Tajuaakohan tuo ukko koskaan?
Eli meillä oli pari viikkoa sitten riita kotitöistä,miehen mielestä lapsiperheen kotitöihin (siivous,pyykkäys,ruuanlaitto ym) ei mene kuin muutaman hassu minuutti päivässä. Meni siinä kummallakin sitten hermot ja päätin etten tee mitään kotitöitä minäkään kun ei mieskään niitä ole koskaan tehnyt. Olen nyt parin viikon aika pessyt vain omat ja lasten vaatteet (muuten kulettais alasti).Ruuanlaiton ja siivoukset ym olen jättänyt miehelle mutta nyt on niin paskasta kotona että tekisi mieli luovuttaa ja siivota vai annanko vaan olla vielä jonkin aikaa. Lasten kanssa ollaan syöty paljon ulkona näinä parina viikkona,paistetut munat ja nakit ei joka päivä maistu...
Kommentit (7)
jos mies ei siivoa,tee ruokaa ym niin voit sitten vieraille sanoa että nykyään kodinhoito on miehen vastuulla.Luulisi miestä sitten hävettävän.
Ellei ole valmiiksi siivousintoinen.
Meillä oli vuoden kunnolla siivoamatta ku mulla töissä sellainen isompi projekti jonka otin kun mies lupasi tehdä kotihommat.
Isompia sitten siivoilin todella minimaalisina vapaahetkinä. Kertaakaan tuona aikana ei vienyt mattoja pihalle, ei vaihtanut lakanoita ( ne oli mun pakko tehdä, että edes sänky puhdas), ei pessyt lattioita. Imuroi joskus ja siinä se.
Lopulta lopetin työt kokonaan kun ei kerran onnistu tuon kanssa niin maksakoon sitten mun elämisen, hoidan mielelläni kotia kun ei tarvii käydä töissä.
Miehesi on tuskin vielä edes huomannut, että olet jättänyt siivot siivoamatta.
t. nimim. been there, done that
Olen nyt parin viikon aika pessyt vain omat ja lasten vaatteet (muuten kulettais alasti).
Mun vanhemmilla (viiskymppisiä) oli vähän sama tilanne jokin aika sitten. Äiti kyllästyi tekemään kaiken valmiiksi ja lopetti isän pyykkihuollon, eli lähtien jo siitä, että vaatisi sen päältä likaiset vaatteet pyykkiin tai keräilisi niitä lattioilta pyykkikoriin, pesisi, laittaisi kuivumaan ja laskostaisi kaappeihin. Kokeilu oli pakko lopettaa, kun ukko alkoi haista niin pahalle, ettei sen kanssa voinut olla samassa huoneessa.
Onneksi oma mieheni on erilainen kuin isäni. Hän vaihtaa puhtaat vaatteet usein, käy päivittäin suihkussa ja pesee itse omat pyykkinsä ja jopa farkkunsa käsipyykkinä, ettei niistä irtoaisi väriä ja materiaali pysyisi hyvänä :-)
tuossa viikko sitten hiillyin ja totesin, että se on sitten herran vuoro pestä talon verhot ja silittää ne. Ukko laittoi pyykit heti samana päivänä pyörimään. Ja seuraavana päivänä alkoi silitys :) Yhden verhon sai silitettyä kaikkiaan 8:sta ja senkin siten, että joutuu silittään vielä uudestaan. Sitten alkoikin työviikko. Nyt seuraavana viikonloppuna olen saanut silittää loppuja verhoja, eilen sain silitettyä 3 verhoa. Eilen kysyin, että milloin mies aikoo loput verhot silittää, niin sanoi, että huomenna. Siis 7 verhoa ajatteli sitten yhtenä päivänä silittää. Juups. 4 verhoa oisi vielä jäljellä ja minun työsarakseni ne taitaa jäädä. Mua niin masentaa epäsiisteys, että jos ei ukko tee sitä hommaa, niin mun on pakko, koska mielenterveys muuten kärsii.
Kun menee viikkotolkulla aikaa niiden silittämiseen.
Meillä mies ei ikinä silitä ei edes omia vaatteitaan, ei pese pyykkiä eikä tee oikeestaan mitään muutakaan.
Lumityöt teen minä ja leikkaan nurmikon, korjaan kotona kaiken minkä vain kykenen.
Ei myöskään laita ruokaa eikä hae sitä kaupasta.
Ei huolehdi lapsen asioista eikä varmaan muista millä luokalla lapsi on koulussa.
Lakko vois olla paikallaan täälläkin.
Varaa itsellesi lomamatka, jonka aikana mies on yksin kotona lasten kanssa. Se olisit tehokkaampi oppitunti miehellesi.