Teini 15v raskaana, "mummoäiti" kauhuissaan...
Tyttäreni kertoi minulle raskaudestaan pari viikkoa sitten ja sanoi myös, että haluaa pitää vauvan. Minulla ensimmäinen ajatus oli abortti, koska tyttö on vielä nuori ja koulut kesken. Tyttäreni täyttää kyllä muutaman kk päästä 16v, mutta siitä huolimatta nuori, minusta ihan liian nuori. Miten voisin tukea tyttöä niin, ettei oma ajattelumaailmani heijastu, koska en missään nimessä halua, että välimme katkeavat tämän takia, vaikka itse olenkin abortin kannalla.
Minä sain esikoiskaksososeni vasta 38v iässä ja tyttö on toinen noista kaksosista, lisäksi 40v iässä sain vielä yhden vauvan.
Kommentit (26)
Sain kaksoseni 16v ja nyt olen 22v ja pärjäsimme hyvin ja nyt minulla on ammatti ja vakityö ja neljäs lapsi tulossa
on siis raskaana. Abortin paikka ilman muuta. Teiniäitinä sossun tuilla eläjäksi, ei saatana!
Tilanne on että tyttäreni on raskaana. Ei seurustele, eli lapsen isä ei ole missään tekemisissä tytön kanssa, eikä tytöllä muutenkaan ole kunnollisia ihmissuhteita ollut missään vaiheessa. Tyttö on muutama kuukautta sitten täyttänyt 15v! Tytön isänä en halua että hän synnyttää ja pilaa elämänsä ja vielä lapsensakin elämän järjestämällä itsensä sossupummiksi lopun elämäkseen. Ei voi opiskella, ei saa poikaystävää (kukaan teinipoika ei halua tyttöä jolla on lapsi)... Yhtään hyvää syytä ei ole pitää lasta! Hän on itsekin listannut huonoja puolia ison liudan, mutta ei ole löytänyt yhtään hyvää syytä. Ainoa hyvä syy lapsen pitämisen puolesta on että "se on vaan raakaa tehdä abortti". Kyse on jostain teinitytön säälin puuskasta, jonka seurauksena hän tuhoaa oman ja lapsensa elämän.
Minulla itsellänikin on 2v lapsi, siis tyttäreni veli on 2v. Jotenkin perverssi tilanne! Fakta vaan on, että tässä tilanteessa minulla ei ole aikaa eikä rahaa tukea tytärtäni millään lailla, koska tosiaan on omakin lapsi on vielä kasvatettavana. Sossutädit ovat erittäin vastuuttomia, kun suorastaan rohkaisevat tytärtä siihen että "kyse on sinun päätöksestäsi", ovat mielestäni aivan liian hyväksyviä raskauden suhteen ja ruokkivat tyttäreni omia ajatuksia lapsen pitämisestä. Minun mielestäni se ei saisi olla noin nuoren lapsen oma päätös! Hän on 15 eikä tiedä elämästä vielä mitään!
Naurettava tilanne minun mielestäni kun emme voi vanhempina tehdä asialle mitään. Me voimme vain katsoa vierestä kun tyttö pilaa elämänsä. Tosiaan taloudellinen tuki on mahdotonta tässä meidän elämäntilanteessa, joten sentin jeniä hän ei tulisi meiltä saamaan, eikä myöskään apua lapsen hoidossa, koska meillä on omakin lapsi kaitsettavana. Huomioiko sossutädit tämän? Kyse ei ole siitä ettemme rakastaisi tytärtämme, vaan siitä, että nimenomaan rakastamme häntä, ja siksi haluamme että hän tekee oikean päätöksen, joka mielestäni on abortti. Äitinsä on ihan samaa mieltä. Nothing to do... sad but true.
Niin kauan kuin tyttäresi on alaikäinen olette kuitenkin elatusvelvollisia eli puheet siitä ettei sentin jeniä saa ovat typeriä, kai te nytkin häntä elätätte niin ei sen tarvitse muuttua vaikka hän saa lapsen. Hän voi sitten omilla tuloillaan elättää oman lapsensa jota kohtaan teillä ei ole velvollisuuksia mutta teidän elatusvelvollisuutenne tytärtänne kohtaan ei katkea siihen jos hän saa lapsen.
Aborttiin pakottaminen tai painostaminen on yksinkertaisesti totaalisen väärin. Jopa tilanteessa jossa abortti järjellä ajateltuna voisi olla paras ratkaisu siihen painostaminen on vaarallista ja haitallista, abortin tekevä äiti on ainoa joka sen päätöksen voi tehdä koska hän kantaa lasta ja hänen aktiivinen valintansa on se mikä johtaa lapsen kuolemaan jos hän valitsee abortin. Jos tyttö on vastahakoinen aborttia tekemään niin kyllä sossut tekevät ihan oikein tukiessaan häntä siinä ajatuksessa että hän voisi pitää lapsen.
Sinulle ja vaimollesi ehdotan että kyselette tytöltä mitä mieltä olisi adoptiosta, rankka päätös on sekin mutta ainakaan tyttäresi ei joudu elämään se omallatunnollaan että hän päätti ihmisen elämän.
papaksi? kirjoitti:
Tilanne on että tyttäreni on raskaana. Ei seurustele, eli lapsen isä ei ole missään tekemisissä tytön kanssa, eikä tytöllä muutenkaan ole kunnollisia ihmissuhteita ollut missään vaiheessa. Tyttö on muutama kuukautta sitten täyttänyt 15v! Tytön isänä en halua että hän synnyttää ja pilaa elämänsä ja vielä lapsensakin elämän järjestämällä itsensä sossupummiksi lopun elämäkseen. Ei voi opiskella, ei saa poikaystävää (kukaan teinipoika ei halua tyttöä jolla on lapsi)... Yhtään hyvää syytä ei ole pitää lasta! Hän on itsekin listannut huonoja puolia ison liudan, mutta ei ole löytänyt yhtään hyvää syytä. Ainoa hyvä syy lapsen pitämisen puolesta on että "se on vaan raakaa tehdä abortti". Kyse on jostain teinitytön säälin puuskasta, jonka seurauksena hän tuhoaa oman ja lapsensa elämän.
Minulla itsellänikin on 2v lapsi, siis tyttäreni veli on 2v. Jotenkin perverssi tilanne! Fakta vaan on, että tässä tilanteessa minulla ei ole aikaa eikä rahaa tukea tytärtäni millään lailla, koska tosiaan on omakin lapsi on vielä kasvatettavana. Sossutädit ovat erittäin vastuuttomia, kun suorastaan rohkaisevat tytärtä siihen että "kyse on sinun päätöksestäsi", ovat mielestäni aivan liian hyväksyviä raskauden suhteen ja ruokkivat tyttäreni omia ajatuksia lapsen pitämisestä. Minun mielestäni se ei saisi olla noin nuoren lapsen oma päätös! Hän on 15 eikä tiedä elämästä vielä mitään!
Naurettava tilanne minun mielestäni kun emme voi vanhempina tehdä asialle mitään. Me voimme vain katsoa vierestä kun tyttö pilaa elämänsä. Tosiaan taloudellinen tuki on mahdotonta tässä meidän elämäntilanteessa, joten sentin jeniä hän ei tulisi meiltä saamaan, eikä myöskään apua lapsen hoidossa, koska meillä on omakin lapsi kaitsettavana. Huomioiko sossutädit tämän? Kyse ei ole siitä ettemme rakastaisi tytärtämme, vaan siitä, että nimenomaan rakastamme häntä, ja siksi haluamme että hän tekee oikean päätöksen, joka mielestäni on abortti. Äitinsä on ihan samaa mieltä. Nothing to do... sad but true.
Miten olisi jonkinlainen todellisuushaaste tytölle?
Ei enää mennä kavereiden kanssa ulos, ei nukuta öisin kuin pari tuntia, ei osteta mitään ylimääräistä kivaa itselleen yms.
elämältään haluaa ja eri vaihtoehdoista raskauden suhteen. Näistä olen kertonut neutraalisti, en "mainostanut" aborttia tai maalaillut piruja seinille, että hänen elämänsä on pilalla, jos päättää antaa raskauden jatkua. Olemme myös keskustelleet siitä, että myös kaksoset ovat mahdolliset.
Tyttäreni on järkevä sekä vastuuntuntoinen (toisin kun kaksosveljensä) ja uskon, että hän varmasti huolehtii vauvasta niin hyvin kun pystyy. Tyttären poikaystävä luultavasti tulee olemaan kuvioissa ja aluksi voinevat muuttaa tavallaan yksin asumaan toiseen taloon, joka on meidän pihassa. Siis meidän pihassa on rakennus, joka on kaksio ja siellä on mahdollista asua.
Olen kyllä ajatellut, että autan mahdollisuuksien mukaan vauvan kanssa ja tyttärelleni olen sanonut, että jos jokin asia jossain vaiheessa mietityttää niin minulta saa kysyä.
Eiköhän sitä pikkuhiljaa totu ajatukseen, että tyttäreni saa vauvan.
ap