Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä teille karppi-vouhottajille

Kommentit (299)

Vierailija
81/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, että siinä rinnakkain eivät olleet karppaus ja normaali kasvissyönti leipineen ja perunoineen vaan eläinrasvakarppaus ja kasvirasvakarppaus. Molemmat vähähiilihydraattisia, mutta proteiinin ja rasvan lähde eri. On siis ehkä syytä herätä siihen faktaan, että kaikki karpit eivät vetele voita ja porsaanpotkaa, vaan useat ovat kasvissyöjiä, mutta karppeja silti, yhtä kaikki.

Ymmärsin myös, että linkki tutkimukseen laitettiin tähän ketjuun siksi, kun jotkut väittivät karppien verisuonien tukkeutuvan. Tämän oletuksen tuo tutkimus siis osoitti vääräksi.

Eri tutkimuslinkit kahlanneena sanoisin, että emme selvästikään tiedä tarpeeksi ihmisen metaboliasta jakaaksemme ruokavalion perusteella kuolemantuomioita kenellekään.

Omat isovanhempani sätkivät maaseudulla yhä hengissä ja hyvissä voimissa, vaikka ovat ikänsä syöneet täysrasvaisia tuotteita. He ovat saavuttaneet ihan kunioitettavan iän (yli 90)

Samoin mieheni isovanhemmat ovat hengissä, vaikka asuvat kaupungissa ja popsivat helppoja eineksiä ja tupakoivat kuin korsteenit.

Vierailija
82/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin että pudottamalla hiilarit n 100g per päivä turvotus hävisi täysin. Olen aina ollut pömppämahainen ja nyt ihan litteä:) Nuokin 100g tulee lähinnä tuoremehusta ja hedelmistä, syön myös palan ruisleipää päivittäin. Puuoa syön n 3 kertaa viikossa aamiaiseksi.

Mulle hiilareiden vähentäminen sopii hyvin, painokin on pudonnut huomaamatta kuukaudessa 2,5 kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan eläinrasvakarppaus ja kasvirasvakarppaus. Molemmat vähähiilihydraattisia, mutta proteiinin ja rasvan lähde eri.

Laitapas linkkiä missä näin väitetään!

Vierailija
84/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(En ole mikään karppaaja, mutta) huomasin että pudottamalla hiilarit n 100g per päivä turvotus hävisi täysin.

Olet hyväkarppi (hiilarit 100-150g/vrk).

Vierailija
85/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Our findings suggest that diets lower in carbohydrate and higher in protein and fat are not associated with increased risk of coronary heart disease in women. When vegetable sources of fat and protein are chosen, these diets may moderately reduce the risk of coronary heart disease.

Viimeinen lause kääntyy seuraavasti: "kun valitaan kasviperäinen rasva ja proteiini, nämä dieetit (siis VHH, jota tutkimuksessa tutkittiin) pienentävät sydäntautien riskiä.

Oletko todellakin kanssani eri mieltä?

Vierailija
86/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että insuliini tosiaan on myrkkyä elimistölle, ja saattaa verisuonet tulehdustilaan, jonka jälkeen keho yrittää paikata niitä kolesteroliplakilla. VHH-dietti vähentää verensokerin huippupiikkejä -> vähentää insuliinipiikkejä -> vähentää verisuonten tulehdustilaa -> LDL ei kerry verisuoniin -> LDL ei haittaa.

Vierailija
87/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Tästä teoriasta pitäisi luovuttaa lääketieteen nobel : )

Vierailija
88/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä karppauksen vastustajat etsivät hiki päässä tutkimuksia (monet tajuamatta edes mitä etsivät, niin outoja käsityksiä karppauksesta näyttää olevan), mutta täysin jättävät huomiotta ihmisten omat kokemukset. Eikö niillä ole väliä? Eikö ole väliä, jos ihan oikeasti voi hyvin karppaamalla? Ilman viljoja, rasvaa kaihtamatta? Mitä helkuttia se on teiltä pois? Virallisterveellinen ei _kertakaikkiaan_ sovi kaikille!

By the way, kuolleisuus on kaikilla 100 %.

Vierailija
89/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minäkin voin väittää laihtuvani juomalla desin kermaa päivässä, syömällä 50g voita ja syömällä yhden sisäfileen. Voin väittää voivani erinomaisesti.

mutta 20 vuoden kuluttua tilanne olisi toinen. 40 vuotiaana minulla todettaisiin vakava sepelvaltimotauti. pitäisi mennä ohitusleikkaukseen, vaikka olisinkin LAIHA.

Ei se laihuus ja hyvä olo ole tae terveelliseen elämään.

mutta jokainen saa syödä niinkuin huvittaa. Kaikilla on yksi ainoa elämä. Minä en aio olla ohitusleikkauksessa 40 vuotiaana enkä vielä 60 vuotiaanakaan. Ja kyllä, olen laiha ja syön juuri niinkuin iltalehden artikkelissa kehotetaan. Ja voin erinomaisesti.

Vierailija
90/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ymmärrätkö sinä,) että minäkin voin väittää laihtuvani juomalla desin kermaa päivässä, syömällä 50g voita ja syömällä yhden sisäfileen. Voin väittää voivani erinomaisesti.

mutta 20 vuoden kuluttua tilanne olisi toinen. 40 vuotiaana minulla todettaisiin vakava sepelvaltimotauti. pitäisi mennä ohitusleikkaukseen, vaikka olisinkin LAIHA.

mutta jokainen saa syödä niinkuin huvittaa. Kaikilla on yksi ainoa elämä. Minä en aio olla ohitusleikkauksessa 40 vuotiaana enkä vielä 60 vuotiaanakaan. Ja kyllä, olen laiha ja syön juuri niinkuin iltalehden artikkelissa kehotetaan. Ja voin erinomaisesti.

Minä en ymmärtänyt. Millä perusteella voin ja muiden eläinrasvojen syönti lisää sepelvaltimotaudin riskiä? Maailman johtavat rasvatutkijat eivät ainakaan sellaista väitä.

Vierailija
91/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläinrasvojen puolustelu sekä täysjyväviljakammo on aivan naurettavaa. Ja se, että aina vedotaan virallisen ravintosuosituksen sairastuttavaan vaikutukseen - hyvin harva Suomessa syö suosituksen mukaisesti, joten ei se sairastavuus tuosta lautasmallista johdu!

Joillakin karpeilla näyttää olevavan myös harhaluulo, että ravintosuositukseen kuuluisi valkoisen, raffinoidun viljan käyttö, mikä ei pidä paikkaansa. Sokerimäärätkin ovat paljon vähemmän kuin mitä ihmiset nykyisin syövät.

Vierailija
92/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläinrasvojen puolustelu sekä täysjyväviljakammo on aivan naurettavaa. Ja se, että aina vedotaan virallisen ravintosuosituksen sairastuttavaan vaikutukseen - hyvin harva Suomessa syö suosituksen mukaisesti, joten ei se sairastavuus tuosta lautasmallista johdu! Joillakin karpeilla näyttää olevavan myös harhaluulo, että ravintosuositukseen kuuluisi valkoisen, raffinoidun viljan käyttö, mikä ei pidä paikkaansa. Sokerimäärätkin ovat paljon vähemmän kuin mitä ihmiset nykyisin syövät.

Vierailija
93/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on kärvistellyt koko ikänsä virallisterveellisellä ja nyt saanut suurta apua karppauksesta.

Edelleenkin kysyisin, että missä virallisterveellisessä ruokavaliossa suositellaan valkoisten vehnäjauhojen ja sokerin käyttöä?

Vierailija
94/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en puhunut kyllä laihduttamisesta mitään, vaan siitä, että OLO ON HYVÄ.

Minun elämänlaatuni ilman karppausta olisi nolla. Jostain syystä en kestä viljoja. Jostain syystä elimistöni käy hyvin, kun lisään ruokaan rasvaa normaalisti ja pelkäämättä. Sinun totuutesi ei päde minun kohdallani.

että minäkin voin väittää laihtuvani juomalla desin kermaa päivässä, syömällä 50g voita ja syömällä yhden sisäfileen. Voin väittää voivani erinomaisesti.

Vierailija
95/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä elimistöni käy hyvin, kun lisään ruokaan rasvaa normaalisti ja pelkäämättä. Sinun totuutesi ei päde minun kohdallani.

Mutta sinun totuutesi pätee toki kaikkiin muihin ja kaikki muulla tavalla syövät ovat ainakin piiloläskejä, jos läski ei päälle päin näy? Tai ainakin ähäkutti lihovat vielä joskus? Tai ainakin lihasmassa on kadonnut, eikö niin?

Vierailija
96/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläinrasvojen puolustelu sekä täysjyväviljakammo on aivan naurettavaa. Ja se, että aina vedotaan virallisen ravintosuosituksen sairastuttavaan vaikutukseen - hyvin harva Suomessa syö suosituksen mukaisesti, joten ei se sairastavuus tuosta lautasmallista johdu!

Joillakin karpeilla näyttää olevavan myös harhaluulo, että ravintosuositukseen kuuluisi valkoisen, raffinoidun viljan käyttö, mikä ei pidä paikkaansa. Sokerimäärätkin ovat paljon vähemmän kuin mitä ihmiset nykyisin syövät.

Kuten moneen kertaan todettu on virallisterveellinen tullut hyväkarpimmaksi koko ajan, hyvä niin.

Itse kuulun siihen joka VOI syödä ruista (100%) ja puuroakin ilman että on nälkä tunnin päästä. Työkaveri taas sanoo että syö puuroa, niin on heti nälkä. Ihmiset on erilaisia ja kaikki karpit ei vastusta täysviljoja tai hedelmiä.

Ja se mitä karpit osaa, on kuunnella omaa kehoa. Hyvä niin!

Vierailija
97/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko hyvä syödä, sanotaan vaikka 6-7 viipaletta ruis / täysjyväviljaleipää, näistä kolmeen laitan yleensä juustoa, muut syön sellaisenaan? Huono vai hyvä asia?

Vierailija
98/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun suht nuorena saat sepelvaltimotautidiagnoosin tai aivoinfarktin aiheuttaman halvauksen.

Minä en puhunut kyllä laihduttamisesta mitään, vaan siitä, että OLO ON HYVÄ. Minun elämänlaatuni ilman karppausta olisi nolla. Jostain syystä en kestä viljoja. Jostain syystä elimistöni käy hyvin, kun lisään ruokaan rasvaa normaalisti ja pelkäämättä. Sinun totuutesi ei päde minun kohdallani.

että minäkin voin väittää laihtuvani juomalla desin kermaa päivässä, syömällä 50g voita ja syömällä yhden sisäfileen. Voin väittää voivani erinomaisesti. mutta 20 vuoden kuluttua tilanne olisi toinen. 40 vuotiaana minulla todettaisiin vakava sepelvaltimotauti. pitäisi mennä ohitusleikkaukseen, vaikka olisinkin LAIHA. Ei se laihuus ja hyvä olo ole tae terveelliseen elämään. mutta jokainen saa syödä niinkuin huvittaa. Kaikilla on yksi ainoa elämä. Minä en aio olla ohitusleikkauksessa 40 vuotiaana enkä vielä 60 vuotiaanakaan. Ja kyllä, olen laiha ja syön juuri niinkuin iltalehden artikkelissa kehotetaan. Ja voin erinomaisesti.

Vierailija
99/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan yhtä naurettavaa on hiilareiden puolustelu ja rasvakammo. Varsinkin kun tyydyttyneillä rasvoilla pelottelu on nyt osoittautunut valheeksi, tyydyttyneet rasvat eivät aiheuta sv-tauteja eivätkä tuki kenenkään suonia. Se, että myös lowfattailulla voi välttyä sairastumasta sv-tauteihin taitaa tarkoittaa vain sitä, että ravinnon merkitys sv-taudeissa on pienempi kuin on annettu ymmärtää.

Tutkimusten mukaan ihmiset syövät varsin hyvin viralisten suositusten mukaisesti. Eri asia onkin, että nuo viralliset suositukset ovat maatalouspolitiikkaa eivätkä perustu mihinkään tutkimuksiin.

Minkähän takia tv:ssä mainostetaan niin paljon kaieknlaisia ruoansulatusta edistäviä aineita, actimeliä ja muita? Lääkäritasolla on todettu, että leipä aiheuttaa turvotusta, jota sitten pitää yrittää laskea sokeroiduilla ja rasvattomilla litkuilla, jotta voisi syödä ne 8 palaa sitä suomen suosituinta 'ruisleipää', joka sisältää perunakuitua, sokeria, glukoosifruktoosisiirappia ja muuta sontaa. Fruktoosi on muuten yhtä paha maksakirroosin aiheuttaja kuin alkoholi. Tätä vt-uskovaiset vetää leipänsä mukana päivittäin. Kuinka moni oikeasti syö täysjyväruisleipää? Muut kuin minä, joka kuitenkin karppaan.

Vierailija
100/299 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan ihmiset syövät varsin hyvin viralisten suositusten mukaisesti.

Kerran kun peräsin tähän linkkiä, tuli sellainen josta kävi ilmi että suomalaisten ruokailutottumukset ovat _parantuneet_. Tämän karppi ystävällisesti kopioi viestiinsä. Sen sijaan hän ei kopioinut heti perään tulevaa tekstiä, jonka mukaan syömistottumuksissa on vielä runsaasti parannettavaa. Ja nimenomaan sillä rintamalla jolla oikeasti on väliä. Nimittäin kasvisten ja hedelmien syönti, huonojen hiilarien poisto jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän