voivat stressata liikaa. Kokemuksesta tiedän että kaason homma ei aina ole niin helppoa (riippuu "vaatimustasosta"), ja varmaankaan morsiamella ei taida olla vielä kokemusta vauva-ajasta..

Kieltäydy kohteliaasti siis, mikäli yhtään epäröit! Se on parempi morsiamenkin kannalta, kyllä hän varmasti vielä jonkun kaason keksii, ei sinun tarvitse velvollisuudentunnosta ryhtyä kaasoksi.

Vierailija
14/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin pointti vielä, että eihän se yleensä riitä että kaaso vain on sitten häissä paikalla, vaan nimenomaan kaikki se järjestely etukäteen ja vielä häissäkin jne..Ethän sinä mitenkään voi vastasyntyneen kanssa hoitaa tätä kaikkea, kai ystäväsi sen ymmärtää..? Tai jos on lapseton, niin ei ehkä tätä tajua!

Eli kieltäytyisin, sinulla on siihen oikein hyvä syy.

Vierailija
15/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vielä tuon ikäisen kanssa niin symbioosissa, että en kyllä pystyisi olemaan erossa. Omat olleet sen verran tiheitä syöjiä, että tunnin välein rinnassa kiinni.

Sanot vaan, että tässä elämäntilanteessa et veny kaasoksi.

Vierailija
16/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pientä väkijoukkoon flunssan pelossa.

Vie kaikki lapset äidillesi tai miehesi äidille hoitoon häiden ajaksi. Palkkaa sinne vaikka MLL:stä hoitaja osaksi aikaa. Mies mukaan häihin.

Nauttikaa häistä!

Vierailija
17/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustaa morsianta. Ottaa kukat alttarillaolon ajaksi. Hoitaa ehkä juontoja tai pitää puhetta juhlapaikalla. Oikaisee tarpeen mukaan morsiamen asusteita. Ohjailee vieraita.

Ei mitään mahdollisuutta hoitaa kaason virkaa vauvan häiritessä. Ei siis mitään järkeä ottaa kaasona vauvaa mukaan, kun pääkeskittymisen kuuluu olla morsiamessa.

Vierailija
18/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa teillä jo nyt vaikka kuinka monta ongelmaa! Vauva on pieni, teillä on 4 muuta lasta, ei hoitajaa heille ja häät ovat vieraalla paikkakunnalla!

Minusta on suorastaan hullua, että ystäväsi edes pyysi sinua. Minusta morsiamen pitäisi vähän miettiä myös mahdollisten kaasojen elämäntilanteita...kaason homma ei tosiaan ole mikään läpihuutojuttu, eikä sitä voi tehdä puolella kädellä. Paikallakin pitää olla jo ennen häiden alkua ja viipyä lähes viimehetkille.

Vierailija
19/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin etten halua olla pois vauvan luota niin kauaa enkä tuoda tilaisuuteen jossa on paljon ihmisiä (tautivaara). Vetoa vaikka imetykseen. Musta olis vaikea keskittyä kaasouteen kun samalla miettisin koko ajan onko vauvalla nälkä tai muu tarve (vauva mukana). En lisäks nauttis yhtään jos olisin vuorokauden erossa vauvasta (vauva kotona).

Ystäväsi ei ehkä ymmärrä nyt, mutta kenties sitten jos saa joskus omia vauvoja. Nyt on tärkeämpi huolehtia omasta ja vauvasi hyvinvoinnistasi kuin siitä mitä kaverisi ajattelee.

Vierailija
20/44 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjuun vastanneiden kanssa. Minusta vauva ei vain riitä syyksi, varsinkin, kun sillä on isäkin olemassa. Mieheni on hoitanut lapsiamme tasavertaisesti jo muutaman viikon iästä alkaen. Imetetty on ja maitoa myös pumpattu. Joskus tissistä herui paitaankin maitoa, mutta senkään uhalla en olisi jäänyt pois tärkeistä tilaisuuksista ja suurista juhlista.

Se on äiti itse, joka saattaa miettiä, että vauvani on nyt aivan yksin, koska hormonit hyrräävät. Vauvaa taas ei varsinkaan kolmen kuukauden iässä yhden yön ero äidistä pahemmin rasita.

Aloittaja lienee viiden lapsen äitinä ollut ennenkin lapsistaan yön erossa? Jos olisin hänen tilanteessaan, niin neuvottelisin morsiamen kanssa, että mitä hän toivoo kaasolta ja kertoisin omat rajani imettävänä äitinä. Häistä en olisi missään nimessä poissa.

Ymmärrän hyvin, että joku loukkaantuu, jos lapsen varjolla oman mukavuudenhalun takia kieltäydytään kaason tehtävistä. Itsekin loukkaantuisin.